U FZ6, ale třeba i u jiných.
Buď mám slabé prsty, což si nemyslím, nebo to prostě nejde.
Edit 1:
Pro ty, kteří nečtou diskuzi:
Posunul jsem páčku dovnitř, abych došáhnul prsty na její konec, a seřídil vůli spojky na konci páčky na 10-15 mm.
Už v pohodě SPOJKUJU dvěmi prsty!
Edit 2:
Ještě se tady vytvořila krásná diskuse o řazení s nebo bez meziplynu, s nebo bez vrknutí...
Je to trochu dlouhé a zbytečně vyhrocené, dají se tam najít správné závěry i bludy.
Začátečníkům, co hledají informace o proniknutí do správného řazení, bych čtení diskuze asi raději nedoporučil.
Je to celkově chaotické, určitě se dají najít správnější informace o řazení i jinde.
Uzavřeno 03.10.2012 v 22:17 uživatelem VladaM
Otevřeno 03.10.2012 v 22:17 uživatelem VladaM
Naposledy editováno 03.10.2012 07:57:10
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ovládání spojky dvěmi prsty+pokec o "meziplynech"
t_freedom píše: tak to tedy fakt nechápu...proboha vždyť to blokuje kolo pokaždý od 3ky dolů...to si jako pomalinku pouštíš spojku a čekáš kdy se roztočí motor?
Třeba jenom neni levej Když jednáš rychle a neřadíš jak s vejtřaskou, tak ani meziplyn potřeba není...
Londoner píše: Tak ja sem teda mrdal, ponevadz zadnej meziplyn na S4RS nedavam a to ani na okruhu....
jinak ukazovak a prostrednik na spojce a to samy na brzde - tam by teda stacil jeden prst, ale se dvema mam lepsi cit....
Sem uplně stejnej mrdal meziplyn nechápu...Jinak takle mi to naučili před dvěma lety v sosnový a jinak bych už to ani nedělal, spíš nechápu proč sem to dělal jinak dřív
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ovládání spojky dvěmi prsty+pokec o "meziplynech"
FiZzeR píše: Třeba jenom neni levej Když jednáš rychle a neřadíš jak s vejtřaskou, tak ani meziplyn potřeba není...
doufám že to říkáš jen ve srandě
protože podřazovat u silných mašin (a to i aut) bez meziplynu je zvěstováním brzského konce.... Pro plynulou jízdu ok, pro výletní bikery ok, ale kdo si chce jízdu užít a být rychlý se bez toho zabije. Chápu ale že ten kdo to nedělá raději zvolí v krizi tu variantu, že tam nechá kvalt co má a raději tu zatáčku probrblá ve dvou tisích rpm
osobně vidím techniku řazení jako mnohem důležitější než techniku držení řídítek.... mimoto, někdo to zmínil, ale musím podotknout, že na motorce se za řídítka netahá, pokud nejde do tuhého, samozřejmě crossaři budou namítat
Kamy píše: doufám že to říkáš jen ve srandě
protože podřazovat u silných mašin (a to i aut) bez meziplynu je zvěstováním brzského konce.... Pro plynulou jízdu ok, pro výletní bikery ok, ale kdo si chce jízdu užít a být rychlý se bez toho zabije. Chápu ale že ten kdo to nedělá raději zvolí v krizi tu variantu, že tam nechá kvalt co má a raději tu zatáčku probrblá ve dvou tisích rpm
osobně vidím techniku řazení jako mnohem důležitější než techniku držení řídítek.... mimoto, někdo to zmínil, ale musím podotknout, že na motorce se za řídítka netahá, pokud nejde do tuhého, samozřejmě crossaři budou namítat
Nesmíte bejt měkký... Meziplynuju když jezdím kochačku nebo mírně svižně... Když jezdím pilu (resp. snažím se stíhat magory na řaďákách), tak ani nezavírám plyn a na brzdách to kopu dolů. Stačí trošku pracovat se spojkou. Občas hodí zadek šmíra, ale motorka neprotestuje a já nemám problém Jo, a jsem mrdal.
t_freedom píše: tak to tedy fakt nechápu...proboha vždyť to blokuje kolo pokaždý od 3ky dolů...to si jako pomalinku pouštíš spojku a čekáš kdy se roztočí motor?
no normalne, rozhodnu se brzdit....brzdim a jak klesnou otacky zmacknu spojku, podradim, poustim spojku.....a tak dokola kolo se mi blokuje vyjmecne a kdyz tak je to citelny a bavi me to jak pisu jsem mrdal a mozna to delam blbe, ale v ty rychlosti toho stejne vic nestihnu
Naposledy editováno 26.09.2012 21:27:56
1 reakcí na tento příspěvek Ovládání spojky dvěmi prsty+pokec o "meziplynech"
Pak nasadit zpět a výsledek bude min o 50% lepší.
Jurajevic píše: Do teď sem nemíval prsty na páčkách vůbec, ale začínám se to učit. Pro mě neni spojku tak těžky zmáčknout jako spiš jak tady už někdo podotknul mačkám si tim zbyly prsty. Ale je to všechno jen o zvyku, po pár jizdá si na to člověk zvykne. Navic si zvykám mačkat spojku jen kousíček abych si ty zbyly prsty nemačkal. Divili by ste se při jak kraťučkym pohybu spojky se dá řadit kvalt. Spiš mi dělá větši problém držet ruku na brzdě a následně při nějaké situaci zarás zavřit plyn a do toho citlivě brzdit. Myslim že to bude chtit ještě hodně tréninku.
To máme stejnej problém, dělá mi hroznej problém brzdit když například vrknu při podřazení, proto často využívám k tomu zadní brzdu což neni zrovna ideální, brzdu mam hydraulickou takže tam si tolik prsty nezmačknu ale u spojky když zkoušim spojkovat dvouma prstama sivždycky přimačknu prstenicek a malicek
To přimačkávání prstů je při přechodu ze 4 na 2 prsty celkem běžný jev a pokud spojková páčka funguje jak má (nemá velkou vůli) tak to časem přejde. Mě to trvalo asi měsíc než jsem si tak nějak zvyknul. Pokud si přimačkáváte prsty protože ta spojka zabírá moc nízko tak zmenšit vůli. Záběr spojky by měl být v horní polovině (spíš 2/3) zdvihu páčky, takže domačkávaní fakt není nutné (krom startu).
Občas žasnu jak obrovské vůle na páčkách mají třeba někteří jezdci co ke mě jezdí na kurzy bezpečné jízdy. Spojka která unáší i když je páčka zamáčknutá až do řidítek a přední brzda měkká jak shnilá hruška Brr na tom se prostě jedzit nedá
Naposledy editováno 26.09.2012 23:13:47
t_freedom píše: verybusy> nechci to nijak obhajovat, možná je to zapotřebí i pro levou, já jsem nikdy nezaregistroval problém tedy jsem netříbil styl
A jinak...o tom meziplynování...já prostě palcem, prsteníkem a malíkem zas nemám cit na heftu - a fakt musím bejt přesněj...u čtyřválu to není tak markantní, když se netrefíš, já se musím trefovat fakt na knop.
A jak to máš,když je motorka v tahu,pod zadkem ti dusá všech 150 a víc koníků a člověk se v tý chvíli musí těch řidítek chtě nechtě pevně držet?? Pak je prima,že se i při spojčení pořád držíš řidítka,ne???Jasně,dá se to obejít řazením bez spojky,ale k tomu jsem nikdy nepřilnul.Další aspekt je ten,že máš ty prsty na páčkách pořád ve střehu,tudíž jsi s tím řazením nepatrně rychlejší.Jasně že ten plyn máš na dvouválu citlivější,všechno je o zvyku a o dosažení pohody.Jestli ti vyhovuje malík a prsteníček nic proti,chápu to,jen jsem vysvětloval proč i prsty na spojce...
4 reakcí na tento příspěvek Ovládání spojky dvěmi prsty+pokec o "meziplynech"
Kamy: cece to by me zajimalo jaky auto si mel na mysli kde podrazeni te rozhodi tak ze by ti zo auto utrhlo do smyku.... Ja takhle trham zadek do driftu, ale musim se se dost snazit aby podradl o tolik a spojku opravdu pustil rychle aby to utrhlo zadek, u predokolky mi to prijde uplne mimo, jestli nezataci pri podrazovani nebo az po tom co ji v zatacce nalozis je fuk
2 reakcí na tento příspěvek Ovládání spojky dvěmi prsty+pokec o "meziplynech"
U brzdění a meziplynování (ono není úplně falešný, protože i přes vystavenou spojku se ti přenáší nějakej krouťák) tam mám palec a ukazovák kolem heftu a ostatní prsty na páčce. Funguje to bez problému jak jsem včera ověřil ... ale mám poměrně malej chod páček a dlouhý prsty chmatáka ...
Verybusy> mě tam koníci nedusaj, ale DUCAJ a 150jich tam není ani omylem...tak 140na klice...víc ani Ň holt vydechlá italska jepka...na nic lepšího jsem prostě neměl...
V tom, že nečiním asi úplně zle, mě utvrzuje to že mám stále po 33tkm origo lamely (a mám zvyšovanej výkon s krouťákem)
Nějaká Darwinovská evoluce, nebo jak se to nazývá, nás vybavila třeba poměrně velkou mozkovnou, chodidly pro vzpřímenou chůzi, ale taky rukama, kde první tři prsty mají výrazně lepší motoriku pro citlivou manipulaci s předměty a poslední dva jsou jen takové háky pro přídržování. Si to zkuste, jak budete třeba brát bezmyšlenkovitě pinponkový míček do ruky. Určo ho nebudete hamtat prsteníčkem a malíkem.
Je jasné, že naučit se dá všecko, od té doby co jsem tady někde shlídl borca bez ruky a bez nohy jak to pálí po okruhu v super náklonech se není čemu divit, ale taková běžná přirozenost velí trošku jinak.
Taky jsem šel sednout na moto a zkoušel pro změnu ten T freedom styl, ale asi bych se zabil. Jinak já jezdím taky s ukazovákem a prostředníčkem v pohotovostní poloze na páčce spojky a palcem a zbylými dvěma držím řidítka. V pondělí se mi to na Slovensku zase vyplatilo(záludná nerovnost a kdybych v té době přehmatával celou rukou na spojku, tak mám řidítka vyražené z ruky).
Naposledy editováno 27.09.2012 09:30:25
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ovládání spojky dvěmi prsty+pokec o "meziplynech"
assassin píše: Tfreedom: to by me ty parametry co zpusobuji blokovani kola zajimaly, me se to na tl nikdy nestalo, kdyz nestiham tak radim tak bez meziplynu, navic jak sou daleko kvalty? O 500 otacek? To kdyz si pred zatackou podradim tak mi to z 6500 vylitne na 7000 to mi kolo nezablokuje....to leda fakt na okruhu kdy to sesypes pri prudkym brzdeni o 4 kvalty, ale to zas kdyz jedes ostre tak neni cas na meziplyny a kdo uz je takovej rychlik tak vyuzije antihop, na silnici sem s tim nemel problem u zadneho v2.
Kamy: cece to by me zajimalo jaky auto si mel na mysli kde podrazeni te rozhodi tak ze by ti zo auto utrhlo do smyku.... Ja takhle trham zadek do driftu, ale musim se se dost snazit aby podradl o tolik a spojku opravdu pustil rychle aby to utrhlo zadek, u predokolky mi to prijde uplne mimo, jestli nezataci pri podrazovani nebo az po tom co ji v zatacce nalozis je fuk
u mašiny je to jednoduché, to je naprosto snadná matematika- rozdíl otáček který ty napřísno pustíš do řetězu vyvine určitou brzdnou sílu, větší rozdíl větší brzdná síla a pokud ta překoná "sílu" adheze máš jasný blok = smyk, pokud se ti to nestává, jezdíš dobře, ale pokud pomalu pouštíš spojku a nesrovnáváš +- otáčky = brzdíš... a to při závodění přece nechceš za normální jízdy to neřešíš, taky není důvod že (meziplyn se dává hlavně kvůli snadnějšímu chodu převodovky, tak mě to učili i v autoškole, a tak mi to logicky i vyplývá z mého strojního vzdělání , a pak je to pro onu bezpečnost a rychlost, při brždění to může klouzání na spojku být i přínosem, ostatně málokdo dovede točit heftem a zároveň brzdit, jenže situace kdy točíš 6tisíc v zatáčce a chceš podřadit pro to abys těch 11tisíc s maximálním výkonem na předjetí v zatáčce dosáhl dříve, prostě práci s plynem potřebuješ to mi nikdo nevyvrátíte )
U toho auta je to to samé. U předokolky před zatáčkou je to sakra zásadní, neb si zadělat na nedotáčivý smyk hned na vjezdu do zatáčky je docela nepříjemné Btw za normálních okolností se s auty točí od 1800-3000 otáček, tam jsou malé setrvačné rozdíly síly, proto to není třeba řešit, ale když točíš auták kolem 5-7500otáček, poznáš co to dovede udělat... A nedotáčivý smyk je nepřítel č.1 u každé předokolky.... Což ty jako RWD jezdec zajisté neznáš Takže se tvému údivu ani tak nedivím Schválně si to někdy zkus
assassin píše: Tfreedom: to by me ty parametry co zpusobuji blokovani kola zajimaly, me se to na tl nikdy nestalo, kdyz nestiham tak radim tak bez meziplynu, navic jak sou daleko kvalty? O 500 otacek? To kdyz si pred zatackou podradim tak mi to z 6500 vylitne na 7000 to mi kolo nezablokuje....to leda fakt na okruhu kdy to sesypes pri prudkym brzdeni o 4 kvalty, ale to zas kdyz jedes ostre tak neni cas na meziplyny a kdo uz je takovej rychlik tak vyuzije antihop, na silnici sem s tim nemel problem u zadneho v2.
Já na okruhu normálně meziplyn dávám, stejně jako všude jinde. Ono je tam na všechno víc času než na silnici. Jediný kdy se občas trochu blokne kolo je když řadím na dvojku, a to je na dvou místech. Na konci cílovky kde se blokne když blbě podřadím, a ve vracáku kde je mi to celkem jedno a nedávám na to moc pozor. Ale ve vracáku jde jen o zavlnění, ne o úplný zablokování.
Zkušenosti jsou asi nepřenosný
Takže, můj závěr je ten, že to pro mě není a dost možná si tady ten pán z
nás dělá srandu
Meziplyn: myslím že pro náš účel falešný stačí a osobně ho dávám rád (když tam omylem narvu za jedna, je mi líto, že jsem ho nedal víc:)
Naposledy editováno 27.09.2012 10:39:23
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ovládání spojky dvěmi prsty+pokec o "meziplynech"
Kamy píše: jenže situace kdy točíš 6tisíc v zatáčce a chceš podřadit pro to abys těch 11tisíc s maximálním výkonem na předjetí v zatáčce dosáhl dříve
hele to myslis vazne ze jako v zatacce podradis o 3 dolu??
1 reakcí na tento příspěvek Ovládání spojky dvěmi prsty+pokec o "meziplynech"
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ovládání spojky dvěmi prsty+pokec o "meziplynech"
Ty šlapeš v autě všechny kvalty nadoraz ?
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
záběr spojky Yamaha FZ6 N | Dymus | 8 | 26.5.2024 v 17:13 kuzmič |
nastavení páky řazení - na lepidlo ... Yamaha FZ6 N | zero1724 | 2 | 23.10.2023 v 08:31 zero1724 |
Středový stojan na FZ6 Yamaha FZ6 Fazer, Yamaha FZ6 N, Yamaha FZ6 Fazer S2,... | matesh13 | 7 | 9.9.2023 v 21:06 _Michal |
Nádrž Yamaha FZ6 N | RTSbike | 10 | 30.7.2023 v 08:15 RTSbike |
Oprava moto [1, 2] Yamaha FZ6 N | RTSbike | 52 | 24.7.2023 v 14:43 smap |