globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: sháním vozík pro tři motorky
 
16.7.2012 v 02:19
zdravím, s kamarády se chystáme na dovolenou do chorvatska a v rámci úspory benzínu jsme se rozhodli přivézt motorky na vozíku za autem a odtama pořádat jednodenní výpady všemi směry...zbývá pouze sehnat vozík pro tři motorky..nevíte náhodou o nějaké slušné půjčovně co má tohle ve svém portfoliu a nechce za to nekřestanské peníze? bylo by to asi na týden. moravskoslezský kraj.

1 reakcí na tento příspěvek sháním vozík pro tři motorky

16.7.2012 v 07:00 | Nahoru | #1
Na pobočkách Bikers Crown se půjčujou káry na motorky, ale neřeknu ti za kolik. Maji tři nájezdy, ale nevim nevim, jestli se na to daji dát tři motorky. Jedině to vyzkoušet, dvě čumákem dopředu, jednu dozadu, ale stejně myslim, že se tam nevejdou.
Jen chci upozornit, tři mašiny, to už je celkem váha, nejspíš na to bude řidič potřebovat B+E, tak si to rači předtim zjistěte. Jestli chceš napíšu ti "česky" co smíš táhnout s obyč B. V tom zákoně to není nejsrozumitelnější.

sháním vozík pro tři motorky

16.7.2012 v 08:04 | Nahoru | #2
vim v Praze

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) sháním vozík pro tři motorky

16.7.2012 v 08:06 | Nahoru | #3
Gal> to by si mohl i tak napsat.ja bych pro info chtel,zda nejsem uveden v omyl

1 reakcí na tento příspěvek sháním vozík pro tři motorky

16.7.2012 v 08:31 | Nahoru | #4
Problém je ten,že se někdo na něco ptá a nenapíše k tomu žádný info.
Jaký motorky poveze apod.
Tři supersporty bude dávat na vozík těžko,navíc některé je problém i jen uchytit,třeba CBR1000RR.
PA pak ta hmotnost. Voziky nebržděné jsou max. do 750kg a tři motorky s vozíkem tuto hmotnost hravě překonají,a skupina E je jen do těch 750kg,tudíž jednodušší je podle mě jet po ose. U dvou motorek možná,u tří už tyto problémy. A nakonec- půjčovné vozíku je cca 400-500kč den. Na 10 dní tedy i 5000. Nekřesťanské to není. Kdo ti co půjčí zadarmo?
Pokud tedy nemám vozík svůj,další "komplikace". Pak taky kvalitní kurty a nakonec umění to uvázat,aby to nespadlo,aby se to nepohlo a neodřelo o sebe atd.
Po tomto všem bych jel prostě po ose s heslem,že cesta je cíl....

(reakce na) sháním vozík pro tři motorky

16.7.2012 v 08:48 | Nahoru | #5
Bikerscrown - vozejk za 300/den...sice 3 lyžiny ,ale 3 motorky tam nedáš..pokud nepovezeš krosky..a to možná ještě nějaké žiletky...2 ´´normální´´ motorky v poho...

Naposledy editováno 16.07.2012 08:49:00

sháním vozík pro tři motorky

16.7.2012 v 09:57 | Nahoru | #6
Teď jsme řešili to samý - sežeň si plaťák alespoň 150*230cm, samozřejmě musí bejt bržděnej Pak už se to tam něják naskládá, ideální je ale mít pořádný stojany, který se přivrtaj k ložný ploše, ale stejně je potřeba to dobře přikurtovat

E: ten rozměr je ale docela knap - my teda máme sice dost mohutný motorky, ale i tak - já musel sundavat výfukovou koncovku, abychom se vlezli

E2: furt mi nejde nahrát fotka

Naposledy editováno 16.07.2012 10:02:26

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) sháním vozík pro tři motorky

16.7.2012 v 10:01 | Nahoru | #7

enusim2 píše: Gal> to by si mohl i tak napsat.ja bych pro info chtel,zda nejsem uveden v omyl



B+E je opravdu nutností, pokud ten vlek má i s nákladem víc než 750kg - právě kvůli tomu jsme si hromadně rozšiřovali řidičáky Ten náš vlek měl i s motorkama skoro 1200kg

E: a navíc ne každý auto může mít tak velký zatížení na kouli - fakt to neni až tak jednoduchý jak to vypadá

E: vlastně ne vlek s nákladem, ale maximální přípustná hmotnost toho vleku

Naposledy editováno 16.07.2012 10:17:25

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) sháním vozík pro tři motorky

16.7.2012 v 10:09 | Nahoru | #8

sharkis píše: B+E je opravdu nutností, pokud ten vlek má i s nákladem víc než 750kg - právě kvůli tomu jsme si hromadně rozšiřovali řidičáky Ten náš vlek měl i s motorkama skoro 1200kg

a kdyz se to tu resi tak jak je to s karavanem?nekde jsem slysel ze pokud je to tam ted zmenene nejak podle hmotnosti karavanu,ze neni ted nutnost mit ridicak...plati to? bohuzel z hlavy netusim jak to bylo myslene..myslim ze auto + karavan musel byt do 3500kg

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) sháním vozík pro tři motorky

16.7.2012 v 10:14 | Nahoru | #9

enusim2 píše: a kdyz se to tu resi tak jak je to s karavanem?nekde jsem slysel ze pokud je to tam ted zmenene nejak podle hmotnosti karavanu,ze neni ted nutnost mit ridicak...plati to? bohuzel z hlavy netusim jak to bylo myslene..myslim ze auto + karavan musel byt do 3500kg



Vyjádření Ministerstva dopravy

Věc: Stanovisko k rozsahu řidičského oprávnění skupiny B a B+E z hlediska řízení jízdních souprav

S ohledem na množící se dotazy k významu řidičského oprávnění skupiny B a B+E z hlediska možné řízení jízdních souprav vydává Ministerstvo dopravy, odbor dopravně správní a BESIP, následující stanovisko.

Skupina B :
Podle § 81 odst. 4 zákona č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů (zákon o silničním provozu), ve znění pozdějších předpisů, přicházejí v úvahu v zásadě dva možné způsoby řízení jízdních souprav s řidičským oprávněním skupiny B. Písmena a) až c) totiž představují samostatné alternativy vozidel, resp. jejich souprav, jež lze s oprávněním skupiny B řídit.
Podle písmene a) cit. ustanovení motorové vozidlo, které má kromě místa řidiče nejvýše osm míst k sezení a jehož maximální přípustná hmotnost nepřevyšuje 3 500 kg. K tomuto motorovému vozidlu smí být připojeno přípojné vozidlo o maximální přípustné hmotnosti nepřevyšující 750 kg. Souprava tedy může mít následující složení: motorové vozidlo 3 500 kg + přípojné vozidlo až 750 kg = jízdní souprava 4 250 kg (ve všech uvedených případech se jedná o maximální přípustnou hmotnost).
Podle písmene c) tohoto ustanovení opravňuje řidičské oprávnění skupiny B k řízení jízdních souprav složených z motorového vozidla podle písmene a) nebo b) a přípojného vozidla, pokud maximální přípustná hmotnost soupravy nepřevyšuje 3 500 kg a maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost motorového vozidla. V tomto případě již neplatí omezení maximální přípustné hmotnosti přípojného vozidla 750 kg, přípojné vozidlo tedy může být těžší. Jediným omezením hmotnosti přívěsu zde je, že jeho maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost tažného motorového vozidla. Pro celou jízdní soupravu pak platí omezení spočívající v nepřekročitelné maximální přípustné hmotnosti na nejvýše 3 500 kg. Příklad takové jízdní soupravy může být následující: tažné motorové vozidlo o maximální přípustné hmotnosti 2 000 kg, s pohotovostní hmotností 1 500 kg, spojené s přípojným vozidlem o maximální přípustné hmotnosti nejvýše do 1 500 kg, tj. jízdní souprava o maximální přípustné hmotnosti do max. 3 500 kg.

Skupina B+E :
Řidičské oprávnění skupiny B+E opravňuje podle § 81 odst. 10 zákona o silničním provozu k řízení jízdních souprav složených z motorového vozidla uvedeného v odstavci 4 a přípojného vozidla, pokud nejde o jízdní soupravu podle odstavce 4 písmeno c). Po převedení do normálního jazyka to znamená následující. V rámci řidičského oprávnění B+E můžete řídit motorové vozidlo, k jehož řízení postačuje skupina řidičského oprávnění B, přičemž k němu můžete připojit přípojné vozidlo o maximální přípustné hmotnosti nad 750 kg. Odkaz na odstavec 4 písmeno c) v cit. ustanovení je nutno chápat tak, že v případě řidičského oprávnění skupiny B+E neplatí omezení maximální přípustné hmotnosti soupravy do 3 500 kg.
Podotýkáme, že je ale nutné dodržet podmínky pro zapojování vozidel do jízdních souprav. Předně se jedná o technické podmínky vztahující se k tažnému vozidlu, kde zpravidla bude výrobcem dané omezení hmotnosti pro brzděné a nebrzděné přívěsy. Tyto hodnoty nesmí být překročeny. Dále zde platí § 14 vyhlášky č. 341/2002 Sb., o schvalování technické způsobilosti a o technických podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích, v němž jsou upraveny technické požadavky na spojitelnost vozidel do jízdních souprav a jejich provoz. Je zde dáno, že okamžitá hmotnost přípojného vozidla nebo přípojných vozidel smí být u souprav s nejvyšší konstrukční rychlostí vyšší než 40 km.h-1 nejvýše 1,5 násobek okamžité hmotnosti tažného vozidla. Okamžitá hmotnost přípojného vozidla nebo přípojných vozidel smí být u souprav s nejvyšší konstrukční rychlostí do 40 km.h-1 nejvýše 2,5 násobek okamžité hmotnosti tažného vozidla (zprav. zde půjde o traktory). Hypoteticky si tedy lze představit, že s řidičským oprávněním skupiny B+E lze řídit jízdní soupravu, jejíž celková hmotnost je 12 250 kg, jestliže je konstrukční rychlost tažného vozidla nejvýše 40 km.h-1. U tažných vozidel s vyšší konstrukční rychlostí se lze dostat na 8 750 kg hmotnosti soupravy. Jde zde samozřejmě o extrémní případy.

Uvedená úprava odpovídá v případě skupiny B i B+E příslušným předpisům Evropských společenství (tj. Směrnici 91/439/EHS).

JUDr. Pavla Horká
ředitelka
Odbor dopravně správní a BESIP

v z. JUDr. Jan Kněžínek, v.r.
zástupce ředitelky

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) sháním vozík pro tři motorky

16.7.2012 v 11:13 | Nahoru | #10
sharkis> jasny tak to je opravdu tak ze mohu ridit karavan,ktery musi byt lehci nez vaha auta a cela souprava nesmi mit vic jak 3500kg! diky za potvrzeni...Toto je sikovne protoze karavan vetsinou ma neco kolem tuny, + auto to ma vetsinou kolem 1200-2 tuny takze pohodicka.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) sháním vozík pro tři motorky

16.7.2012 v 14:35 | Nahoru | #11
sharkis> Důležité info... takže vlastně už neplatí, že obyčejné "B" je jen na vozík do 750 kg. Dle vyjádření z ministerstva lze za 1,5 tunovým autem táhnout na "B" papíry vozík s hmotností klidně 1,2 tuny (bržděný). To jsou 3 motorky.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) sháním vozík pro tři motorky

16.7.2012 v 15:22 | Nahoru | #12

No-limits píše: sharkis> Důležité info... takže vlastně už neplatí, že obyčejné "B" je jen na vozík do 750 kg. Dle vyjádření z ministerstva lze za 1,5 tunovým autem táhnout na "B" papíry vozík s hmotností klidně 1,2 tuny (bržděný). To jsou 3 motorky.


Tahnout za 1,5 tunovym autem vozik co bude mit 1,2 tuny .... tak to je fakt lepsi jet po vlastni ose. Ja mam auto 2.2 t a jednou jsem tahnul prives s konem cca 1.2 t a delalo to pekny veci. Takze udelat si vylet 1200 km s malym autem a za nej dat 3 motorky... to bude cesta plna zazitku

(reakce na) sháním vozík pro tři motorky

16.7.2012 v 16:10 | Nahoru | #13
gugo> Ale jasně, že auto s váhou 1,5 tuny bude mít asi nějaké omezení na váhu vozíku. Já to bral jen jako info, že už neplatí absolutně váha 750 kg na "B" papíry. Můžu taky jet s Tranzitem a mít 1,2 tunový vozejk.

(reakce na) sháním vozík pro tři motorky

16.7.2012 v 19:58 | Nahoru | #14

gugo píše: Tahnout za 1,5 tunovym autem vozik co bude mit 1,2 tuny .... tak to je fakt lepsi jet po vlastni ose. Ja mam auto 2.2 t a jednou jsem tahnul prives s konem cca 1.2 t a delalo to pekny veci. Takze udelat si vylet 1200 km s malym autem a za nej dat 3 motorky... to bude cesta plna zazitku

....no ono je to halvně o tom, jaky vozik a za jakym autem tahneš, ja tahnul passatem druhého passata na podvalu (ne neni to povolene) a nyl to vcelku klidek, ted tu mam vozik 650kg a nad 120 se s tim prostě nedá , je to zaplachtovaný 2x2, plocha nad koly, prostě pakárna ...jo a nejlíp se tahaj z poloviny plný nádrže (zvony) :) - ideální hračka do serpentin

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) sháním vozík pro tři motorky

16.7.2012 v 19:59 | Nahoru | #15

enusim2 píše: sharkis> jasny tak to je opravdu tak ze mohu ridit karavan,ktery musi byt lehci nez vaha auta a cela souprava nesmi mit vic jak 3500kg! diky za potvrzeni...Toto je sikovne protoze karavan vetsinou ma neco kolem tuny, + auto to ma vetsinou kolem 1200-2 tuny takze pohodicka.



hele jestli berem i karavan, nemusim shanet ten podval

(reakce na) sháním vozík pro tři motorky

16.7.2012 v 22:50 | Nahoru | #16

FishX3 píše: hele jestli berem i karavan, nemusim shanet ten podval

porad nemuzu prijit na system jak plny kufr kombiku narvat do motobrasen:D:D vtipp.rodice maji karavan a kdysi jsem si ho chtel pujcit ale jeste platil ten stary zakon. a tatik nedavno neco o tomhle rikal,tak jsem byl mile prekvapen ze legalne clovek uz muze..udelej to jak chces ale pokud budu muset ridit,musime se vejit do prvni varianty soupravy

1 reakcí na tento příspěvek sháním vozík pro tři motorky

17.7.2012 v 13:46 | Nahoru | #17
Nevím jestli ještě sháníš vozík na 3 moto po tom co jsem tady četl ale možná ti to pomuže http://www.motorkar...ngaro-15-384036.html Jestli teda není pozdě

(reakce na) sháním vozík pro tři motorky

18.7.2012 v 15:56 | Nahoru | #18

fantomas007 píše: Nevím jestli ještě sháníš vozík na 3 moto po tom co jsem tady četl ale možná ti to pomuže http://www.motorkar...ngaro-15-384036.html Jestli teda není pozdě



na tohle právě 3 motorky nenaskládáš ani kdybyses rozkrájel maximálně tak 3 krosky - měli jsme ho na vyzkoušení, po naložení 2 normálníma motorkama mezi nima bylo sotva 30cm...

sháním vozík pro tři motorky

18.7.2012 v 16:48 | Nahoru | #19
Na klasický přívěs se 3mi lyžinami se vejdou maximálně 2 motorky (3 lyžiny jsou tam proto, aby se dala samotná motorka dát na střed)
Tady je k půjčení přívěs 4 motocykly

případně tady a tady něco na větší akce


Takhle napříč jsem víc motorek viděl vozit i na klasickém autopřívěsu, ale vzhledem k délce motocykl to pak má hodně blízko 2,5m šířce

sháním vozík pro tři motorky

28.5.2013 v 21:55 | Nahoru | #20
kdyby vás to zajímalo tak po 4 hodinách úporné práce jsme tam na ten normální vozík ty motorky nastřádali..a o sto metrů dál jsme je svorně vysypali a tím jsme tu dovolenou zdárně ukončili a jeli po vlatní ose nach motoservis :)

(reakce na) sháním vozík pro tři motorky

28.5.2013 v 23:05 | Nahoru | #21

enusim2 píše: sharkis> jasny tak to je opravdu tak ze mohu ridit karavan,ktery musi byt lehci nez vaha auta a cela souprava nesmi mit vic jak 3500kg! diky za potvrzeni...Toto je sikovne protoze karavan vetsinou ma neco kolem tuny, + auto to ma vetsinou kolem 1200-2 tuny takze pohodicka.



bacha na to že toto je zase česká specialitka podle slov autoškoláka v Německu tě dál jako řidiče nepustí ba naopak dostaneš bonus zákaz řízení a mám takový dojem že říkal 2000eur pokutka... Já osobně když jsem si dělal rozšíření na mašinu tak jsem si dodělal i to B+E i když paradoxně od tý doby jsem ot ještě nepotřeboval

Naposledy editováno 28.05.2013 23:06:12
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist