slyšel jsem teď jeden názor, že za poslední 2 roky začali do 95 octanového benzínu dávat tolik "doplňků" (rozuměj sra*ek, co v benzínu nemají co dělat, ale nutí je tam EU nebo vláda), že prý na jaře jsou z toho hnusné usazeniny, úplně černá břečka.
S 98 oktanovým benzínem se to prý neděje.
Takže je tu někdo, kdo naplní přes zimu plnou a na jaře zkouší trošku odpustit hadičkou, aby viděl co z toho teče? Všimli jste si rozdílu za poslední 2 roky?
díky za info
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zazimovat s 95 nebo 98 benzínem?
S.i.i.i.s.a píše: Podle mě je tohle všechno úplná blbost. Máme na kráme cca 100 motorek a benzín je to poslední s čím máme problém
a jak dlouho stojí, aiž by jste je ani jednou nenastartovali?
jinak kdo ví, třeba s tím mají problém jen některé motory, třeba jen ty u skútrů
někdo tu píše, že to tak je, někdo zas že ne
2 reakcí na tento příspěvek zazimovat s 95 nebo 98 benzínem?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zazimovat s 95 nebo 98 benzínem?
Měl jsem nové gumy a ta těžká potvora si i na vodě velebila, což jsem se i divil.
Není na to jak si na Gloku roztrhnout v rozkroku nepromok a jet až domů.
1 reakcí na tento příspěvek zazimovat s 95 nebo 98 benzínem?
luko850 píše: Zas taková blbost to nebude.
Tatík vytáh po 4měsících motorovou pilu a motor byl strašně rozhozený.
Tak to dal do Mounfildu (je to v záruce) a že prej museli celý karbec čistit v ultrazvuku.
Že se s tím setkávaj často,když ty stroje třeba mimosezonu stojí.
Že je to dnešním benzínem a biosložkama.
Tak jsme koupili teď v akci v autokelly české aditivum VIF a mělo by být po problémech.
Do tehle domacich verku co se pouzivaji obcas, se vyplati koupit ASPEN 2t a je klid, muze to v tom lezet taky dlouho.
1 reakcí na tento příspěvek zazimovat s 95 nebo 98 benzínem?
Co jsou ty další biosložky?
Protože pokud tam je jen bioetanol, což není nic jiného, než etanol(asi přiblbá doba žádá aby bylo vše bio)-ať už vypálený z čehokoli, jediný problém je jeho hygrospokičnost, takže po nalití Velfobinu tento na sebe naváže vodu a spálí se-kdyby už hned byly problémy se startem z jara.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zazimovat s 95 nebo 98 benzínem?
A ty další biosložky - to bude ten sajrajt, který zalepí karburátor poté, co se všechny těkavé složky během stání odpaří a vyschnou. Ale možná jsou to jen další aditiva, fakt nevím.
Zní to opravdu divněm jinými slovy "oprav to tím, čím jsi to zkazil", to nepopírám. Z dlouhodobého hlediska by ale měl mít Velfobin stejnou vlastnost-kdyby jim byla(hypoteticky) naplněna nádrž např. přes zimu/dlouhodobě otevřená flaška Velfobinu na poličce, natáhl by do sebe vodu a nebyl by použitelný.
Já jen, jestli to opravdu nebude dalšími aditivy, co si tam každá benzinka domíchává?
Mně karburátor vyschl od r. 2010 častokrát-když nebyl čas jezdit, a nestalo se nic...
Jinak dle informace mechaniků firmy Rotax, používání paliva s příměsí biohoven celkem kvalitně lepí palivovou soustavu a začíná být příčinou vysazení motoru za letu.
Auta jezdící na LPG a sem tam na biohovna mají téměř všechny časem zalepené benzínové vstřikovače, doporučujeme tankovat Vervu nebo něco podobného.
Nevim jestli to tu zaznělo ale přidává se i líh, který na sebe mnohonásobně ochotněji váže vodu než samotný benzín. Mám informaci, že benzín vydrží tak 3 měsíce a pak se jeho vlastnosti rapidně zhoršují. Než trápit po zimě startér to to radši vypustim a natankuju na jaře novej.
Naposledy editováno 28.11.2012 23:06:33