paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Vibrace 350/640
 
8.1.2007 v 22:29
Jak vyřeším vibrace na jawěnce 350/640??
Někde jsem četl o silentblocích mezi motor a rám, ale potřeboval bych to trochu osvětlit. pls. *yes*
Předchozí
1 2
Následující

Vibrace 350/640

8.1.2007 v 22:36 | Nahoru | #1
To asi nevyřešíš nikdy. No můžeš zkusit dokoupit tu silnou obdelníkovou podložku s podivného materiálu, jestli jí tam nemáš (dává se mezi rám a přední držák motoru, má tloušťku asi 5 mm). Já jí tam mám, ale vibrace nad 90 km/h jsou stejně hrozný.
Chce to mít perfektně udělanou kliku, plné čelo kliky v dobrém stavu.
Někdo celej motor uřezal a přidělal ho nazpět s vložením silentbloků ze škodovky.
Jo jinak odpružení stupaček nebo řídítek mezigumou mi problém moc nevyřešilo. Molitanové rukojeti jsou celkem funkční (jenom když namoknou, tak je musíš vyždímat ;) )

1 reakcí na tento příspěvek Vibrace 350/640

9.1.2007 v 07:18 | Nahoru | #2
No tak Já mám motor po go, atd a stejně to stojí za prd, co pomůže opravdu hodně hodně hodně moc jsou závažíčka v řidítkách(žádná karbon estetika, ale aby něco vážili). Co se stupaček týče, tak jsem nepoznal rozdíl mezi gumovejm a Motokrosovejma, takže tam je to asi jedno. No a na ten silenblok bych se vys.. jenom tím rušíš konstrukci a stejně to nefunguje. Pomáhá jedině točit to an 5000, tam už vibrace nejsou :thmubup:

(reakce na) Vibrace 350/640

9.1.2007 v 11:38 | Nahoru | #3
Ty vibrace budu řešit zavažíčkama tak uvidim zda to pomůže. :puke:

1 reakcí na tento příspěvek Vibrace 350/640

9.1.2007 v 11:53 | Nahoru | #4
Závažíčka fungujou a dost dobře, ale nekupuj takový ty z bikers crownu co vypadaj hrozně moc tuning, ale kup radši nějaký poctivý, čím těžší, tím lepší, uvidíš, co to udělá...

(reakce na) Vibrace 350/640

9.1.2007 v 12:28 | Nahoru | #5
baku> Mas dve zakladni moznosti... bud se snazit, aby vibrace vubec nevznikaly, nebo je nechat vznikat, ale snazit se je odfiltrovat a potlacit.

K tomu, aby vibrace nevznikaly, je potreba solidni konstrukcni reseni motoru a bezchybne vyvazeni a sestaveni vsech komponentu. Protoze konstrukci neovlivnis (tezko bys do trindovyho motoru dodelaval vyvazovaci hridel), jedine, cim to muzes ovlivnit, je spravne vyvazeni a sesazeni klikoveho mechanismu. Pro inspiraci se koukni na www.volny.cz/romixx ...
... problemem je, ze i kdyz mas vsechno sesazeny perfektne, muze ti nekdo (at uz vedome nebo omylem) dodat treba ojnice s jinou hmotnosti a je to v haji. Zjistovat, na jaky hodnoty byl kterej motor pocitan, je podle me dost tezky. Navic, i kdyz se ti povede, ze motor jede jak vino a vibrace se ho netykaji, dojde k nejake krizovce (staci kopnuti zpatky behem startovani) a klika se "hne" .... a vibrator je na svete :(

Zabraneni prenosu vibraci je dalsi moznost, ktera souvisi s jejich potlacenim vlivem vhodne zvolene rezonancni frekvence jednotlivych casti, na ktere se vibrace prenaseji. Na silentbloky muzes tedy posadit cely motor, ale je potreba vzit v uvahu, ze jeho pohyb v ramu muze zpusobovat jine problemy - jednak muze dochazet ke krizeni retezu, horsi to ale je v pripade, ze se s motorem pocita jako s vyztuhou ramu - tezko soudit, jestli to tak u jawicek je nebo neni (me prijde, ze motor tuhosti pomaha). Pak na silentbloky muzes umistit komponenty, se kterymi jako uzivatel pri jizde prichazis do kontaktu. Kompletni riditka (odpruzeni trmenu ma vetsina cestovnich endur), stupacky (nejen gumovy povrch, ale silentbloky v ulozeni), nadrz (u 350 typ 6xx zpravidla uz z fabriky), budiky (resp. cela pristrojova deska), dale neni od veci mit odpruzene svetelne zdroje (blinkry, svetlomety) - zarovky za to podekujou nejen kdyz motorku odlozis. Protoze u nekterych dilu vychazi jejich vlastni rezonance do spektra otacek motoru, je mozne tuto frekvenci posunout mimo dany frekvencni rozsah zmenou hmotnosti tohoto komponentu, zpravidla pridanim zavazi. Toho se nejcasteji vyuziva u riditek (zpravidla se tim zklidni i zrcatka, ale u nekterych motorek je zavazi i v zrcatku), stupacek, pripadne jinych "vystupku", ktere maji tendenci kmitat. Problem zde je, ze urceni skutecnych vstupnich velicin pro vypocet vhodne pridane hmotnosti je obtizne, proto vychazi vetsinou efektivneji metoda pokus-omyl. Proste zkusit zavazi a pokud to neni ono, zkusit jine.

Jeste se zminim o dvou variantach zavazi - bud muze byt pridelano natvrdo - pak jde o prosty posun rezonancni frekvence do jineho pasma, nebo muze byt pridane zavazi pripevneno pruzne (pres gumu nebo silentblok) - pak funguje pri spravne hmotnosti doslova jako tlumic (coz muze mit hodne priznivy efekt na riditkach, ale mensi na stupackach, na kterych spociva pri jizde znacna cast telesne hmotnosti pilota nebo tandemisty).

Jeste pridam jednu perlicku - na jiz zminovanych Romixxovo strankach je popsano mimo jine i to, kterak autor stranek vyresil rezonujici horni kryt svetlometu na panelce za pomoci pridavneho zavazi... http://www.volny.cz...stovani/technika.htm

Vibrace 350/640

9.1.2007 v 16:17 | Nahoru | #6
ja to nechapu.......
co vam na tom vadi? ja to asi nevnimam nebo je to tim, ze moje Jawa nese oznaceni 350/640 yeuop-no-vibration-edition - proste zadne vibrace mne neotravuji..
najel jsem na tom 40tis. km a resit vibrace by mne fakt nenapadlo

1 reakcí na tento příspěvek Vibrace 350/640

9.1.2007 v 17:16 | Nahoru | #7
Mě vadí třeba to, že jen 50 km výlet rychlostí cca 90 km/h zničí moje tělo kvůli vibracím (asi mam festovně rozhozenou kliku :) ). Proto jezdím za městem i ve městě 80. A na větší rychlosti jsem si už koupil MZ (ta mě ničí zase na volnoběh)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vibrace 350/640

9.1.2007 v 17:39 | Nahoru | #8
bledemon> treba mas neco ne zrovna moc ok s motorem, ale mne opravdu zadne vibrace neotravuji.. ta moje ma najeto +50 tisic bez GO, ale snad ta klika neco este vydrzi

Vibrace 350/640

9.1.2007 v 17:40 | Nahoru | #9
Zavážíčka na řídítka určitě pomůžou, ale ty silenbloky u uchycení motoru bych fakt neřešil. To spíš pomůže všechno pořádně dotáhnout. Já měl motorku tada koplet rozebranou, dal sem spoustu dílů nových, měnil sem i uložení kyvky. Ale nakonec sem všechno pořádně dotáhnul, hlavně motor v rámu a s vibracema nemám nějak zvlášť problém. Vibruje mě to jen na volnoběžné otáčky a trochu se to zhorší so 2000 otáček, to se mě šíleně rozvibrujou zrcátka, ale sou strašně lehký což je příčina. Jinak po překroční 2000 se posupně ztrací a když je motorka v pohybu jsou fakt nepatrné a nemám s nima problém ani při jízdě nad 100km/h. Jen když už tomu dám 120 a víc tak pak se to zase rozvibruje, ale na ty rychlosti už jawka není stavěná, tak ji to nevyčítám. Jezdil sem na 250ce panelce a 175ce číze od kámošů, pak sem teprve poznal význam slova vibrace. Když to srovnám s mou třindou tak je to 100 a 1.

1 reakcí na tento příspěvek Vibrace 350/640

9.1.2007 v 18:32 | Nahoru | #10
vibrace na 350 vyřešíš jen výměnou za MZ 251 *yes* což bude mít i další efekty, jako že třeba uděláš 0 - 100 kmh o několik vteřin rychleji :D ; ale nic proti jawám, taky jsem o ní kdysi uvažoval

Vibrace 350/640

9.1.2007 v 18:37 | Nahoru | #11
Na mz zase nevidim v nízkých otáčkách nic v zrcátkách, jak vibrujou. Ale po přidání plynu je to lahoda.
Mojí jawu neřešim, mam to takhle už dlouho (hlavně, že motor tahne jako drak). Ale vibruje víc 350tek. Na kámošově 640 se dost nepohodlně sedělo vzadu - velký vibrace do sedla.

Vibrace 350/640

9.1.2007 v 19:55 | Nahoru | #12
No tak na volnoběh MZ vibruje jak prase, ale důležitější je jak se chová za jízdy... od 3 do 6tis. jde hladce

Vibrace 350/640

9.1.2007 v 20:51 | Nahoru | #13
Dík za rady *yes*
Na houby je že po delším výletě nemůžu ani na malou, bo....... tak se mi třepou ruce.
Ale určitě něco vyberu z rad a pak uvidím.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vibrace 350/640

9.1.2007 v 21:00 | Nahoru | #14
cudzoziemniak> rek bych ze jsi dukazem faktu, ze u Jawky plati, co kus to original. Znam lidi, kteri na trindu nedaj dopustit, a to dokonce ani na tu s 638 motorem, ktery se povazuje za ubecne nejvice problemovy... zrovna tak znam lidi, kterym se trinda sypala a sypala, bez ohledu na to ze to byl novy stroj, z fabriky udajne spravne sestaveny a sestelovany.

Pokud ta tvoje trinda funguje tak jak popisujes, bud rad a mlc o tom - jestli se nepletu, jsi ten clovek, ktery dojel na tomhle stroji na Nordcap, k cemuz vzhlizim s obdivem... nicmene kdyz se pak dozvis zpetne, ze to nebylo na normalni trinde, ale na te "povedene, ktera neotravuje vibracema", nejak to kouzlo vety "na trinde na sever" ztraci cast sveho kouzla .... neco podobnyho, jako kdybych ti rek, ze sem se na Jawce 250 jel behem vikendu podivat na Slovensko (jsem plzenak)... a pak se zpetne dozvis, ze to bylo na vodniku, a ne na panelce :shy:

1 reakcí na tento příspěvek Vibrace 350/640

10.1.2007 v 07:29 | Nahoru | #15
Já jsem taky s třipade v tomhle ohledu spokojenej, nesmíš bejt rozmazlenej...

No a po přesednutí na KTM jsem rád, že jsem byl na vibrace zvyklej, protože jich ten jednoválec neprodukuje málo...

(reakce na) Vibrace 350/640

10.1.2007 v 08:57 | Nahoru | #16
Jawaweb> Proc bych nemel bejt rozmazlenej? Ja nerikam ze vibrace k motorce nepatri, ale co je moc, to je moc. Nevidim duvod, proc bych mel chtit od sve motorky takove projevy, ktere by po celodenni ture v sedle (zatim sem za den nedal o moc vic jak 700 denne, ale i mene nez polovina na nevhodnym stroji staci) znamenalo, ze si nedam kafe z automatu, protoze kelimek neudrzim v ruce.... ne, dekuju, nemam zajem... ja chci jezdit na motorce a ne na vibratoru :shy:

Vibrace 350/640

10.1.2007 v 09:34 | Nahoru | #17
Tak zase tak hrozný to není, já jsem dal na 640 závažíčka a byl celkem klit, horší je to us polujezdce

(reakce na) Vibrace 350/640

10.1.2007 v 11:22 | Nahoru | #18
Jawaweb>nechal sem si je udělat a váží přes 250g tak snad to pomůže :cool:

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vibrace 350/640

10.1.2007 v 18:30 | Nahoru | #19
Sim> mas pravdu - jsem srac :lol:
asi si budu muset koupit nejaky rozvibrovany kus..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vibrace 350/640

10.1.2007 v 19:34 | Nahoru | #20
cudzoziemniak> takovato ostra slova bych si nedovolil volit pane kolego ;)

nicmene ... ohledne vibratoru... az budes mit cestu kolem, necham te projet na sve panelce... puvodne pouze jemne vrnivy motor zmenil v dusledku nekolikereho "zakusku" svuj charakter... do 4 tisic je to v pohode, ale jak se dostanes na 5, je zle ... neni to sice tak divoky, jako kdyz mi na CZ 125 / 453 vyskakoval diky vybracim boschak za jizdy, ale projet si Praha - Plzen po D5 cestovni stovkou znamena, ze jeste druhy den hrozi, ze si pri obede vidlickou vypichnu oko pri pokusu dopravit s jeji pomoci jidlo do otvoru ustniho :shy:

1 reakcí na tento příspěvek Vibrace 350/640

10.1.2007 v 19:43 | Nahoru | #21
No tak mě 350 vibruje nejvíc mezi 3500 a 4000, ale vzhledem k tomu, že v posledních týdnech jsem pod 5000 nejezdil, tak no problem:.-)

(reakce na) Vibrace 350/640

10.1.2007 v 20:00 | Nahoru | #22
Sim> tak nevim.. ja to beru tak, ze az koupim nejakou ctyrvalcovou sestku, tak "neco" mi tam bude chybet ;)

a moc hezke prirovnani s tim vypichnutim si oka :lol:

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vibrace 350/640

10.1.2007 v 20:03 | Nahoru | #23
Jawaweb> ja byl nad 5000otacek asi 10x v zivote :lol:

Vibrace 350/640

11.1.2007 v 07:10 | Nahoru | #24
No když tam ta motorka teprve trochu tahá za ruce)))) :thmubup: ovšem pak má taky vír v nádrži no

(reakce na) Vibrace 350/640

11.1.2007 v 10:20 | Nahoru | #25
cudzoziemniak> cece, to se nekdy zkus domluvit s nekym, kdo jezdi Jawku 250 vodnika, at ti to pujci nebo te aspon sveze... ono se to do 5ti tis chova jako kejvacka (aspon co se dosahovaneho vykonu tyka), no a pak najednou kopanec do zad a mezi 5000 a 6000 ti vylitne vykon na dvojnasobek...

... ja byl do ty doby taky zastancem toho, ze provozni otacky jsou od 2 do 4 tisic :shy: ... a pak najednou objevis kouzlo toho, kdyz se ten motor toci rad, bez neprijemnych projevu, spis naopak - zvuk je sytejsi, ale neotravuje, motor se nedusi, toci se lehce, takze paradoxne cim ostrejsi jizda, tim je mensi spotreba, vyvazovak se stara o to aby sis neprekous jazyk a ve srovnani se vsim seriovym z tynce stabilni podvozek ti ve spolupraci se solidnima gumama (takze ne mitas) dava jistotu, ze jiskry od stupacky jsou neco uplne normalniho.... proste motor ti porad naznacuje, ze tady se mu libi a podvozek tomu pritakava .. :cool: :thmubup:

Kurnik, nejak sem se zasnil... vybavila se mi moje prvni jizda na vodniku, kdy jsem s uzasem zjistil, ze pokud chci, tak na tomhle stroji se veskery provoz do 80km/h stava statickym :P

Vibrace 350/640

11.1.2007 v 11:04 | Nahoru | #26
No jo, když oni za to chtějí 50000, na to mi je těch peněz fakt líto

1 reakcí na tento příspěvek Vibrace 350/640

11.1.2007 v 15:49 | Nahoru | #27
Sime: jak tak koukám ze samého zasnění jsi už zapomněl na neduhy toho motoru viď :) . Ale jinak jo. Ta spotřeba mě taky překvapila, když při dálničním přesunu cca 120 - 130 si vezme o 3/4 litru míň než při 80 -100 po normální silnici. Už jsem si konečně vytočil to druhé závažíčko, tak jsem zvědav jak se projeví. Možná se pojedu o víkendu provětrat. Béža

(reakce na) Vibrace 350/640

11.1.2007 v 20:23 | Nahoru | #28
Béža> neboj, duhy i neduhy mam stale v pameti... ale do toho zasneni mi je netahej... v tu chvili si clovek neduhy nepripoustel, uvedom si, ze sem na to presedal z Yawahy, ktera v te dobe jeste vyrazne nevibrovala, nicmene jsem mel na dalnici stale pocit, ze ji trapim... u vodnika to bylo opacne, to trapil spis on me tim, jak tahal za ruce a neumel jezdit pomalu (tedy tak, aby provoz do 80km/h nebyl staticky :D :D ) :shy:

Vibrace 350/640

11.1.2007 v 23:09 | Nahoru | #29
tak dneska jsem tedy tu svou 350/640 parkrat vytocil na 4500otacek........
to tedy ale jelo!!!! :thmubup:

Vibrace 350/640

12.1.2007 v 19:04 | Nahoru | #30
Taky jsem na me,již bývale 639 řešil vibrace.A vyřešil....

Je to jednoduchý.Sehnal jsem si 4 silembloky z traktoru(z kapoty),průměr asi 25mm a o stejnou delku jsem zkrátil přední držáky motoru a vsadil je tam.Zadní uchycení jsem nechal být.Výsledek??? vibrace minimální,hned to byla jiná motorka.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist