paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Ztráta výkonu
6.9.2012 v 12:00
VL1500 r.v.2004 (karburátory), najeto 51 tis.km. Najednou se začalo dít toto:
a) motor ztratil část výkonu, citelné hlavně při ostré akceleraci
b) např. na dvojku cca od 50km/hod. jde motor do otáček jen velmi neochotně a občas dokonce vynechává
b) při pozvolném a pomalém vytáčení k vynechávání nedochází, ale ztráta výkonu je evidentní
Nyní je moto 3.týden ve značkovém servisu Praha 9 - Újezd nad Lesy. Popis výše potvrdilo měření na brzdě a diagnostika. Zatím se zkusilo:
-vyčistit palivový filtr
-nahradit KN filtr obyčejným
-vyměnit svíčky
-seřídit podtlaky
-zkontrolovat trysky a hladinu plovákových komor
Bylo toho samozřejmě víc a mechanik šel postupně od běžných věci k těm neobvyklým. Bohužel zatím bez výsledku, ještě chce zkontrolovat funkci čidla otáček na klice.
Shodli jsme se na tom, že pokud se vše projevuje až ve vyšších otáčkách (cca od 4 tis.výš), bude chyba nejspíš někde v dodávce paliva. Zvláštní je taky, že se závada projevila skoro hned, prostě na jednom tripu koukám, že mi kluci na VS1400 ujíždí ve stoupání a když vemu za plyn, motor se neochotně snaží jít do otáček, ale pak vždycky přijde vynechávání. Když jedu na kochačku, samozřejmě není nic znát.
Sám jsem za 3 roky najel 17 tis.km bez problémů a závad (tedy mimo startování, kde občas zlobí seřízení dekompresorů - celkem běžné u některých VL1500).
Předem díky za jakoukoliv radu nebo zkušenost.

Ztráta výkonu

6.9.2012 v 12:47 | Nahoru | #1
Palivový čerpadlo?

1 reakcí na tento příspěvek Ztráta výkonu

6.9.2012 v 13:35 | Nahoru | #2
Taky si myslím že palivový čerpadlo, prostě málo šťávy.
Jen je mi divný, že to ten mechanik nezkontroloval....
Psal jsi, že kontroloval všechno od běžných závad po neobvyklé
a tohle si myslím že by bylo v top 5 když to není elektrika.

Ztráta výkonu

6.9.2012 v 13:38 | Nahoru | #3
Dekompresory jsou nečinný když motor jede? Ztráta tlaku by toto způsobila 100%
Taky bych změřil tlak v paliváku...
A ještě bych pro jistotu mrknul na předstih stroboskopem.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ztráta výkonu

6.9.2012 v 13:42 | Nahoru | #4
Georgefor> Taky je mi divny, ze po tom cerpadle ten mechanik nesel...

(reakce na) Ztráta výkonu

7.9.2012 v 14:25 | Nahoru | #5
[quote=Drobeckk]Georgefor> Taky je mi divny, ze po tom cerpadle ten mechanik nesel...
Díky touto cestou všem, už jsem předal do servisu. Doufám, že v první řadě zkontroluje palivové čerpadlo, tedy jestli dává dost paliva.
Jakmile se podaří závadu odhalit, resp. odstranit, samozřejmě to sem doplním, pro ostatní.

1 reakcí na tento příspěvek Ztráta výkonu

7.9.2012 v 15:09 | Nahoru | #6
Palivový čerpadlo a karburátory? to mi hlava nebere

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ztráta výkonu

7.9.2012 v 15:30 | Nahoru | #7

novej píše: Palivový čerpadlo a karburátory? to mi hlava nebere


Co ti na tom hlava nebere? Čerpadlo prostě a jednoduše tlačí palivo do karburátorů (přesněji do plovákových komor karburátorů), to je celá věda. Mám sice VS 1400 ale u starších VL je to stejné.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ztráta výkonu

12.9.2012 v 11:34 | Nahoru | #8
Ahoj, všem ještě jednou díky za rady. Bohužel palivové čerpadlo to nebude, technik mi včera řekl, že ho proměřil a prý dává paliva dost. Taky tvrdí, že tohle by se projevilo jinak, protože v plovákové komoře je nějaká zásoba paliva, tak by to vynechávání motoru a nechuť jít do vyšší otáček přišlo později. Mně to ale dělá téměř hned po prudkém vytočení.
Postupně to míří někam k elektrice. Údajně by mohlo být špatné čidlo otáček (asi někde na setrváku), že by při vyšší otáčkách dávalo nesmyslné údaje a pak by se motor choval jako s nízko nastaveným omezovačem.
Fakt nevím, dost mě to štve. Zatím s Introšem nebyly větší problémy a za chvíli bude problém se svézt!

(reakce na) Ztráta výkonu

13.11.2012 v 08:54 | Nahoru | #9
Ahoj všem, ještě jednou dík za rady a tipy na řešení závady. Po řadě týdnů je můj Introš konečně v pořádku a jede normálně! To vše díky servisu v Krupé u Českého Brodu, Aleš Ševčík, tel. 602 457 220. Normálně reklamu nikomu nedělám, ale tohle je vyjímka. Ten kluk má fakt rozumný přístup, slušné ceny a hodně zkušeností.
V mém případě bylo závad několik, takže nemůžu jednoznačně popsat. Rozhodně se ale jednalo o chyby na karburátorech (nečistoty, výška hladiny v plovákové komoře, trysky atd.) a mimo další drobnosti začal zlobit taky alarm s imobilizérem, který byl instalován až po prvních problémech, takže jsem byl přesvědčený, že s tím nemá nic společného, ale nakonec se ukázalo, že při vyšších otáčkách (kvůli vibracím) funguje imobilizér jako omezovač otáček. Takže šel ven a nic takovýho už na mašině nechci. Vrátím se k pořádnýmu řetězu.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Suzuki intruder VL 1500 karburátor,... Suzuki VL 1500 Intruder Josef1967 10 28.12.2023 v 19:34 Dosky-CZ
Volusia 1500 Suzuki VL 1500 Intruder Terrko 12 24.11.2023 v 19:18 trubkac
Chpper není pro dědka!!! [1 ... 10, 11] Suzuki VS 1400 Intruder, Suzuki VS 800 Intruder, Hon... Slezy28 326 29.9.2023 v 00:19 kudla009
Řidítka Suzuki VL 1500 Intruder Suzuki VL 1500 Intruder Michael1968 12 3.7.2023 v 08:23 Michael1968
ape hanger suzuki vl 1500 Suzuki VL 1500 Intruder chobber 4 15.6.2023 v 11:49 fvp


TOPlist