1 reakcí na tento příspěvek Při ohřátí se ji nechce
1 reakcí na tento příspěvek Při ohřátí se ji nechce
Naposledy editováno 19.04.2012 19:58:36
1 reakcí na tento příspěvek Při ohřátí se ji nechce
1 reakcí na tento příspěvek Při ohřátí se ji nechce
Nemrznoucí kapaliny byly vyvinuty, aby odstranily negativní vlastnosti vody použité jako chladicí kapaliny. Ve většině motorů je v bloku umístěna mrazová zátka, které má za úkol chránit motor v situaci, kdy je v chladicím systému obyčejná voda (tedy nikoli nemrznoucí kapalina) nebo pokud okolní teplota klesne pod bod tuhnutí nemrznoucí kapaliny. Pokud se chladicí kapalina přehřeje, může se začít v motoru vařit; vznikající bubliny páry mohou způsobit vážné poškození motoru. Problému pomůže zabránit tlakový chladicí systém a používání správné chladicí kapaliny.
Osobně mám předepsaný ethylenglykol do té mojí
Roztoky ethylenglykolu jsou k dispozici od roku 1926 a prodávaly se jako „stálé nemrznoucí kapaliny“, protože vyšší bod varu poskytuje (kromě přínosu nemrznoucí kapaliny v zimě) výhodu i v letním období
DOPLŇUJÍCÍ SPECIFIKACE PRO SUPERMOTO
...
*Jedinou povolenou chladicí kapalinou je voda .
* Uzávěr plnícího hrdla chladicí kapaliny, nalévací a výpustný olejový šroub musejí
být Viditelně zajištěny proti uvolnění.
...
Naposledy editováno 21.04.2012 08:45:56
1 reakcí na tento příspěvek Při ohřátí se ji nechce
kuk píše: Sice si stále myslím že s vodou bych motor mohl daleko dřív zadřít, ale teď si aspoň rozšiřuju obzory
To je ale blbost.
Bod varu destilky je při tlaku 101 kPa 100°C a roste lineárně s tlakem, tzn. pokud mám tlak v chladící soustavě třeba 120 kPa (nevím, kolik je to u motorek, ale u aut je cca. 120 - 150 kPa), tak je bod varu destilky v chladící soustavě cca. 120°C. Při správné funkčnosti chladící soustavy, se při rychlosti 90 km/h pohybuje teplota chladící kapaliny okolo 80°C a čím jedeš rychleji, tím je chlazení účinnější. Tzn. do bodu varu máš ještě 40°C rozdíl. Takže chladící kapalina může sice mít lepší chladící účinek nebo vyšší bod varu, ale rozhodně to při normální jízdě nemůžeš poznat a už vůbec ne to kvůli tomu zadřít.
Jediná nevýhoda destilky je, že jí musíš před zimou vypustit, NIC VÍC! : )
1 reakcí na tento příspěvek Při ohřátí se ji nechce
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Trénink supermoto v zimě ??? Husqvarna SM 510R | Sliders | 8 | 3.1.2022 v 21:28 assassin |
Husqvarna SM 510R rozcipany 6 kvalt Husqvarna SM 510R | Edgar666 | 6 | 4.7.2021 v 15:56 LMgroup |
Husqvarna 510 záměna ventilu Husqvarna SM 510R | Folby | 6 | 24.6.2021 v 20:46 Folby |
Servis Husqvarna Husqvarna SM 510R | Coca | 6 | 8.6.2021 v 03:06 LMgroup |
husqvarna 2006 polepy Husqvarna TE 450, Husqvarna WR 250, Husqvarna SM 510... | Folby | 11 | 5.1.2021 v 00:48 ondrejsed |