Po dovezení domů se den ode dne starty jen zhoršovaly, ale do dvou minut (třeba na 10. pokus) vždycky chytila. Tento problém byl vždy jen u studeného motoru, za tepla chytala nejhůř na 2. natočení.
Tuto neděli jsem se chtěl jít projet a po třídenním stání motorka nechtěla za boha chytit, ikdyž startér točil naprosto normálně. Asi dvacet minut jsem ji přemlouval, až jsem to vzdal úplně a začal pátrat po někom, kdo by to dokázal opravit - podezření bylo pořád na karburátory.
Včera jsem ale potřeboval baterku do druhé motorky na odzkoušení, tak jsem tu z F650 vytáhnul a dal ji dobít, protože v neděli dostala mravně po kulích. Po nabití jsem ji jen tak z hecu dal zpátky do BMW a světe div se, chytila na 2. pokus! Během odpoledne jsem to zkoušel ještě asi 4x a vždy chytila okamžitě!
Kde je teda problém? Karburátory budou možná chtít seřídit, to jo, ale důvod nenastartování bych viděl jinde. Nemůže to třeba nedobíjet? Pokud ano, prosím o podrobné rady co se týče jednotlivých součástí motorky, je to moje první mašina a vůbec nevím co kde hledat, navíc se s elektrikou vůbec nekamarádím, takže opravu stejně bude řešit někdo kompetentní, jde mi jen o to, jestli s tím někdo nemá podobnou zkušenost a o to, abych měl servismanovi co říct a nějak ho na problém navést.
Mockrát děkuju za tipa a rady!
Naposledy editováno 27.09.2012 14:03:45
Nesmrdel z vyfuku benzin? Mozna jsi to ulil. V tomhle stridavem pocasi a s karburatorama je to hned. Kdyz jsi nabijel baterku, tak se benzin odparil a pak uz to slo ... ale presne ti to nikdo nerekne - kristalove koule jsou dneska kurva nedostatkove zbozi .
pak baterka odesla uplne a s novou se mi to uz nestalo.
Karbecy chtěj synchronizovat, jináč to taky blbě chytá... bohatost směsi vomrkneš na svíčkách... cihlová barva dobrý, černý svíce bohatý, čistý jak sklo chudý
Bohatost směsi se vovládá volnoběžnejma šroubama, nebo výměnou trysek v karbu... Třeba tady je celkem fajnej návod (strejda gůgl asi za 30s). Nejlíp by to měli umět seřídit na brzdě někde, kde jim vyhodnocuje kompjůtr složení čoudu z vejfuku ale já s těma brzdičema mám povětšinou blbý zkušenosti. To chce asi odborníky na slovo vzatý, ale ty nemaj čas, bo věčně laděj náký závoďáky (např. Murkin tady z fóra, jestli eště funguje).
1 reakcí na tento příspěvek Motor naskočí jen po nabití baterky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motor naskočí jen po nabití baterky
SmokinCBR píše: jo, tak to já nevim, žejo... uživatel řikal, že by se měly nechat seřídit karby, tak sem předpokládal, že to nejni jednobuch :) Tak to má vo to jednodušší...
A podle toho, co píše, mu to o těch karburátorech říkal prodejce - prý "měly by se nechat seřídit karburátory". No, zřejmě slušný oddíl, ten prodejce
1 reakcí na tento příspěvek Motor naskočí jen po nabití baterky
Ale umím uznat svou chybu - takže pokud by měl jednoválcový F650 skutečně dva karburátory, tak v tom případě bych se omluvil za ten "slušný oddíl".
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motor naskočí jen po nabití baterky
Dovi píše:
Ale umím uznat svou chybu - takže pokud by měl jednoválcový F650 skutečně dva karburátory, tak v tom případě bych se omluvil za ten "slušný oddíl".
Samozrejme ze stare F650 ma stejne jako vetsina velkych jednovalcovych endur karburatory dva.
2 reakcí na tento příspěvek Motor naskočí jen po nabití baterky
1 reakcí na tento příspěvek Motor naskočí jen po nabití baterky
Na autech Webery atd to řešily souosými Venturiho trubicemi (difuzory) a různým otryskováním.
Dřík píše: Jeden plní motor při malých otevřeních plynu a druhej při větších.
Na autech Webery atd to řešily souosými Venturiho trubicemi (difuzory) a různým otryskováním.
Nevim jak u F650, ale u Biga to tak rozhodne neni. Tam jedou oba ty karby synchronne. Je to jenom kvuli tomu, ze jeden velky s jednim kanalem a jednim ventilem by to nestacil plnit dostatecne rychle a rovnomerne. Tak jsou tam dva mensi, dva saci kanaly a dva saci ventily - cimz se valec plni z obou stran.
To co popisujes ty je spis princip dvojstupnoveho karburatoru.
E-Ryc píše: A proc se pouzivaji dva? Jeden by to neutahl, byl by moc velky, aby byla zaloha,kdyz jeden klekne a jelo to alespon nejak...? Dik
Co je na tom tak divného? Můžeš mít přece buď jednotlivé stupně samostatně nebo máš víceventil.
2 reakcí na tento příspěvek Motor naskočí jen po nabití baterky
Děkuji za odpovědi k věci!
Medved píše: Samozrejme ze stare F650 ma stejne jako vetsina velkych jednovalcovych endur karburatory dva.
Díky za potvrzení informace kolegy c.j. - tudíž se upřímně prodejci omlouvám.
P.S.
Jen taková kuriozita k těm dvěma karburátorům u jednoválce - já naopak měl dvouválcového krujzera (750ccm Shadowku) a ten měl zase jenom jeden společný karburátor pro oba Véčkové válce...
1 reakcí na tento příspěvek Motor naskočí jen po nabití baterky
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motor naskočí jen po nabití baterky
Asmo píše: Ano, karbece jsou tam dva. Má někdo zkušenost, čím by to mohlo být. Mám taky podezření, že to nedobíjí. Nebo spíš, že dobíjí, ale málo. Protože po projížďkách na krátké trasy to vždycky na druhý den chytlo. Jen prodleva naskočení motoru se prodlužovala a prodlužovala, až to nechytilo vůbec. Víte někdo, kde najdu alťas, nebo cokoliv, co má co dočinění s dobíjením u této motorky, kde by mohl být problém?
Děkuji za odpovědi k věci!
Na hledání a nějaké podrobnější zkoumání alternátoru a regulátoru se zatím vykašli a jako první zkus to nejjednodušší - a sice změřit (voltmetrem) napětí na svorkách baterie v různých režimech.
To znamená napětí (nabité) baterky:
1.
naprázdno (při stojícím motoru, bez zapnuté palubní sítě), mohlo by to být cca 12.4-12.8V
2.
Při startování by napětí mohlo klesnout pod 10 V, u starší baterky klidně i k 9 Voltům
3.
Při běžícím motoru (a pokud funguje dobíjení a baterka není na odpis) bys měl naměřit víc než bylo to napětí naprázdno - podle otáček motoru a podle zatížení palubní sítě (hlavně rozsvícenýma světlama a podobnýma spotřebičema) bys mohl naměřit napětí v rozsahu řekněme 13.0 až 14.5 V
Toto jsou samozřejmě jen hrubý orientační hodnoty pro základní orientaci. Změř to a dej vědět - až pak podle výsledků lze usuzovat konkrétněji co dál...
Naposledy editováno 27.09.2012 14:06:36
Asmo píše: dj hroch - ale baterka je nová! Prodávající ji tam dával těsně před prodejem. A já si myslím, že možná z toho důvodu, že mu to přestalo startovat, tak si mylně myslel, že to je baterkou....
Tak to jednoduše změř, nevím co furt špekuluješ, na tom prostě není co vymýšlet. Jinak malá rada ze života - ne vždy nová = bezvadná BTW kamarád takhle reklamoval uplně novou baterku, se kterou mu netočila mašina, také.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motor naskočí jen po nabití baterky
Dovi píše: 2.
Při startování by napětí mohlo klesnout pod 10 V, u starší baterky klidně i k 9 Voltům
Tady bych byl opatrnější, 9V při startování je už hodnota "zanech v nejbližším ekodvoře bez diskuze" pokud nechceš zákeřně zůstat trčet někde na cestách.
dj_hroch píše: Tady bych byl opatrnější, 9V při startování je už hodnota "zanech v nejbližším ekodvoře bez diskuze" pokud nechceš zákeřně zůstat trčet někde na cestách.
Ale nikdo tady takhle na dálku nevíme, v jakým stavu ta baterka je.
Dejme tomu, že je opravdu relativně nová (jak prodejce řekl Asmovi), ale nemusí být úplně nabitá. Takže pár těch neúspěšných po sobě jdoucích pokusů o nastartování ji může natolik vyšťavit, že to napětí může k těm 9 Voltům v průběhu startování klesnout, a přitom ta baterka ještě nemusí být na odpis.
Prostě jsou tam uvedeny hrubé mantinely (u všech těch tří základních měření), které by měly pro první orientaci na místě Asmovi postačit.
Snad se shodneme, že je fakt potřeba to změřit - další debaty jsou do té doby skoro zbytečné spekulace.
Dovi píše:
Na hledání a nějaké podrobnější zkoumání alternátoru a regulátoru se zatím vykašli a jako první zkus to nejjednodušší - a sice změřit (voltmetrem) napětí na svorkách baterie v různých režimech.
To znamená napětí (nabité) baterky:
1.
naprázdno (při stojícím motoru, bez zapnuté palubní sítě), mohlo by to být cca 12.4-12.8V
2.
Při startování by napětí mohlo klesnout pod 10 V, u starší baterky klidně i k 9 Voltům
3.
Při běžícím motoru (a pokud funguje dobíjení a baterka není na odpis) bys měl naměřit víc než bylo to napětí naprázdno - podle otáček motoru a podle zatížení palubní sítě (hlavně rozsvícenýma světlama a podobnýma spotřebičema) bys mohl naměřit napětí v rozsahu řekněme 13.0 až 14.5 V
Toto jsou samozřejmě jen hrubý orientační hodnoty pro základní orientaci. Změř to a dej vědět - až pak podle výsledků lze usuzovat konkrétněji co dál...
Díky moc! Nechám to proměřit, mě by to pokopalo..
Motorku jsem svěřil mechanikovi, ten seřídil ventily, vyčistil karburátory a už to startuje na cvrnknutí. Takže mám radost!
P.S. Díky všem za tipy a rady!
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
BMW f650 olej v airboxu BMW F 650 | tun | 6 | 14.9.2024 v 17:00 tun |
BMW F650 nestartuje BMW F 650 | Wendaar | 19 | 11.5.2024 v 09:00 Slávek-TDM |
Válečné motorky, zvuková kulisa BMW F 650 CS, BMW F 650 ST, BMW F 650 GS, BMW F 650,... | tigerhareram | 10 | 3.3.2024 v 13:33 karavanista |
Jakou motorku koupit kamarádovi v n... [1, 2, 3] Kawasaki KLE 500, Aprilia Pegaso 650, BMW F 650 | berry78 | 71 | 5.12.2023 v 19:25 autocross |
Parťák na převoz BMW F650 do Ázerbá... BMW F 650 | Sleepy.Peet | 25 | 30.9.2023 v 17:15 DavR1 |