Děkuji za odpověď
Pak můžeme rozebrat kuže vs.textil . 1:50 nebo 1:45 nepoznáme, možná si zasereme svíčku co? pořád lepší než odrovnat celou pilu.Ja dávam trošku víc oleje a LS+ nekouří.Věřím že kdybych nalil olej XP tak nařežu mnohem,ale mnohem víc .Škoda že se tu zároveň neřeší olej na řetěz ,broušení řetězu,protipořezové gatě a boty
Mmch. Husqvarna prodává taky "svůj" 2t olej, akorát že je zelenej (stihl červenej). A klidně ho jde nalejt i do Stihlky - a docela jí to i chutná
1 reakcí na tento příspěvek olej do motorové pily
a ktem olejum... nove vyrobci pisou dobu smichani benzinu s olejem 7-10 dni max, pred par mesici bylo dlouhe roky povoleno 1 mesic, neni to zpusobeno olejem ale benzinem, samotny benzin ma trvalivost cca 3 mesice , my doporucujeme mazat 1:40 a je to videt na zivotnosti motoru :)a stim ventilem to muzu dosvetcit dela to predevsim honda ktera ma mensi vule na voditkach ventilu nez ostatni vyrobci ventil byl "zadrity" bio slozkou z benzinu a za vsechny tyto problemy mozou EKOteroristi
1 reakcí na tento příspěvek olej do motorové pily
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) olej do motorové pily
Oba jedou od prvního dne na poměr 1:50, a oba mají původní nedotčený motory. Jediná měněná věc jsou svíčky. Ano, zkoušel sem dávat 1:40, přesně jak píšeš - když začali kurvit benzín ekosajrajtama. Ale nechal sem toho, páč jedinej efekt byla zvýšená spotřeba oleje, čmoudilo to (a když ti to pak několik dní po sobě smrdí v dvoumetrovej džungli pod rypák, je to pěknej vopruz) a zasíralo to motor nespáleným šlemem, až nakonec vypovídaly službu dekompresní ventily. Pokud jde o trvanlivost benzínu - běžně mi stojí namíchanej mix přes zimu v kanystru - třeba i 5 měsíců. Stačí to pořádně protřepat, a strojky jedou jako bejk. Sebemenší problém nikdy nebyl. A to čas od času dávám stroje do značkovýho servisu na seřízení, kontrolu kompresí, atd. Všechno v pohodě a v povolených tolerancích. Toť má osobní - a letitá - zkušenost.
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) olej do motorové pily
s 1:50 urcite nebudes mit problem se zadrenim, my doporucujeme 1:40 pokud mas nejaky rozumny olej tak to nekarbonuje, nevidel jsem jeste zakarbonovany motor ktery by jel na nas olej :) nas nazor vyplyvajici ze zkusenosti je ze se mene opotrebovava ojnicni lozisko a i valec ... :) btw pokud das stihlacky olej do babety tak se ti po nejake dobe rozpadnou klece na loziskach na klice, protoze ten olej je urcen pro jine stroje. je zpousta diskuzi na www 1:40 x 1:50 ale hlavne kdyz tam ten olej je a neni stara smes :) me se nezda ze by stroje s 1:40 kourili vic nez 1:50 :) nekdy bych vam doporucoval rozdelat karburator napriklad z babety kdyz tam nechate stary olej s banzinem treba tech 5 mesicu :) a uvidite sami btw velky motor nato neni tak nachylny jak nejaky tintitka
A k tomu mazacímu poměru. Mám křoviňák Oleomac, no už mu bude snad i 12let, z toho sem se s ním několik let živil, když sem vyžínal pro CHKO u nás. Několik hektarů ročně. A celou dobu míchám 1:50 a na motor sem ještě ani nešáhl, jede do dnes bez problémů, dokonce i svíčka je tam pořád původní. Olej do toho dávám jak už sem psal předtím Valvoline. Který leju i do pily, nebo do jawky.
V roce 1998 jsem koupil jako úprvní motorvku 8let starou malou hobby, krutě jetou Husqarnu a do ní lil taky Stihl. Rozsypala se dík vyběhání toho nikasilového válce loni. Místo opravy jsem koupil ty dvě nové.
Jinak tyhle klaciky ta MS 250 zvlada i s 2 mesice starou smesi uplne v klidu a MS 391 ani nevi, ze neco reze. Tak fotka se nenahrala, skoda.
Naposledy editováno 04.06.2013 15:03:08
Bob-KLE píše: Pila ma jiny tocky.jiny loziska na klice..myslim ze tam jsou jehly...jestli to chces zadrit lij tam co chces...jinak tam myslim patri olej klasifikace TC3W. Nebo snad do moderni motorky 2T lijes M2T? To je prece taky olej do benzinu do dvoutaktu..jezdil na to trabant a pincek...tak v poho ne?
1)U nás v dílně už pár pil leželo,ale žádná neměla jehlové ložiska na klice(krom ojničního).A i kdyby,tak tím líp.Jehla má velkou plochu a proto má menší zatížení.Taky jsem neviděl pilu která standardně točí podstatně víc než moderní motorkové dvoutakty.
2)Koukni sem.Máš pocit že je to stejná klasifikace jako M2T?Pokud umaže jakoukoliv dvoutaktní motorku,umaže i pilu.
2 reakcí na tento příspěvek olej do motorové pily
A to je takový problém koupit třeba XP olej od Husky(cena -+ 220 Kč/litr),který na tyto otáčky je než experimentovat s kdoví čím?Vždyť většina lidí tu flašu oleje za sezónu nemá šanci spotřebovat,tak co je to za investici?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) olej do motorové pily
edit: "jezdil" - myšleno v křoviňákách a v pile, samozřejmě
Naposledy editováno 04.06.2013 19:56:45
1)Každá dílna co to se servisováním motorových pil myslí vážně je vybavena otáčkoměrem.Nevím jak ostatní pily,ale naše Husqvarny se štelují tak aby nešly přes 12500.
2)Zkus si jen tak pro zajímavost otevřít nějaký manuál k ostrému dvoutaktu.Já to udělal.Kupříkladu KX 125 má maximální výkon psaný při 11500 otáčkách.Jak víš,otáčky při maximálním výkonu nejsou maximální otáčky.A teď si představ kolik asi točí taková KX 65
Tak podle pana gůgla má KX 65 maximální výkon ve 12 500 ot.By mě zajímalo o kolik se dá ten motor ještě přetočit
Naposledy editováno 04.06.2013 20:41:17
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) olej do motorové pily
Anti>dobrá,ty pily šteluješ do 12500.Ale co pila rozhašená kutilem domácím?Navíc,třebas já mám 372 XP a ta má max.13500(teď si nejsem jist,ale nemá náhodou ještě i elektronický omezovač na 14500?).Ale je pravda,že mám ještě T435,a ta točí o dost méně.
Uznávám,to přirovnání k otáčkám motomotorů je blbost,ostré motokrosy točí taky bezvědomí.Já měl na mysli spíš klasické 2T 125.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) olej do motorové pily
Motul 510:API: TC, JASO: FD, ISO: L-EGD
Huska XT: JASO-FD standards for ISO-LEGD
najděte mi jeden rozdíl
a ještě prosím důvod zadření jehlových ložisek, blbosti o otáčkách atd...dík hawk
Naposledy editováno 04.06.2013 21:08:33
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) olej do motorové pily
cituji z manuálu Husky:Nikdy nepoužívejte olej pro dvoudobé motory chlazené vodou.
Ony ty specifikace mazivosti asi nebudou všechno.....
edit:co se týče staří paliva,dle návodu max.měsíc.
Naposledy editováno 04.06.2013 21:20:36
2 reakcí na tento příspěvek olej do motorové pily
V manuálech je spousta sraček.Minulej týden jsem wapkou sundal s mýho motoru nálepku "USE ONLY ULTRA 4"Nad tím jem logo SHELL ADVANCE.Mám tam mogul a nezadřel jsem
ale vysvětlovat něco o olejích někomu, kdo olej dělí podle barvy a v lepším případě podle toho, jestli je to minerál, polo, nebo plná synta a při tom to posuzuje podle toho, jestli je to 15,10, nebo 5W/něco..
ale všichni vědí, že jehličky se kvůli tomu zadřou
Pro mně je spíš určující,že když za pilu vyflustnu 20000+ a mám předepsané nějaké maziva,nebudu experimentovat a dám,co tam patří,zvlášť,když litr stojí 220 Kč a cena toho Motulu bude +- stejná.Pokud se přesuneme do debaty typu:Zdědil sem 55,čím ji mazat,je jistota,že i ten 510 ji umaže levou zadní.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) olej do motorové pily
MacNamara píše: tak já nevím. Loni jsem se svojí Dolmarkou řezal naposledy někdy na podzim. Letos jsem ji nažďuchnul na třetí zatáhnutí špagátu na ten samej benzín ,co tam zbyl z loni ( 7 měsíců). Normálně kupuju na pumpě M2T-nebo co to je. Lahvička za 25kč . Pila běží,řeže,žádný problém.
No tak uz moc dlouho rezat nebude..jeden panacek u nas si take koupil pilu a sel rezat vorech..a az ji HVIZDL priznal se volej jako volej dal jsem m2t pred tim sla super do tohoto tuningu
Oprava zadrena spatna mazani Jo i 30let stare atomove stihlky ta to zkousne jak starej ropak olej ale to je jina liga
1 reakcí na tento příspěvek olej do motorové pily
2 reakcí na tento příspěvek olej do motorové pily
Naposledy editováno 05.06.2013 20:03:44