Někde jsem četl o silentblocích mezi motor a rám, ale potřeboval bych to trochu osvětlit. pls. *yes*
Chce to mít perfektně udělanou kliku, plné čelo kliky v dobrém stavu.
Někdo celej motor uřezal a přidělal ho nazpět s vložením silentbloků ze škodovky.
Jo jinak odpružení stupaček nebo řídítek mezigumou mi problém moc nevyřešilo. Molitanové rukojeti jsou celkem funkční (jenom když namoknou, tak je musíš vyždímat ;) )
1 reakcí na tento příspěvek Vibrace 350/640
1 reakcí na tento příspěvek Vibrace 350/640
K tomu, aby vibrace nevznikaly, je potreba solidni konstrukcni reseni motoru a bezchybne vyvazeni a sestaveni vsech komponentu. Protoze konstrukci neovlivnis (tezko bys do trindovyho motoru dodelaval vyvazovaci hridel), jedine, cim to muzes ovlivnit, je spravne vyvazeni a sesazeni klikoveho mechanismu. Pro inspiraci se koukni na www.volny.cz/romixx ...
... problemem je, ze i kdyz mas vsechno sesazeny perfektne, muze ti nekdo (at uz vedome nebo omylem) dodat treba ojnice s jinou hmotnosti a je to v haji. Zjistovat, na jaky hodnoty byl kterej motor pocitan, je podle me dost tezky. Navic, i kdyz se ti povede, ze motor jede jak vino a vibrace se ho netykaji, dojde k nejake krizovce (staci kopnuti zpatky behem startovani) a klika se "hne" .... a vibrator je na svete :(
Zabraneni prenosu vibraci je dalsi moznost, ktera souvisi s jejich potlacenim vlivem vhodne zvolene rezonancni frekvence jednotlivych casti, na ktere se vibrace prenaseji. Na silentbloky muzes tedy posadit cely motor, ale je potreba vzit v uvahu, ze jeho pohyb v ramu muze zpusobovat jine problemy - jednak muze dochazet ke krizeni retezu, horsi to ale je v pripade, ze se s motorem pocita jako s vyztuhou ramu - tezko soudit, jestli to tak u jawicek je nebo neni (me prijde, ze motor tuhosti pomaha). Pak na silentbloky muzes umistit komponenty, se kterymi jako uzivatel pri jizde prichazis do kontaktu. Kompletni riditka (odpruzeni trmenu ma vetsina cestovnich endur), stupacky (nejen gumovy povrch, ale silentbloky v ulozeni), nadrz (u 350 typ 6xx zpravidla uz z fabriky), budiky (resp. cela pristrojova deska), dale neni od veci mit odpruzene svetelne zdroje (blinkry, svetlomety) - zarovky za to podekujou nejen kdyz motorku odlozis. Protoze u nekterych dilu vychazi jejich vlastni rezonance do spektra otacek motoru, je mozne tuto frekvenci posunout mimo dany frekvencni rozsah zmenou hmotnosti tohoto komponentu, zpravidla pridanim zavazi. Toho se nejcasteji vyuziva u riditek (zpravidla se tim zklidni i zrcatka, ale u nekterych motorek je zavazi i v zrcatku), stupacek, pripadne jinych "vystupku", ktere maji tendenci kmitat. Problem zde je, ze urceni skutecnych vstupnich velicin pro vypocet vhodne pridane hmotnosti je obtizne, proto vychazi vetsinou efektivneji metoda pokus-omyl. Proste zkusit zavazi a pokud to neni ono, zkusit jine.
Jeste se zminim o dvou variantach zavazi - bud muze byt pridelano natvrdo - pak jde o prosty posun rezonancni frekvence do jineho pasma, nebo muze byt pridane zavazi pripevneno pruzne (pres gumu nebo silentblok) - pak funguje pri spravne hmotnosti doslova jako tlumic (coz muze mit hodne priznivy efekt na riditkach, ale mensi na stupackach, na kterych spociva pri jizde znacna cast telesne hmotnosti pilota nebo tandemisty).
Jeste pridam jednu perlicku - na jiz zminovanych Romixxovo strankach je popsano mimo jine i to, kterak autor stranek vyresil rezonujici horni kryt svetlometu na panelce za pomoci pridavneho zavazi... http://www.volny.cz...stovani/technika.htm
1 reakcí na tento příspěvek Vibrace 350/640
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vibrace 350/640
1 reakcí na tento příspěvek Vibrace 350/640
Mojí jawu neřešim, mam to takhle už dlouho (hlavně, že motor tahne jako drak). Ale vibruje víc 350tek. Na kámošově 640 se dost nepohodlně sedělo vzadu - velký vibrace do sedla.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vibrace 350/640
Pokud ta tvoje trinda funguje tak jak popisujes, bud rad a mlc o tom - jestli se nepletu, jsi ten clovek, ktery dojel na tomhle stroji na Nordcap, k cemuz vzhlizim s obdivem... nicmene kdyz se pak dozvis zpetne, ze to nebylo na normalni trinde, ale na te "povedene, ktera neotravuje vibracema", nejak to kouzlo vety "na trinde na sever" ztraci cast sveho kouzla .... neco podobnyho, jako kdybych ti rek, ze sem se na Jawce 250 jel behem vikendu podivat na Slovensko (jsem plzenak)... a pak se zpetne dozvis, ze to bylo na vodniku, a ne na panelce :shy:
1 reakcí na tento příspěvek Vibrace 350/640
No a po přesednutí na KTM jsem rád, že jsem byl na vibrace zvyklej, protože jich ten jednoválec neprodukuje málo...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vibrace 350/640
asi si budu muset koupit nejaky rozvibrovany kus..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vibrace 350/640
nicmene ... ohledne vibratoru... az budes mit cestu kolem, necham te projet na sve panelce... puvodne pouze jemne vrnivy motor zmenil v dusledku nekolikereho "zakusku" svuj charakter... do 4 tisic je to v pohode, ale jak se dostanes na 5, je zle ... neni to sice tak divoky, jako kdyz mi na CZ 125 / 453 vyskakoval diky vybracim boschak za jizdy, ale projet si Praha - Plzen po D5 cestovni stovkou znamena, ze jeste druhy den hrozi, ze si pri obede vidlickou vypichnu oko pri pokusu dopravit s jeji pomoci jidlo do otvoru ustniho :shy:
1 reakcí na tento příspěvek Vibrace 350/640
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vibrace 350/640
... ja byl do ty doby taky zastancem toho, ze provozni otacky jsou od 2 do 4 tisic :shy: ... a pak najednou objevis kouzlo toho, kdyz se ten motor toci rad, bez neprijemnych projevu, spis naopak - zvuk je sytejsi, ale neotravuje, motor se nedusi, toci se lehce, takze paradoxne cim ostrejsi jizda, tim je mensi spotreba, vyvazovak se stara o to aby sis neprekous jazyk a ve srovnani se vsim seriovym z tynce stabilni podvozek ti ve spolupraci se solidnima gumama (takze ne mitas) dava jistotu, ze jiskry od stupacky jsou neco uplne normalniho.... proste motor ti porad naznacuje, ze tady se mu libi a podvozek tomu pritakava .. :cool: :thmubup:
Kurnik, nejak sem se zasnil... vybavila se mi moje prvni jizda na vodniku, kdy jsem s uzasem zjistil, ze pokud chci, tak na tomhle stroji se veskery provoz do 80km/h stava statickym :P