paolo_novy Přidat reklamu

Téma: tyristor
5.8.2012 v 20:39
jedna blbá otázka co je dělá tyristor a já ho ve svém simsonu nemam

tyristor

5.8.2012 v 20:49 | Nahoru | #1
Pokud ho tam nemáš, tak máš starého Simsona S50 ještě s kladívkama

tyristor

5.8.2012 v 21:25 | Nahoru | #2
Tyristor je elektronická součástka, která funguje jako spínač. Prakticky je to dioda, která se otevírá impulzem do řídící elektrody, je to náhrada klasického kladívka v zapalování, odpadá jiskření a opalování kontaktů, sepnutí máš rychlejší a přesnější. A ve tvém Simsonu ho nemáš nejspíš proto, že tam nemáš elektronické zapalování ale mechanické zapalování. Toto tyristorové zapalování se dá koupit třeba tady

1 reakcí na tento příspěvek tyristor

5.8.2012 v 23:32 | Nahoru | #3
Jen upřesním, že tyristor se nechová čistě jako klasický spínač - impulsem do řídicí elektrody jej jde kdykoliv sepnout (pokud mezi katodou a anodou je napětí větší, než napětí rozpínací), ale poté jej již nejde ovládat, dokud napětí mezi hlavními elektrodami neklesne pod minimální (rozpínací) úroveň.

Dá se to přirovnat ke klapce v potrubí, která je v zavřené poloze jištěna západkou. Tedy se neotevře bez ohledu na tlak v potrubí (pokud tedy tlak nepřekročí hodnotu, při které klapku prolomí = překročení max. přípustného napětí mezi A a K). Vysunutím zarážky (impulsem do řídicí elektrody) se klapka uvolní a otevře, pustí tak proud vody, ovšem v této poloze je mimo dosah zarážky, takže i když je zarážka vrácena zpět (impuls pominul), klapka vlivem tlaku v potrubí zůstává otevřena, dokud tlak neklesne natolik, že se klapka vlastní vahou, nebo silou vratné pružiny nevrátí zpět do uzavřené polohy, kde ji opět "zacvakne" západka (napětí mezi A a K klesne na hodnotu, při které tyristor rozepne).

Na Simsonu je to sice trochu jinak, ale tyristor je jinak jedním z hlavních komponentů zapalování CDI (Capacitor Discharge Ignition). Tam je pomocí měniče nabíjen kondenzátor na napětí až 400V, načež v okamžiku zážehu sepne tyristor a kondenzátor se prudce vybije přes něj a přes primární vinutí cívky. Cívka proto pracuje s vyšším primárním napětím a může být tak menší a přitom účinnější, než u klasického kladívkověho, nebo tranzistorového (TCI = Transistor Controlled Ignition) zapalování, kde je na primár cívky spínáno jen napětí baterky. Proto je třeba při práci se zapalováním CDI (zvaným též kondenzátorové, nebo tyristorové) být opatrný, je tam dost vysoké riziko úrazu.

tyristor

6.8.2012 v 14:04 | Nahoru | #4
takže to musim koupit celej ten set jo twl to je peněz to to nechám radši jak to je

tyristor

6.8.2012 v 14:08 | Nahoru | #5
já mam s51 E rok víroby 87

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) tyristor

6.8.2012 v 22:18 | Nahoru | #6

J.M.K. píše: Jen upřesním, že tyristor se nechová čistě jako klasický spínač - impulsem do řídicí elektrody jej jde kdykoliv sepnout (pokud mezi katodou a anodou je napětí větší, než napětí rozpínací), ale poté jej již nejde ovládat, dokud napětí mezi hlavními elektrodami neklesne pod minimální (rozpínací) úroveň.

Dá se to přirovnat ke klapce v potrubí, která je v zavřené poloze jištěna západkou. Tedy se neotevře bez ohledu na tlak v potrubí (pokud tedy tlak nepřekročí hodnotu, při které klapku prolomí = překročení max. přípustného napětí mezi A a K). Vysunutím zarážky (impulsem do řídicí elektrody) se klapka uvolní a otevře, pustí tak proud vody, ovšem v této poloze je mimo dosah zarážky, takže i když je zarážka vrácena zpět (impuls pominul), klapka vlivem tlaku v potrubí zůstává otevřena, dokud tlak neklesne natolik, že se klapka vlastní vahou, nebo silou vratné pružiny nevrátí zpět do uzavřené polohy, kde ji opět "zacvakne" západka (napětí mezi A a K klesne na hodnotu, při které tyristor rozepne).

Na Simsonu je to sice trochu jinak, ale tyristor je jinak jedním z hlavních komponentů zapalování CDI (Capacitor Discharge Ignition). Tam je pomocí měniče nabíjen kondenzátor na napětí až 400V, načež v okamžiku zážehu sepne tyristor a kondenzátor se prudce vybije přes něj a přes primární vinutí cívky. Cívka proto pracuje s vyšším primárním napětím a může být tak menší a přitom účinnější, než u klasického kladívkověho, nebo tranzistorového (TCI = Transistor Controlled Ignition) zapalování, kde je na primár cívky spínáno jen napětí baterky. Proto je třeba při práci se zapalováním CDI (zvaným též kondenzátorové, nebo tyristorové) být opatrný, je tam dost vysoké riziko úrazu.



inu vidím že jsi zasvěcen lépe než já tak se omlouvám za nepřesnosti mého výkladu

(reakce na) tyristor

7.8.2012 v 09:41 | Nahoru | #7
MuslimZkarlovic> V pohodě, nic se neděje. Také se ta součátka často používá na fázové řízení výkonu, i když tam se spíš využije triak, který pracuje v obou polaritách.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Simson jake pneu Simson S 51 Enduro Bluecz98 13 5.1.2024 v 17:05 Ozzy_
Nové moto do 50 kubíků na skupinu A... [1, 2] Simson S 51 Enduro, Derbi Senda 50 pozdnímíza 34 11.12.2023 v 05:11 mildanek72
Karburátor nefunguje Simson S 51 Enduro Endiiis 8 29.11.2023 v 12:57 vit51
Simson ztratil výkon z ničeho nic Simson S 51 Enduro Endiiis 9 28.11.2023 v 19:40 Kohlstein
Simson, jak narovnat podsedlovku Simson S 51 Enduro Bluecz98 11 24.10.2023 v 20:18 maku100


TOPlist