1 reakcí na tento příspěvek sháním vozík pro tři motorky
Jen chci upozornit, tři mašiny, to už je celkem váha, nejspíš na to bude řidič potřebovat B+E, tak si to rači předtim zjistěte. Jestli chceš napíšu ti "česky" co smíš táhnout s obyč B. V tom zákoně to není nejsrozumitelnější.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) sháním vozík pro tři motorky
1 reakcí na tento příspěvek sháním vozík pro tři motorky
Jaký motorky poveze apod.
Tři supersporty bude dávat na vozík těžko,navíc některé je problém i jen uchytit,třeba CBR1000RR.
PA pak ta hmotnost. Voziky nebržděné jsou max. do 750kg a tři motorky s vozíkem tuto hmotnost hravě překonají,a skupina E je jen do těch 750kg,tudíž jednodušší je podle mě jet po ose. U dvou motorek možná,u tří už tyto problémy. A nakonec- půjčovné vozíku je cca 400-500kč den. Na 10 dní tedy i 5000. Nekřesťanské to není. Kdo ti co půjčí zadarmo?
Pokud tedy nemám vozík svůj,další "komplikace". Pak taky kvalitní kurty a nakonec umění to uvázat,aby to nespadlo,aby se to nepohlo a neodřelo o sebe atd.
Po tomto všem bych jel prostě po ose s heslem,že cesta je cíl....
E: ten rozměr je ale docela knap - my teda máme sice dost mohutný motorky, ale i tak - já musel sundavat výfukovou koncovku, abychom se vlezli
E2: furt mi nejde nahrát fotka
Naposledy editováno 16.07.2012 10:02:26
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) sháním vozík pro tři motorky
enusim2 píše: Gal> to by si mohl i tak napsat.ja bych pro info chtel,zda nejsem uveden v omyl
B+E je opravdu nutností, pokud ten vlek má i s nákladem víc než 750kg - právě kvůli tomu jsme si hromadně rozšiřovali řidičáky Ten náš vlek měl i s motorkama skoro 1200kg
E: a navíc ne každý auto může mít tak velký zatížení na kouli - fakt to neni až tak jednoduchý jak to vypadá
E: vlastně ne vlek s nákladem, ale maximální přípustná hmotnost toho vleku
Naposledy editováno 16.07.2012 10:17:25
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) sháním vozík pro tři motorky
sharkis píše: B+E je opravdu nutností, pokud ten vlek má i s nákladem víc než 750kg - právě kvůli tomu jsme si hromadně rozšiřovali řidičáky Ten náš vlek měl i s motorkama skoro 1200kg
a kdyz se to tu resi tak jak je to s karavanem?nekde jsem slysel ze pokud je to tam ted zmenene nejak podle hmotnosti karavanu,ze neni ted nutnost mit ridicak...plati to? bohuzel z hlavy netusim jak to bylo myslene..myslim ze auto + karavan musel byt do 3500kg2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) sháním vozík pro tři motorky
enusim2 píše: a kdyz se to tu resi tak jak je to s karavanem?nekde jsem slysel ze pokud je to tam ted zmenene nejak podle hmotnosti karavanu,ze neni ted nutnost mit ridicak...plati to? bohuzel z hlavy netusim jak to bylo myslene..myslim ze auto + karavan musel byt do 3500kg
Vyjádření Ministerstva dopravy
Věc: Stanovisko k rozsahu řidičského oprávnění skupiny B a B+E z hlediska řízení jízdních souprav
S ohledem na množící se dotazy k významu řidičského oprávnění skupiny B a B+E z hlediska možné řízení jízdních souprav vydává Ministerstvo dopravy, odbor dopravně správní a BESIP, následující stanovisko.
Skupina B :
Podle § 81 odst. 4 zákona č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů (zákon o silničním provozu), ve znění pozdějších předpisů, přicházejí v úvahu v zásadě dva možné způsoby řízení jízdních souprav s řidičským oprávněním skupiny B. Písmena a) až c) totiž představují samostatné alternativy vozidel, resp. jejich souprav, jež lze s oprávněním skupiny B řídit.
Podle písmene a) cit. ustanovení motorové vozidlo, které má kromě místa řidiče nejvýše osm míst k sezení a jehož maximální přípustná hmotnost nepřevyšuje 3 500 kg. K tomuto motorovému vozidlu smí být připojeno přípojné vozidlo o maximální přípustné hmotnosti nepřevyšující 750 kg. Souprava tedy může mít následující složení: motorové vozidlo 3 500 kg + přípojné vozidlo až 750 kg = jízdní souprava 4 250 kg (ve všech uvedených případech se jedná o maximální přípustnou hmotnost).
Podle písmene c) tohoto ustanovení opravňuje řidičské oprávnění skupiny B k řízení jízdních souprav složených z motorového vozidla podle písmene a) nebo b) a přípojného vozidla, pokud maximální přípustná hmotnost soupravy nepřevyšuje 3 500 kg a maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost motorového vozidla. V tomto případě již neplatí omezení maximální přípustné hmotnosti přípojného vozidla 750 kg, přípojné vozidlo tedy může být těžší. Jediným omezením hmotnosti přívěsu zde je, že jeho maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost tažného motorového vozidla. Pro celou jízdní soupravu pak platí omezení spočívající v nepřekročitelné maximální přípustné hmotnosti na nejvýše 3 500 kg. Příklad takové jízdní soupravy může být následující: tažné motorové vozidlo o maximální přípustné hmotnosti 2 000 kg, s pohotovostní hmotností 1 500 kg, spojené s přípojným vozidlem o maximální přípustné hmotnosti nejvýše do 1 500 kg, tj. jízdní souprava o maximální přípustné hmotnosti do max. 3 500 kg.
Skupina B+E :
Řidičské oprávnění skupiny B+E opravňuje podle § 81 odst. 10 zákona o silničním provozu k řízení jízdních souprav složených z motorového vozidla uvedeného v odstavci 4 a přípojného vozidla, pokud nejde o jízdní soupravu podle odstavce 4 písmeno c). Po převedení do normálního jazyka to znamená následující. V rámci řidičského oprávnění B+E můžete řídit motorové vozidlo, k jehož řízení postačuje skupina řidičského oprávnění B, přičemž k němu můžete připojit přípojné vozidlo o maximální přípustné hmotnosti nad 750 kg. Odkaz na odstavec 4 písmeno c) v cit. ustanovení je nutno chápat tak, že v případě řidičského oprávnění skupiny B+E neplatí omezení maximální přípustné hmotnosti soupravy do 3 500 kg.
Podotýkáme, že je ale nutné dodržet podmínky pro zapojování vozidel do jízdních souprav. Předně se jedná o technické podmínky vztahující se k tažnému vozidlu, kde zpravidla bude výrobcem dané omezení hmotnosti pro brzděné a nebrzděné přívěsy. Tyto hodnoty nesmí být překročeny. Dále zde platí § 14 vyhlášky č. 341/2002 Sb., o schvalování technické způsobilosti a o technických podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích, v němž jsou upraveny technické požadavky na spojitelnost vozidel do jízdních souprav a jejich provoz. Je zde dáno, že okamžitá hmotnost přípojného vozidla nebo přípojných vozidel smí být u souprav s nejvyšší konstrukční rychlostí vyšší než 40 km.h-1 nejvýše 1,5 násobek okamžité hmotnosti tažného vozidla. Okamžitá hmotnost přípojného vozidla nebo přípojných vozidel smí být u souprav s nejvyšší konstrukční rychlostí do 40 km.h-1 nejvýše 2,5 násobek okamžité hmotnosti tažného vozidla (zprav. zde půjde o traktory). Hypoteticky si tedy lze představit, že s řidičským oprávněním skupiny B+E lze řídit jízdní soupravu, jejíž celková hmotnost je 12 250 kg, jestliže je konstrukční rychlost tažného vozidla nejvýše 40 km.h-1. U tažných vozidel s vyšší konstrukční rychlostí se lze dostat na 8 750 kg hmotnosti soupravy. Jde zde samozřejmě o extrémní případy.
Uvedená úprava odpovídá v případě skupiny B i B+E příslušným předpisům Evropských společenství (tj. Směrnici 91/439/EHS).
JUDr. Pavla Horká
ředitelka
Odbor dopravně správní a BESIP
v z. JUDr. Jan Kněžínek, v.r.
zástupce ředitelky
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) sháním vozík pro tři motorky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) sháním vozík pro tři motorky
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) sháním vozík pro tři motorky
No-limits píše: sharkis> Důležité info... takže vlastně už neplatí, že obyčejné "B" je jen na vozík do 750 kg. Dle vyjádření z ministerstva lze za 1,5 tunovým autem táhnout na "B" papíry vozík s hmotností klidně 1,2 tuny (bržděný). To jsou 3 motorky.
Tahnout za 1,5 tunovym autem vozik co bude mit 1,2 tuny .... tak to je fakt lepsi jet po vlastni ose. Ja mam auto 2.2 t a jednou jsem tahnul prives s konem cca 1.2 t a delalo to pekny veci. Takze udelat si vylet 1200 km s malym autem a za nej dat 3 motorky... to bude cesta plna zazitku
gugo píše: Tahnout za 1,5 tunovym autem vozik co bude mit 1,2 tuny .... tak to je fakt lepsi jet po vlastni ose. Ja mam auto 2.2 t a jednou jsem tahnul prives s konem cca 1.2 t a delalo to pekny veci. Takze udelat si vylet 1200 km s malym autem a za nej dat 3 motorky... to bude cesta plna zazitku
....no ono je to halvně o tom, jaky vozik a za jakym autem tahneš, ja tahnul passatem druhého passata na podvalu (ne neni to povolene) a nyl to vcelku klidek, ted tu mam vozik 650kg a nad 120 se s tim prostě nedá , je to zaplachtovaný 2x2, plocha nad koly, prostě pakárna ...jo a nejlíp se tahaj z poloviny plný nádrže (zvony) :) - ideální hračka do serpentin1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) sháním vozík pro tři motorky
enusim2 píše: sharkis> jasny tak to je opravdu tak ze mohu ridit karavan,ktery musi byt lehci nez vaha auta a cela souprava nesmi mit vic jak 3500kg! diky za potvrzeni...Toto je sikovne protoze karavan vetsinou ma neco kolem tuny, + auto to ma vetsinou kolem 1200-2 tuny takze pohodicka.
hele jestli berem i karavan, nemusim shanet ten podval
FishX3 píše: hele jestli berem i karavan, nemusim shanet ten podval
porad nemuzu prijit na system jak plny kufr kombiku narvat do motobrasen:D:D vtipp.rodice maji karavan a kdysi jsem si ho chtel pujcit ale jeste platil ten stary zakon. a tatik nedavno neco o tomhle rikal,tak jsem byl mile prekvapen ze legalne clovek uz muze..udelej to jak chces ale pokud budu muset ridit,musime se vejit do prvni varianty soupravy1 reakcí na tento příspěvek sháním vozík pro tři motorky
fantomas007 píše: Nevím jestli ještě sháníš vozík na 3 moto po tom co jsem tady četl ale možná ti to pomuže http://www.motorkar...ngaro-15-384036.html Jestli teda není pozdě
na tohle právě 3 motorky nenaskládáš ani kdybyses rozkrájel maximálně tak 3 krosky - měli jsme ho na vyzkoušení, po naložení 2 normálníma motorkama mezi nima bylo sotva 30cm...
Tady je k půjčení přívěs 4 motocykly
případně tady a tady něco na větší akce
Takhle napříč jsem víc motorek viděl vozit i na klasickém autopřívěsu, ale vzhledem k délce motocykl to pak má hodně blízko 2,5m šířce
enusim2 píše: sharkis> jasny tak to je opravdu tak ze mohu ridit karavan,ktery musi byt lehci nez vaha auta a cela souprava nesmi mit vic jak 3500kg! diky za potvrzeni...Toto je sikovne protoze karavan vetsinou ma neco kolem tuny, + auto to ma vetsinou kolem 1200-2 tuny takze pohodicka.
bacha na to že toto je zase česká specialitka podle slov autoškoláka v Německu tě dál jako řidiče nepustí ba naopak dostaneš bonus zákaz řízení a mám takový dojem že říkal 2000eur pokutka... Já osobně když jsem si dělal rozšíření na mašinu tak jsem si dodělal i to B+E i když paradoxně od tý doby jsem ot ještě nepotřeboval
Naposledy editováno 28.05.2013 23:06:12