U FZ6, ale třeba i u jiných.
Buď mám slabé prsty, což si nemyslím, nebo to prostě nejde.
Edit 1:
Pro ty, kteří nečtou diskuzi:
Posunul jsem páčku dovnitř, abych došáhnul prsty na její konec, a seřídil vůli spojky na konci páčky na 10-15 mm.
Už v pohodě SPOJKUJU dvěmi prsty!
Edit 2:
Ještě se tady vytvořila krásná diskuse o řazení s nebo bez meziplynu, s nebo bez vrknutí...
Je to trochu dlouhé a zbytečně vyhrocené, dají se tam najít správné závěry i bludy.
Začátečníkům, co hledají informace o proniknutí do správného řazení, bych čtení diskuze asi raději nedoporučil.
Je to celkově chaotické, určitě se dají najít správnější informace o řazení i jinde.
Uzavřeno 03.10.2012 v 22:17 uživatelem VladaM
Otevřeno 03.10.2012 v 22:17 uživatelem VladaM
Naposledy editováno 03.10.2012 07:57:10
t_freedom píše: Petta> žiješ v zajímavém domnění ... spojce neubližíš...maximálně převodce, když to s tíkm nevymačkávámín přeženeš...
Ty šlapeš v autě všechny kvalty nadoraz ?
Jenom při podřazování, nahoru bez spojky :)
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ovládání spojky dvěmi prsty+pokec o "meziplynech"
Londoner píše: hele to myslis vazne ze jako v zatacce podradis o 3 dolu??
no pozor pánové, odkud jste vytáhlí číslo tři Já se bavil o situaci kdy si jedeš pomalu zatáčkou kde chceš někoho rychle předjet a z 6ti tisíc ot si podřadíš o jeden kvalt abys to k tomu maximálnímu výkonu měl cosi blíž (sem uvedl nějakých 11tisíc)... Já nerozebírám to, že podřazování v zatáčkách je nebezpečné, ale to neznamená že to nejde Jen si to prostě bez pomoci meziplynu a bleskové práci spojky nedovedu představit, toť celé
ale to odbíhám od tématu Přičemž při takové pile, co na svém 5tikilu stejně nemůžu jet, by už technika dvou prstů na spojce začla dávat smysl.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ovládání spojky dvěmi prsty+pokec o "meziplynech"
najdi lepší příklad...já v zatáčce nepodřazuju...fakt ne.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ovládání spojky dvěmi prsty+pokec o "meziplynech"
t_freedom píše: Petta> žiješ v zajímavém domnění ... spojce neubližíš...maximálně převodce, když to s tíkm nevymačkávámín přeženeš...
No pozor, pokud talíř jemně líže a jezdíš takhle často, jsi jedním z kandidátu na typickou výměnu spojkového ložiska Ale všeobecně se dá říct, že je opotřebení horko těžko měřitelné
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ovládání spojky dvěmi prsty+pokec o "meziplynech"
t_freedom píše: Kamy> ... no předjíždění v zatáčce je první nonsens, pak to podřazení v zatáčce je taky tak trochu nesmysl. Nedokážu si předtsvit situaci, kdy mě najednou v zatáčce(kam jsem předtím neviděl) překvapí pomalu jedoucí vozidlo, já rychle podřazuju a jmu se ho ještě předjet ...
najdi lepší příklad...já v zatáčce nepodřazuju...fakt ne.
znovu v kontextu na svůj předchozí delší výklad říkám, že zdejší situaci popisuji jako extrémní a já extrémně jezdím jen na místech určených, tam kde vidím, slyším, cítím a nemyslím a můžu si nemyslet dovolit
prostě a jasně dle vyňatku z mého prvního komentáře říkám, že podřazování na spojku není nic špatného v případě normální jízdy, ale v případech kdy potřebuješ jet naplno a šetřit desetiny sekund, občas musíš šáhnout k netypickému řešení (zvláště když si do zatáčky blbě najedeš a musíš pak korekce řešit v zatáčce), a desetinky se řeší kde? Na okruhu
a občas vidno i na silnicích. Každého někdy napadne nějaká volovina a jasně jsem psal, že blbě provedené podřazení může vézt k nepěkným omotávačkám kolem stromu takže se hned nečil Já jen obhajuju význam meziplynů
Pro tvůj klid v duši, to samé platí i na rovince stačí?
PS: To že ty nepodřazuješ, neznamená že to nedělají jiní Nechceš tady snad presentovat svůj jízní styl jako profil dokonalosti že ne
PS: Ty máš mašinu tahače, ale co maj dělat 4válisti nebo třeba ti co maj 5tikila jako já
Naposledy editováno 27.09.2012 15:28:05
Kamy píše: znovu v kontextu na svůj předchozí delší výklad říkám, že zdejší situaci popisuji jako extrémní a já extrémně jezdím jen na místech určených, tam kde vidím, slyším, cítím a nemyslím a můžu si nemyslet dovolit
prostě a jasně dle vyňatku z mého prvního komentáře říkám, že podřazování na spojku není nic špatného v případě normální jízdy, ale v případech kdy potřebuješ jet naplno a šetřit desetiny sekund, občas musíš šáhnout k netypickému řešení (zvláště když si do zatáčky blbě najedeš a musíš pak korekce řešit v zatáčce), a desetinky se řeší kde? Na okruhu
a občas vidno i na silnicích. Každého někdy napadne nějaká volovina a jasně jsem psal, že blbě provedené podřazení může vézt k nepěkným omotávačkám kolem stromu takže se hned nečil Já jen obhajuju význam meziplynů
Pro tvůj klid v duši, to samé platí i na rovince stačí?
PS: To že ty nepodřazuješ, neznamená že to nedělají jiní Nechceš tady snad presentovat svůj jízní styl jako profil dokonalosti že ne
PS: Ty máš mašinu tahače, ale co maj dělat 4válisti nebo třeba ti co maj 5tikila jako já
Podřazovat v zatačce a ještě na okruhu bez meziplynu zas nechapu já
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ovládání spojky dvěmi prsty+pokec o "meziplynech"
Kamy píše: No pozor, pokud talíř jemně líže a jezdíš takhle často, jsi jedním z kandidátu na typickou výměnu spojkového ložiska Ale všeobecně se dá říct, že je opotřebení horko těžko měřitelné
...asi si nějak nerozumíme... co znamená jemně lízat talíř...jako po jídle?
Spojkový ložisko se kurví právě plným vyšlapováním spojky...a zbytečným stáním na spojce.
Naposledy editováno 27.09.2012 18:13:49
richiv píše: t_freedom> Jak vypadá zatáčka ve který je nonsens podřazovat a předjíždět a vekterý to už nonsenc není?Pak by to znamenalo, že řadit a předjíždět se dá pouze na rovině???
áááá začíná to bejt zajímavý...myslím, že řešit tu situaci kdy musím v zatáčce náhle podřadit a rychle předjíždět je fakt bezpředmětný...já v zatáčce prostě nepodřazuju...všechny tyhle věci maj bejt hotový před zatáčku - max. v její první třetině. Ať v provozu, tak na okruhu...předjíždět v zatáčce na okruhu...proč ne...v provoze je to často příliš riskantní.
Ale ať si každej dělá co chce
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ovládání spojky dvěmi prsty+pokec o "meziplynech"
Kamy píše: no pozor pánové, odkud jste vytáhlí číslo tři Já se bavil o situaci kdy si jedeš pomalu zatáčkou kde chceš někoho rychle předjet a z 6ti tisíc ot si podřadíš o jeden kvalt abys to k tomu maximálnímu výkonu měl cosi blíž (sem uvedl nějakých 11tisíc)... Já nerozebírám to, že podřazování v zatáčkách je nebezpečné, ale to neznamená že to nejde Jen si to prostě bez pomoci meziplynu a bleskové práci spojky nedovedu představit, toť celé
ale to odbíhám od tématu Přičemž při takové pile, co na svém 5tikilu stejně nemůžu jet, by už technika dvou prstů na spojce začla dávat smysl.
no psal si z 6 na 11tisic.....to asi neudelas podrazenim o jeden stupen, ze jo.....
hele, tak ty teda letis na okruhu a "najednou" ti nekdo prekazi v zatacce a ty ho musis honem predjet??...tak kdyz to tak strasne dojizdis, tak staci pokracovat a predjedes ho hned ne??
o podrazovani v zatacce jsem jeste neslysel....vim ze to moc neznamena, ale zda se mi to jako blbost...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ovládání spojky dvěmi prsty+pokec o "meziplynech"
Londoner píše: no psal si z 6 na 11tisic
no to je přesně ono...tady fakt každej napíše takový úžasný moudra a o 5postů dál už neví co psal ...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ovládání spojky dvěmi prsty+pokec o "meziplynech"
Proč bych podřazoval na 11tisíc kde se nachází ona zmíněná maximálka?? Sakra čtěte trochu než začnete trollovat...
konrétně freedom
btw... o podřazování už se prosím nebavit, nemá to cenu tady o koze a o voze, šlo o pointu
ale jinak kluci mír, vzdávám se... hlavně hezký prodloužený víkend.... bez afektů
Naposledy editováno 27.09.2012 20:46:16
Jinak k tematu:
Spojku dvema prstama nevim no. Mam pocit ze bych ji uplne nevypnul. Ikdyz jde jenom o podrazeni, pac nahoru radim taky jenom stylem "klouznuti" - jak psal prve tusim freedom.
Ovsem co se meziplynu tyce, tak ten davam temer furt. Ale bez brzd, pac nemam cit a dycky bych si pri votoceni plynem vic pribrzdil a sem asi linej se to ucit no...Beztak do zatacek spis jen tak pribrzduju - vetsinu brzdny sily dela prave to podrazovani - brzdeni motorem. Coz me, jakozto mrdalovi, vyhovuje. Aspon setrim brzdy. Okruh je jina vec. Bud bych to tam pral bez meziplynu a nebo bych se to hold musel naucit no.
Rozhodne bych tu spojku ale rad vychytal no. Verim ze dvema prstama je to v mnoha ohledech lepci.
Naposledy editováno 27.09.2012 23:32:16
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ovládání spojky dvěmi prsty+pokec o "meziplynech"
Londoner píše: no psal si z 6 na 11tisic.....to asi neudelas podrazenim o jeden stupen, ze jo.....
hele, tak ty teda letis na okruhu a "najednou" ti nekdo prekazi v zatacce a ty ho musis honem predjet??...tak kdyz to tak strasne dojizdis, tak staci pokracovat a predjedes ho hned ne??
o podrazovani v zatacce jsem jeste neslysel....vim ze to moc neznamena, ale zda se mi to jako blbost...
Tak to jsi asi neslyšel o supermotardu :D
Naposledy editováno 28.09.2012 09:03:00
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ovládání spojky dvěmi prsty+pokec o "meziplynech"
Kamy píše: Re Londoner:
Proč bych podřazoval na 11tisíc kde se nachází ona zmíněná maximálka?? Sakra čtěte trochu než začnete trollovat...
konrétně freedom
btw... o podřazování už se prosím nebavit, nemá to cenu tady o koze a o voze, šlo o pointu
ale jinak kluci mír, vzdávám se... hlavně hezký prodloužený víkend.... bez afektů
hele me to ale docela zajima (navic tady nemame svatek a makam ), to s tim podrazovanim mas vlastni zkusenosti nebo si o tom nekde cet??
The_Jacob píše: Tak to jsi asi neslyšel o supermotardu :D
muzes dat priklad?? treba tady to jde pekne....at koukam jak koukam vic nez 2.200 ot/min rozdil mezi jednotlivejma stupnema neni a to jeste musis jit z 2 na 1......a to predpokladam Kamy nemyslel.....no i kdyz
Naposledy editováno 28.09.2012 11:35:06
The_Jacob píše: Tak to jsi asi neslyšel o supermotardu :D
...tam se to rve brutálně dolů...ale hned na začátku zatáčky pro utrženi a zahajení driftu....v půlce, jak je o tom řeč, by to byla opět velká frajeřina
1 reakcí na tento příspěvek Ovládání spojky dvěmi prsty+pokec o "meziplynech"
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ovládání spojky dvěmi prsty+pokec o "meziplynech"
Lucek píše: Mně to jde, ale občas mi docela vadí jak si přimačkávám ty zbylé dva prsty ale je pravda, že nemá origo páčky ale mám
Pak už to vůbec nechápu,se stavitelnou páčkou si přece nastavím spojku tak,aby mi zabírala nahoře a samozřejmě nedomačkávám až k řídítku,abych si nepřivodil destrukci vlastních prstů....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ovládání spojky dvěmi prsty+pokec o "meziplynech"
t_freedom píše: a jak na teleti meziplynuješ? neklouže ti ruka, nebo máš antiskok ?
To by me zajimalo jak na motorce stihas meziplynovat Nehlede ze to neni vubec technicky mozne, jelikoz nemas mezi kazdou rychlosti neutral.
Tohleto to jsou strasny rady boze, pak si to tu precte nejaky mladoch
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ovládání spojky dvěmi prsty+pokec o "meziplynech"
Crecku:
1)věř tomu, že umím řadit s asynchronní převodovkou a zcela bez omylu znám princip "Double_D_clutch"
2) uvěř taky tomu, že na rozdíl od automobilové spojky, kde se představená hřídel převodky po vyšlápnutí spojky zastaví, je to u motocyklu (a zejména u těch s vícelamelovou suchou) o něco jiný a i po vystavení spojky se přenáší dost zbytkového krouťáku od motoru, aby v okamžiku přestavení převodu dopomohl k o něco výšším otáčkám hřídele. ALE PODOTÝKÁM "tohle není důvod meziplynu na mašině - důvod je jen vyrovnat otáčky motoru - do otáček zadního kola - neb nízkozdvihovej dvouvál má trochu jinej brzdnej účinek motoru než vaše vysavače"
Chápu, že na tvejch motorkách si meziplyny nepotřeboval, ale jen proto že ty tu zkušenost nemáš, něco takovýho neexistuje?
NESUĎ PROSÍMTE ohledně toho kdo jak radí...můžeš z toho leckdy vyjít jako trouba klidně ty.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ovládání spojky dvěmi prsty+pokec o "meziplynech"
Tudiz ty jedes, motor ma dejme tomu 5000 ot. mas zarazenou rychlost, zmacknes spojku a pridas plyn ?
Timhle podle me jen nicis tu suchou spojku, nic vic. Jak chces takhle vyrovnat otacky motoru s otacky prevodovky ? Nehlede k tomu ze pak radis dejme tomu nizsi prevodovy stupen, ktery potrebuje otacky nizsi a ne vyssi.
Unika mi prakticky vyznam, zkus mi ho popsat, pro me je to jen zbytecne paleni benzinu a spojky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ovládání spojky dvěmi prsty+pokec o "meziplynech"
Creck píše: t_freedom> Ja se nechcu hadat, tak mi to vysvetli.
Nehlede k tomu ze pak radis dejme tomu nizsi prevodovy stupen, ktery potrebuje otacky nizsi a ne vyssi.
tohle myslíš vážně nebo ?
otáčky vyrovnávám jen při řazení dolů...samozřejmě ...a když řadím dolů ...tedy na nižší př. stupeň ...otáčky logicky vzrostou...proto to dělám.
K tvé doměnce ohledně pálení spojky. Myslíš, že když zacvakneš kvalt jenž ti z 6t rpm zvedá otáčky na např. 7t rpm, že se ta energie ze zadního kola na motor někde ztratí při spojení krouťáku ? Ne, přebrousí se opět přes spojku...
Jenže já si přidám otáčky na lehce vystavěný spojce(kdy se je přenesenej krouťák uplně minimální, tedy "brousím" fakt jen lehce) a plná nálož od zadního kola už se spíná s vyrovnanejma otáčkama motoru - tedy zadní kolo neroztáčí motor a spojka to celý nemusí spapat.
Naposledy editováno 29.09.2012 08:27:59
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
záběr spojky Yamaha FZ6 N | Dymus | 8 | 26.5.2024 v 17:13 kuzmič |
nastavení páky řazení - na lepidlo ... Yamaha FZ6 N | zero1724 | 2 | 23.10.2023 v 08:31 zero1724 |
Středový stojan na FZ6 Yamaha FZ6 Fazer, Yamaha FZ6 N, Yamaha FZ6 Fazer S2,... | matesh13 | 7 | 9.9.2023 v 21:06 _Michal |
Nádrž Yamaha FZ6 N | RTSbike | 10 | 30.7.2023 v 08:15 RTSbike |
Oprava moto [1, 2] Yamaha FZ6 N | RTSbike | 52 | 24.7.2023 v 14:43 smap |