2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezúdržová motorka, stačí jen jezdit !!!
Danielos píše: Durex> Olej bohatě stačí po 12000 km, když je předepsaný. Nebudu ho měnit každý měsíc..
Když najedeš takový km za tak krátkou dobu,tak to potom jó. Je předpoklad,že teda jedeš 1000 km v kuse, s ohřátým olejem a motorem na provozní teplotu a olej trpí daleko míň, než když se s ním jen vrká kolem komína ...Taky bych to tak nějak neprožíval, jsou to stroje tak musí něco vydržet U GS500F jsem poctivě měnil olej s filtrem jednou za rok, při nákupu koupil i vzduchový filtr (to bylo ale zbytečné), potom jsem čistil a mazal řetěz no a nakonec jsem po roce co jsem měl GSo tak jsem měnil i brzdovou kapalinu a pneu. Ono hodně motorek co stojí v bazarech a jsou dovezené tak jsou v fakt žalostným stavu. Neřekl bych, že Česi jsou nějaký patlalové, spíš se v něčem rádi šťourají na rozdíl od ostatních (a nejedou s každou prkotinou do servisu), kteří na vše potřebují manuál
Zase přehnaná péče akorát žere prachy
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezúdržová motorka, stačí jen jezdit !!!
Danielos píše: Taky se směji těm co jen servisují a nejezdí nebo skoro nejezdí Motorka má sloužit člověku ne člověk motorce.
Já to mám obráceně. Já sem tu pro motorku. Vozí mě a za to se o ní starám ...1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezúdržová motorka, stačí jen jezdit !!!
Durex píše: Já to mám obráceně. Já sem tu pro motorku. Vozí mě a za to se o ní starám ...
Smutný případ. Stroje mají sloužit lidem a ne naopak.
Durex píše: FishX3> Tady bych s tebou neslouhlasil v tom,že pokud něco funguje,tak se do toho nesrat. Doma poslední dobou dělám vidle jak na běžícím páse. Všichni přijedou až tehdy,když jim teče gufero. Olej není olej,ale emulze sraček s hliníkovejma a teflonovejma pilinama. protože když se nemění olej ve vidlích a čeká se 10 let,než sákne gufero,tak ten olej je dávno KO a teflonový kroužky jsou vydřený jako prase ...
Souhlas, právě a o to jde. Vůle ventilů se musej pravidelně kontrolovat, měnit olej ve vidlích taky, kontrolovat ložiska krku, kol, kyvky, atd, atd.
PS: Problémem nás Čechů je, že za všechny prachy koupíme mašinu a pak máme málo peněz na servis, atak servisovat začneme, až když se něco po*ere. Neříkám, že to tak dělaj všichni, ale ruku na srdce, kdo mění právě každý dva roky olej ve vidlích?
Naposledy editováno 19.04.2012 13:50:40
Součastnou motorku 3roky servisuji dle manuálu a i více. Vše si podorbně zapisuji, fotím, schovávám učtenky atd.
Odměnou mě bylo, že po prvním seřízení /ventily,rozvodák,synchro. karbců, čisštění carbcu, atd) začla jezdit o 1,5l/100km méně.
O mojí motorce se říká, že stačí jen lít benzín a měnit olej, ale i tak spoustě věcí jsem neušel. Gufero vidlice, prasklá T spojka ke karbcům, špatné pístky v levém třměni atd atd.
Co znám v okolí "motorkáře" tak většinou taky jen jezdí. Sice nadávají co jim všude rachotí, co zlobí, ale do servisu,až to nenastartují na 3baterku a fňukají že nejde.
A servisovat motorku v polomrtvém stavu to je fakt radost. Max teda stříknou řetez další vrstvou maziva.
1 reakcí na tento příspěvek Bezúdržová motorka, stačí jen jezdit !!!
Jaký je problém se starší brzdící a chladící kapalinou - pokud to brzdí jak má, brzdy nrvadoum netvrdnou a chladí to furt stejně ???
Se přiznám že kapalinu měním jen když je něco jinak.
Oles samo měnit dle intervalu - podle mne novym nic nezkazim a klasicky návyk co 6tis i filtrem dodržuji.
Ložiska? jakože každejch 12tis sundám kola a budu hledat vakl??? proč, když jejich defekt poznam když bude problem. cěmu tím ublížíš a vůbec jak poznám že je ložisko KO u sundaného kola když to nepoznám na jedoucí motorce? Samo nevidim do motoru a tam chapu servisní intervaly kdy je třeab kontrola a doseřízení. ale konkretne na podvozku bych očekával že víc poznám za jízdy naž když to bude rozebraný na stole...navíc při inetrvalu kontrol po 12tis bych musel do servisu 2x-3x ročně....už takhle nestíhám kupovat gumy - mam pocit že jsem častěji v pneuservisu než na pumpě
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezúdržová motorka, stačí jen jezdit !!!
třeba zrovna teď jdu vyměnit silentbloky vymezující světlo na šavlách- ty původní, z roku 90, byly tak zteřelý že se koncem minulé sezóny rozpadly.
jo vlastně na jednu závadu si vzpomínám, uklepala se mně matka držící sekundární kolečko
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezúdržová motorka, stačí jen jezdit !!!
Durex píše: Když najedeš takový km za tak krátkou dobu,tak to potom jó. Je předpoklad,že teda jedeš 1000 km v kuse, s ohřátým olejem a motorem na provozní teplotu a olej trpí daleko míň, než když se s ním jen vrká kolem komína ...
já myslim, že bys to měl přestat tolik žrát
najel sem na olej 85tis km a hovno tomu bylo. Ten motor šel líp, jak ostatní, co můžu porovnat
myty_fakta píše: já myslim, že bys to měl přestat tolik žrát
najel sem na olej 85tis km a hovno tomu bylo. Ten motor šel líp, jak ostatní, co můžu porovnat
1 reakcí na tento příspěvek Bezúdržová motorka, stačí jen jezdit !!!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezúdržová motorka, stačí jen jezdit !!!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezúdržová motorka, stačí jen jezdit !!!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezúdržová motorka, stačí jen jezdit !!!
Naposledy editováno 19.04.2012 20:55:22
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezúdržová motorka, stačí jen jezdit !!!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezúdržová motorka, stačí jen jezdit !!!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezúdržová motorka, stačí jen jezdit !!!
Durex píše: GeorgePanek> Nejprve jsem to vše začal dělat sobě,pak známým a nakonec i cizím. Nemám to jako hlavní zdroj přijmu,tak nemám důvod to šulit a bejt drahej.
Pokud se o cizí moto, tedy ad absurdum de facto na kšeft, staráš jako ke svý a jako bys na ní sám jezdil, tak nemáš důvod nebejt drahej. Osobně klidně přeplatim někoho, u koho mám zdání, že si to zaslouží...
Ja jako technickej teoretik už jsem si zprovoznil elektriku na Vespě, což vzhledem k zemi jejího původu považuju za malej zázrak.
Na GS jsem si vytisknul Haynese, kterej je absolutně blbuvzdornej, načetl nejčastější vady, nechal si poradit od těch, jejiž příspěvky a názory beru jako relevantní, a postupně se pouštim do složitejších věcí. Jde to, i když má človek vobě ruce levý. Ze začátku olej, filtr, vzducháč, což je na 20 min., pak check elektriku, destičky, atd. Na karbce si zatim netroufám, snad jednou. Beru to čistě jako relax, pohrabat se v tom a zamazat si ruce po nádeničině v kanclu...
Naposledy editováno 19.04.2012 21:53:18
2 reakcí na tento příspěvek Bezúdržová motorka, stačí jen jezdit !!!
tak cim a jak se to cisti?