1 reakcí na tento příspěvek Schůzování Plzeň 8.3.2014
S přispěním našeho sdružení se podařilo sestavit dva teamy - pro každou kubaturu jeden - za účasti plzeňských závodníků.
Takže jak šestky (se mnou a standardním CBR) tak litry (s Davidem a obvyklou R1) nebudou u tohoto "legendárního" závodu chybět(první 8 hodinovka pořádaná v ČR):
!!!TOMUTO DNES PRAKTICKY ZAPOMENUTÉMU ČLOVĚKU JE NUTNO VZDÁT HOLD!!!
Člověku, který s kamarádem doma na koleně stvořil ve své době špičkový --- nebál bych se říci světový ---- závodní motocykl!!!
Těchto motocyklů vlastní konstrukce postavil od úplného základu dokonce několik.
RAVO č. 2 dokonce vyhrál mistrovství ČSSR za řitítky s Františkem Srnou proti tehdější domácí tovární špičce JAWA a ČZ!!!
Posléze JAWA motocykl RAVO 250ccm č. 2 převzala a vyrobila tři stroje převrtané na obsah 350ccm.
Nedotáhla však chlazení, dilataci, optimalizaci směsi/otryskování. Motocykl tak převrtáním získal četné nectnosti a tak byl fakrikou JAWA odložen jako chybný projekt.
Nu a pak jednou neměl Franta Šťastný na čem jet těsně před TT na Manu 1966 závod v Piešťanech.....a takhle nějak to později vyprávěl také mojí maličkosti:
Když strojek RAVO 250ccm č. 2 pistolníci Rain s Voňkou dotavěli - potřebovali ji odbrzdit a dohodli se, že ve fabrice JAWA se sejdou po pracovní době a podnik jim to umožní. Křivka, Jozíf nebo oba - se dívali na stroj naoko skrz prsty, ale...tajně hlídali. Počátkem brzdění se motor rozletěl a bylo vymalováno. Jenže klucka Rain s Voňkou zamakali a tuším že za hodinu už brzdili repasovaný motor = také díky konstrukčnímu řešení motoru - horizontální dělící roviny, oddělené převodovky ad.. Motorku brzdili dlouho po půlnoci a parametry se stále zlepšovaly (zkoušeli různě tvarované výfuky a délky). Někdy nad ránem měli odbrzděno a motor dával výkon vyšší nad fabrickým světovým čtyřtaktem!
To všechno překvapilo vedení závodního konstrukčního oddělení - jaký stroj to byl postaven "na koleně".
Později asi po 5 sezónách tuto motorku nějak převzalo závodní vývojové oddělní JAWy jako by od p. Raina.
250ccm se Jawě nějak nehodila do krámu a tak byl zvýšen obsah na 350ccm. To byl kámen úrazu. Oni už se zadíráním zápasili také Voňka s Rainem. Také klece ojničních ložisek jim praskaly - pak kluci vychytali zdroj jiných a motorka začala držet.
Zadírání a dvoutakt - znáš to, hledej tu hranici otryskování chudá/akorát/bohatá.
350 sice jela jako z praku, ale jen chvíli - pak se začala zadírat a Jawáky to nějak přestalo bavit.
Pak nějak těsně před Manem tuším 1966 chtěl František jet domácí podnik - Piešťany, ale neměl stroj a tak pokud chtěl jet mohl vzít tuto "Ravo 250/replikované na Jawa 350" s přezdívkou Rampouch/hlodavec.
Tam ji hned zadřel a podruhé už něměl sebou další válec a písty. Nějak s mechanikem upilovali třením zaleštěné plochy pístů, nandali nové kroužky a František Šťatný startoval a dojel dokonce na čele. Koncem závodu na takovém zachráněmém motoru prý tahal a motorka jela jak blázen. Tak si ji vzal sebou na Man!!!
Samozřejmě natryskovat dvoutakt na Manu - horský okruh - je prekérka! Takže myslím 2x vyjel a 2x nedojel ani kolo (kolo na Manu bývalo tuším 66 km). Pak se s někým vsadil o flanděru whiskey, že motorka ten trénink zvládne. František objel pomaleji jedno kolo a pak začal tahat s tím, že udělá nějaký top čas.
A motorka šla prý strašně moc, motor se ze zatáček sbíral úplně neuvěřitelně - což Františkovi později potvrdili angličtí fandové, kteří po trati měřili vždy různé úseky. František tam prý dával všude okolo 1 vteřiny rychlejší mezičas na Hailwooda!!! Fanoušci mu později rovnou propočetli, že by teoreticky měl dosáhnout bez problému průměru 107mph na kolo, což by bylo rovno tehdejšímu rekordu!!!
Jenže motor se mu rafnul v maxi kalupu, když letěl dlouhou táhlou zatáčku stromořadím stoletých jilmů naplno ... a bylo vymalováno. Hned jak upadl se praštil do hlavy a pak už v bezvědomí se klouzal jak sým později říkal = "jako pytel koledy". Asi 2x se potkal s motorkou, která létala po stromořadí jilmů. On naštěstí všechny minul a později se probral z bezvědomí v nemocnici pouze řádně, ale řádně natlučený.
Pak míval doma přílbu z tohoto pádu s kresbou mázlého vzorku pneumatiky - jak se prý potkal s roztočeným kolem. Sám říkal, že jesli byl někdy kousíček od smrti pak zde na Manu.
Nu a svět je malej - nedávno slovo dalo slovo a přímo tato na Man-u roztřískaná motorka stojí u známého na Slovensku v obýváku !!!
Již upravená Frantou Srnou na vodníka a nějakými změnami jako vidlice:
Konečně se dostáváme Vlastimilu Rainovi s Jaroslavem Voňkou a naleznému článku z roku 1983 u příležitosti tehdy blížícího se jubilea p. Raina 60 let. (dnes 90)
Bohužel svůj poslední motocykl již nestihl dostavět.
Z MÉHO POHLEDU MU PATŘÍ ZASLOUŽENÁ VZPOMÍNKA!!!:
Naposledy editováno 25.03.2013 20:56:51
Tak pro ty co nevyhynuli společně s dinosaury - našel jsem rozhovor online na českém rozhlase starý více jak 10-12 let s krajanem Pepou "Tyfusem" (Kompex Kravinec - Černotín u Přeštic):
http://motoride.sk/c...karske-eldorado.html
Nu a na stránce č. 6 motodeníku se s Pepou potkáváme - jak jinak než-li v Rumunsku.
U Pepi v Černotíně se také bude konat NÁŠ jubilejní 25. Chatoslet ve dnech 24.- 26. května 2013.
1 reakcí na tento příspěvek Schůzování Plzeň 8.3.2014
Takže očekávám především vyjádření Zlobivky, že považuje finanční záležitosti s Mrzoutem za vyrovnané. Morální se srovnat nedají, ale finanční lze.
A nezapomenou prosím na defraudovalou sbírku!!!
Současně také ostatní - kdo mu půjčil na nádrž benzinu atd..
DLUHY SE MUSÍ SROVNAT!!!
2 reakcí na tento příspěvek Schůzování Plzeň 8.3.2014
Večery se bude vyprávět o Sýrii, Íránu, Indii.... a běžné přátelské tlachy.
V sobotu se pojede tradiční pohodová kochací vyjížďka s překvapením místy u Cháček dosud neprobádanými.
Tímto zvu výslovně také Martina "Enfield" a všechny přátele, kamarády i Vás ostatní.
Závazně objednáno 10 plně vybavených pokojů pro vzdálené účastníky a postarší kmety a kmetky. Lze dále využít dalších 10-ti pokojů, kterým dosud chybí plná výbava nábytkem. A pro extra vyznavače spartánského ubytování lze využít prostorů zatepleného podkroví nad hospodou s vlastním spacákem .
Co se týká jídla - dohodnu s Pepou večeře masité pro ochutnávku typických jídel vzdálenějších destinací. Pepa povypráví o Indii (pěšky a domorodými prostředky), o Sýrii a Iránu.
A Martin by mohl povyprávět o akci "na Enfieldech bez ŘP z Indie do Plzně"...a tááák. Prostě DOBRÁ SPOLEČNOST!
A hned ve čtvrtek po Cháčku 30. 5. 2013 jedeme v Mostě nejdelší vytrvalostní závod endurance dosud pořádaný v ČR na 8 hodin. Já jedu šestky v rámci teamu "MBW Racing" a David v teamu "Ženatí se závazky" litry - kdo by se chtěl mrknout.
Včera jsem se byl kouknout na Modravě a od Srní nahoru se sníh najde, ale ten štěrk a ty díry tam jsou fakt po zimě docela votřesný..
Tak zase byla adrenalinová jízda zručnosti rychlostí kolem 20 km/h.. Až se z toho paní postavily vlasy na hlavě..
Naposledy editováno 22.04.2013 16:56:19
1 reakcí na tento příspěvek Schůzování Plzeň 8.3.2014
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Schůzování Plzeň 8.3.2014
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Schůzování Plzeň 8.3.2014
Je to akce jen pro zvané, nebo se může zúčasnit i pár kamarádů motorkářů z plzeňska a Klatovska? To Tyfusovo vyprávění bude určitě zajímavé...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Schůzování Plzeň 8.3.2014
Ahoj Spoty!
Samozřejmě je to akce PRO VŠECHNY, takže vezmi kamarády a uvidíme se u Pepi "Tyfuse"!
Samozřejmě předpokládám účast místňáků z Plzně a okolí.
1 reakcí na tento příspěvek Schůzování Plzeň 8.3.2014
Musí bejt taky sundaný zrcátka a zalepený světla?
1 reakcí na tento příspěvek Schůzování Plzeň 8.3.2014
Jedeme se Špagim dodávkou s vlekem. Registraci mít nemusíš, maximálně přelepená ztčátka, světla.
Na volné je třeba přijet všas a IHNED SI JÍT KOUPIT JÍZDY!
My přijeli v 9h. - lidí málo a tak jsme vklidu vybalili a jdeme koupit jízdy.
A zbyly na nás až od 14:30h.!
Propustnost totiž stanovil pořadatel na 20 moto a každý přijel a koupil si celé dopoledne.
Ale jinak dobré - pár fotek je také zde:
http://www.motorkari...ft=144129&fid=58
Naposledy editováno 17.05.2013 23:46:42
Z GB do Paříže a pak na jihovýchod Francie, přejet do Itálie, pokračovat na východ k Benátkám a potom někudy nahoru do ČR. Podrobnější trasu zatím nemám, ale asi tak nějak...
Snad mi to klapne s kamarádem, který by jel z Plzně a asi bysme se setkali v Paříži (to máme +- oba stejně daleko) a zbytek spolu. Pokud to neklapne, tak jsem asi sám a nudil bych se, tak budu rád za každého, kdo by se přidal.