Zakládám nové téma, protože to co jsem hledal jsem prostě nenašel...
Při výletu do Rakouska mi začaly jít najednou od přední brzdy vibrace při brždění. Do 50km/h nebyly znatelné, při jemném dobržďování trochu jo a při ostřejším brždění jsem myslel že se mi uklepou zrcátka. Samozřejmě že jsem našel hned spoustu možných příčin jako zvlněné kotouče, tenké kotouče, vadné desky a ještě pár jiných. Nicméně dojel jsem po vlastní ose domů a při jízdě jsem kontroloval okamžitě po zastavení kotouče (jestli mi nedřou desky trvale) nicméně i po zastavení z dálniční rychlosti na 150 m na benzínce, okamžitému sundání rukavic a sáhnutí na kotouče byly oba dva jen studené. Takže se domnívám, že mi desky nedřou trvale. Desky jsou měněny v zimně, takže relativně jsou nové. Kotouče původní a mojí posuvkou naměřena síla kotouče + - 3,7mm. Změna nastala týden na to po jízdě do Zlína a zpět (cca 60 km) kdy mají kotouče nafialovělý nádech, přitom jsem přední brzdu používal velmi jemně (ostatně používám brzdy celkově málo, řeším skoro vše motorem) Tak nevím. Je fakt, že když vytláčím motorku z garáže tak slyším desky drhnout ale není to zvuk při kterém by šly od kotouče špony. Takže co s tím? Je nějaký způsob jak rozebrat a pročistit třmeny doma? Pokud vyměním kotouče musím i desky? Resp. mohly mi kotouče zničit právě nové desky(výrobce nevím)? Nemůže to zapříčinit i vadna hadice nebo něco podobného? Fakt nad tím laboruju dost dlouho a protože nemám "hodinky" na přesné změření "házivosti"kotouče tak nejsem schopný říct, jestli je trvale zvlněný, nebo se vlní jen při brždění... Prostě jsem trochu s nápady v koncích. Ještě musím napsat, že žádné vibrace jen do brzdové páčky mi nejdou...
Je to dlouhé vím, a možná i trochu zmatečně napsané, ale nejsem spisovatel ale člověk s problémem...
1 reakcí na tento příspěvek Přední brzdy po 101
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přední brzdy po 101
WenCa píše: házivost kotoučů změřit úchylkoměrem, tloušťku kotoučů mikrometrem. Posuvka ti to nezměří, protože každý kotouč má okraje tlustší než prostředek a tak je měření hodně zkreslené. Kdybys měl vyjížďku mým směrem, tak ti to proměřím
Skubani ktery popisuje (pokud neprehani by muselo bejt videt od oka), jinak posuvkou tloustku kotouce smeris uplne v pohode akorat si musis pomoct treba 2ma korunama a ty potom odecist.
Ad problem, jestli jdou kotouce do fialova - zase zalezi jak moc, tak muzou bejt vyhraty, ale zase divny ze by byly vyhraty oba, jestli se nepletu tak fazer ma plovouci kotouc ne? nemas jen seklej jeden cep kotouce ?
Proste kdyz si stoupnes celem ke kotouci a sundas brzdice tak ten kotouc se volne pohybuje a mel by se ve vsech bodech uchyceni pohybovat stejne, kdyz nebude tak se to bude chovat jako by byl vohlej.
1 reakcí na tento příspěvek Přední brzdy po 101
Nicméně další prohlídka. Kotouče hází oba, ale na můj vkus si myslím, že to asi nebude tento problém, protože hází maximálně v 0,1mm . Tak nevím.... Ještě budu muset zkontrolovat "krk". Popř. je asi možné, že při brždění se kotouče zahřejí a vlní se že? Takže mě výměna asi stejně nemine...
pomůže tato informace / zkušenost na GSX1400K4 , která se může týkat více typů a nejen Suzuki :
Pod dutými nýty upevňujícími vlastní brzdový kotouč na držáku, jsou firmou Sunstar (subdodava-
telem brzdových kotoučů pravděpodobně celé japonské čtyřky výrobců motocyklů) montovány
vlnovité pružící podložky vymezující axiální vůli kotouče .
Kvalita těchto podložek pravděpodobně nebude na potřebné úrovni, poněvadž dochází k jejich
praskání, vypadávání jejich částí a posléze i celých podložek a to i na více nýtech .
Pokud podložka vypadne na dvou vedlejších nýtech, nebo ob jeden z nich, na jedné straně
kotouče, začnou vibrace .
Je tedy dobré oba kotouče v tomto směru pečlivě zkontrolovat . V našem případě k tomuto nežá-
doucímu jevu došlo překvapivě brzo po montáži zcela nových kotoučů ( orig, ND Suzuki ! ),
kdy pracovní plochy kotoučů ještě neměly prakticky žádnémé opotřebení !
Řešením je bohužel jedině výměna kotouče, na kterém je několik popraskaných, případně už
vypadlých podložek nýtů . Vzhledem k tomu, že i na těch koupených nových "orig. Suzuki" nejspíš
naleznete na držáku kotouče vyraženou opět značku Sunstar,
není to ten nejlepší výhled do budoucna ...
Je potřeba zvážit, jestli nesáhnout po opravdové kvalitě a to kotoučích Brembo, které jsou sice dražší,
ale už jejich zpracování, ukazuje na první pohled ten rozdíl kvality, ze které vyplývá i jejich životnost,
tak jako jsme se o tom přesvědčili my .
Naposledy editováno 21.06.2016 13:08:28
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
vůle v kloubku řazení Yamaha FZS 600 Fazer | alinn | 15 | 2.5.2024 v 20:39 alinn |
Jaký používáte plexi štít na Yamaze... Yamaha FZS 600 Fazer | salzi | 0 | 23.3.2024 v 14:15 salzi |
házení nových kotoučů [1, 2, 3] Yamaha FZS 600 Fazer | alinn | 62 | 17.2.2024 v 21:50 MilanR1 |
Ověřený servis Praha Yamaha FZS 600 Fazer | Langobardi | 5 | 11.2.2024 v 20:39 Rooks |
žárovka Osram Yamaha FZS 600 Fazer | alinn | 16 | 16.12.2023 v 13:40 Krovak |