jde mi o osobní auto, co váží +- 2,5 tuny, na kule to má 2,5 tuny nebo víc a táhnu vozík, který má celkovou váhu stejnou, jako maximu toho tažného.
a kdybych se chtěl živit jako autodoprava (su vlastník auta i vozíku), stačí mi řidičák BE nebo CE a profesák?
1 reakcí na tento příspěvek řidičák BE nebo CE
A pokud chceš dělat autodopravu na vlastní pěst (ne jako zaměstnanec), tak tam se o nutnosti profesáku také leckdy spekuluje, ale logicky - pokud Tě ježdění a převážení nákladu bude živit , tak potom to bez profesáku nepůjde. Jinak profesák je dnes sakra drahá investice, takže je třeba dobře zvážit, zda se vůbec vyplatí.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) řidičák BE nebo CE
stačí mi BE, když jedu v autě do 3,5 tuny, ale souprava má 4,6 tuny?
myslel sem, že profesák je potřeba jen pro CE
1 reakcí na tento příspěvek řidičák BE nebo CE
B:
Motorová vozidla, která nespadají do žádné ze skupin A1, A2, A a B1, s největší povolenou hmotností nepřevyšující 3,5 tuny a maximálně 8 místy k sezení mimo řidiče, ke kterým smí být připojeno přípojné vozidlo o největší povolené hmotnosti nepřevyšující 750 kg, pokud největší povolená hmotnost této jízdní soupravy nepřevyšuje 3,5 tuny (schválený pozměňovací návrh připouští rozšíření na 4,25 tuny).
BE:
Jízdní soupravy z motorového vozidla skupiny B a přípojného vozidla těžšího 750 kg, celková hmotnost jízdní soupravy může překročit 3,5 tuny.
A dle tohoto článku by u skupiny "BE" profesák nutný být neměl.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) řidičák BE nebo CE
Při více jak 750kg už nesmí mít souprava dokupy víc,jak 3500kg.
edit: a při 3500+750 není nutné ani to E.
Naposledy editováno 04.03.2013 22:16:20
prackarr píše: J.M.K.> Profesák nutný není,a jak jsi psal. Pokud nemá auto samo víc,jak 3500kg,můžeš k němu připojit 750kg vozejk,ale ne více.
Při více jak 750kg už nesmí mít souprava dokupy víc,jak 3500kg.
edit: a při 3500+750 není nutné ani to E.
Zdroj? Hmotnost soupravy je daná jen u Bčka bez E, alespoň tomu tak bylo podle starýho zákona...
Teď ale koukám, že na netu jsou 2 online zákony a v každym je to psaný jinak...
tak babo raď
2 reakcí na tento příspěvek řidičák BE nebo CE
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) řidičák BE nebo CE
prackarr píše: Zdroj- autoškola.
třeba se tu někdo zjeví
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) řidičák BE nebo CE
prackarr píše: Zdroj- autoškola.
Tak to je zdroj jak stehno
Docela hezky je to na stránce této autoškoly - včetně těch mýtů, který nám tady podsouváš
B+E jsem dělal loni a ztotožňuju se s tím, co je na tomto odkazu - přesně tak to totiž bylo řečeno i mě - jestli to ta nejnovější úprava z 19. ledna pozměnila, to ale popravdě nevím
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) řidičák BE nebo CE
sharkis píše: Tak to je zdroj jak stehno
Docela hezky je to na stránce této autoškoly - včetně těch mýtů, který nám tady podsouváš
B+E jsem dělal loni a ztotožňuju se s tím, co je na tomto odkazu - přesně tak to totiž bylo řečeno i mě - jestli to ta nejnovější úprava z 19. ledna pozměnila, to ale popravdě nevím
Hm,a já dělal před 4mi měsíci CE.
1 reakcí na tento příspěvek řidičák BE nebo CE
Konkrétně.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) řidičák BE nebo CE
Souhlasím ale s tím, že kolikrát ani autoškoly neví jak to je
sharkis píše: prackarr> v tom případě ses špatně učil, protože to bylo (stejně jako u mě) ještě před tou poslední novelou a tedy by to mělo být tak, jak je to na tom odkazu - v zákoně je to taky tak...
Souhlasím ale s tím, že kolikrát ani autoškoly neví jak to je
Ale já pořád nechápu,co jsem napsal špatně?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) řidičák BE nebo CE
prackarr píše: A jaké mýty sem prosím tahám?
Konkrétně.
třeba tohle?
prackarr píše: Při více jak 750kg už nesmí mít souprava dokupy víc,jak 3500kg.
Pokud mi to dovolí auto, resp přípustná hmotnost na kouli zapsaná v TP + odpovídající přívěs, tak se dá s B+E tahat klidně i 4 nebo 5 tunová souprava...
Dolík.... píše: J.M.K.> jde mi o to, že vezmu auto (2,5 tuny), vozík (600 kg) a náklad (1500 kg) = 4600 kg
stačí mi BE, když jedu v autě do 3,5 tuny, ale souprava má 4,6 tuny?
myslel sem, že profesák je potřeba jen pro CE
s B řídíš auto do 3,5t se vším všudy (auto 2,5t+vozík s max. celkovou hmotností(papírově) 1000kg)
na Tvojich 4600kg potřebuješ E k Bčku (furt řídíš "osobák" do 3,5t)
až sedneš za volant auta s max. hmotností nad 3,5t budeš potřebovat C ppř. C1(do 7,5t)
bere se auto co řídíš (a to se vejde do 3,5t) né hmotnost soupravy (jak máš Ečko ,tak si klidně za autem 2,5t tahej vlek 600kg co unese i 10t -pokud to to auto snese a utáhne)
Naposledy editováno 04.03.2013 23:00:45
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) řidičák BE nebo CE
sharkis píše: Pokud mi to dovolí auto, resp přípustná hmotnost na kouli zapsaná v TP + odpovídající přívěs, tak se dá s B+E tahat klidně i 4 nebo 5 tunová souprava...
Pro B. Ne pro BE.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) řidičák BE nebo CE
prackarr píše: Pro B. Ne pro BE.
tak to pardon, pochopil jsem to tak, že mluvíš o B+E
1 reakcí na tento příspěvek řidičák BE nebo CE
Tedy příklad: mám-li na kuli napsáno v autě max. 400kg,mohu táhnout i 2t vlek,ale nesmí mít teď,v okamžiku víc,jak těch 400kg vč. nákladu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) řidičák BE nebo CE
prackarr píše: Ještě podotýkám,že u B není důležitá hmotnost vozidla jako maximální,ale okamžitá.
Tedy příklad: mám-li na kuli napsáno v autě max. 400kg,mohu táhnout i 2t vlek,ale nesmí mít teď,v okamžiku víc,jak těch 400kg vč. nákladu.
bohužel za tohle dostaneš tak leda flastr
příklad: papírové součty celkových hmotností nesmí být nad 3,5t při řidičáku B(a je jedno zdali tam něco vezeš nebo ne)
takže za tereňák 3,2t pověsíš prázdný vozík a seš jasnej-jak Tě asi policajti budou vážit bez váhy co?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) řidičák BE nebo CE
Son píše: bohužel za tohle dostaneš tak leda flastr
příklad: papírové součty celkových hmotností nesmí být nad 3,5t při řidičáku B(a je jedno zdali tam něco vezeš nebo ne)
takže za tereňák 3,2t pověsíš prázdný vozík a seš jasnej-jak Tě asi policajti budou vážit bez váhy co?
To ne,pokud okamžitá hmotnost přívěsu je třeba 200kg a celková 750kg,počítá se pouze těch 200.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) řidičák BE nebo CE
prackarr píše: To ne,pokud okamžitá hmotnost přívěsu je třeba 200kg a celková 750kg,počítá se pouze těch 200.
škoda žes nejel s naším šéfem jako spolujezdec a příslušníkům to nevysvětlil
oni tě opravdu nemají a ani nemusí vážit-proto sčítají "papírové" max. hmotnosti auta a vleku a jak seš nad 3,5t a nemáš E máš smolíka
Son píše: škoda žes nejel s naším šéfem jako spolujezdec a příslušníkům to nevysvětlil
oni tě opravdu nemají a ani nemusí vážit-proto sčítají "papírové" max. hmotnosti auta a vleku a jak seš nad 3,5t a nemáš E máš smolíka
Pokud máš auto,co má celkovou 3500kg,takza ně můžeš zapojit vozík s celkovou 750kg,a mít při tom jen B. I když to má celkem 4250kg.
Za to ti ručím.
1 reakcí na tento příspěvek řidičák BE nebo CE
pokud řídím vozidlo do 3500 kg plus vlek kategorie O1 do 750 kg, stačí mi sk. B
pokud za toto vozidlo připojím vlek kategorie O2 nad 750 kg, už potřebuji sk. E
pokud vezu vlek např. s celkovou hmotností 2000 kg, musí mít i tažné vozidlo závěs min. na 2000 kg bez ohledu na to, že jedu s prázdným a vlek má třeba jen 500 kg.
Pokud táhneš autem vozík nad 750kg,ale celková hmotnost soupravy nepřekročí 3500kg a tažné vozidlo je těžší,jak tažené,nemusíš mít E,stačí B.
Pokud tahneš přívěs s celkovou hmotností např. 750kg,ale ty máš na autě na "kouli" třeba 450kg,můžeš takový vozít tahnout,ale nesmíš překročit tuto hmostnost. Tedy naložit jen 450kg mínus vlastní hmotnost vleku.
Naposledy editováno 05.03.2013 12:56:06