Téma: aprilia rsv vysoka spotreba
29.6.2012 v 16:56
nazdar, sa mi zda ze moja masina nejako vela zierie benzinu, stale sa motam okolo 10litrov a to sa vozim maximalne kultivovane, ziadne vytacania ani nic podobne,
da sa nejakym technickym sposobom zniziz spotreba???
nemam chip ani ladeny vyfuk, vsetko je povodne, da sa niekde nieco nastelovat alebo pozriet preco je taka rsv-čka nenasitna??
da sa nejakym technickym sposobom zniziz spotreba???
nemam chip ani ladeny vyfuk, vsetko je povodne, da sa niekde nieco nastelovat alebo pozriet preco je taka rsv-čka nenasitna??
1 reakcí na tento příspěvek aprilia rsv vysoka spotreba
10 je při klidný jízdě dost. Leda by byla až moc klidná, zkus tomu dávat chvíli čočku - když bejvalka začínala na hornetu a já jezdil s ní, žralo mi to 13 (normálně jezdím 7-8).
Jinak: podívej se na řídící jednotku, jsou tam dva poťáky. Měly by ukazovat na 12 hodin, pokud s nima někdo nekroutil. Nastavujou bohatost a jsou dost citlivý. Za další, zkontroluj jestli nemáš skřípnutou vratnou hadici od regulátoru tlaku (ta co je na ní ta rychlospojka). Zahnojenej filtr apod nezmiňuju, to by nedělalo rozdíl tři litry, ale ještě si nadzvedni předek a zkus točit kolem, jestli ti nevisí brzda. Víc mě takhle z voleje nenapadá...
Jinak: podívej se na řídící jednotku, jsou tam dva poťáky. Měly by ukazovat na 12 hodin, pokud s nima někdo nekroutil. Nastavujou bohatost a jsou dost citlivý. Za další, zkontroluj jestli nemáš skřípnutou vratnou hadici od regulátoru tlaku (ta co je na ní ta rychlospojka). Zahnojenej filtr apod nezmiňuju, to by nedělalo rozdíl tři litry, ale ještě si nadzvedni předek a zkus točit kolem, jestli ti nevisí brzda. Víc mě takhle z voleje nenapadá...
1 reakcí na tento příspěvek aprilia rsv vysoka spotreba
Je to jak psal Fííz.Když sem jezdil opravdu ale opravdu piánko a řadil jak s nafťákem a jen tak v klidu se kochal krajinou a poslouchal to ohromný burácení co šlo z těch Achrapů v těch nízkejch točkách ,tak taky papkala víc než při běžné svižné jízdě při které jezdím tak za 8 L.A při zkoušení co to umý a jízdě stylem kam až vyletí otáčkoměr a dostávala docela pokouřit tak zhruba 10,5 L
Naposledy editováno 30.06.2012 15:10:25
Naposledy editováno 30.06.2012 15:10:25
filter je cisty, hadica nie je skripnuta, kola som kukal ako prve,ostavaju mi len tie potaky v rj.ale aj tak sa cudujem ze to zerie tak vela, co som tu cital na fore tak rsv zoberie tak cca 7 litrov, moj znamy hovori ze mu rsv zoberie max.7l ale ked ide ako blazon tan max. o 2 litre viac.
bol som na sturci sa odviest a tam na dvojke brala daleko cez 10l, tak neviem,no jednoznacne ma to znechujuje lebo ten vykon nieje az taky aby takto zrala
bol som na sturci sa odviest a tam na dvojke brala daleko cez 10l, tak neviem,no jednoznacne ma to znechujuje lebo ten vykon nieje az taky aby takto zrala
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) aprilia rsv vysoka spotreba
FiZzeR> Ahoj, jsem nový diskutér a čerstvě i majitel Tuňáka 04, prosím tě jak je to s těmi potenciometry na řídící jednotce? Měl jsem je nastavený úplně divně, každý jinak ale určitě ne na dvanáctou, jak píšeš. Mám sériovou motorku bez úprav a řeším tu nešťastnou spotřebu 10/100. Přemýšlím, jestli by se to nedalo nějak stáhnout. Z výfuku mi při chodu motoru smrdí benzín, a tak se mi zdá, že by to mohlo stříkat podstatně méně bez zásadního vlivu na funkci. Máš s tím již asi nějaké zkušenosti, soudě podle tvých přízpěvků. Co tedy ty dva potenciometry seřizují? A jak? Díky za odpověď
1 reakcí na tento příspěvek aprilia rsv vysoka spotreba
Vím, že mám něco jinýho, ale...
...než jsem přemapoval tak se spotřeba docela hejbala ...pohoda cestování 7,5 - projíždka po horách 8,5 - okruh 10-11l/100km...
od tý doby co tam mám vejfuky, filtr a mapu tak se nedostanu pod 8l/100km ať jedu jak chci...dokonce se mi zdá, že pokud to podtáčím, žere to víc ... chce to vodit ten motor ve středních otáčkách - uvědom si, že pokud je to podtočený, musíš otáčet víc plynem a otvírat to. V řípadě, že jsi někde na otáčkách max. krouťáku stačí to otevřít o dost míň a sílu tam máš ...
Za mě, pokud si zkontroloval filtr a jiný vyfikundace co tu hoši raděj, nauč se to vodit v rozumnejch otáčkách a nesnažit se to "dusit" na spodku ...
...než jsem přemapoval tak se spotřeba docela hejbala ...pohoda cestování 7,5 - projíždka po horách 8,5 - okruh 10-11l/100km...
od tý doby co tam mám vejfuky, filtr a mapu tak se nedostanu pod 8l/100km ať jedu jak chci...dokonce se mi zdá, že pokud to podtáčím, žere to víc ... chce to vodit ten motor ve středních otáčkách - uvědom si, že pokud je to podtočený, musíš otáčet víc plynem a otvírat to. V řípadě, že jsi někde na otáčkách max. krouťáku stačí to otevřít o dost míň a sílu tam máš ...
Za mě, pokud si zkontroloval filtr a jiný vyfikundace co tu hoši raděj, nauč se to vodit v rozumnejch otáčkách a nesnažit se to "dusit" na spodku ...
Tak vidím, že asi dělám všechny klasické tuňáckozačátečnické chyby (mám to 2 měsíce), za prvé to skutečně podtáčím v očekávání nižší spotřeby, za druhé nemám s velkým V2 zkušenosti (jezdil jsem a ještě jezdím na KTM 625 SC v terénu i na motardech) no a za třetí jsem najivní v očekávání, že to naučím drandit za 7 litrů.
Mě jen na tomhle vlákně zaujala ta zmínka o dvou potenciometrech které (jak píše Fizzer) mají mířit oba přesně na 12tou hodinu. No jeden byl hodně doleva a druhý byl zase drobet doprava. A tak jsem si říkal, co vlastně ovládají? Bohatost? Výfukové plyny smrdí po benzínu a tak si říkám, že je to bohatý až až. Tak jsem to chtěl jen drobet stáhnout, ale to by bylo moc jednoduché řešení, já vím. Jinak tuňák je skvělý stroj a já ve svých 52 letech chytil tu druhou mízu, co se o ní všude píše a já ji doposud neznal...
Mě jen na tomhle vlákně zaujala ta zmínka o dvou potenciometrech které (jak píše Fizzer) mají mířit oba přesně na 12tou hodinu. No jeden byl hodně doleva a druhý byl zase drobet doprava. A tak jsem si říkal, co vlastně ovládají? Bohatost? Výfukové plyny smrdí po benzínu a tak si říkám, že je to bohatý až až. Tak jsem to chtěl jen drobet stáhnout, ale to by bylo moc jednoduché řešení, já vím. Jinak tuňák je skvělý stroj a já ve svých 52 letech chytil tu druhou mízu, co se o ní všude píše a já ji doposud neznal...
Ještě dovětek, tady v čechách mě to netrápí, ale chceme za chvíli jet na Stelvio (až tam roztaje sníh na cestách) a já mám akční rádius 150 km a to se mi na cestování zdá málo. No ale jsem založením endurák a tak si šoupnu asi do batohu nějakou petflašku s benzínem pro případ nenadálého palivového kolapsu v tunelu a bude to
Takže dnes jsem po nastavení potenciometrů obou na 12tou udělal zkušební jízdu v dl. 173 km se spotřebou 14l, tj. 8,1 l/100km. To je docela překvapení. Pravda, jel jsem takovou slušňáckou jízdu. Za prvé jsem chtěl vyzkoušet cestovní spotřebu a za druhé to o moc rychleji neumím. No ale kolem Plzně byl docela provoz, samej kamion a při předjíždění to člověk celkem vždy pořádně rozjede. V obci klasicky tak cca 55, mimo obec od 90 do 130-140. Víc snad ani ne. Takže bych řekl, že to bylo takové cestovní tempo. Kdyby se dalo jezdit alespoň takhle za 8 litrů, tak bych asi dál nic nevymýšlel. Ale když řeknu A, tak musím říci i B, trochu to tak nějak ztratilo chuť do života, zdá se mi, že se trochu lenivěji sbírá do otáček. A taky při startu to musím podpořit sytičem, což před tím nebylo nutné (říkal jsem, že tam stříkal benzín i z výfuku). Budu testovat dál a podám report co a jak. Ještě to zkusím s origo výfukem, který přímo nesnáším (roura od kamen). To byl jediný tuning, který jsem hned udělal. Dal jsem tam výfuk taky z tuňáka ale z V4R 2012 a ještě jsem mu amputoval kaťák. Tak a teď to víte, a do mě... já to vím, že se to musí na jiný výfuk čipovat a dávat jiný vzducháč a bla bĺa, to už jsem četl stokrát, ale je fakt, že to jezdilo úplně stejně jako s originálem, a ten zvuk je úúúúžasný. Ještě asi trochu tunit budu do stylu street, ale až tak v zimě.
Některé věci kapíruju a některé ne. To, že má neoriginální výfuk bez zásahu do softvaru řídící jednotky většinou negativní vliv, to vím. Proto to budu testovat i s originálem. Ale aniž bych chtěl toto fórum zbytečně zneužívat k tahání rozumů, ještě mi řekni, jak můžu zničit motor chudou směsí? Ventily? Víc se to zahřívá nebo co se tam děje? Ještě tuhle informaci prosím a už dám pokoj. Slibuju. Ať něco moc nezvořu. Jo a Fizzer a Dakaristo, dík za ochotu předávat názory a rady
1 reakcí na tento příspěvek aprilia rsv vysoka spotreba
No já tedy musím startovat vždy se "sytičem" a dole je to trošku vláčnější,ale žere to podle stylu jízdy. Když to šetřím a jezdím kolem 5tis,tak to žere 7litrů.
Ale když jedu hlava nehlava,tak jsem na 8,5litrů. Ale kdybych za každou zatáčkou tahal jen proto,že to jede,tak jsem na 10litrech.
Nicméně tady kluci mají pravdu s tím,že mužeš odvařit motor,nebo třeba jen ho rozladit. Špatné tlaky,zápal v nesprávnou dobu,otevření ventilů v nesprávný čas. Ale třeba taky ne,ale to bez PC,brzdy a snímačů nezjistíš. Pocit z motorky není všelék...
Ale když jedu hlava nehlava,tak jsem na 8,5litrů. Ale kdybych za každou zatáčkou tahal jen proto,že to jede,tak jsem na 10litrech.
Nicméně tady kluci mají pravdu s tím,že mužeš odvařit motor,nebo třeba jen ho rozladit. Špatné tlaky,zápal v nesprávnou dobu,otevření ventilů v nesprávný čas. Ale třeba taky ne,ale to bez PC,brzdy a snímačů nezjistíš. Pocit z motorky není všelék...
1 reakcí na tento příspěvek aprilia rsv vysoka spotreba
A kdo mi to klucí všechno změří? Udělají mi to v Praze v A-Spiritu? A kolik to asi stojí? Kdyžtak se tam zeptám, až pojedu někdy okolo.
KTMarek> no tak dvouval s otevrenym vyfukem pro ctyrval a s amputovanym katem rozhodne nejede tak jako s originalem. To si troufnu rict, ze je jen tvuj falesny pocit zpusobeny mimo jine poradnym zvukem
Pokud to chces takhle provozovat tak urcite poladit na brzde.
Pokud to startuje studeny bez sytice v pohode, tak je to asi vazne moc bohaty. Na druhou stranu lepsi nez prehnane chudy... no brzda to jisti.
T_freedom》co tak ctu kvuli moji motorce, tak po vyrazeni lambdy a prepnuti na open loop pak spotreba nezavisi tolik na jizdnim stylu. Ve standardnim setupu to lambda pri usporne jizde koriguje a da se i jet na tu spotrebu.
Pokud to chces takhle provozovat tak urcite poladit na brzde.
Pokud to startuje studeny bez sytice v pohode, tak je to asi vazne moc bohaty. Na druhou stranu lepsi nez prehnane chudy... no brzda to jisti.
T_freedom》co tak ctu kvuli moji motorce, tak po vyrazeni lambdy a prepnuti na open loop pak spotreba nezavisi tolik na jizdnim stylu. Ve standardnim setupu to lambda pri usporne jizde koriguje a da se i jet na tu spotrebu.
já to mám trochu jinak, už nemám sytič a elektronika sama na start dává dávku zvýšenou - pravděpodobně na zákl. teplotního čidla(a podle typu mapy asi i lamdby). Jinak, bohatý startuje dobře za studena, ale hůř za tepla za studena běží pěkně ve vysokejch otáčkách volnoběhu, za tepla ve volnoběhu měkkej blafavej chod. Chudý to jde za studena jen nakrmený sytičem, má to ostrej, suchej chod - za studena to nemusí jít moc do otáček a po otočení plynem to může klidně vynechat.
Franco82 > já ani nevím jestli open/close loop. Minulá mapa byla hrozně nakrmená a jela bez lambdy(ale já jí tam stejně nechal namontovanou). Blbě to startovalo teplý a žralo. Pak jsme tam nahráli druhou mapu a ta je supr - ale jestli je to slip-on nebo full, nevím. Jede to skvěle, žere to 8-11l/100km. Je cejtit, že motor jede hruběji(předpokládám změna předstihu atd.) To že se zvýší spotřeba je hodně daný tím, že otevřeš průtok spalin - větší ztráty ve spodním spektru otáček při střihu ventilů - to taky vysvětluje, proč nejezdit na nižší otáčky. Teprve při vyšších tlacích v potrubí je tam dostatečnej odpor, aby to při plnění (kdy je zároveň pootevřený vejfukový ventil)neprotáhlo část směsi do vejfuku. Tzn. když jedu s podtočeným motorem - žere mi to stejně, nebo víc jak když jedu někde ve spektru 6-8,5trpm ...ten motor prostě ventiluje líp
Naposledy editováno 05.06.2013 11:47:15
Franco82 > já ani nevím jestli open/close loop. Minulá mapa byla hrozně nakrmená a jela bez lambdy(ale já jí tam stejně nechal namontovanou). Blbě to startovalo teplý a žralo. Pak jsme tam nahráli druhou mapu a ta je supr - ale jestli je to slip-on nebo full, nevím. Jede to skvěle, žere to 8-11l/100km. Je cejtit, že motor jede hruběji(předpokládám změna předstihu atd.) To že se zvýší spotřeba je hodně daný tím, že otevřeš průtok spalin - větší ztráty ve spodním spektru otáček při střihu ventilů - to taky vysvětluje, proč nejezdit na nižší otáčky. Teprve při vyšších tlacích v potrubí je tam dostatečnej odpor, aby to při plnění (kdy je zároveň pootevřený vejfukový ventil)neprotáhlo část směsi do vejfuku. Tzn. když jedu s podtočeným motorem - žere mi to stejně, nebo víc jak když jedu někde ve spektru 6-8,5trpm ...ten motor prostě ventiluje líp
Naposledy editováno 05.06.2013 11:47:15
1 reakcí na tento příspěvek aprilia rsv vysoka spotreba
To je jak o bábě hladové.
Naposledy editováno 07.06.2013 12:49:21
Naposledy editováno 07.06.2013 12:49:21
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) aprilia rsv vysoka spotreba
Váňa> může to tak třeba pro někoho vypadat...ale je zapotřebí vždy vyjasnit co který motocykl poskytuje.
Jasný, že TDM bude v průměru žrát míň, ale objektivní ohledně spotřeby by bylo, kdyby ses svezl s někým na sportovním dvouválu a držel s ním krok. Já třeba jezdím sportovněji, hodně brzdím akceleruju, mimo obec na pěknějch silnicích mažu tak 160-170km top. Věřím tomu, že s tím TDMkem bych takovýmhle stylem jízdy měl 7litrů taky .
Jasný, že TDM bude v průměru žrát míň, ale objektivní ohledně spotřeby by bylo, kdyby ses svezl s někým na sportovním dvouválu a držel s ním krok. Já třeba jezdím sportovněji, hodně brzdím akceleruju, mimo obec na pěknějch silnicích mažu tak 160-170km top. Věřím tomu, že s tím TDMkem bych takovýmhle stylem jízdy měl 7litrů taky .
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) aprilia rsv vysoka spotreba
t_freedom> Asi tak. Navíc silnej naháč je pro spotřebu zabijácká kombinace. Aerodynamika na prd, ale koně to přeperou .
Franco82> Tak nějak, ten vzduch není nepodstatnej ... na okruhu jsem si uvědomil jak velkej faktor to je. Chlapík s 999kou (tedy tím samým motorem) mě kolem 170km na rovince předjel celkem dost přesvědčivě. Už jen to že rozdíl v sekundáru je 15:43 vs 15:36(38)značí, že to bude určitě důležitý.
2 reakcí na tento příspěvek aprilia rsv vysoka spotreba
Takže vážení přátelé, absolvoval jsem v předminulém týdnu 2000 km dlouhý výlet na Passo Stelvio a přilehlé horské cesty mezi Rakouskem, Itálií a Švýcarskem. Jel jsem to s nasazeným originálním výfukem. Velice pečlivě jsem si zaznamenával veškeré tankování a ujetou vzdálenost. Co se charakteru týče, jeli jsme prakticky všechny druhy jízdy, přesuny po dálnici, klidná jízda obcemi dle předpisů, rychlá jízda v místech, kde jsme si mysleli, že nás nikdo nezměří a poměrně razantní jízda s akcelerací a prudkým bržděním v každé zatáčce na těch proslavených horských cestách přes všemožná passa se závoděním mezi sebou (max speed 210km/hod, průměrná rychlost jedné etapy 101km/hod). No a výsledek je spotřeba 8,1 l/100km.
Takže:
Poznatek č. 1) nastavení potenciometrů oba na "dvanáctou" zafungovalo a spotřebu to skutečně snížilo, ale s negativním vlivem na výkon (jak jsem již psal, trochu to zvadlo).
Poznatek č. 2) dynamika jízdy se nikterak nezměnila oproti tomu neorigo výfuku z nového čtyřválcového tuona, to jsem se snažil sledovat - takže ten řvoun tam půjde znovu zpět.
Poznatek č. 3) Jak je zřejmé z minulého mého příspěvku, spotřeba s tím výfukem zas tak moc nesouvisí. S neorigo výfukem 8,1 a s origo 8,1 l/100km.
Tak to jen píšu pro informaci a pro pokračování tohoto tématu. Jo a to podtáčení jsem se snažil opravdu minimalizovat, takže jezdím od min. 4000 ot. Takže tak.
Takže:
Poznatek č. 1) nastavení potenciometrů oba na "dvanáctou" zafungovalo a spotřebu to skutečně snížilo, ale s negativním vlivem na výkon (jak jsem již psal, trochu to zvadlo).
Poznatek č. 2) dynamika jízdy se nikterak nezměnila oproti tomu neorigo výfuku z nového čtyřválcového tuona, to jsem se snažil sledovat - takže ten řvoun tam půjde znovu zpět.
Poznatek č. 3) Jak je zřejmé z minulého mého příspěvku, spotřeba s tím výfukem zas tak moc nesouvisí. S neorigo výfukem 8,1 a s origo 8,1 l/100km.
Tak to jen píšu pro informaci a pro pokračování tohoto tématu. Jo a to podtáčení jsem se snažil opravdu minimalizovat, takže jezdím od min. 4000 ot. Takže tak.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) aprilia rsv vysoka spotreba
KTMarek> Je treba sledovat vzdy idealne vliv pouze jedne zmeny. Doufam ze jsi to nesesteloval, nezmenil vyfuk a nezacal jinak jezdi a to vse najednou. Pak nepoznas co to doopravdy ovlivnilo.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) aprilia rsv vysoka spotreba
Franco82> Jo to si uvědomuji, pojmenoval jsi problém velice přesně. Změnil jsem styl jízdy a upravil potenciometry, to najednou pořád s neorigofukem. Pak byla ta větší cesta s origo výfukem. Pořád 8,1 l/100. Z toho usuzuji, že výfuk nic neovlivnil. Už na to kašlu, za 10 se mi jezdit nechtělo ale za 8 se mi to už nezdá tak tragické, za tolik jezdím leckdy i na LC4 625 motardu když zrovna tahám. Prostě litr jezdit za 5 nebude. A když jo, tak to jednoho asi nebude moc bavit.
KTMarek> RSV má poměrně slušnej vzorek na spritmonitor.de . 8,1 je pro jízdní styl co popisuješ vcelku ok. Když se budeš držet, tak by ses měl dostat pod 7, ale proč se držet žejo...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Zkušenosti Dunlop Roadsmart IV Aprilia RSV 1000 | Supermotojunkie | 14 | 16.9.2024 v 14:29 Smog_Phantom |
Aprilia RSV úpravy a tuning [1 ... 209, 210] Aprilia RSV 1000 | WenCa | 6276 | 29.8.2024 v 16:32 Mileek |
Zkušenosti s Wemoto [1, 2] Aprilia RSV 1000 | Bu_back | 53 | 19.6.2024 v 14:11 alpiniště |
nestartujicí RSV 1000 s Rotaxem Aprilia RSV 1000, Aprilia RSV 1000 R, Aprilia RSV 10... | kokoška. | 19 | 1.1.2024 v 16:56 kokoška. |
Zapojení power commander 3 Aprilia RSV 1000 | lukasst | 9 | 22.10.2023 v 00:53 zdenyrr |