Tradiční znaky Ducati u sériových motocyklů jsou postaveny na dvouválcovém motoru do V, trubkovém rámu, suché spojce a desmodromickém rozvodu. Že i Ducati je ochotna, z důvodu dosažení vyššího výkonu, se vzdát těchto pro ně typických znaků, nám ukázala u motocyklu 1199 Panigale. U tohoto motocyklu se vzdala jak trubkového rámu, tak i suché spojky. V MotoGP byl trubkový rám nahrazen již koncem roku 2008. Hrozí v budoucnu také nahrazení desmodromického rozvodu?
Bernhard Bobmeier, nový šéf oddělení Ducati-Corse, nám dává jasnou odpověď: „Není žádný důvod měnit ventilový rozvod, který funguje a navíc patří i z hlediska historie ke značce Ducati. Dokud to budou pravidla umožňovat, tak budeme dále sázet na desmodromický rozvod“, vysvětluje Bobmeier.
V roce 2007, první rok osmistovek v MotoGP, byla zřetelná výhoda Ducati, právě díky jejich desmodromickému rozvodu. Jejich rozvod jim umožňoval dosáhnout velkého výkonu ve vysokých otáčkách. Japonci na to byli nuceni zareagovat a jejich odpověď byla v zavedení pneumatického ovládání ventilů. Co se týče výkonu motorů, tak Honda a Ducati jsou na stejné úrovni. Odstup Yamahy byl v sezóně 2012 menší než v posledním roce osmistovek.
Honda a Ducati sázejí stále na konfiguraci motoru do V, zatímco Yamaha se drží koncepce řadového čtyřválce. Koncepce řadového čtyřválce dává Yamaze výhodu, která se týká ovladatelnosti motocyklu, které je lepší než u Hondy a Ducati. Zatímco motory RC213V a Desmosedici těží ze svého výkonu na dlouhý rovných úsecích tratě. Co se týče ovladatelnosti, tak právě motory Ducati se svým sklonem válců 90°, jsou na tom nejhůře. To se má, ale podle Gobmeiera změnit: „Na motocyklu Ducati by měl být rychlý každý jezdec. Nejenom Casey Stoner by měl být schopen vítězit. Nebudeme ale kopírovat Yamahu, nýbrž půjdeme vlastní filozofií Ducati.“
Jak chce Ducati zmírnit agresivitu své Desmosedici, zatím není jasné. Také je těžké předpovědět, jak ještě velký vliv bude mít bývalí závodní šéf Filippo Preziosi. „Jistě budeme jeho zkušenosti využívat. Jsme v kontaktu a chceme opět, aby Ducati vyhrávala“, říká nástupce Gobmeier. „Vedle Fillipa jsou u Ducati i jiní skvělí inženýři, kteří mají fantastické nápady, dodává Gobmeier.
Naposledy editováno 17.01.2013 07:40:12
2 reakcí na tento příspěvek Ducati chce dále zůstat u desmodromického rozvodu
Možná by mělo vedení m.cz zájem s Tebou spolupracovat
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati chce dále zůstat u desmodromického rozvodu
ono by to šlo jedině s požehnáním autora a to by bylo určitě hodně komplikované
jinak leon má u mě taky respekt
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati chce dále zůstat u desmodromického rozvodu
Naposledy editováno 17.01.2013 10:11:26
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati chce dále zůstat u desmodromického rozvodu
Pokud to tak není, omlouvám se.
Janek píše: LeonTDI> Ještě bys mohl upravovat věcný chyby v textu. Pokud dobře sleduju informace, tak Diavel měl mokrou spojku před 1199 Panigale .
Pokud to tak není, omlouvám se.
mokrou spojku má vícero i starších modelů
LeonTDI píše: Kubát> já si myslím, že to s těma právama tak horký nebude. Co se týče článků z MotoGP tady na motorkářích, tak drtivá většina pochází ze stránek www.speedweek.ch. Jenom se zde uveřejňuje, třeba jenom každý třetí nebo čtvrtý článek, co vyjde na speedweeku.
kde není žalobce, není soudce. Ty jsi v jiné pozici jako redaktoři. Ty jsi v podstatě anonymní uživatel, ale oni to mají jako práci a berou za to peníze. Jen kolik bylo zablokováno videí pro porušení autoských práv. V diplomkách se nesmí používat ani odstavce z jiných prací... (pokud se neuvede zdroj informací a asi je nutný i souhlas autora) Dnes si koupíš jen medium DVD nebo flashdisk tak již v ceně platíme autorské poplatky o dalším nemluvím. Nějak to s těmi autorskými právy přehánějí, asi budu příště volit pirátskou stranu.
1 reakcí na tento příspěvek Ducati chce dále zůstat u desmodromického rozvodu
jinak je jasné že motor který nemusí přemáhat pružiny v rozvodu půjde do otáček radostněji problém ducati není v rozvodech ale v jezdcích
dnes již víme že pilot řadu sezon rozmazlovaný japonskou dokonalostí precizností si s nepochybně výjimečnou Italkou neporadí byť je to multišampion světového formátu se stonerem měla ducati šťastnou ruku a i capirex předváděl jedinečné výkony s akceleračními drifty milijícím strojem ducati zřejmě bude vítězit pouze tehdy pokud převezme technologii z japonska na které dnes vyrůstají všichni jezdci a nebo si šlechtit vlastní dorost který není kontaminován