globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Ovládání spojky dvěmi prsty+pokec o "meziplynech"
24.9.2012 v 10:59
Možná hloupý dotaz, ale dokážete mačkat sériovou spojkovou páčku jen dvěmi prsty?
U FZ6, ale třeba i u jiných.
Buď mám slabé prsty, což si nemyslím, nebo to prostě nejde.
Edit 1:
Pro ty, kteří nečtou diskuzi:
Posunul jsem páčku dovnitř, abych došáhnul prsty na její konec, a seřídil vůli spojky na konci páčky na 10-15 mm.
Už v pohodě SPOJKUJU dvěmi prsty!

Edit 2:
Ještě se tady vytvořila krásná diskuse o řazení s nebo bez meziplynu, s nebo bez vrknutí...
Je to trochu dlouhé a zbytečně vyhrocené, dají se tam najít správné závěry i bludy.
Začátečníkům, co hledají informace o proniknutí do správného řazení, bych čtení diskuze asi raději nedoporučil.
Je to celkově chaotické, určitě se dají najít správnější informace o řazení i jinde.


Uzavřeno 03.10.2012 v 22:17 uživatelem VladaM

Otevřeno 03.10.2012 v 22:17 uživatelem VladaM


Naposledy editováno 03.10.2012 07:57:10
Anketa: Dokážete mačkat spojku dvěmi prsty?
U FZ6... Ano.
9%
22
U FZ6... Ne.
2%
5
U jiné motky... Ano.
74%
191
U jiné motky... Ne.
15%
39

(reakce na) Ovládání spojky dvěmi prsty+pokec o "meziplynech"

27.9.2012 v 13:59 | Nahoru | #121

t_freedom píše: Petta> žiješ v zajímavém domnění ... spojce neubližíš...maximálně převodce, když to s tíkm nevymačkávámín přeženeš...

Ty šlapeš v autě všechny kvalty nadoraz ?



Jenom při podřazování, nahoru bez spojky :)

Ovládání spojky dvěmi prsty+pokec o "meziplynech"

27.9.2012 v 14:02 | Nahoru | #122
U dobré motorky by spojka měla jít ovládat dvěma prsty nebo i jedním. Páčka má být buď kratší nebo se musí posunout. Některé motocykly k tomu ještě nedospěly, chce to asi čas.

(reakce na) Ovládání spojky dvěmi prsty+pokec o "meziplynech"

27.9.2012 v 14:05 | Nahoru | #123
t_freedom> Jojo, i v autě, už to nemá cenu, řadit rychle, už nejezdím tak, abych potřeboval rychle zařadit, ale to je vše passé, v automatu není co vymačkávat..

Ovládání spojky dvěmi prsty+pokec o "meziplynech"

27.9.2012 v 14:05 | Nahoru | #124
už řadím jenom pádlama pod volantem..

Ovládání spojky dvěmi prsty+pokec o "meziplynech"

27.9.2012 v 14:32 | Nahoru | #125
Mam CBR 600 RR a pohodicka

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ovládání spojky dvěmi prsty+pokec o "meziplynech"

27.9.2012 v 14:48 | Nahoru | #126

Londoner píše: hele to myslis vazne ze jako v zatacce podradis o 3 dolu??



no pozor pánové, odkud jste vytáhlí číslo tři Já se bavil o situaci kdy si jedeš pomalu zatáčkou kde chceš někoho rychle předjet a z 6ti tisíc ot si podřadíš o jeden kvalt abys to k tomu maximálnímu výkonu měl cosi blíž (sem uvedl nějakých 11tisíc)... Já nerozebírám to, že podřazování v zatáčkách je nebezpečné, ale to neznamená že to nejde Jen si to prostě bez pomoci meziplynu a bleskové práci spojky nedovedu představit, toť celé

ale to odbíhám od tématu Přičemž při takové pile, co na svém 5tikilu stejně nemůžu jet, by už technika dvou prstů na spojce začla dávat smysl.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ovládání spojky dvěmi prsty+pokec o "meziplynech"

27.9.2012 v 14:53 | Nahoru | #127
Kamy> ... no předjíždění v zatáčce je první nonsens, pak to podřazení v zatáčce je taky tak trochu nesmysl. Nedokážu si předtsvit situaci, kdy mě najednou v zatáčce(kam jsem předtím neviděl) překvapí pomalu jedoucí vozidlo, já rychle podřazuju a jmu se ho ještě předjet ...

najdi lepší příklad...já v zatáčce nepodřazuju...fakt ne.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ovládání spojky dvěmi prsty+pokec o "meziplynech"

27.9.2012 v 15:05 | Nahoru | #128

t_freedom píše: Petta> žiješ v zajímavém domnění ... spojce neubližíš...maximálně převodce, když to s tíkm nevymačkávámín přeženeš...



No pozor, pokud talíř jemně líže a jezdíš takhle často, jsi jedním z kandidátu na typickou výměnu spojkového ložiska Ale všeobecně se dá říct, že je opotřebení horko těžko měřitelné

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ovládání spojky dvěmi prsty+pokec o "meziplynech"

27.9.2012 v 15:14 | Nahoru | #129

t_freedom píše: Kamy> ... no předjíždění v zatáčce je první nonsens, pak to podřazení v zatáčce je taky tak trochu nesmysl. Nedokážu si předtsvit situaci, kdy mě najednou v zatáčce(kam jsem předtím neviděl) překvapí pomalu jedoucí vozidlo, já rychle podřazuju a jmu se ho ještě předjet ...

najdi lepší příklad...já v zatáčce nepodřazuju...fakt ne.



znovu v kontextu na svůj předchozí delší výklad říkám, že zdejší situaci popisuji jako extrémní a já extrémně jezdím jen na místech určených, tam kde vidím, slyším, cítím a nemyslím a můžu si nemyslet dovolit
prostě a jasně dle vyňatku z mého prvního komentáře říkám, že podřazování na spojku není nic špatného v případě normální jízdy, ale v případech kdy potřebuješ jet naplno a šetřit desetiny sekund, občas musíš šáhnout k netypickému řešení (zvláště když si do zatáčky blbě najedeš a musíš pak korekce řešit v zatáčce), a desetinky se řeší kde? Na okruhu

a občas vidno i na silnicích. Každého někdy napadne nějaká volovina a jasně jsem psal, že blbě provedené podřazení může vézt k nepěkným omotávačkám kolem stromu takže se hned nečil Já jen obhajuju význam meziplynů

Pro tvůj klid v duši, to samé platí i na rovince stačí?
PS: To že ty nepodřazuješ, neznamená že to nedělají jiní Nechceš tady snad presentovat svůj jízní styl jako profil dokonalosti že ne
PS: Ty máš mašinu tahače, ale co maj dělat 4válisti nebo třeba ti co maj 5tikila jako já

Naposledy editováno 27.09.2012 15:28:05

(reakce na) Ovládání spojky dvěmi prsty+pokec o "meziplynech"

27.9.2012 v 15:51 | Nahoru | #130

Kamy píše: znovu v kontextu na svůj předchozí delší výklad říkám, že zdejší situaci popisuji jako extrémní a já extrémně jezdím jen na místech určených, tam kde vidím, slyším, cítím a nemyslím a můžu si nemyslet dovolit
prostě a jasně dle vyňatku z mého prvního komentáře říkám, že podřazování na spojku není nic špatného v případě normální jízdy, ale v případech kdy potřebuješ jet naplno a šetřit desetiny sekund, občas musíš šáhnout k netypickému řešení (zvláště když si do zatáčky blbě najedeš a musíš pak korekce řešit v zatáčce), a desetinky se řeší kde? Na okruhu

a občas vidno i na silnicích. Každého někdy napadne nějaká volovina a jasně jsem psal, že blbě provedené podřazení může vézt k nepěkným omotávačkám kolem stromu takže se hned nečil Já jen obhajuju význam meziplynů

Pro tvůj klid v duši, to samé platí i na rovince stačí?
PS: To že ty nepodřazuješ, neznamená že to nedělají jiní Nechceš tady snad presentovat svůj jízní styl jako profil dokonalosti že ne
PS: Ty máš mašinu tahače, ale co maj dělat 4válisti nebo třeba ti co maj 5tikila jako já



Podřazovat v zatačce a ještě na okruhu bez meziplynu zas nechapu já

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ovládání spojky dvěmi prsty+pokec o "meziplynech"

27.9.2012 v 15:58 | Nahoru | #131
t_freedom> Jak vypadá zatáčka ve který je nonsens podřazovat a předjíždět a vekterý to už nonsenc není?Pak by to znamenalo, že řadit a předjíždět se dá pouze na rovině???

(reakce na) Ovládání spojky dvěmi prsty+pokec o "meziplynech"

27.9.2012 v 16:00 | Nahoru | #132

Kamy píše: No pozor, pokud talíř jemně líže a jezdíš takhle často, jsi jedním z kandidátu na typickou výměnu spojkového ložiska Ale všeobecně se dá říct, že je opotřebení horko těžko měřitelné



...asi si nějak nerozumíme... co znamená jemně lízat talíř...jako po jídle?

Spojkový ložisko se kurví právě plným vyšlapováním spojky...a zbytečným stáním na spojce.

Naposledy editováno 27.09.2012 18:13:49

(reakce na) Ovládání spojky dvěmi prsty+pokec o "meziplynech"

27.9.2012 v 16:07 | Nahoru | #133

richiv píše: t_freedom> Jak vypadá zatáčka ve který je nonsens podřazovat a předjíždět a vekterý to už nonsenc není?Pak by to znamenalo, že řadit a předjíždět se dá pouze na rovině???



áááá začíná to bejt zajímavý...myslím, že řešit tu situaci kdy musím v zatáčce náhle podřadit a rychle předjíždět je fakt bezpředmětný...já v zatáčce prostě nepodřazuju...všechny tyhle věci maj bejt hotový před zatáčku - max. v její první třetině. Ať v provozu, tak na okruhu...předjíždět v zatáčce na okruhu...proč ne...v provoze je to často příliš riskantní.
Ale ať si každej dělá co chce

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ovládání spojky dvěmi prsty+pokec o "meziplynech"

27.9.2012 v 16:13 | Nahoru | #134

Kamy píše: no pozor pánové, odkud jste vytáhlí číslo tři Já se bavil o situaci kdy si jedeš pomalu zatáčkou kde chceš někoho rychle předjet a z 6ti tisíc ot si podřadíš o jeden kvalt abys to k tomu maximálnímu výkonu měl cosi blíž (sem uvedl nějakých 11tisíc)... Já nerozebírám to, že podřazování v zatáčkách je nebezpečné, ale to neznamená že to nejde Jen si to prostě bez pomoci meziplynu a bleskové práci spojky nedovedu představit, toť celé

ale to odbíhám od tématu Přičemž při takové pile, co na svém 5tikilu stejně nemůžu jet, by už technika dvou prstů na spojce začla dávat smysl.



no psal si z 6 na 11tisic.....to asi neudelas podrazenim o jeden stupen, ze jo.....

hele, tak ty teda letis na okruhu a "najednou" ti nekdo prekazi v zatacce a ty ho musis honem predjet??...tak kdyz to tak strasne dojizdis, tak staci pokracovat a predjedes ho hned ne??

o podrazovani v zatacce jsem jeste neslysel....vim ze to moc neznamena, ale zda se mi to jako blbost...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ovládání spojky dvěmi prsty+pokec o "meziplynech"

27.9.2012 v 18:17 | Nahoru | #135

Londoner píše: no psal si z 6 na 11tisic



no to je přesně ono...tady fakt každej napíše takový úžasný moudra a o 5postů dál už neví co psal ...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ovládání spojky dvěmi prsty+pokec o "meziplynech"

27.9.2012 v 20:27 | Nahoru | #136
Re Londoner:

Proč bych podřazoval na 11tisíc kde se nachází ona zmíněná maximálka?? Sakra čtěte trochu než začnete trollovat...

konrétně freedom

btw... o podřazování už se prosím nebavit, nemá to cenu tady o koze a o voze, šlo o pointu

ale jinak kluci mír, vzdávám se... hlavně hezký prodloužený víkend.... bez afektů

Naposledy editováno 27.09.2012 20:46:16

Ovládání spojky dvěmi prsty+pokec o "meziplynech"

27.9.2012 v 23:23 | Nahoru | #137
jojo hydraulicka spojcicka, to byla na bandourovi pohoda. Taky ji mohly, ty kurvy japonsky, na FZ dat.

Jinak k tematu:
Spojku dvema prstama nevim no. Mam pocit ze bych ji uplne nevypnul. Ikdyz jde jenom o podrazeni, pac nahoru radim taky jenom stylem "klouznuti" - jak psal prve tusim freedom.
Ovsem co se meziplynu tyce, tak ten davam temer furt. Ale bez brzd, pac nemam cit a dycky bych si pri votoceni plynem vic pribrzdil a sem asi linej se to ucit no...Beztak do zatacek spis jen tak pribrzduju - vetsinu brzdny sily dela prave to podrazovani - brzdeni motorem. Coz me, jakozto mrdalovi, vyhovuje. Aspon setrim brzdy. Okruh je jina vec. Bud bych to tam pral bez meziplynu a nebo bych se to hold musel naucit no.
Rozhodne bych tu spojku ale rad vychytal no. Verim ze dvema prstama je to v mnoha ohledech lepci.

Naposledy editováno 27.09.2012 23:32:16

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ovládání spojky dvěmi prsty+pokec o "meziplynech"

28.9.2012 v 09:02 | Nahoru | #138

Londoner píše: no psal si z 6 na 11tisic.....to asi neudelas podrazenim o jeden stupen, ze jo.....

hele, tak ty teda letis na okruhu a "najednou" ti nekdo prekazi v zatacce a ty ho musis honem predjet??...tak kdyz to tak strasne dojizdis, tak staci pokracovat a predjedes ho hned ne??

o podrazovani v zatacce jsem jeste neslysel....vim ze to moc neznamena, ale zda se mi to jako blbost...



Tak to jsi asi neslyšel o supermotardu :D

Naposledy editováno 28.09.2012 09:03:00

Ovládání spojky dvěmi prsty+pokec o "meziplynech"

28.9.2012 v 10:58 | Nahoru | #139
Zdravím dámové a páni když už se tu mluví o spojkování... nahoru to kopu bez spojky a dolů se spojkou bez meziplynu, jen ze 4 na 3 ho tam škubnu, protože je tam velkej skok v otáčkách... a teď by mě zajímalo (i když by to patřilo spíš do olejů, ale řeším spojku), měnil jsem olej... měl jsem tam 20W50 a teď mi tam doporučili 15W50 od Motulu, což je dobrej olej, i na ceně je to znát tak jsem ho tam nalil a cca po 100 km se zhlučnilo řazení, jsou to docela rány... Taky spojka najednou bere až na konci a někdy i když tam kopu kvalty bez ní, a drtim to na plnej, hned po zařazení jako by proklouzla, tak uberu, přidám a je to ok... řekl bych že tohle není normální, tak mě zajímá názor zkušených... a další problém... tekl mi olej zespoda z výpušťáku tak jsem to při výměně oleje a filtru vzal při jednom a všechny šroubky co vedly z motoru jsem přetěsnil. Ok, ale teď řeším únik oleje odjinud někde v místech u řetězu, kde vedou do motoru kabely pro ten bláznivej ukazatel kvaltů je to ochcaný a občas to udělá loužičku pod motorkou. Kamarád se mi snažil vnutit že je to mazání řetězu, ale to je podle mě totální blbost. Možná bych měl důvod úniku, přelil jsem olej nalil jsem tam 1,5 l. a je to mírně nad horní ryskou, tak jestli třeba neuteče jen ten přebytek a pak to ustane?!?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ovládání spojky dvěmi prsty+pokec o "meziplynech"

28.9.2012 v 11:27 | Nahoru | #140

Kamy píše: Re Londoner:

Proč bych podřazoval na 11tisíc kde se nachází ona zmíněná maximálka?? Sakra čtěte trochu než začnete trollovat...

konrétně freedom

btw... o podřazování už se prosím nebavit, nemá to cenu tady o koze a o voze, šlo o pointu

ale jinak kluci mír, vzdávám se... hlavně hezký prodloužený víkend.... bez afektů



hele me to ale docela zajima (navic tady nemame svatek a makam ), to s tim podrazovanim mas vlastni zkusenosti nebo si o tom nekde cet??

(reakce na) Ovládání spojky dvěmi prsty+pokec o "meziplynech"

28.9.2012 v 11:34 | Nahoru | #141

The_Jacob píše: Tak to jsi asi neslyšel o supermotardu :D



muzes dat priklad?? treba tady to jde pekne....at koukam jak koukam vic nez 2.200 ot/min rozdil mezi jednotlivejma stupnema neni a to jeste musis jit z 2 na 1......a to predpokladam Kamy nemyslel.....no i kdyz

Naposledy editováno 28.09.2012 11:35:06

(reakce na) Ovládání spojky dvěmi prsty+pokec o "meziplynech"

28.9.2012 v 12:47 | Nahoru | #142

The_Jacob píše: Tak to jsi asi neslyšel o supermotardu :D



...tam se to rve brutálně dolů...ale hned na začátku zatáčky pro utrženi a zahajení driftu....v půlce, jak je o tom řeč, by to byla opět velká frajeřina

1 reakcí na tento příspěvek Ovládání spojky dvěmi prsty+pokec o "meziplynech"

28.9.2012 v 14:06 | Nahoru | #143
Mně to jde, ale občas mi docela vadí jak si přimačkávám ty zbylé dva prsty ale je pravda, že nemá origo páčky ale mám

Ovládání spojky dvěmi prsty+pokec o "meziplynech"

28.9.2012 v 19:38 | Nahoru | #144
Na YZF mi jde mačkat spojka úplně sama, většinou ji mačkám pouze dvěma prsty, ale ze zajímavosti jsem zkoušel a v pohodě jsem ji zmáčknul jedním, ale při jízdě většinou dvěma, pouze při brždění ji chytám čtyřmi prsty.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ovládání spojky dvěmi prsty+pokec o "meziplynech"

29.9.2012 v 06:23 | Nahoru | #145

Lucek píše: Mně to jde, ale občas mi docela vadí jak si přimačkávám ty zbylé dva prsty ale je pravda, že nemá origo páčky ale mám



Pak už to vůbec nechápu,se stavitelnou páčkou si přece nastavím spojku tak,aby mi zabírala nahoře a samozřejmě nedomačkávám až k řídítku,abych si nepřivodil destrukci vlastních prstů....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ovládání spojky dvěmi prsty+pokec o "meziplynech"

29.9.2012 v 06:34 | Nahoru | #146

t_freedom píše: a jak na teleti meziplynuješ? neklouže ti ruka, nebo máš antiskok ?



To by me zajimalo jak na motorce stihas meziplynovat Nehlede ze to neni vubec technicky mozne, jelikoz nemas mezi kazdou rychlosti neutral.

Tohleto to jsou strasny rady boze, pak si to tu precte nejaky mladoch

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ovládání spojky dvěmi prsty+pokec o "meziplynech"

29.9.2012 v 07:58 | Nahoru | #147
Creck> tyhle diskuse tu už byly a nehodlám se nechat vtahnout do něčeho co končí většinou urážkama.
Crecku:
1)věř tomu, že umím řadit s asynchronní převodovkou a zcela bez omylu znám princip "Double_D_clutch"
2) uvěř taky tomu, že na rozdíl od automobilové spojky, kde se představená hřídel převodky po vyšlápnutí spojky zastaví, je to u motocyklu (a zejména u těch s vícelamelovou suchou) o něco jiný a i po vystavení spojky se přenáší dost zbytkového krouťáku od motoru, aby v okamžiku přestavení převodu dopomohl k o něco výšším otáčkám hřídele. ALE PODOTÝKÁM "tohle není důvod meziplynu na mašině - důvod je jen vyrovnat otáčky motoru - do otáček zadního kola - neb nízkozdvihovej dvouvál má trochu jinej brzdnej účinek motoru než vaše vysavače"

Chápu, že na tvejch motorkách si meziplyny nepotřeboval, ale jen proto že ty tu zkušenost nemáš, něco takovýho neexistuje?
NESUĎ PROSÍMTE ohledně toho kdo jak radí...můžeš z toho leckdy vyjít jako trouba klidně ty.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ovládání spojky dvěmi prsty+pokec o "meziplynech"

29.9.2012 v 08:15 | Nahoru | #148
t_freedom> Ja se nechcu hadat, tak mi to vysvetli.

Tudiz ty jedes, motor ma dejme tomu 5000 ot. mas zarazenou rychlost, zmacknes spojku a pridas plyn ?
Timhle podle me jen nicis tu suchou spojku, nic vic. Jak chces takhle vyrovnat otacky motoru s otacky prevodovky ? Nehlede k tomu ze pak radis dejme tomu nizsi prevodovy stupen, ktery potrebuje otacky nizsi a ne vyssi.

Unika mi prakticky vyznam, zkus mi ho popsat, pro me je to jen zbytecne paleni benzinu a spojky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ovládání spojky dvěmi prsty+pokec o "meziplynech"

29.9.2012 v 08:20 | Nahoru | #149

Creck píše: t_freedom> Ja se nechcu hadat, tak mi to vysvetli.

Nehlede k tomu ze pak radis dejme tomu nizsi prevodovy stupen, ktery potrebuje otacky nizsi a ne vyssi.



tohle myslíš vážně nebo ?

otáčky vyrovnávám jen při řazení dolů...samozřejmě ...a když řadím dolů ...tedy na nižší př. stupeň ...otáčky logicky vzrostou...proto to dělám.

K tvé doměnce ohledně pálení spojky. Myslíš, že když zacvakneš kvalt jenž ti z 6t rpm zvedá otáčky na např. 7t rpm, že se ta energie ze zadního kola na motor někde ztratí při spojení krouťáku ? Ne, přebrousí se opět přes spojku...
Jenže já si přidám otáčky na lehce vystavěný spojce(kdy se je přenesenej krouťák uplně minimální, tedy "brousím" fakt jen lehce) a plná nálož od zadního kola už se spíná s vyrovnanejma otáčkama motoru - tedy zadní kolo neroztáčí motor a spojka to celý nemusí spapat.

Naposledy editováno 29.09.2012 08:27:59

Ovládání spojky dvěmi prsty+pokec o "meziplynech"

29.9.2012 v 09:25 | Nahoru | #150
KTM 690Sm rv.:2008 jde v pohode i jednim prstem.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
záběr spojky Yamaha FZ6 N Dymus 8 26.5.2024 v 17:13 kuzmič
nastavení páky řazení - na lepidlo ... Yamaha FZ6 N zero1724 2 23.10.2023 v 08:31 zero1724
Středový stojan na FZ6 Yamaha FZ6 Fazer, Yamaha FZ6 N, Yamaha FZ6 Fazer S2,... matesh13 7 9.9.2023 v 21:06 _Michal
Nádrž Yamaha FZ6 N RTSbike 10 30.7.2023 v 08:15 RTSbike
Oprava moto [1, 2] Yamaha FZ6 N RTSbike 52 24.7.2023 v 14:43 smap


TOPlist