globalmoto_kveten





Téma: Stavba SmRADí okruhovky
29.1.2012 v 18:22
Tak jsem se rozhodl, že Vám napíšu o stavbě mé okruhovky.

Na motorce jezdím snad od nepaměti, ale začalo to jako snad u každého na JAWĚ 50 a pokračovalo to přes všechny možné a nemožné stroje. Nikdy jsem nějak nechápal ježdění na okruhu, říkal jsem si co je na tom jezdit pořád dokola nicméně změnilo se to…
Začalo to 24. 8. 2011 kdy jsem se poprvé svezl na Brněnském okruhu na motorce, která ani nepatřila mě Kawasaki ZXR400a to dokonce ani ne v mých hadrech, už jen samotný fakt, že motorka byla podvozkově nalazena na člověka vážícího 55Kg a já v té době měl 105Kg byla zajímavá, no a v neposlední řadě fakt, že se jedná o ne moc velikou motorku a já se svými 186cm… (no byl to srandovní pohled) no a tak jsem začal poprvé kroužit na okruhu, první pocity byla naprosto šílené! Dokonalý povrch… motorka držela jako přilepená! A já to začal od prvního kola drtit… Když už jsem v druhém kole začal dřít v zatáčkách vším o zem a motorka už rychleji se mnou nechtěla jet věděl jsem, že to je její maximum, byl to pro mě nádherný pocit vysednout a bezmyšlenkovitě to valit do zatáček… konečně jsem mohl zúročit všechny ty kilometry na silnici… když jsem dojel (modlil jsem se, ať to skončí jelikož má kolena nebyla zrovna spokojená z toho posedu) tak mi byl sdělen čas 2:38. Když jsem přijel domů věděl jsem na 101% že to je přesně to co bych chtěl jezdit. Takže jsem se rozhodl jezdit výhradně na okruhu.
Takže jsem se rozhodl, postavit si svůj stroj, když se na to dívám zpětně už bych nejspíš do toho nešel, nicméně jsem začal vybírat vhodný stroj. Mým snem byla a bude vždy Kawasaki ZXR 750, ale ta se za normální peníze a v normálním stavu, stejně jako ZX-7R nedala sehnat, takže jako další volba padla SUZUKI GSX-R 750 srad, chápu a věděl jsem to není to nejnovější stroj, ale když ho tenkrát šikmoocí vyráběli byl to obrovský zlom či převrat, v roce 97 se objevil první SRAD a doteď je to nádherný stroj! První Srady byly ještě s karburátory a od roku 98 začaly se vstřikováním, nicméně můj stroj je 97 a už vstřikování má. Takže jsem (ani už nevím, kterého to bylo) dovezl SRADA z roku 97, vypadal celkem schopně, popravdě jsem na něm ještě nenajel ani metr jelikož mi ho domů dovezl kamarád a pak už jsem jen rozebíral a ani neměl chuť jezdit po cestě. No po prvních rozebíráních jsem se začal pár věcem smát, třeba šroub co drží motor a přes který je připevněný padací špunt tak ten šroub byl krátký a byl tam jen nasazen takže já špunt normálně sundal další velice důležitý šroub spodní který taktéž slouží k zajištění motoru byl volný a bez matky. Klasickou vadu GSX-R můj srad neměl (volné kotouče) byly tam nové, takže velké plus. Pomalu jsem celý stroj začal rozebírat a zjišťovat co vše budu muset nechat repasovat a koupit nové. Chci motorce věřit na 110% takže jsem „skoro“ nic nenechal náhodě a vrhl se do toho po hlavě.
Nejprve to začalo hodinami a hodinami hledání na internetu, které nové díly jsou nejlepší v rozumné cenové hladině. Když byl celý stroj skoro rozebraný, začalo se s opravami. Kola jsem nechal opískovat a nahodil jsem nový lak. Samozřejmě že když jsem uviděl původní ložiska, trochu jsem se zděsil jak na tom mohl někdo jezdit. Vlastně se mi rozsypaly v rukách, o tom že byly zrezlé ani nemluvě. Takže jsem je zahodil a nakoupil nové od firmy ALL Balls. Při jednom jsem i koukl na kotouče a byly v pořádku. Po nalakování kol a nalisování ložisek jsem se začal dívat po nějakých brzdových deskách, řeknu Vám že toto byla týdenní operace Zcela platilo, že sto lidí má sto názorů a každý byl spokojen s něčím jiným. Nakonec padla volba na SBS DC a doufám že mě nezklamou. Původní desky už ani deskami nebyly spíše bych to nazval brzdnými plechy. Největší pozornost jsem však věnoval podvozku. Zadní centrální jednotku jsem odeslal p. Beranovi na mnohé doporučení a přední tlumiče dostal do ruky p. Sroka (který má zlaté ruce) samozřejmě že jsem opět nakoupil sadu stěračů a gufer od firmy ALL BALLS, původní gufera jsem měnil za pět 12 jelikož byly už hodně chytnuté, naštěstí šavle jsou v naprostém přádku a tak i vnitřní pouzdra. Když jsem měl repasované tyto věci tak zbývalo než-li je namontovat. Opět došlo na ložiska ALL Balls do krku řízení, původním ložiskům bych snad už ani neřekl ložiska jelikož byly už hodně za zenitem. Když tyto věci byly namontovány, stačilo sehnat boty a motorku postavit na zem, takže jsem se koukl po nějakých těch botách, nakonec díky ceně padla volba na Dunlop D211. No a motorka stála, objednal jsem řetězovou sadu. Opět šílená věc, jaký převodový poměr a jakou šířku a jaký řetěz apod.. Už mě z toho brala hlava kolem takže jsem nakonec koupil převodový poměr 16 – 43 a řetěz ČZ x ring a šíře 530. Další neméně důležitou věcí byly pancéřové hadice, nejprve jsem nechtěl jiné nežli Venhill, ale pak se mi naskytlo za velice pěkné peníze koupit hadice i brzdové páčky od firmy PP Tuning, mohu říct že provedení páček je na špičkové úrovni, avšak něco mi na nich vadí a to fakt, že základna páčky je moc dlouhá a musel jsem kvůli tomu nakoupit i nové řidítka. Už od začátku jsem věděl, i když mi to spoustu lidí vymlouvalo, že si pořídím nový výfukový systém který není vyroben z oceli která zrezne před očima, nemohu to pochopit jak výrobci když svody nejdou vidět tak tomu nepřikládají žádnou váhu, takže začalo opět veliké hledání, nejprve jsem zjistil že je systém shodný s modelem GSX-R 1000 K1, ale ten se mi nepodařilo sehnat za normální peníze, takže jsem začal hledat v zahraničí, na Ebay v Anglii jsem objevil zánovní full systém od akrapoviče, díky kamarádovi se mu ho podařilo vydražil za necelých 6tis Kč jenomže Angličan usoudil, že je to málo peněz a odepsal že ho to nezajímá, že se to prodalo za tak málo a že už je prodal jinde. Takže jsem začal hledat na novo a už jen v Německu, hned na první hledání jsem objevil full systém od Akrapu s karbonovou koncovkou, nakonec mi to kamarád vydražil za 156€ takže krása. Nesměl jsem opomenout ani na přepákování, celý systém se nový pohyboval kolem 5tis, což jsem nechtěl dát, takže jsem hledal na internetu nějaké alternativy a našel jsem moc pěkný systém a já to podle něho obkreslil a nechal vyrobit za flašku Whisky. Hodně mě „sral“ i fakt volné řadící páky, vložka už byla vymačkaná a klouby řazení měli snad metrovou vůli, takže jsem nakoupil nové klouby (ze ZETORU) nechal jsem si vyrobit novou tyč řazení a převložkovat řadicí páku. Další důležitou věcí byla elektřina, začal jsem cvakat všechny nepotřebné věci až mi zůstaly jen důležité kabely. Postupně jsem začal měnit olej a filtry K&N, těsnění víka spojky a alternátoru. Původní plán je jezdit závody CEC2, takže jsme si pročetli technické řády a zjistili jsme že je potřeba karbonových krytů na víka spojky a alternátoru, takže jsem usedl k PC a hledal, no ale nic jsem nevyhledal, na SRADA to nikdo nedělá, až jsem našel firmu Carbonrace, kde byl ochotný mi kryt vyrobit, nakonec jsem od něho koupil i celokarbonový podsedlák, který mu tam už nějaký ten pátek ležel. Nedílnou součástí byla i ploutev z karbonu. Tak jsem se tedy vrhnul do montáže, nebylo to nikterak jednoduché jelikož jsem musel přehodit celou elektriku díky podsedláku, taky vznikl malý problém jak vyplnit prázdné místo pod podsedlákem kde se sedí, nakonec jsem tam dal polystyren z nárazníku a vše bylo vyřešeno, zbývalo už jen nalakovat kapoty a poskládat a vše se podařilo na výbornou. Celkový výsledek mé práce se vydařil 


Přikládám seznam co ve jsem se SRADem udělal zkusím to popsat:
Řetězová sada s ČZ X-ring - 2800Kč
Gufera předních vidlí + střerače ALL Balls - 831Kč
Vzduchový filtr K&N - 1256Kč
Ložisková sada zadního kola All Balls - 1279Kč
Ložisková sada předního kola All Balls - 509Kč
Ložisková sada Krku řízení All Balls - 969Kč
Repasování zadního tlumiče + lak péra - 2260Kč
Olejový filtr K&N - 300Kč
Svíčky - 500Kč
Olej Agip Racing 4T - 850Kč
Přední brzdové desky SBS DC - 2206Kč
Zadní brzdové desky SBS LS - 572Kč
Přední a zadní brzdové hadice PP tuning - 2800Kč
Brzdová a spojková páčka PP tuning - 3900Kč
Laminátové kapoty (motorabidus) - 5000Kč
Páčka řadící páky PP tuning - 106Kč
Klouby řadící páky - 160Kč
Vyvložkování řadící páky - 100Kč
Těsnění víka spojky a altíku - 280Kč
Repase předních tlumičů + olej - 900Kč
Gumy Dunlop D211 - 5000Kč
Full systém AKRAPOVIČ - 4700Kč
Přepákování - 533Kč
Racing řídítka - 1350Kč
Karbonová Ploutev + karbonové kryty altíku a spojky – 3155Kč
Karbonová „prdel“ – 1500Kč
Uchycení výfuku – 1500Kč
Snýtování řetězu - 300Kč
Lakování kapot – 800Kč
Hodiny a hodiny práce, odmašťovače, hader, hodně nervů apod.

Spousta lidí mi říká a říkalo, že si mám raději koupit novější stroj apod.… nevím pro mě je SRAD něčím jako pro milovníka umění Mona Lisa  Vím že Sradem to začne a sradem to skončí, žádnou jinou bych nechtěl….

Už se těším až poprvé vyjedu na okruh a pořádně tomu dám….

Fotky ze stavby jsou ZDE


Naposledy editováno 05.03.2012 09:24:44
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Stavba SmRADí okruhovky

Skvělá odpověď, děkuji! 2.2.2012 v 15:44 | Nahoru | #31
Srad je paradni vec. Tady mas trochu inspirace:
http://www.racing-sh...ing/srad_racing.html

(reakce na) Stavba SmRADí okruhovky

3.2.2012 v 19:05 | Nahoru | #32
afro-r1> super stránka, ještě sem jí neviděl..ta suchá spojka je boží

1 reakcí na tento příspěvek Stavba SmRADí okruhovky

6.2.2012 v 12:16 | Nahoru | #33
Ja vim. Premyslel jsem take o suche od Sutera - jen tak pro paradu, ale vysla by tak na 5000€ a rok vymejsleni. Leda by zbyly nejake dily u Harrise/Blaty-WCM...

(reakce na) Stavba SmRADí okruhovky

6.2.2012 v 23:41 | Nahoru | #34

afro-r1 píše: Ja vim. Premyslel jsem take o suche od Sutera - jen tak pro paradu, ale vysla by tak na 5000€ a rok vymejsleni. Leda by zbyly nejake dily u Harrise/Blaty-WCM...


Suter to dělal jen pro kawu ne? Origo suchá spojka jako kit takovej myslím dělala jen suzuki jako tovární díl..harris dělal myslim jen rámy a věci okolo..nebo jaké máš info ty?

1 reakcí na tento příspěvek Stavba SmRADí okruhovky

7.2.2012 v 13:44 | Nahoru | #35
No Yamaha Harrisum asi suchou spojku na RN09 motor nedelala..

Suter dela spojky treba do GP Ducati. Co jsem cetl, tak je, i na rozdil od jinych, celkem svolny k nejakym upravam, byly-li by potreba.
To, ze by si clovek musel nakreslit delsi hridel prevodovky, nove viko, propadne zmeny na pohonu olejove pumpy bylo zahrnuto v te vete "a rok vymejsleni" a v tech ca. 5000 eurech.

Jinak co do vnejsich rozmeru je suter to nejmensi na trhu. I tak byla jedna konverze do CB750 prostorove hodne naknap..

(reakce na) Stavba SmRADí okruhovky

8.2.2012 v 18:57 | Nahoru | #36

afro-r1 píše: No Yamaha Harrisum asi suchou spojku na RN09 motor nedelala..

Suter dela spojky treba do GP Ducati. Co jsem cetl, tak je, i na rozdil od jinych, celkem svolny k nejakym upravam, byly-li by potreba.
To, ze by si clovek musel nakreslit delsi hridel prevodovky, nove viko, propadne zmeny na pohonu olejove pumpy bylo zahrnuto v te vete "a rok vymejsleni" a v tech ca. 5000 eurech.

Jinak co do vnejsich rozmeru je suter to nejmensi na trhu. I tak byla jedna konverze do CB750 prostorove hodne naknap..



harris mylsim nědělal nikdy tak specifickej díl jako suchou spojku nevím jak nový (r1 09 atd)ale na starý srady atd. taky ne...

Stavba SmRADí okruhovky

16.2.2012 v 11:25 | Nahoru | #37
Potom si to museli nekde nechat udelat.
(WCM Harris 2003)



Jinak ty 16,5" kola, co vypadaji jako PVM jsou take Harris...

Stavba SmRADí okruhovky

19.2.2012 v 22:39 | Nahoru | #38
hmm zajímavý , tohle jsem nevěděl a neviděl tak dík

Stavba SmRADí okruhovky

23.2.2012 v 07:20 | Nahoru | #39
Zakoupeny karbonové kryty + karbonový podsedlák

Stavba SmRADí okruhovky

23.2.2012 v 15:05 | Nahoru | #40
a tak to je paráda

Stavba SmRADí okruhovky

28.2.2012 v 08:04 | Nahoru | #41
Už je v laku nádrž a blatník a přes týden by měly být v laku i kapoty a o víkendu to složím

Stavba SmRADí okruhovky

28.2.2012 v 12:50 | Nahoru | #42
Respekt

Stavba SmRADí okruhovky

3.3.2012 v 22:39 | Nahoru | #43
Dnes doskládáno.... zítra hodím fotky

Stavba SmRADí okruhovky

4.3.2012 v 20:43 | Nahoru | #44
Tak fotky přidány konečně mám hotovo, sice ještě mi chybí namontovat ukazatel zařazené rychlosti ale to už je jen detail

1 reakcí na tento příspěvek Stavba SmRADí okruhovky

14.3.2012 v 15:09 | Nahoru | #45
good job, rad bych tady videl vice domacich staveb. ne jenom ty a perna + dawe02

(reakce na) Stavba SmRADí okruhovky

15.3.2012 v 19:13 | Nahoru | #46
R0biNR> no robine to je slovo, doufam ze pudes prikladem

Stavba SmRADí okruhovky

15.3.2012 v 21:19 | Nahoru | #47
gratuluju at slouzi

1 reakcí na tento příspěvek Stavba SmRADí okruhovky

1.8.2012 v 10:22 | Nahoru | #48

(reakce na) Stavba SmRADí okruhovky

2.8.2012 v 10:14 | Nahoru | #49
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist