Dal jsem dokupy pár peněz - cca 30 tisíc a hledám pro sebe (185 cm, 70 kg) první velkou motorku ve stylu naháč nebo polokapota.
GS 500 a ER-5 jsem pro svou velikost vyškrtl hned na začátku, z pětistovek přemýšlím akorát tak nad CB 500. Potom jsem po inzerátech hodně hleděl po XJ 600 - nejlíp kousky od 1996 s hranatější kapotáží.
Po "největším létě" (červenec) začali motorky přibývat, ceny padat a do výběru se mi začíná dostávat i první ročníky Bandita...
Co mi teda doporučíte? Díky novému zákonu mi řidičák na velkou vyjde už z kraje jara, ale klidně bych motorku koupil už teď.
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
JE TO DOMA!
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
Naposledy editováno 25.08.2012 18:21:44
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/big_smile.png)
Za servis dáš u všech stejně, spotřeba bude taky podobná a těch 80 koní tě jen tak neomrzí. Já ho mám 3 sezony a furt spokojenost, ale chtěl bych zkusit dvanáctku
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
1 reakcí na tento příspěvek První velká
Hlasuju pro GSF, i když mě osobně nesedla, tak ze tvého výběru je nejlepší. Jenom počítej s tím, že za 30 kolíků to nebude žádná hitparáda, za tyhle peníze nebude žádná "opravdu-opravdu-opravdu připravená na sezonu", ale spíš tak ještě 10-15 tis dáš za první servis + spotřebák + zanedbaný věci po předchozích majitelích.
1 reakcí na tento příspěvek První velká
Ale ještě před tím, Zkusil bych Bandita a počítal bych s investicí kolem těch 15ti (v lepším případě)
V tom horším to může žrát olej, kroužky, repase hlavy, zabroušení ventilů, rozvoďák, synchro karburátorů, řetězová sada a jsi na dalšídh 30ti ...
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/hmm.png)
Hlavně si s sebou vem někoho, kdo tomu trochu rozumí a dobře poradí!!
Přeji šťastnou ruku při výběru...!!!
3 reakcí na tento příspěvek První velká
>Barney - ani v nejmenším nepřeháním.
Spočítej si jenom běžný spotřebák, který tě s největší pravděpodobností u motorky za 30k brzy potká - gumy, řetězovka, brzdový desky, olej, filtr, aku (+ pravděpodobně olej a gufera do vidlí).
Potom počítej se synchro 4 karbeců, vůle ventilů (má bandaska 16V a štolování kalibrovanejma podložkama, že jo ?) + nějaký blbosti, který se u starých mašin běžne vyskytují (třeba taková membrána v benzinovým kohoutu, je to blbost ale dokáže pěkně potrápit) a to nemluvím o nějaký vážnější mechanický údržbě na rozvodech, ventilech, jejich zdvihátkách, guferech... Spojky jsme se taky ještě ani nedotkli...
Nechci tě strašit, mluvím jenom z vlastní zkušenosti. Koupil jsem takhle starou GS500, byl to docela pěknej kousek, přesto jsem do ní dal na začátku docela dost a stejně to furt byla stará motorka. 10-15k je na zrenovování starý vrány s ročníkem někde okolo 1996 po 10 majitelích je ještě dost málo a je klika, když to dopadne jenom tak. GSF je sice tzv. "legenda", ale stárne stejně jako každá jiná.
Moje rada by byla - vem 30, kup novější pěknou mášu za 60 a zbytek třeba do roka do dvou dosplácej. Každopádně přeju hodně štěstí při výběru.
EDIT písmenka
Naposledy editováno 21.08.2012 23:12:32
kuzmič píše: mám se na to vysrat a jít spát... to mi radí moje žena...
Ale ještě před tím, Zkusil bych Bandita a počítal bych s investicí kolem těch 15ti (v lepším případě)
V tom horším to může žrát olej, kroužky, repase hlavy, zabroušení ventilů, rozvoďák, synchro karburátorů, řetězová sada a jsi na dalšídh 30ti ...
Hlavně si s sebou vem někoho, kdo tomu trochu rozumí a dobře poradí!!
Přeji šťastnou ruku při výběru...!!!
To by fakt musel koupit mrdku... Bandity jsou držáky s jednoduchým motorem, kolem 30 se něco sehnat dá...
MartinXL650V píše:
Spočítej si jenom běžný spotřebák, který tě s největší pravděpodobností u motorky za 30k brzy potká - gumy, řetězovka, brzdový desky, olej, filtr, aku (+ pravděpodobně olej a gufera do vidlí).
Potom počítej se synchro 4 karbeců, vůle ventilů (má bandaska 16V a štolování kalibrovanejma podložkama, že jo ?) + nějaký blbosti, který se u starých mašin běžne vyskytují
Sorry ale tyhle věci co jsi vyjmenoval bude dělat jak půjde čas i na motorce za 60kkč, to je běžná údržba...
Schválně se mrkni do inzerce na GSF do 30tis, kterou bys bral. Já bych z nich nechtěl ani jednu. Ani jedna totiž nevypadá jen na "běžnou údržbu" Jsou to starý dobitý kusy, škoda mluvit. Snad jedině tahle není tak zlá, ale jen za předpokladu, že majitel doloží, co v inzerátu píše. I potom to ale bude ještě + řetězovka + vidle. Navíc tyhle předělávky vejfuck-mini blinkry-závažíčka nemám rád. Obvykle něco maskují, z fotek se ale nedá nic poznat, tak mu třeba křivdím a origo díly má v garáži
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/rodna.gif)
3 reakcí na tento příspěvek První velká
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
Chce to někoho, kdo jezdí 6kového bandita ať se na něm projede, ať zjistí jak jede, jestli nemá nějakou výkonovou díru, nebo podvozkovou anomálii ! A jestli bude zaneřáděný výfuk od oleje, to by s největší pravděpodobností byla ta další 30tka do motoru...
Pozor, to nechci říct, že zrovna tahle motorka je špatná, to nikdo z fotek nemůže poznat, ale spíš s tak omezeným rozpočtem bych měl strach, že zrovna narazím na mrchu, co se někomu už nevyplatí opravovat a chce se jí zbavit...
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/hmm.png)
1 reakcí na tento příspěvek První velká
A štelování ventilů na Banditu je laláček...je to téměř identické jak škoda 105-120...
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
Takže pohodička, sice se to musí dělat často ..ale zas je to jednoduché a beznákladové..
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
Ne jako podložky....
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
...a ze je XJ mala...Mam 193 cm a zadne problem. A ze na tom vypadam jak vosa na bonbone? No a co, hlavne, ze me z toho neboli zada, mam pohodli a citim se na tom dobre.
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
Naposledy editováno 22.08.2012 09:51:10
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První velká
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/01.gif)
Koudy01 - Tady bych zauvažoval!!!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První velká
Barney píše: Co tahle ?
Podle tehle fotek je poznat velky kulovy, musis tam proste dojet a podivat se na ni. Osobne se mi ale polokapota nelibi
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/sad.png)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První velká
JR.. píše: Podle tehle fotek je poznat velky kulovy, musis tam proste dojet a podivat se na ni. Osobne se mi ale polokapota nelibi
Zas na druhou stranu o tohodle roku výroby je předělat to na naháče hračka...
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/cool.png)
Přes vahadla se otevírají ventily i v případech OHC rozvodu a právě na vahadlech se štelují ventilové vůle šroubkem...
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/big_smile.png)
Barney - Nějakou nesmrtelnou motorku, která měla "najeto" 40tisíc a žrala olej jako dvoutakt, jsem už taky viděl...
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/hmm.png)
1 reakcí na tento příspěvek První velká
Naposledy editováno 22.08.2012 14:23:13
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Bandit vs E10 [1, 2, 3, 4] Suzuki GSF 600 Bandit | MeCool | 108 | 21.5.2024 v 19:26 Rooks |
kód barvy tmavě zelené Hondy Honda CB 500 | PidaCZ | 7 | 2.5.2024 v 16:27 Gahan37 |
Označení pneu v TP Yamaha XJ 600 | tompok76 | 5 | 30.4.2024 v 14:56 tompok76 |
Motea kufry na bandita Suzuki GSF 1200 Bandit, Suzuki GSF 650S Bandit, Suzu... | Banditak650 | 14 | 24.4.2024 v 15:53 Banditak650 |
CB 500 Palivový ventil daruji Honda CB 500 | mta | 1 | 9.4.2024 v 09:27 yan71 |