paolo_novy Přidat reklamu

Téma: První velká
Všechno začalo po trápení a následném prodeji MZ. Chtěl jsem v tu dobu koupit za pár šupů GS 500 a spokojeně jezdit... Ale všichni mě nějak přemlouvali že to na mě bude malé a po sezóně mi přestane výkonově stačit.

Dal jsem dokupy pár peněz - cca 30 tisíc a hledám pro sebe (185 cm, 70 kg) první velkou motorku ve stylu naháč nebo polokapota.

GS 500 a ER-5 jsem pro svou velikost vyškrtl hned na začátku, z pětistovek přemýšlím akorát tak nad CB 500. Potom jsem po inzerátech hodně hleděl po XJ 600 - nejlíp kousky od 1996 s hranatější kapotáží.

Po "největším létě" (červenec) začali motorky přibývat, ceny padat a do výběru se mi začíná dostávat i první ročníky Bandita...

Co mi teda doporučíte? Díky novému zákonu mi řidičák na velkou vyjde už z kraje jara, ale klidně bych motorku koupil už teď.

JE TO DOMA! - kuk hýr

Naposledy editováno 25.08.2012 18:21:44
Anketa: Kterou a proč?
CB 500
5%
4
XJ 600 N
11%
8
XJ 600 S
7%
5
Bandit 600 N
24%
18
Bandit 600 S
54%
41
Předchozí
1 2 3
Následující

První velká

21.8.2012 v 21:31 | Nahoru | #1
Bandit PÝÝČO

První velká

21.8.2012 v 21:34 | Nahoru | #2
Všechno to jsou motorky co jsou blbuvzdorné a jednoduché.Ber to co se ti líbí nejvíc

První velká

Skvělá odpověď, děkuji! 21.8.2012 v 21:38 | Nahoru | #3
Tak určitě chybu neuděláš ani s jednou, XJčko už je o kousek dál než ty pětikila ale Bandit je Bandit, šel bych do něj (zcela nezaujatě)

Za servis dáš u všech stejně, spotřeba bude taky podobná a těch 80 koní tě jen tak neomrzí. Já ho mám 3 sezony a furt spokojenost, ale chtěl bych zkusit dvanáctku

1 reakcí na tento příspěvek První velká

21.8.2012 v 21:52 | Nahoru | #4
XJ je mrňavý, když jsi vyřadil GS a ER, tak si rovnou škrtni i XJ.
Hlasuju pro GSF, i když mě osobně nesedla, tak ze tvého výběru je nejlepší. Jenom počítej s tím, že za 30 kolíků to nebude žádná hitparáda, za tyhle peníze nebude žádná "opravdu-opravdu-opravdu připravená na sezonu", ale spíš tak ještě 10-15 tis dáš za první servis + spotřebák + zanedbaný věci po předchozích majitelích.

První velká

21.8.2012 v 21:58 | Nahoru | #5
10-15 snad né, ale jsem na nějakou menší první investici připraven.

První velká

21.8.2012 v 22:08 | Nahoru | #6
Záleží na kousku, ale taky si myslím, že 10-15 je přehnaný...

1 reakcí na tento příspěvek První velká

Skvělá odpověď, děkuji! 21.8.2012 v 22:40 | Nahoru | #7
mám se na to vysrat a jít spát... to mi radí moje žena...
Ale ještě před tím, Zkusil bych Bandita a počítal bych s investicí kolem těch 15ti (v lepším případě)
V tom horším to může žrát olej, kroužky, repase hlavy, zabroušení ventilů, rozvoďák, synchro karburátorů, řetězová sada a jsi na dalšídh 30ti ...
Hlavně si s sebou vem někoho, kdo tomu trochu rozumí a dobře poradí!!
Přeji šťastnou ruku při výběru...!!!

První velká

21.8.2012 v 22:45 | Nahoru | #8
Vím že Bandit kolem třicítky není žádná hitparáda, ale zase tak černě bych to neviděl.

První velká

21.8.2012 v 22:46 | Nahoru | #9
Pokud koupí motorku za 30 a nasype do toho 15, tak to nevychytal. Pokud to nebude v řiti, tak ho nebude stát tolik ani servis s gumama a řetězovkou dohromady.

3 reakcí na tento příspěvek První velká

21.8.2012 v 23:10 | Nahoru | #10
>kuzmič - žena mi radí stejnou věc a má svatou pravdu.

>Barney - ani v nejmenším nepřeháním.

Spočítej si jenom běžný spotřebák, který tě s největší pravděpodobností u motorky za 30k brzy potká - gumy, řetězovka, brzdový desky, olej, filtr, aku (+ pravděpodobně olej a gufera do vidlí).
Potom počítej se synchro 4 karbeců, vůle ventilů (má bandaska 16V a štolování kalibrovanejma podložkama, že jo ?) + nějaký blbosti, který se u starých mašin běžne vyskytují (třeba taková membrána v benzinovým kohoutu, je to blbost ale dokáže pěkně potrápit) a to nemluvím o nějaký vážnější mechanický údržbě na rozvodech, ventilech, jejich zdvihátkách, guferech... Spojky jsme se taky ještě ani nedotkli...
Nechci tě strašit, mluvím jenom z vlastní zkušenosti. Koupil jsem takhle starou GS500, byl to docela pěknej kousek, přesto jsem do ní dal na začátku docela dost a stejně to furt byla stará motorka. 10-15k je na zrenovování starý vrány s ročníkem někde okolo 1996 po 10 majitelích je ještě dost málo a je klika, když to dopadne jenom tak. GSF je sice tzv. "legenda", ale stárne stejně jako každá jiná.

Moje rada by byla - vem 30, kup novější pěknou mášu za 60 a zbytek třeba do roka do dvou dosplácej. Každopádně přeju hodně štěstí při výběru.

EDIT písmenka

Naposledy editováno 21.08.2012 23:12:32

(reakce na) První velká

21.8.2012 v 23:15 | Nahoru | #11

kuzmič píše: mám se na to vysrat a jít spát... to mi radí moje žena...
Ale ještě před tím, Zkusil bych Bandita a počítal bych s investicí kolem těch 15ti (v lepším případě)
V tom horším to může žrát olej, kroužky, repase hlavy, zabroušení ventilů, rozvoďák, synchro karburátorů, řetězová sada a jsi na dalšídh 30ti ...
Hlavně si s sebou vem někoho, kdo tomu trochu rozumí a dobře poradí!!
Přeji šťastnou ruku při výběru...!!!



To by fakt musel koupit mrdku... Bandity jsou držáky s jednoduchým motorem, kolem 30 se něco sehnat dá...

(reakce na) První velká

21.8.2012 v 23:21 | Nahoru | #12

MartinXL650V píše:
Spočítej si jenom běžný spotřebák, který tě s největší pravděpodobností u motorky za 30k brzy potká - gumy, řetězovka, brzdový desky, olej, filtr, aku (+ pravděpodobně olej a gufera do vidlí).
Potom počítej se synchro 4 karbeců, vůle ventilů (má bandaska 16V a štolování kalibrovanejma podložkama, že jo ?) + nějaký blbosti, který se u starých mašin běžne vyskytují



Sorry ale tyhle věci co jsi vyjmenoval bude dělat jak půjde čas i na motorce za 60kkč, to je běžná údržba...

První velká

22.8.2012 v 00:15 | Nahoru | #13
>Danke - proto říkám, ať si u levný motorky ty peníze na údržbu připraví rovnou. Kupuje první velkou a možná netuší, co všechno ho čeká. Byl jsem na tom stejně. U novější mašiny bude mít větší jistotu, že se mu nevy*ere něco vážnýho, a když dobře vybere, tak jí bude mít v cajku a bude mu dělat rovnou radost.

Schválně se mrkni do inzerce na GSF do 30tis, kterou bys bral. Já bych z nich nechtěl ani jednu. Ani jedna totiž nevypadá jen na "běžnou údržbu" Jsou to starý dobitý kusy, škoda mluvit. Snad jedině tahle není tak zlá, ale jen za předpokladu, že majitel doloží, co v inzerátu píše. I potom to ale bude ještě + řetězovka + vidle. Navíc tyhle předělávky vejfuck-mini blinkry-závažíčka nemám rád. Obvykle něco maskují, z fotek se ale nedá nic poznat, tak mu třeba křivdím a origo díly má v garáži

První velká

22.8.2012 v 00:25 | Nahoru | #14
Osobne bych jeste neco nasetril a koupil bandasku treba za 40k. Za tuhle cenu uz je rozumna motorka. Ty co se prodavaj za 30 urcite v dobrym stavu nebudou.

3 reakcí na tento příspěvek První velká

22.8.2012 v 04:13 | Nahoru | #15
Co tahle ?

(reakce na) První velká

22.8.2012 v 06:50 | Nahoru | #16
MartinXL650V>
bandaska ma 16V ale stelovani sroubkem,coz je mnohem jednodussi

(reakce na) První velká

22.8.2012 v 06:55 | Nahoru | #17
Barney> Nevypadá zle, má aspoň origo výfuk
Chce to někoho, kdo jezdí 6kového bandita ať se na něm projede, ať zjistí jak jede, jestli nemá nějakou výkonovou díru, nebo podvozkovou anomálii ! A jestli bude zaneřáděný výfuk od oleje, to by s největší pravděpodobností byla ta další 30tka do motoru...
Pozor, to nechci říct, že zrovna tahle motorka je špatná, to nikdo z fotek nemůže poznat, ale spíš s tak omezeným rozpočtem bych měl strach, že zrovna narazím na mrchu, co se někomu už nevyplatí opravovat a chce se jí zbavit...

První velká

22.8.2012 v 06:59 | Nahoru | #18
Zrovna bandasku jsem ještě rozebranou neměl, ale když kouknu na motor, nevypadá to na vahadla...
Nevím, hádat se nebudu...

1 reakcí na tento příspěvek První velká

22.8.2012 v 08:04 | Nahoru | #19
Bandit je 16 V DOHC.
A štelování ventilů na Banditu je laláček...je to téměř identické jak škoda 105-120...
Takže pohodička, sice se to musí dělat často ..ale zas je to jednoduché a beznákladové..
Ne jako podložky....

První velká

22.8.2012 v 08:55 | Nahoru | #20
Asi zkus trochu přišetřit.
Těch peněz na slušnou moto máš asi málo.

První velká

22.8.2012 v 09:38 | Nahoru | #21
Kdyz si koupis moji, tak mas sice rok 92. Ale nezere olej, startuje na cvrnk aj za studena a zimni servis te bude stat cca 5 tis. a i s tema se vlezes do 30 (zadni guma, loziska v krku, predni desky, olej) Zbytek je na tom nove odeme nebo serizene. Ale neni to lestenka, ale motorka na jezdeni A taky stara, takze asi nic pro tebe.

...a ze je XJ mala...Mam 193 cm a zadne problem. A ze na tom vypadam jak vosa na bonbone? No a co, hlavne, ze me z toho neboli zada, mam pohodli a citim se na tom dobre.

Naposledy editováno 22.08.2012 09:51:10

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První velká

22.8.2012 v 09:59 | Nahoru | #22
kakac> Takže vahadla... Super věc, mám je taky
Koudy01 - Tady bych zauvažoval!!!

První velká

22.8.2012 v 10:44 | Nahoru | #23
Nestrašte mě tolik. Bandit je prý nesmrtelnej! Jistě že si to všechno prolezem, prozkoušíme a poslechnem... Beru sebou kámoše.

(reakce na) První velká

22.8.2012 v 11:25 | Nahoru | #24

Barney píše: Co tahle ?



Mě se celkem líbí, ale z fotek moc nepoznáš... Chce to poslechnout a projet.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První velká

22.8.2012 v 11:28 | Nahoru | #25

Barney píše: Co tahle ?



Podle tehle fotek je poznat velky kulovy, musis tam proste dojet a podivat se na ni. Osobne se mi ale polokapota nelibi

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První velká

22.8.2012 v 11:33 | Nahoru | #26

JR.. píše: Podle tehle fotek je poznat velky kulovy, musis tam proste dojet a podivat se na ni. Osobne se mi ale polokapota nelibi



Zas na druhou stranu o tohodle roku výroby je předělat to na naháče hračka...

(reakce na) První velká

22.8.2012 v 11:58 | Nahoru | #27

kuzmič píše: kakac> Takže vahadla... Super věc, mám je taky
Koudy01 - Tady bych zauvažoval!!!



Myslíš že označení OHC značí vahadla ?????

(reakce na) První velká

22.8.2012 v 12:11 | Nahoru | #28
Danke> To je pravda

První velká

22.8.2012 v 13:51 | Nahoru | #29
Myslím, že OHC bych tipnul na vačkovou hřídel uloženou v hlavě...
Přes vahadla se otevírají ventily i v případech OHC rozvodu a právě na vahadlech se štelují ventilové vůle šroubkem...
Barney - Nějakou nesmrtelnou motorku, která měla "najeto" 40tisíc a žrala olej jako dvoutakt, jsem už taky viděl...

1 reakcí na tento příspěvek První velká

22.8.2012 v 14:22 | Nahoru | #30
za 40 lze pořídit i Hornet, se kterým se dá vydržet dýl než jednu sezónu

Naposledy editováno 22.08.2012 14:23:13
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Bandit vs E10 [1, 2, 3, 4] Suzuki GSF 600 Bandit MeCool 108 21.5.2024 v 19:26 Rooks
kód barvy tmavě zelené Hondy Honda CB 500 PidaCZ 7 2.5.2024 v 16:27 Gahan37
Označení pneu v TP Yamaha XJ 600 tompok76 5 30.4.2024 v 14:56 tompok76
Motea kufry na bandita Suzuki GSF 1200 Bandit, Suzuki GSF 650S Bandit, Suzu... Banditak650 14 24.4.2024 v 15:53 Banditak650
CB 500 Palivový ventil daruji Honda CB 500 mta 1 9.4.2024 v 09:27 yan71


TOPlist