paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Jen tak s Jawou Sportard... :)
5.11.2012 v 20:20
Dlouho se zde nepropíralo to moje jednoválcové Jawí vrkátko a abych to napravil, tak sem dávám alespoň jedno z mála videí, kde mám svoji 660-ku natočenou... Jen mě mrzí, že se někomu z mých rodičů, podařilo nechtěně snazat ještě v kameře video, kde nás natáčeli v Drahanském kopci, aniž bych o tom věděl. To mohlo vypadat daleko zajímavěji...

Uzavřeno 13.11.2012 v 06:23 uživatelem Shark660

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jen tak s Jawou Sportard... :)

11.11.2012 v 12:59 | Nahoru | #211
dostal94> Danny má pravdu, toto je o motorkách. Osobně proti Židům nic nemám, sám jsem křest'an a nikdo mě proto neodsuzuje.
Z dnešních výrobků je opravdu spotřební zboží. Sám mám Škodu 120 z roku 1980. Manželka chtěla nové auto. Tak jsme ho letos v létě koupili. Když se podívám na karoserii, plasty, tenoučký plech- škodovka je jako tank.A pokud se to týká i motorek-raději nedomýšlím.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jen tak s Jawou Sportard... :)

11.11.2012 v 13:02 | Nahoru | #212
hurrican> Za motor od Rotaxe Jawa platila 80 000kč a to byla karburátorová 650.Takže tvoje hypotéza asi není správná.

(reakce na) Jen tak s Jawou Sportard... :)

11.11.2012 v 13:04 | Nahoru | #213
milan1963> Tebe jsem viděl na srazu od Motoroutu.Hezká ta 650 style.Měli udělat nástupce z tím motorem 660.

(reakce na) Jen tak s Jawou Sportard... :)

11.11.2012 v 13:11 | Nahoru | #214
hurrican> tak teď nevim jestli si s tim svým výpočtem z nás děláš prdel anebo to bohužel myslíš vážně....
připomínáš mně malý děcko co třepe ručičkama, kope nožičkama a nepříčetností rudý křičí že te´d musí byt po jeho stůj co stůj
má to podobné princip

(reakce na) Jen tak s Jawou Sportard... :)

11.11.2012 v 13:17 | Nahoru | #215

hurrican píše: memphis.unv, restore> Mám to podložené i jiným výpočtem, vycházejícím z průměrného měsíčního platu: Před revolucí stál špičkový motocykl cs výroby - Jawa 350 12 500,- Kč, při tehdejším průměrném platu 2 500,- Kč (ČZ 175 stála 8 500 Kč a Jawa 90 4000,- Kč). To je 5 měsíčních platů za špičkový cs motocykl.

5 měsíčních platů dnes, po 22 000,- Kč je rovných 110 000,- Kč (nárůst objemu atd. jsem zohlednil a je to redukce na základě využití dnešní moderní techniky, automatických CNC obráběcích strojů, lisů z výměnnými formami atd.)

Takže moje kalkulace pro Jawa 660 Motard s prodejní cenou 110 000,- Kč vychází naprosto přesně.

Já si spíš myslím, že si někteří manažeři v Jawě dohodli s hochy z Minarelli (A Cagivou-Piaggio a jak je to v Itálii propojené) na úplatku a uzavřeli za Jawu tuto nesmyslnou smlouvu, na nákup motorů za 90 000,- Kč. A tím poslali Jawu do kytek a do dnešního stavu neprodejnosti. Jiné vysvětlení mě při pohledu na tu nesmyslnou cenu 90 000 Kč za motor nenapadá. Nebylo by to poprvé, co se nechal některý ze špičkových manažerů uplatit a tím poškodil vlastní firmu.



Tak to je kalkulace jak brno.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jen tak s Jawou Sportard... :)

11.11.2012 v 13:30 | Nahoru | #216

V.e.n.c.a__zr7s píše: hurrican> Za motor od Rotaxe Jawa platila 80 000kč a to byla karburátorová 650.Takže tvoje hypotéza asi není správná.



Dám ti třetí výpočet.
Srovnatelný motocykl k Jawa 660 může být například BMW G650 GS a ten stojí 190 000,- Kč. Průměrný plat v Německu je v přepočtu 80 000 Kč. Takže obdobný špičkový motocykl BMW 650 si v Německu lze koupit za 2,4 měsíčních platů.

Takže Němci si dokáží svoje domácí velmi drahé motocykly vyrobit a prodávat za 2,4 násobku měsíčního platu.

U nás by to bylo v ČR 52 800,- Kč (2,4x22000) a to skutečně odpovídá přesně a nachlup například současné prodejní ceně nového motocyklu Jawa 350: http://www.jawa.eu/...y/jawa-350/cenik.htm

Moje výpočty jsou přesné. Stále si myslím, že se manažeři Jawy nechali za nevýhodné smlouvy na motory podplatit a poškozují Jawu, jejího majitele i nás všechny motorkáře.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jen tak s Jawou Sportard... :)

11.11.2012 v 13:40 | Nahoru | #217
hurrican> srovnávat nás s Německem nemůžeš.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jen tak s Jawou Sportard... :)

11.11.2012 v 13:41 | Nahoru | #218

V.e.n.c.a__zr7s píše: 2stroke> Je to bludný kruh.Jawa 660 nevyrobí levněji a to jí činí neprodejnou.Těžko bude někdo něco vyrábět aby z toho neměl zisk...

Proboha, neprodejnou dela Jawu Sportard hlavne odporny design a pak az teprve cena ....ktera je logicka, protoze je jasny, ze Yamaha dava za stejny motor pri odberu 1000x vetsim mene penez nez nejaka ceska manufaktura.

Souhlasim s tebou,ze Stylka byla jedina hezka 650 a spis tu bych cekal, ze tudy pujde vyvoj a vyresi se otazka ne zrovna peknyho motoru .... polozme si otazku, proc je vlastne Stylka hezci nez ostatni? Protoze ji od zacatku s nejakou myslenkou navrhnul znamy designer, nehraje si na neco, co neni a na co nema ....jedine co se nepovedlo je vyfuk, ktery proti designu na papire vypada uplne jinak a hure ale to je malickost co se da resit


....a co o Jawe rika sam designer? ZDE

No a co se stalo pak? Dakar a Sportard recykluji design Style s dalsima prilepkama a upravama po vzoru Bckoveho garazoveho bastlire, takze je z toho totalni katastrofa.

1 reakcí na tento příspěvek Jen tak s Jawou Sportard... :)

11.11.2012 v 13:42 | Nahoru | #219
fakt se bavím nad hledání rentability ekonomiky a designu u něčeho kde to prostě není jawa je v podstatě instituce sloužící jen k čerpání všemožných subvencí praní peněz a daňovým odpisům šroubuje se tam naprosto totální šrot z odpadu a recyklátu a deklaruje se to jako vývoj a najdou se itací kteří jsou ochotni za to platit což je s podivem

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jen tak s Jawou Sportard... :)

11.11.2012 v 13:47 | Nahoru | #220
memphis.unv>
a je jasný že poslední kvalt je na kolikrát navíc, když jsem měl ještě favorita tak tam bylo taky zbytečný čtverku řadit pod kilo, natož pětku

Hele memphisu nemel kraviny, jak zbytečný? Točit fanouše trojákem na kilo,/furt/ tak to ti pravděpodobně brzy zamával, co? Tak to je fajn, že už ho nemáš. /To si fanouš oddychl /

(reakce na) Jen tak s Jawou Sportard... :)

11.11.2012 v 13:48 | Nahoru | #221
Jindra650> Ano souhlasím s tebou,že vzhled 660 je takový nesourodý.Chybí tomu ucelenost.Teď v nejbližší době mají představit 660 California tak uvidíme.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jen tak s Jawou Sportard... :)

11.11.2012 v 13:51 | Nahoru | #222

V.e.n.c.a__zr7s píše: hurrican> srovnávat nás s Německem nemůžeš.



Porovnávám porovnávatelné a zohledňuji i stejnou cenu materiálu v Německu a v ČR. I pak je 110 000,- Kč za Jawa 660 maximum.

Kdo si myslíš že v Německu BMW v továrnách vyrábí a montuje ? Jsou to Turci, Pákistánci a pod. Proti nim jsou čeští pracovníci mistři a virtuozové s daleko vyšší produktivitou a kvalitou práce.

Pokud jim do toho nevstoupí korupční faktor a když se nechá vysoký manažer Jawy podplatit, aby kupoval nesmyslně drahé motory ....

Naposledy editováno 11.11.2012 13:59:07

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jen tak s Jawou Sportard... :)

11.11.2012 v 13:56 | Nahoru | #223

sxs525 píše: fakt se bavím nad hledání rentability ekonomiky a designu u něčeho kde to prostě není jawa je v podstatě instituce sloužící jen k čerpání všemožných subvencí praní peněz a daňovým odpisům šroubuje se tam naprosto totální šrot z odpadu a recyklátu a deklaruje se to jako vývoj a najdou se itací kteří jsou ochotni za to platit což je s podivem



Máš nějaké konkrétnější údaje ? To by potom znamenalo, že je náš motocyklový průmysl úmyslně sabotovaný, nejprve to byl podvod s Cagivou, která chtěla jen vyřadit naši kvalitní konkurenci ČZ a teď i JAWA ? :(

(reakce na) Jen tak s Jawou Sportard... :)

11.11.2012 v 14:00 | Nahoru | #224
milan1963> Promiň, Škodovka vůbec není jako tank. /jen tak vypadá a to zdání klame/

Ve všem ostatním s tebou souhlasím. Bohužel i u motorek je to už o spotřebním zboží.

(reakce na) Jen tak s Jawou Sportard... :)

11.11.2012 v 14:14 | Nahoru | #225
hurrican> naši kvalitní konkurenci ČZ a teď i JAWA někdy mi v diskusi chybí prostě slovo a to je ten případ nicméně vážně českým podnikavcům v našem deformovaném byrokratickém
prostředí došlo že je výhodnější motorky donekonečna za pár korun vyvíjet než vyrábět páč vědí že by stejně nic neprodali

Jen tak s Jawou Sportard... :)

11.11.2012 v 14:43 | Nahoru | #226
obecně nemá cenu diskutovat cobykdyby ale jawu mohla zachránit Honda která by tam možná udělala montovnu svejch strojů a možná by měli i logo jawa stejně jako španělská montesa

Jen tak s Jawou Sportard... :)

11.11.2012 v 14:53 | Nahoru | #227
O nějaké fúzi už jsem tu psal ,ale jsem přesvědčený,že už na to není doba ,možná byla někdy hned po revoluci,ale v dnešním světě krize,by se jakákoli fůze rovnala zániku Jawy !
Samozřejmě kdyby došlo ke stejnému TOP spojení jako bylo nedávno Audi/Ducati , tak bych se na to díval jinak,ale to se nestane...
Šancí Jawy je zřejmě jít si nějakou svou cestou ...

1 reakcí na tento příspěvek Jen tak s Jawou Sportard... :)

11.11.2012 v 15:12 | Nahoru | #228
Někteří tu kritizují Jawu. A co druhá česká firma, vyrábějící motorky - Blata ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jen tak s Jawou Sportard... :)

11.11.2012 v 15:20 | Nahoru | #229
hurrican> Blata teď rozjíždí jakousi kooperaci s MZ zřejmně a 125tky prodává na německém trhu pod značkou MZ

EDIT: a nezapomeň na třetí (VM Motor) a čtvrtou firmu (FGR) a pokud možno nám to zase zkalkuluj tvojí metodou, je to velmi zajímavé

Naposledy editováno 11.11.2012 15:21:37

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jen tak s Jawou Sportard... :)

11.11.2012 v 15:36 | Nahoru | #230
tomas.s.> Stále mi moje kalkulace vycházejí

VM Moto nabízí 4T o objemu 610ccm za pěkných 124 000,- Kč i s DPH. A to je ruční výroba. U velkovýrobce Jawa by moje kalkulace prodejnosti a rentability výroby za cenu 110 000,- Kč opět souhlasila. http://www.vmmotor....tuality/vm-610f.html

(reakce na) Jen tak s Jawou Sportard... :)

11.11.2012 v 15:40 | Nahoru | #231
hurrican> už maj i 450 funkční, viděl sem ho několikrát, a údajně bylo k vidění i na FIM Flattracku na Markétě, kde na 610tce reprezentoval továrnu VM Aleš Exler

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jen tak s Jawou Sportard... :)

11.11.2012 v 15:43 | Nahoru | #232
hurrican> Více o VMkách (tedy tech. údajů) tady!

Ono pan Vácha z VM motor udělal i myslím si nejlepší možnou věc, když angažoval pana Stašu mladšího jako konstruktéra ve své továrně. Myslím že mít Stašu v Jawě, celé by se to taky mohlo ubírat trošku jinak

(reakce na) Jen tak s Jawou Sportard... :)

11.11.2012 v 15:58 | Nahoru | #233

tomas.s. píše: hurrican> Více o VMkách (tedy tech. údajů) tady!

Ono pan Vácha z VM motor udělal i myslím si nejlepší možnou věc, když angažoval pana Stašu mladšího jako konstruktéra ve své továrně. Myslím že mít Stašu v Jawě, celé by se to taky mohlo ubírat trošku jinak



To je pravda. Zapálení lidé vždy táhli továrnu. Často to byli konstruktéři a majitelé zároveň. Třeba Ferdinand Porsche z Liberce, Marcel Renault, Henry Ford, Howard Hughes a pod. Ale jejich problém byly vždy finance. Nedokázali skloubit svoje technické nadšení s ekonomickými požadavky na ziskovou výrobu. Ford dokonce 2x zkrachoval.

Jedním z hlavních předpokladů úspěchu je reklama a tu Jawa má svým známým jménem po celém světě. Rozpad obrovského domácího trhu bývalého Rakouska-Uherska a podobný rozpad trhu RVHP byly velké rány a pro mnoho firem to bylo smrtelné. Firmy se nedokázaly rychle přeorientovat na nový trh EU a využít výhod, které se jim nabízely.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jen tak s Jawou Sportard... :)

11.11.2012 v 16:02 | Nahoru | #234

hurrican píše: memphis.unv, restore> Před revolucí stál špičkový motocykl cs výroby - Jawa 350 12 500,- Kč, při tehdejším průměrném platu 2 500,- Kč (ČZ 175 stála 8 500 Kč a Jawa 90 4000,- Kč). To je 5 měsíčních platů za špičkový cs motocykl.


Některý lidi by měli být ouředně zbaveni možnosti reprodukce. A ty seš horkým kandidátem na prvního v pořadí exemplárního a velmi belestivýho zbavení varlat před zástupem tobě podobnejch rasistickejch magorů. Ještě začni tvrdit, že v Osvětimi žádný plynový komory nebyly, retarde.
Navíc koukám, že motorkám fakt hustokrutě rozumíš. Co je to "špičkový motocykl cs výroby"? To má být jako JAWA 350??? Před revolucí jsem měl třiapůli, asi jako každej z nás. Soused ve vsi měl strejdu ve Švajcu, poslal mu nějaký přebytečný franky a tak si mohl dovolit dvoutaktní kapotovanou osmdesátku Yamaha, ani už nevim, co to bylo za model. Ale vždycky mě na ní zpráskal jak malýho psa. Bože, co bych tenkrát dal za takovou mašinu! To byla špičková motorka, ne třicet let zastaralá komunistická hajtra.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jen tak s Jawou Sportard... :)

11.11.2012 v 16:31 | Nahoru | #235
dr.rath> Měl jsi si koupit Jawu 90 Roadster, lehkou motorku s moderním vysokootáčkovým motorem, tenkrát když ji vyráběli, stála 3800,- Kč a vytřel by jsi kamarádovi s Hondou za švýcarské franky zrak

Jawa 350 byl tehdy motocykl s vlastnostmi schopperu, trimovaný na krouťák a cestovní pohodlí. Na Jawě se jezdilo jako na korábu silnic, skvělé jízdní pohodlí, velký kroutící moment a dlouhá životnost.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jen tak s Jawou Sportard... :)

11.11.2012 v 16:33 | Nahoru | #236

memphis.unv píše: viděl jsem prodávat nejlevnějc na internetu nové motor 640 bez jakékoliv elektriky za 16 tisíc. když se na jawadnu ptali druhýho nejvyššího člověka z jawy, nějakýho pana hrušky kolik by stál a já jsem tohle přihodil tak říkal že to bude nějaké kradené, že tak levný to neni to se bavili o tom když si jako součást koupíš motor. bez montáže, bez zapalování, prostě mechanická součást.
a jsou to tři roky zpátky co jsem to viděl.

takže fantasmagorie typu jawa 660 za 110 tisíc korun, motor minarelli 660 za 20 tisíc a podobně se nedají brat vážně.
mě by ale zajímalo, na jakým základě si lidi nárokují to aby jawa zákazníky dotovala.
na jednu stranu všichni vyžadují prvotřídní komponenty, na druhou stranu cena nesmí přesahovat nákupní cenu samotnýho motoru.
kde potom teda mizí cena šavlí paioli, zadního odpružení bitubo, na zakázku lité hliníkové zadní kyvky, obutéch continentalek atd atd?
pořád netuším kde se ty nároky potenciálních zákazníků berou.
a neměla by ty motorky jawa zrovna rozdávat zadarmo a aby se vám zavděčila tak mít při tom rozdávání miliardové obrat?

PÁNOVÉ.... trošku mně připomínáte jednu 80-letou protivnou sousedku co se byla nechat ostříhat a pak chodila a vykládala že je to největší zlodějka že co by chtěla že po ní za to ostříhání chtěla 60 korun


no tak ma to byt tovarna na motocykly a ne montovna motocyklu
to znamena vyrobit si skoro vse sami ne objednat vse a vsadit to do ramu co zbyl po 350
tak aspon ten motor- zaklad motocyklu by si mohli vyrobit sami
pak by to mozna nestalo 170 000

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jen tak s Jawou Sportard... :)

11.11.2012 v 16:38 | Nahoru | #237
hurrican> Nemyslím si že 90 roadster by ujela Yamaze RD80 o které pravděpodobně mluví dr.rath.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jen tak s Jawou Sportard... :)

11.11.2012 v 16:40 | Nahoru | #238

WHTRDR píše:
tak aspon ten motor- zaklad motocyklu by si mohli vyrobit sami
pak by to mozna nestalo 170 000



Ano, nestálo by to 170 tisíc ale mnohem víc. Je třeba si uvědomit že Jawa nemá motorárnu pokud vím žádnou, natož motorárnu schopnou bouchat moderní čtyřtakty, navíc podle představ poloviny osazenstva m.cz za dumpingové ceny.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jen tak s Jawou Sportard... :)

11.11.2012 v 16:49 | Nahoru | #239
tomas.s.> tak blata prodava 125tky kolem 60-70 tisic
motory si dela sama nebo je kupuje?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jen tak s Jawou Sportard... :)

11.11.2012 v 16:49 | Nahoru | #240
tomas.s.> Jawa 90 Roadster a Honda RD80 byly srovnatelné motorky, lehké vysokootáčkové pro mládež. Jenže jedna stála 5x víc než druhá. Tak co by jsi si koupil dnes Jawu 660 kdyby stála 40 000 Kč, nebo BMW 650GS za 200 000,- Kč

Já bych koupil rozhodně Jawu 660
Téma je zamknuto
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
2023 - Nová Jawa 650 a 800 [1 ... 8, 9] Jawa 250 Pérák, Jawa 660 Sportard/Adenium, Jawa 660 ... Dolin 265 23.3.2024 v 16:31 Drakl
Zapojení ukazatele zařazené rychlos... Jawa 660 Sportard/Adenium Jarahau 22 11.11.2022 v 20:39 Borntobewild
Motor vypíná Jawa 660 Sportard/Adenium Jarahau 23 5.11.2019 v 17:48 Olísko
progressive pružina přední vidlice ... Jawa 660 Sportard/Adenium, Jawa 660 Vintage Traktorist12 0 24.10.2019 v 00:55 Traktorist12
Schody Jawa 660 Sportard/Adenium Olísko 12 25.3.2019 v 15:39 ZombieBunny


TOPlist