(prý překonaná technologie, nedokáží splnit emisní normy, atd, atd)
A NAJEDNOU čtu v našem nejrozšířenějším motocyklovém periodiku (č.6/2013),
že KTM pro svoje vítězné tažení světem "nasadí do boje" ke čtyřdobé třistapade-
sátce (pravděpodobně i) dvěstěpadesátku, ALE DVOUTAKTNÍ(!!)...
Honzis, autor článku v ČMN, ji trefně nazval *JEŠTĚ VĚTŠÍ PRČA-BAJK* než třista-
padesátka, lehčí, hravější
Jenže pak přichází nadšení ochlazující"sprcha", že by cena DVĚSTĚPADESÁTKY měla
být stejná jako ČTYŘTAKTNÍ TŘISTAPADESÁTKY(!!)
Tak toto zklamání, aspoň podle mého, už nemůže napravit ani oznámení, že KTM má
připravené dvoudobé agregáty se vstřikováním, které plní normu Euro 4 .
Vstřikování je už celou dobu běžná výbava čtyřtaktů, takže z předchozího vyplývá
jediné a to, že kroky KTM, vedoucí ke znovuzavedení výroby dvoutaktních motocyklů,
nejsou rozhodně žádným altruismem, ale tak jako prakticky všechno ve dnešní době,
snahou vydělat ještě více peněz než dosud na motocyklech čtyřtaktních,
výrobou podstatně jednodušších motorů dvoutaktních ...
Co na to Vy, kterým dvoutakty dodnes nejsou "fuk a šum" ???
Naposledy editováno 22.03.2013 18:11:37
1 reakcí na tento příspěvek dvoutakty - "vzlétnou z popela" jak bájný Fénix ??
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dvoutakty - "vzlétnou z popela" jak bájný Fénix ??
Edit - doplneni
A nekde v Madarsku trojjawa - sestivalec!
Jo to se radilo!
Naposledy editováno 23.03.2013 10:03:42
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dvoutakty - "vzlétnou z popela" jak bájný Fénix ??
jo tráboš se šrouboval do všeho v jakémkoliv množství asi to byla honička to celé synchronizovat ale možná to bylo jedno když ti odešla svíčka na jednom válci tak s to ani nepoznal, trabant byl asi uplně ve všem v motorkách autech lodích letadlech možná to někdo šoupnul i do ponorky
A svickus mepoznal ani na Tatre 613, akorat ti najednou vyletela spotreba.
Naposledy editováno 23.03.2013 10:36:18
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dvoutakty - "vzlétnou z popela" jak bájný Fénix ??
sxs525 píše: výpočetní výkon je dnes uplně někde jinde
no možná že to bude jeden z problémů. Dvoutaktní přímý vstřik sériově vypustily snad jenom Rotax a Aprilia
pozorně sledujte 2:19 tohodle videa, ty modrý šlahouny co propojujou motor s řídící jednotkou nejsou kabely, ale chladící trubky. Řídící jednotka tohoto motoru potřebuje chladit vodou!!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dvoutakty - "vzlétnou z popela" jak bájný Fénix ??
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dvoutakty - "vzlétnou z popela" jak bájný Fénix ??
pesastor píše: Kawasaki Mach III - co by si clovek mohl prat vic: jen ho mit v garazi!
Urazi me jeceni silenejch ekoteroristu . Mne ricin voni a ti chudacci kdyz nekam letej protestovat - za ten let znecistej vzduch vic nez dvoutaktni motorka za celej zivot! Ale oni debilove bojujou za svatou vec AT TO STOJI CO TO STOJI! Meli by zacit chodit pesky: to by jicb ubylo!
2x edit pismenko
Celé jsou to jen fanatické nesmysly. Stejně, jako by byli nejradši, kdyby jezdilo všechno na elektriku, ale že výroba, a následně i likvidace akumulátorů je globálně z ekologického hlediska mnohem horší, než použití jednoduchého spalovacího motoru, to jim jaksi nedochází, nebo se alespoň snaží si to nepřiznávat.
A pokud jde o spotřebu fosilního paliva, tak při výrobě a likvidaci akumulátorů, stejně jako při výrobě a přenosu elektriky pro jejich nabíjení je rovněž potřeba nějaká energie, ať už tepelná, nebo elektrická a ta se získá jak? Opět spálením fosilního paliva, se všemi emisemi a odpady. Takže opět globálně vzato, elektromobil má v takovém případě mnohem vyšší "spotřebu" , než klasika se spalovacím motorem.
Co zatím vím, tak ekoteroristi" všade zatím nadělali jen samou škodu, nevím snad o jediném užitečném počinu.
Jinak kawasaki Mach III - plný souhlas, to bych také doma uvítal a na občasné projetí by nevadil ani ten vír v nádrži.
IvanDvoutakťák> U toho třindového motoru je problém hlavně v těch výrobních nepřesnostech (leckdy jsou kanály jednoho válce odsazené i o 2mm oproti druhému, takže při krmení jedním karbcem pak prakticky není možné motor pořádně seřídit. Každou chvíli potkám někoho s třindou, že mu jeden válec kouří víc, jak druhý a co s tím má dělat? Je pak lepší nastavit směs trochu bohatší a smířit se s tím, že "bohatší" válec bude víc svinit svíčku a výfuk, než jej nastavit správně a pak na druhém válci propálit píst.
Ty staré motory holt mají něco do sebe a havně co při "kloudném" zacházení vydrží. Jawu stačilo večer mrsknout do šojny, ráno omést od peří a slepičinců, šlápnout a jet... ne jako u moderních vysokovýkonných dvoubuchů a kor endur, kde aby člověk co pár desítek motohodin měnil píst.
J.M.K. píše:
Ty staré motory holt mají něco do sebe a havně co při "kloudném" zacházení vydrží. Jawu stačilo večer mrsknout do šojny, ráno omést od peří a slepičinců, šlápnout a jet... ne jako u moderních vysokovýkonných dvoubuchů a kor endur, kde aby člověk co pár desítek motohodin měnil píst.
taky to hovno jelo, že jo... porovnej si 125/516, 250/513, 380/514.... srovnáváš nesrovnatelné
2 reakcí na tento příspěvek dvoutakty - "vzlétnou z popela" jak bájný Fénix ??
Výkonnej dvoutakt je(a vždycky byl) hlavně na "vyblbnutí" a kdo nedokáže
abstrahovat ten vír v nádrži, ať se do tohoto raději nepouští
Jsem rád, že tu přišel "do řeči" i Traboš a všem doporučuju slyšet
(i vidět,samozřejmě!)sajdkár s motorem Wartburg, co jezdí v Klasikách
Klobouk dolů, pánové, že jste ten motor TAKTO "zmákli"
Naposledy editováno 23.03.2013 16:48:34
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dvoutakty - "vzlétnou z popela" jak bájný Fénix ??
1 reakcí na tento příspěvek dvoutakty - "vzlétnou z popela" jak bájný Fénix ??
jelo to "málo" všem stejně a tak se strejci na okruhách
"mydlili jedna báseň"
Jéžišmarjá, neprobouzej ve mně, J.M.K.,
to nakažlivý staromilství
další z genitalit(nejen)evropské POLITICKÉ "avantgardy"
po "biosložce" paliv motor. vozidel VYRÁBĚNÉ z řepky
a taky už se "potichoučku - polehoučku" začíná mluvit
DOKONCE o tom, že se jednou ty TISÍCE hektarů fotovoltaiky
budou muset, až skončí životnost jejich solárních panelů, dovezených
za babku, likvidovat ... Jenže to už ty firmy, co NÁM to tady nastavěly,
nebudou dávno v obchodním rejstříku
A HÁDEJME KDO TU LIKVIDACI ZAPLATÍ, jako všechny předchozí tunely ???
tu děravost zákonů představitelů naší české zastupitelské
demokracie a těšme se i z takových maličkostí, jako je
např. to video Two Stroke Direct Injection
Díky, sxs525
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dvoutakty - "vzlétnou z popela" jak bájný Fénix ??
IvanDvoutakťák píše: Vidím, že jsme tady(až na čestnou výjimku) stejná "krevní skupina"
Výkonnej dvoutakt je(a vždycky byl) hlavně na "vyblbnutí" a kdo nedokáže
abstrahovat ten vír v nádrži, ať se do tohoto raději nepouští
Jsem rád, že tu přišel "do řeči" i Traboš a všem doporučuju slyšet
(i vidět,samozřejmě!)sajdkár s motorem Wartburg, co jezdí v Klasikách
Klobouk dolů, pánové, že jste ten motor TAKTO "zmákli"
Viděl jsem v sajdkáře Wartbug, ale ne siniční veterán. Bylo to v sajdkárkrosu a na MR. Nějaký Pohořal - Douša někde z Votic, či Příbrami. Jelo to pěkně na to, že to bylo jen málo naladěné, ale asi se to neprosadilo, že litinový blok motoru byl příliž těžký.Převodovku měli z Nortona a primární převod řetězem jako plochodrážka.
Mám rád 2T, ale zatím je 2T u ledu. Je to jen z jednoho důvodu. Všichni výrobci motorek jsou vlastně strojírenské firmy a snaží se vyrábět pracnější a dražší výrobky. Společně ohnuli pravidla sportu k 4T a na běžné ježdění to stejné. Ekologie, je jen zástupný problém. Je to jen zdůvodnění, proč nemohou vyrábět levnější 2T motorky. Oni by lehce dovedli vyrobit motory 2T aby splňovali normu spalin, při spotřebe podobné jako 4T, ale proč by si ubírali práce a zisky. To je podobné jako gumárenské koncerny. Mají techologie výroby pneumatiky, která vydrží více jak 200 000km při asi 10% zvýšení ceny, ale proč by to dělali?? Museli by pak omezovat výrobu, propouštět... znižovat zisky... Elektromobily je stejné téma. Nechtějí ho výrobci a prodejci nafty, benzínu, bohaté státy na ropu, vlastě žádný stát to nechce, protože z pohoných hmot stát dostáva spotřební daň a DPH. Spotřební daň jsou velké peníze ve státním rozpočtu. Nikdo nechce nic měnit. My musíme platit a oni kasírují. Takových příkladů je mnoho.
IvoTregr píše: Viděl jsem v sajdkáře Wartbug, ale ne siniční veterán. Bylo to v sajdkárkrosu a na MR. Nějaký Pohořal - Douša někde z Votic, či Příbrami. Jelo to pěkně na to, že to bylo jen málo naladěné, ale asi se to neprosadilo, že litinový blok motoru byl příliž těžký.Převodovku měli z Nortona a primární převod řetězem jako plochodrážka.
Mám rád 2T, ale zatím je 2T u ledu. Je to jen z jednoho důvodu. Všichni výrobci motorek jsou vlastně strojírenské firmy a snaží se vyrábět pracnější a dražší výrobky. Společně ohnuli pravidla sportu k 4T a na běžné ježdění to stejné. Ekologie, je jen zástupný problém. Je to jen zdůvodnění, proč nemohou vyrábět levnější 2T motorky. Oni by lehce dovedli vyrobit motory 2T aby splňovali normu spalin, při spotřebe podobné jako 4T, ale proč by si ubírali práce a zisky. To je podobné jako gumárenské koncerny. Mají techologie výroby pneumatiky, která vydrží více jak 200 000km při asi 10% zvýšení ceny, ale proč by to dělali?? Museli by pak omezovat výrobu, propouštět... znižovat zisky... Elektromobily je stejné téma. Nechtějí ho výrobci a prodejci nafty, benzínu, bohaté státy na ropu, vlastě žádný stát to nechce, protože z pohoných hmot stát dostáva spotřební daň a DPH. Spotřební daň jsou velké peníze ve státním rozpočtu. Nikdo nechce nic měnit. My musíme platit a oni kasírují. Takových příkladů je mnoho.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dvoutakty - "vzlétnou z popela" jak bájný Fénix ??
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dvoutakty - "vzlétnou z popela" jak bájný Fénix ??
tomas.s. píše: J.M.K.> ''formule'' jsem vkládal do tématu o tříválcích, ale ke zkouknutí zde!. Jinak myslíte že je nějaká šance na návrat dvoutaktů do GP?
Jak jsem psal. Byl jsem na MR sajdkár ve Voticích a vložený závod se jel kraj motokros do 500cm. Nějaký borec tam vytáhl Eso 500 mezi 2T ČZ 380cm. Byla to bílá vrána a bylo to pěkné. Ten kluk uměl s tím ESem. Nemyslel jsem, že se dožiji něčeho podobného ale opačně, že 2T bude jako to ESO Bohužel kartely největších výrobců motorek jsou stejně propojené jako potravináři. Jak může stát na podzim kilo brambor 6.50kč a v březnu kdy se cena vždy snižuje, tak brambory ze stejné sklizně stojí kilo 14kč, to je kolik procent zdražení ???? Prostě dnes trh ovládají korporace a ovládají trh jako mafie. Oni spolu nebojují, ale domlouvají se na nás co ještě sneseme. Takže zatím na návrat levných 2T můžeme zapomenout Z MOTO GP chtějí udělat něco jako F1 na 2 kolech. Neskutečné balíky peněz, show, show, show a jako že to je něco extra. Bohužel závody na silnici dávno nejsou sport. MOTO 3, moto 2 a moto GP dávno ne, je to tvrdý obchod a hrají si na vyjímečnost. Dokud budou mít diváky u televize, tak budou sponzoři a pojede ten nemysl dál. Já za poslední sport na silnici považuji ještě red bull cup. Tady nehrají úlohu peníze. Tady je to o tom kloučkovi co za to tahá... Karle držím ti palce Bohužel i on se dostane do těch nesmyslů, že jako TOP silničního sportu ale v reálu je to oblbovák, protože vlastně o sport vůbec nejde. Je to jen obchod, reklamu a prachy. I mistr Rosi byl a je jen figurka na šachovnici mocných2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dvoutakty - "vzlétnou z popela" jak bájný Fénix ??
IvoTregr píše: Jak jsem psal. Byl jsem na MR sajdkár ve Voticích a vložený závod se jel kraj motokros do 500cm. Nějaký borec tam vytáhl Eso 500 mezi 2T ČZ 380cm. Byla to bílá vrána a bylo to pěkné. Ten kluk uměl s tím ESem. Nemyslel jsem, že se dožiji něčeho podobného ale opačně, že 2T bude jako to ESO Bohužel kartely největších výrobců motorek jsou stejně propojené jako potravináři. Jak může stát na podzim kilo brambor 6.50kč a v březnu kdy se cena vždy snižuje, tak brambory ze stejné sklizně stojí kilo 14kč, to je kolik procent zdražení ???? Prostě dnes trh ovládají korporace a ovládají trh jako mafie. Oni spolu nebojují, ale domlouvají se na nás co ještě sneseme. Takže zatím na návrat levných 2T můžeme zapomenout Z MOTO GP chtějí udělat něco jako F1 na 2 kolech. Neskutečné balíky peněz, show, show, show a jako že to je něco extra. Bohužel závody na silnici dávno nejsou sport. MOTO 3, moto 2 a moto GP dávno ne, je to tvrdý obchod a hrají si na vyjímečnost. Dokud budou mít diváky u televize, tak budou sponzoři a pojede ten nemysl dál. Já za poslední sport na silnici považuji ještě red bull cup. Tady nehrají úlohu peníze. Tady je to o tom kloučkovi co za to tahá... Karle držím ti palce Bohužel i on se dostane do těch nesmyslů, že jako TOP silničního sportu ale v reálu je to oblbovák, protože vlastně o sport vůbec nejde. Je to jen obchod, reklamu a prachy. I mistr Rosi byl a je jen figurka na šachovnici mocných
Pro me je posledni sport na silnici tohle:
IvoTregr píše: Jak může stát na podzim kilo brambor 6.50kč a v březnu kdy se cena vždy snižuje, tak brambory ze stejné sklizně stojí kilo 14kč, to je kolik procent zdražení ????
jo, jsou to hajzli... jahod mam v létě plnou .... nůši a v zimě stojí stovku!!!!
SirIndy píše: Pro me je posledni sport na silnici tohle:
ano může být. Pak je pochopitelné proč lidé stojí na těch nejnebezpečnějších místech u trati. Když někdo upadne, proč je hned kolem hrozen lidí. Proč u každé nehody řidiči zpomalují aby si vše pořádně prohlédli.. Když jsem byl mladý, říkali jsme, že diváci chtějí vidět krev. Motorky se změnily, diváci NE Chápu, že sláva a obdiv je jako droga. Také hodně jezdců ústup ze slávy neuneslo. Nevím, ale myslím, že u sportu by měli umírat lidé jen ve vyjímečných případech. U mě má obdiv jezdec co umí, ne ten co přežije nebezpečný závod - ne sport.
1 reakcí na tento příspěvek dvoutakty - "vzlétnou z popela" jak bájný Fénix ??
při tragédii v LeMans 1955 opustil trať VŮZ (jednoho
z tehdy špičkových závodníků) v téměř maximální rychlosti
právě v místě, kde byla spousta diváků v bezprostřední
blízkosti - nevím, jestli to byly tribuna .
Při irském roadracingu jsou nějaký tribuny, pokud vůbec,
nanejvýš u startu a cíle a jsem přesvědčen, že motocykl
nemůže způsobit srovnatelné neštěstí, takže Tvoje srovnání
s LeMans je hodně "přitažené za vlasy" a navíc britské
autority motocyklového sportu mají problém bezpečnosti
diváků vyřešen už dlouhá léta aniž by docházelo k jeho
zpochybňování, či soudním"dohrám" poté, co ke zranění divá-
ka dojde. Zakoupením vstupenky divák s platnými regulemi
souhlasí - že "Motoring sport is dangerous" a bude respekto-
vat pořadatelskou službu . Divákům zakázané zóny u okruhů
jsou samozřejmě vyznačeny v Irsku i jinde v UK .
S těmi vstupenkami však existuje jedna výjimka a to TT na
ostrově Man. Tolik jsem se těšil, jak úžasný budu mít suve-
nýr - vstupenku TT 2011, ovšem "hlediště" TT je organizováno
na soukromé bázi"pronájmem" prostor ke sledování závodů maji-
teli pozemků okolo trati a ti se samozřejmě podřizují pořada-
teli TT a rozhodně by si nedovolili pustit diváky do míst,
označených jako zakázané zóny .
Takže věřím a doufám, že k žádnému "LeMans" při roadracingu
nedojde ani v daleko menším rozsahu a na závěr poznámku, hra-
ničící s černým humorem :
ani INDImu Dokoupilovi (a jeho motocyklu) se "nepodařilo tre-
fit" žádného z diváků při jeho, dnes už legendárním "leteckém
dnu" při irském mistrovství roadracingu 2011 v Cookstown,
kdy jezdec i motocykl opustili trať v rychlosti nad 200km/h .
Naposledy editováno 24.03.2013 12:07:40