paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Brzdy.. aneb první zimní údržba na Japoncovi :)
27.10.2012 v 11:35
Zdravim,
tak mě čekáj první zimní opravy/úpravy na rejži. CB se po první sezoně hoodně osvědčilo, dobrej kup, první sezona prakticky bez investice.. Teď je ale načase jí trochu dát dohromady.

Hlavní problém -brzdy - destičky dochází, přední by ještě sezonu odjezdili, zadní jsou dost sjetý. Vyměnil bych je ale najednou, s tim souvisí stav předního kotouče - je dost hrbolatej. Určitě bych už na něj nový desky nedal. Kde sehnat jinej? Koupit jetej, ale hezkej, nebo novej? Jakou značku? Jakou značku destiček? Měnil bych když už tak i brzdovku -jakou? Měla by nějakej efekt výměna přední hadičky za pancíř? (vymáčknout z toho jednokotouče trochu víc)

to je asi vše, s čím si nevím rady :) bude to teda investice jako pyča, zední pneu, repas zadních i předních tlumičů, v servisu necham seřídit karburaci, k tomu pro jistotu i nový svíčky a vzduch. filtr. Taky musim pořešit náladový blinkry a prasklej podsedadlovej plast :)

1 reakcí na tento příspěvek Brzdy.. aneb první zimní údržba na Japoncovi :)

27.10.2012 v 11:46 | Nahoru | #1
Nejlepší by to bylo dát originál. Mrkni sem
Podivej se na ceny a pak mrkni na neoriginál. A na ty pancíře se vyser. Ty brzdy jsou dostačující a pokud nejezdíš na okruhu, neřeš to

Brzdy.. aneb první zimní údržba na Japoncovi :)

27.10.2012 v 11:53 | Nahoru | #2
Já si pancířky dal na SVčko a bylo to dost znát, rozhodně těch peněz nelituju (kupoval jsem přes wemoto a na celou motorku mě vyšly tušim na 2700,-). Líp to brzdí, líp se dávkuje.
Jako u takhle starý motorky už ty hadičky maj něco za sebou a budou trochu roztáhlý. Spíš je to otázka peněz, prostě pokud na to máš tak proč ne, užitek to určitě přinese.

Brzdy.. aneb první zimní údržba na Japoncovi :)

27.10.2012 v 12:08 | Nahoru | #3
Pancíř je dobrá věc.jediné na co bych se vyprdnul jsou svíčky. TY vydržejí v pohodě i 50 000 km. Měl sjem ER-5tku 3 a půl roku ( a ještě vych jí měl, kdyby mi jí nějakej expert neukradl). NAjel jsem 25 000 km a pochybuju, že kdy předtím byly měněné. Chytala nádherně. Sice je to malá investice, ale ničemu to moc nepomůže.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdy.. aneb první zimní údržba na Japoncovi :)

27.10.2012 v 12:18 | Nahoru | #4

Jon5 píše: Nejlepší by to bylo dát originál. Mrkni sem
Podivej se na ceny a pak mrkni na neoriginál. A na ty pancíře se vyser. Ty brzdy jsou dostačující a pokud nejezdíš na okruhu, neřeš to


Naopak. Pokud má originál hadice(jen na nich vyznačen měsíc/rok výroby), tak to je první co by měl vyměnit-nebude se stačit divit. 13 let staré hadice se nafukují jak balónky na pouti. A výrobce doporučuje tuším výměnu co 4 roky. Cit na páčku je s panceřovkama o hodně lepší a navíc je to krok k lepší bezpečnosti. Sice jsem ještě neslyšel, že by gumové hadice někomu praskly, ale nic to nemění na faktu, že guma stárne. Navíc tě ta pancířka na CB výjde na pár šupu-máž vepředu jen jednu!

Naposledy editováno 27.10.2012 12:23:53

Brzdy.. aneb první zimní údržba na Japoncovi :)

27.10.2012 v 12:23 | Nahoru | #5
to Jendaaa:
Jinak změř si tlouštku kotouče a mrkni na minimální tl. danou výrobcem. Pokud nejsi na této hodnotě, nebo hodně blízko ni, na nový kotouč se vybodni. Ten originál je kvalitní a vydrží hodně. Pokud nekope při brždění, ale je jen vydrážkovaný od brždění, tak to neřeš. Nový kotouč stojí dost peněz a tato investice by byla zbytečná. RAději ty prachy projezdi, nebo vraž do vybavení. Navíc to nové obložení ti to trošku zahladí. Spíš si kup kvalitní obložení.

Naposledy editováno 27.10.2012 12:24:37

Brzdy.. aneb první zimní údržba na Japoncovi :)

27.10.2012 v 12:25 | Nahoru | #6
Odpovim takto:

1) - Má smysl dávat pancéřovou hadici?: Za mě ANO, po tom co sem jí tam hodil se brzdnej účinek rozhodně zlepšil a brzda byla daleko ostřejší a citlivější.
2) - Jakou značku desek? Já sem byl nadmíru spokoenej s Bendixama, aby pořádně brzdily musely se trošku ohřát ale pak to stálo za to.

(reakce na) Brzdy.. aneb první zimní údržba na Japoncovi :)

27.10.2012 v 12:32 | Nahoru | #7

Boss.trx850 píše: Naopak. Pokud má originál hadice(jen na nich vyznačen měsíc/rok výroby), tak to je první co by měl vyměnit-nebude se stačit divit. 13 let staré hadice se nafukují jak balónky na pouti. A výrobce doporučuje tuším výměnu co 4 roky. Cit na páčku je s panceřovkama o hodně lepší a navíc je to krok k lepší bezpečnosti. Sice jsem ještě neslyšel, že by gumové hadice někomu praskly, ale nic to nemění na faktu, že guma stárne. Navíc tě ta pancířka na CB výjde na pár šupu-máž vepředu jen jednu!


Pokud má ještě originál, tak to je jiná. Pokud ale ne a chtěl by to ''vylepšovat'' pancířkou, tak bych to nedělal. Přijde mi to zbytečný

Brzdy.. aneb první zimní údržba na Japoncovi :)

27.10.2012 v 19:16 | Nahoru | #8
Dej pancířku, Bendix jsou super, příští rok otestuju Ferodo...
Ohledně kotouče souhlasím s kolegou Boss.trx850

Brzdy.. aneb první zimní údržba na Japoncovi :)

28.10.2012 v 14:20 | Nahoru | #9
Já se snažim teď opravit-vyměnit co unese peněženka, abych měl na pár let pokoj. Pak to asi střelim, to nový CB 1100 vypadá slibně, tohle jsem koupil abych se rozjezdil na "velký" :) teď jde o to, aby to bylo na 2-4 sezony +- bez investic. obzvlášť, když se mi podařil osehnat brigádku přes zimu.. Co řikáte na stočení kotoučů? Zkusim ten přední vyfotit

1 reakcí na tento příspěvek Brzdy.. aneb první zimní údržba na Japoncovi :)

12.11.2012 v 09:42 | Nahoru | #10
Vetřu se do dotazu, když to tu je.

Na předku sem letos vyměnil desky - Ferodo - rozhodně v pohodě.

Na zadku sou desky, už něco pamatujou, ale zadní se tolik nebrzdí, ale když třeba jedu větší klesání a chci přebržďovat, tak tomu využívám zadní, ale jak se trochu zahřeje, tak se mi propaddne pedál a skoro to nebrzdí. Můžou to bejt desky ? Spíš bych to viděl na starou kapalinu, která jak se zahřeje, tak se mění v páru a tím pádem vzniká v brzdách vzduch ?

Nejde mi o investici do desek, spíš jeslti někdo má zkušenost se stejnou věcí.

Jinak mě taky čeká na jaře investice - olej, filtry, zadní pneu, řetězová sada, seřízení karbeců, svíčky sou 2. sezonu, takže ty neměnim, zadní destičky asi taky koupim rovnou, přešití selda ... no už teď mi je z toho šoufl, ale jelikož chci stavět, tak vim, že nějakej páte na jinou mašinu nebude ....

(reakce na) Brzdy.. aneb první zimní údržba na Japoncovi :)

14.11.2012 v 16:44 | Nahoru | #11
CentriFUGA> No podle mě to dělá brzdovka stará nebo to muže být zavzdušněný:) jak by ti destičky mohli dělat propadání pedálů?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
kód barvy tmavě zelené Hondy Honda CB 500 PidaCZ 7 2.5.2024 v 16:27 Gahan37
CB 500 Palivový ventil daruji Honda CB 500 mta 1 9.4.2024 v 09:27 yan71
Motorka A2 35kw pro trpaslíka Suzuki GS 500E, Honda CB 500, Kawasaki GPZ 500, Kawa... sasasasa 29 25.3.2024 v 17:59 mRKEF
radost Honda CB 500 Sunshine011 16 20.11.2023 v 07:08 ja1
Ukazatel zařazené rychlosti CB 500 ... Honda CB 500 Starouš1968 4 14.10.2023 v 21:40 Kokin


TOPlist