JRM Jawa Divišov
http://www.jawa.cz/products.html
AMS Jawa
http://www.ams-jawa.cz/cz/
VM Motor
http://www.vmmotor.c...yroba/o-spolecnosti/
-------
JRM Jawa Divišov se mi zdá z těchto tří jako největší, protože když se podívám na dealery prodává do hodně zemí. V produktech lze vidět dva typy čtyřtatkních 250ccm motorů, jeden dvoutaktní 500ccm motor a jeden čtyřtaktní 500ccm motor.
VM Motor má pokud vím 450ccm, 625ccm motory a našel jsem na jejich stránkách i jejich 125ccm motor: http://www.vmmotor....kvm-czk-125-copy.jpg ...jak je vidět, ceny jsou dost vysoké kvůli maloobjemové výrobě.
AMS jawa prodává pro motokáry.
Prostě nechápu, proč se ten pro mně podivín Charous nedomluví s jednou z těchto firem na sériové výrobě motorů, čož by srazilo jejich cenu dolů, nepodopoří tím českou výrobu, místo toho strká do Jawek Čínu a co je ještě horší, snaží se je dokonce ždímat na pronajímání známky Jawa, jak jsem se dočetl zde:
http://ekonomika.idn...210129_ekonomika_ost
????
Naposledy editováno 12.03.2013 03:02:01
http://m.novinky.cz/...55&sId=&mId=
1 reakcí na tento příspěvek Proč Jawa nepoužije český motor ve svých strojích?
Jak se říká, za to český výrobce nekoupí ani dráty, bohužel.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč Jawa nepoužije český motor ve svých strojích?
rrss> schopen jak schopen, ono by to šlo i tady, pokud by zde byly stejně laxní zákony pro ochranu autorských práv/patentů, ochranu ŽP, bezpečnosti práce, levná pracovní síla, energie a levný materiál. Ve středoevropských podmínkách těžko.
1 reakcí na tento příspěvek Proč Jawa nepoužije český motor ve svých strojích?
JRM - závodní motor, životnost motohodina - navíc výrobce v konkurzu
AMS Jawa - taky závodní motor jeho původ taky v divišově. Jezdí ho Kameničtí v monech.
VM - ten je z nich asi nejpoužitenější, ale opět pro sériový cesťák nevhodné.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč Jawa nepoužije český motor ve svých strojích?
Podle mě udělali velmi dobře, že používají osvědčený Minareli
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč Jawa nepoužije český motor ve svých strojích?
Jawa byla konkurenčně mrtvá už dávno před rokem 1989.
Díky bolševické státní směrnici o "výhodné" orientaci na SSSR trh.
Soudruzi ze SSSR zásadně odmítali jakékoli inovace a tak byl vývoj úředně zastaven.
V roce 1989 už z Jawy zbyla jen hodnota jména.
30 let zastaveného vývoje by zvládnul jen málokdo....
Naposledy editováno 12.03.2013 09:22:42
Sukin píše: Vysvětlím ti proč:
JRM - závodní motor, životnost motohodina - navíc výrobce v konkurzu
AMS Jawa - taky závodní motor jeho původ taky v divišově. Jezdí ho Kameničtí v monech.
VM - ten je z nich asi nejpoužitenější, ale opět pro sériový cesťák nevhodné.
Přesně
docent píše: Bubak-z-Nemecka> No nevím.
Jawa byla konkurenčně mrtvá už dávno před rokem 1989.
Díky bolševické státní směrnici o "výhodné" orientaci na SSSR trh.
Soudruzi ze SSSR zásadně odmítali jakékoli inovace a tak byl vývoj úředně zastaven.
V roce 1989 už z Jawy zbyla jen hodnota jména.
30 let zastaveného vývoje by zvládnul jen málokdo....
Tak.
edit: jenom doplnek k VM - podle vsech informaci (nekde jsem to cetl, nevim kde) VM chysta tento nebo pristi rok homologovane enduro 450ccm - takze motor by byl, ale do silnicni motorky zcela jiste vhodny nebude. Navic chteji prodavat homologovane sady, z kterych si tu motorku clovek postavi doma .
edit2: tady jsem to cetl.
Naposledy editováno 12.03.2013 09:40:52
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč Jawa nepoužije český motor ve svých strojích?
Naposledy editováno 12.03.2013 09:51:24
protože nejsou schopni vyrobyt ten agregát v té kvalitě levněji, v Evropě muže Japoncům ve výrobě motocyklových motorů konkurovat pouze Rotax od kterého se to naučila KTM Aprilia a další. ČEZký výrobci pouze tesají z hliníku nepoužitelné pomníky bez jakékoliv šance na sériovou výrobu.
V divišově se chvilku dařilo držet výrobu sice jednoúčelových nicméně ve sportu úspěšných motorů ale český pepíci podělali a rozkradli i to.
Místo po Jawě okamžitě obsadila GM která také spolupracuje s Američany na stavbě V dvouválců, což by v jawě nikoho nenapadlo rozšířit takto výrobu stačí jen forma nebo blok do frézy na motorovou skříň s dvěma otvory klika s delším čepem a máte krásný Véčko ale to mělo proběhnout již před 20ti lety dneska je to všechno na buldozér
Ale na omluvu (fabrik)- ono to jinak nešlo. Nebylo to jak na západě a u nás prostě fabrika nedisponovala těmi penězi co "vyrobila". Protože od Jawy šly hotové motorky tehdejšímu Motokovu a prodával je on,.. japonské a a ostatní firmy měly všechny prachy pro sebe a tudíž investovali...navíc už zmíněné orientování na východ nebylo nijak OK.
Ono ale ani na západě nebyly naše motorky nijak "oslnivě" vítány! Určo pak ne v sedmdesátých letech,.. Ale už od doby Péráka docházelo z naší strany v USA k porušování dohod, nedodávání toho co objednali a dodávání přepravou poškozených motocyklů a podobně...
Bubak-z-Nemecka píše: docent> ..to je taky fakt, ale ono by to slo, kdyby tehda po 89tem nekdo chtel. Privatizace to uz pak jen definitivne dorazila.
To je blbost Bubaku. Je to jak pise Docent. Jawa byla mrtva uz 20 let pred 89., akorat o tom nevedela. Vzdyt si vezmi, co z nich padalo v sedmdesatych letech a jake motorky delali v sedmdesatych letech japonci, italove, anglicani ... co bys mel radeji doma: 634 nebo treba CB750 Four?
Jak na to meli navazat po 89.? Na co meli navazat? Kde meli vzit lidi, kteri by vymysleli nejakou motorku? A potom ty radobypokusy s radobyretrem ... tim to dorazili uplne.
Mě osobně se velmi líbí Jawa co se dnes vyváží do Anglie. Dvoutakt, který je skromný, nenáročný, lehký a snad i pohodlný.
kterou lze s úspěchem prodávat.
Nemá cenu se dohadovat proč to u nás nedopadlo i ve světě zanikla hromada značek buďme rádi že jawa byla taková jaká byla
1 reakcí na tento příspěvek Proč Jawa nepoužije český motor ve svých strojích?
czechino píše: Tak Jawa chystá litr s vlastním motorem,třebo ho i dokončí vznikne z toho pěkná mašina a češi budou spokojeni, VM bude dělat MX,Enduro,Motard, Jawa bude dělat silniční motorky- vše made in czech republic a jestli bude pravda to co píší o tom VMku,tak se může bát i taková KTM No uvidíme.
už se těšim.jestli bude vypadat jak ten jejich novy skvost tak všichni se budou třastpro par lidi z nostalgie?
1 reakcí na tento příspěvek Proč Jawa nepoužije český motor ve svých strojích?
Já ti vám nevím, přece když disponmuju takovýma prostředkama, tak když už nic, zkusím vyrobit alespoň prototyp motocyklu s motorem české výroby - jak se to bude chovat atd. Co na tom že jsou to závodní motory, VM moto psal že ten jeho 610ccm motor má kvůli té výšce velmi vysokou životnost, lidi přece slyší na takové věci.
Naposledy editováno 12.03.2013 12:16:46
1 reakcí na tento příspěvek Proč Jawa nepoužije český motor ve svých strojích?
Naposledy editováno 12.03.2013 13:09:35
1 reakcí na tento příspěvek Proč Jawa nepoužije český motor ve svých strojích?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč Jawa nepoužije český motor ve svých strojích?
czechino píše: Prej mají s tím litrem vyjet někdy do roka,tak su zvědav Vždyť Jawa se má zabívat výrobou exkluzivních strojů ne? 350 už pošlou do hajzlu,což měli udělat někdy před 40 lety a bude to něco jako Ducati!( lepší české!)
co to kurna hulis?posli vzorek.GeorgeLD píše: Ja strojařině a ekonomice nerozumím, takže se budu snažit do toho nikomu nekecat... ale víš čemu možná rozumím? Že něco založené na takových hodnotách, jako je netransparentnost, potápění konkurenčních firem za účelem osobního profitu a ne zdravého konkurenčního boje, nepodporováni domácí produkce... jinými slovy něco nezaložené na zdravém rozumu, se těžko rozjede. A vidím v tom, že když má firma problémy, například jmenovaná Jawa Divišov, nemá to nějaký mystický důvod, ale prostě ten, že si manažeři nebo majitelé firmy hrabou prachy s cílem podnik vycucnout a odejít. Jak se dneska chová mnoho lidí, nejen ve vztahu manažer<->firma.
a neviš z čeho si majitele hrabou prachy?s těch par kusu co prodavaji do rozvojovych zemi kde naplati emisni hodnoty?maximalně na vyrobě nahradnich dilu.je to prostě banda debilu co ani nespolupracuje s jawa klubem.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
2023 - Nová Jawa 650 a 800 [1 ... 8, 9] Jawa 250 Pérák, Jawa 660 Sportard/Adenium, Jawa 660 ... | Dolin | 265 | 23.3.2024 v 16:31 Drakl |
Zapojení ukazatele zařazené rychlos... Jawa 660 Sportard/Adenium | Jarahau | 22 | 11.11.2022 v 20:39 Borntobewild |
Motor vypíná Jawa 660 Sportard/Adenium | Jarahau | 23 | 5.11.2019 v 17:48 Olísko |
progressive pružina přední vidlice ... Jawa 660 Sportard/Adenium, Jawa 660 Vintage | Traktorist12 | 0 | 24.10.2019 v 00:55 Traktorist12 |
Schody Jawa 660 Sportard/Adenium | Olísko | 12 | 25.3.2019 v 15:39 ZombieBunny |