paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Seřízení karburátorů po výměně ventilů u plováků
Ahoj,

při únorové kontrole mašiny jsem zjistil, že mi kape benzín z přepadu z airboxu (asi se dostala nečistota do kohoutu nádrže). Díky stejnému problému tady na fóru jsem vyměnil ventilky v plovákových komorách a dodal jsem benzínový filtr (výměna oleje mne ještě čeká). Kohout nádrže od té doby těsní, takže to tipuju na nějakou nečistotu.



Pak jsem seřídil hladiny v karburátorech a na třetí pokus (kdy střídavě jela na levý nebo jen na pravý válec ) se konečně rozběhla na oba. Ale pořád mám pocit, že na levý jede ochotněji (dřív se ohřívá jak tělo válce, tak výfuk, z výfuku toho jde víc), pravý se přidává tak nějak nesměle a (opět pocit) začne zabírat, až když je motor prohřátý, nebo na přidaný plyn...



Takže co teď? Svíčka se tváří OK (pro jistotu je obě zkontroluju na odtrh a jiskru). Chystám se ještě zkontrolovat hladiny znovu na motorce, jestli jsem neudělal chybu při měření hladin a že by mi do pravého šla např. výrazně chudší směs. Mohlo by to být seřízením karburátorů? Nepůlil jsem je, ale třeba se při manipulaci rozhodily? Nebo bude potřeba seřídit i ventily? Nebo mám začít u měření podtlaků (chci zkusit udělátko s 5m hadice na prkně s vodou)?



Takže co dál? Resp. kudy do toho :). Prosím zkušenější o radu. Díky!

1 reakcí na tento příspěvek Seřízení karburátorů po výměně ventilů u plováků

Skvělá odpověď, děkuji! 13.3.2012 v 22:41 | Nahoru | #1
zeptám se asi trochu blbě...ten benzinovej filtr jakej tam máš ? nemůže ti brzdit přívod paliva? zkusil bych to bez něj...a pak bych pokračoval

(reakce na) Seřízení karburátorů po výměně ventilů u plováků

14.3.2012 v 06:47 | Nahoru | #2
Sejky1> ... a pak bych bez mozna zbytecne vymeny svicky poktacoval navstevou servisu, nebo nekoho kdo umi udelat SYNCHRONIZACI KARBURATORU.

Seřízení karburátorů po výměně ventilů u plováků

Skvělá odpověď, děkuji! 14.3.2012 v 08:37 | Nahoru | #3
Ahoj. Rozhodně se Ti to zalívá. Takže buď netěsní ty ventilky, nebo máš vysoký hladiny.
To že jede na 1 a pak na dva už může být svíčkama.
Takže moje rada, pokud se v tom chceš hrabat dál sám. 1) pořádně vyčisti ty karbecy, 2) nastav výšku plováku/hladinu podle manuálu, 3) vyměň svíčky za nový. Pak si nech někde seřídit podtlaky...

Seřízení karburátorů po výměně ventilů u plováků

14.3.2012 v 19:03 | Nahoru | #4
Ahoj, díky všem za názory a tipy.
Sejky1> Dal jsem tam tenhle filtr. Když jsem to prvně smontoval s filtrem, tak mi nezavřel ventilek (možná oba) a proteklo mi to odvětrávací hadičkou a teklo to hodně moc, takže snad to nebude tím.

Dřík> karbecy jsem vyčistil (jen komory, neproplachoval jsem, jehly atp. jsem neměnil) a profoukal, pak jsem dělal plováky a hladiny. Jinak do seřizovacích šroubků jsem nevrtal (zatím ). Hladiny chci ještě ověřit na mašině, jestli jsou OK. Jak se pozná, že se to zalívá? To by ještě trošku bouhalo ve výfuku (prozkoumám, možná trošku jo), že? Svíce jsou tam rok, moc na nich nemám. A jinak chytá ihned, líp než na podzim...

Mám chuť se v tom ještě chvilku hrabat, než půjdu do servisu . Dostal jsem ještě tip na seřízení bohatosti směsi (díky pghoust). Zatím mám pořadí: 1. hladiny, 2. kontrola svíčky, 3. bohatost, 4. synchro karbeců
Je to rozumný?

1 reakcí na tento příspěvek Seřízení karburátorů po výměně ventilů u plováků

15.3.2012 v 12:31 | Nahoru | #5
No, že se to zalívá soudím z toho, že máš benzin v airboxu...
Svíčky chytat můžou, ale když je zaliješ tak je většinou po nich (NGK ze 70% najisto). Takže bych fakt dal nový...aby sis byl jistej, že zapalování je OK. Pak hladiny a synchro.
Na volnoběžný "piloty" bych nesahal. resp. seřídit je na počet otáček dle manuálu.

(reakce na) Seřízení karburátorů po výměně ventilů u plováků

16.3.2012 v 19:05 | Nahoru | #6
Dřík> Benzín v airboxu už jsem vyřešil právě těmi ventilky, karbec jsem před montáží zpět kontroloval, jestli zavírá - napoprvé se mi to nepovedlo, ale teď už vím, jak to ověřit - stačí foukat do přívodní hadice a otočit karbec vzhůru nohama a musí to zavřít, jestli ne, tak buď je nečistota pod ventilkem, nebo drhne plovák.
Na svíčku určitě kouknu, myslím, že tam mám NGK.

Seřízení karburátorů po výměně ventilů u plováků

20.3.2012 v 21:31 | Nahoru | #7
Díky za tipy, hladiny byly OK, svíce taky, z testovacích důvodů jsem je prohodil mezi sebou. Při výměně mne zarazily "kanálky" u závitů svíček, napřed jsem měl pocit, že se cosi vyštíplo, ale když je to na obou tak symetrické, tak hádám, že to tam asi bude schválně a bude to nějaký prostor, kam lze bezpečně vyhnat bordel, co tam napadá, aby nešel do motoru. Vyfotil jsem oba válce a jen bych rád věděl, k čemu to tam skutečně je.

Pak jsem si zkusil pohrát se šroubem na bohatost u toho pravého válce. A díky průhlednému filtru jsem zjistil, že v něm je bublina a minimum benzínu, ačkoliv když mi to přes něj proteklo a nezavřelo, tak to teklo celkem slušným proudem. Takže jsem šel po přívodní hadičce a zjistil jsem, že jsem jsem ji nedostatečně zkrátil při přidávání filtru. A díky tomu se na na ní udělal oblouk, který byl mírně výš než ventil na nádrži a mizerně to teklo (skoro vůbec) a proto jel hlavně levý válec, protože mašina stojí nakloněná nalevo. Zkušenost k nezaplacení...

Na víc mi bohužel nezbyl čas, ale oprava už bude snadná. Budu muset vyndat karbec a zkrátit hadičky kolem filtru tak, aby přívod byl celou dobu ostře "z kopce". No a od cesty vrátím šrouby bohatosti na 2 otočky podle manuálu, protože tím to nebylo...

Sejky1> měl jsi pravdu, díky za tip! (chybama se člověk učí...)

Naposledy editováno 20.03.2012 21:43:39

Seřízení karburátorů po výměně ventilů u plováků

2.4.2013 v 23:28 | Nahoru | #8
Zdravím,
tak že maglajs z airboxu se má občas vypustit od toho tam ta hadička je,je to většinou směs benzínu a vody.Když to občas neuděláš tak se ti nacucá tím maglajzem filtr.Dále jak už tady někdo psal svíčky uleješ dvakrát,třikrát a můžeš je vyhodit.Pokud ti nechytnou oba válce hned ka tu svíčku z toho válce co nešel hoď třeba po kočce a zapomeň že ji rozběháš.Nevim proč každej hned doporučuje se vrtat v hladinách no ale když jsi je zkontroloval a seřídil tak máš jistotu.Ventilky jsi vyměnil sice myslím že zbytečně to že zústane viset se děje i u nových po delčí odstávce se benzín odpaří z komor a na kuželkách ti,zbyde sajrajt z benzínu no a pak to protýká ale není potřeba nic rozdělávat vem krátkou bukovou kulatinku a LEHCE klepni kladívkem přes ni na hranu plovákové komory,na 99,9procent se ventilek zavře.Ty kanálky co jsi vyfotil jsou pro odtok vody aby ti v ní neplavala svíčka to je jasný ne....Vyprdni se na servis ta mašina je tak jednoduchá i na seřízení podtlaků že to zvládne téměř každý,vlastně děláš jen jeden karbec(myslím že je to pravý ve směru jízdy.Hlavně VYHOĎ!nějaké dodatečné benzínové filtry odpor sítka zpúsobuje špatný průtok benzínu. Podtlakovou membránu v kohoutu zkontrolovat(doporučuju rozebrat vyčistit celý kohout vyzkoušet fouknutím do vstupu,). ale to by dobře ,neexistuje aby se přeplavily komory když je motor v klidu.Lepší by byly svíčky iridiové,zkusil bych Densa.Jinak netěsnost ventilů sací střílí do ssání,výfukové střílí do výfuku,jak to začna dělat (začíná to občas sem tam si prskne, tak nepřemejšlej,hlavu dolů zabrousit nebo vyměnit ventil podle potřeby.Zkontroloval bych taky stav memrán a polohu jehel a jetli souhlasí čísla jehel,taky se mi to stalo že tam nějakej mamlas vrazil jehlu každou jinou.Jinak se v tom zbytečně nevrtej ta motorka je velice spolehlivá ale háklivá na hladinu oleje na to pozor jinak je to držák.Tak asi tak,Kdybys něco potřeboval tak hoď dotaz nebo na mejl lubosdoma@senam.cz

Seřízení karburátorů po výměně ventilů u plováků

5.4.2013 v 21:24 | Nahoru | #9
ten palivovy filter tam nechaj a iridiove sviecky tam nedavaj.

Seřízení karburátorů po výměně ventilů u plováků

6.4.2013 v 00:48 | Nahoru | #10
Já tvrdím: Palivový filter zadoď a iridiové svíčky tam daj!

Seřízení karburátorů po výměně ventilů u plováků

10.4.2013 v 00:37 | Nahoru | #11
Jinak sorry za překlepy,jako bonus dávám radu ohledně výměny těsnění pod hlavou,staré těsnění nevyhazujeme ale očistíme acetonem až na lesklý hliník,dáme na noviny,nastříkáme z jedné i z druhé strany ve dvou vrstvách barvou na výfuky a namontujeme.Samozřejmostí je dodržet dotahovací moment.tímto způsobem ušetříte asi sedum stovek za origo těsnění a opravdu to drží....není to z mojí hlavy ale používám tento způsob opravy a opravdu to funguje dobře..tož tak
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Náhradní moto Kawasaki EN 500 rob456 3 1.5.2024 v 10:19 dewwil
Poškozený řetěz [1, 2, 3, 4] Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, BMW F 650 CS, K... pajovka 101 14.6.2023 v 06:32 t_freedom
pomoc - Rotor alternátoru EN 500 Kawasaki EN 500 PepeBurgman 7 27.10.2022 v 20:47 roman689
Kawasaki en 500 Kawasaki EN 500 Aneke 1 11.9.2022 v 12:37 Ariete
Kufry na Kawasaki EN500 Kawasaki EN 500 grz 0 22.5.2022 v 21:23 grz


TOPlist