paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Moto nedobíjí
26.6.2012 v 20:26
Zdravím, začala mě zlobit moje Yamaha YZF-R1 rok v. 2002. Bohužel jsem zjistil, že nedobíjí. Zkoušel jsem vyměnit rele, tím to ale nebylo. Vypadá, že to bude nejspíš statorem alternátoru. Chci se Vas zeptat, jestli je nutne vyměnit i baterku a rele, když budu měnit stator? Slyšel jsem to od jednoho mechanika, ale moc se mi to nezdá.
Díky za názory.

Moto nedobíjí

26.6.2012 v 21:11 | Nahoru | #1
heled nevim to jiste ale prijde me to divny to menit, baterku bych pochopil ze pokud to nedobijelo delsi dobu mohlo ji to odrovnat ale to rele nwm nwm pockej si na rady zkusenejsich

Moto nedobíjí

26.6.2012 v 21:15 | Nahoru | #2
Proměř alterátor ohmmetrem, potom spoj tři žárovky 24V/21W do hvězdy a na každé z ramen hvězdy napoj jednu fázi z altecu. Nastartuj, drž jen nízké otáčky, aby žárovky neshořely a nejlépe klešťovým ampérmetrem změř, zda jsou proudy ve všech třech fázích stejné. Nebudou-li, je altec vadný.

Jen se tak zeptám - nepadla motorka náhodou zrovna na levé víko motoru? Aby to nebylo totéž, co jsem kdysi řešil na kámošově R6. Tam byly cívky sice ohmicky v pořádku, ale proudy nebyly symetrické a po oddeklování byly statorové plechy osekané, omleté, rotor rovněž podřený a v alternátoru létaly jakési podložky-závlačky, zkrátka takové podkůvky cca 5mm v průměru, ze zhruba milimetrového drátu. Nepodařilo se nám zjistit, kde se tam vzaly a k čemu patřily.
Rotor se přelízl na brusce a stator se sehnal za zhruba 3000,- jetý z bouračky.

Podotýkám, že závada se projevovala zajímavě. Regler byl těmi nesymetrickými vstupními proudy "zmaten" tak, že ze sebe "nepustil" více jak 5A bez ohledu na otáčky. Motorka tak sice v základu jakžtakž dobíjela, ale po zapnutí světel už ne. Stejně se kupodivu choval i zkušebně nasazený nový regler VAPE.

Že bys musel zaručeně po výměně altecu měnit i regler a baterku, je blbost. Regler nemusí vždy odejít v důsledku závady altecu a jestli motorka nedobíjí a podchytil jsi to včas, tak baterka by měla přežít.

Moto nedobíjí

26.6.2012 v 21:30 | Nahoru | #3
Moto mam asi pul roku. Padena asi byla ale jen lechce. Baterka tam mela byt zanovni od predchoziho majitele.Zatim jsem zkusil vymenit rele za 100procent funkcni a to nepomohlo hovalo se to uplne stejne. Ted bych potre boval asi nejak promerit ten alternator.

Moto nedobíjí

26.6.2012 v 23:01 | Nahoru | #4
Tak to bude altec v háji. Proměř jej tak, jak jsem psal výše, ale nejspíš Tě nemine sundání levé kapoty, vypuštění oleje a demontáž levého víka karteru. Stator je uchycen na víku, takže po sundání víka uvidíš i celý rotor včetně jeho vnitřku. POkud je to tedy stejné jako u R6.

1 reakcí na tento příspěvek Moto nedobíjí

27.6.2012 v 08:12 | Nahoru | #5
a co regulator...

(reakce na) Moto nedobíjí

27.6.2012 v 09:00 | Nahoru | #6
Fictionp> Psal, že regler zkoušel vyměnit na stoprocentně funkční. Že by i ten byl nakonec vadný, není moc pravděpodobné.

Moto nedobíjí

27.6.2012 v 18:27 | Nahoru | #7
Tak. Stator vydelan, bohuzel jsou spalene dve civky. Ted se zeptam nechat prevynout a nebo koupit novy? Nasel jsem jej za 2600Kc. Diky za odpoved

Moto nedobíjí

27.6.2012 v 18:30 | Nahoru | #8
Zde je nový statorDemoto
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Okruhová sezóna 2024 :-) [1 ... 1193, 1194] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Triumph Daytona 67... Ozzy_ 35815 31.5.2024 v 22:26 Ghostik
Big Bang Devil Eyes Yamaha YZF-R1 StillFlyingMust 6 30.5.2024 v 15:21 StillFlyingMust
Yamaha R1 2005 cvakání Yamaha YZF-R1 Blacky94 7 13.5.2024 v 10:40 Krautkopf
EWC 2024, 2023, 2022 24h Le Mans, ... [1 ... 19, 20] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Honda CBR 1000RR F... Ariete 599 24.4.2024 v 23:12 Ariete
Ventilové vůle Yamaha R1 2005 Yamaha YZF-R1 Richard65 3 13.4.2024 v 20:57 Richard65


TOPlist