paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Brzdova kapalina
8.3.2012 v 16:01
Zdravim vas :) mam starou brzdovku na yamaze r6 2005 chcu se zeptat jesi tam muzun dat DOT 5.1 ? nebo jakou jinou ? diky

Uzavřeno 08.02.2013 v 18:09 uživatelem krizi

Brzdova kapalina

8.3.2012 v 16:07 | Nahoru | #1
Stáhni si tady manuál tam jsou předepsané. Jinak jeden telefonát nebo mail do Yamahy a tam ti určitě poradí

Brzdova kapalina

8.3.2012 v 16:21 | Nahoru | #2
co tam patří máš napsaný na víčku nádobky na brzdovou kapalinu....

Brzdova kapalina

8.3.2012 v 16:22 | Nahoru | #3
můžeš, a nemusí to bejt zrovna značka pro motorky. Já třeba dávám TRW, půl litru za 120 kč.

Brzdova kapalina

8.3.2012 v 17:22 | Nahoru | #4
leju tam to co zrovna maj v autokrámu pač to stejně každej rok měním...

jinač ano dot 5.1 je zaměnitelná za dot 4 to ovšem neplatí pro dot 5....stačí???

jinač za mě... nalej tam to co máš napsano na víčku a víc neřeš...

1 reakcí na tento příspěvek Brzdova kapalina

8.3.2012 v 20:33 | Nahoru | #5
zdravim.. já jsem na staré R1 měl origo gumové hadice a lil jsem tam také kapalinu Dot 5.1 od motulu a v kombinaci s brzdovejma daskama APracing byli ty brzdy neutahatelný, ale když ji budeš měnit tak by bylo dobré ji vyměnit v komplet selém sistémum, třeba i rozebrat třmeny, vyčistit je a pak tam nalejt novou ... 5.1 má větší bod varu oproti dot4 ... tak klidně ji tam dej. Ale na Dot5 si dávej bacha protože je agresivní k některým gumovím částem brzdového sistému..
takže dej tam pancéřky, vyčisti brzdiče a klidně tam tu 5.1 dej...

Naposledy editováno 08.03.2012 20:35:25

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdova kapalina

8.3.2012 v 20:59 | Nahoru | #6

poli46 píše: zdravim.. já jsem na staré R1 měl origo gumové hadice a lil jsem tam také kapalinu Dot 5.1 od motulu a v kombinaci s brzdovejma daskama APracing byli ty brzdy neutahatelný, ale když ji budeš měnit tak by bylo dobré ji vyměnit v komplet selém sistémum, třeba i rozebrat třmeny, vyčistit je a pak tam nalejt novou ... 5.1 má větší bod varu oproti dot4 ... tak klidně ji tam dej. Ale na Dot5 si dávej bacha protože je agresivní k některým gumovím částem brzdového sistému..
takže dej tam pancéřky, vyčisti brzdiče a klidně tam tu 5.1 dej...


Sorry,ale kravina,co píšeš. A to nemluvím o gramatice...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdova kapalina

8.3.2012 v 21:33 | Nahoru | #7

prackarr píše: Sorry,ale kravina,co píšeš. A to nemluvím o gramatice...



maj recht

(reakce na) Brzdova kapalina

8.3.2012 v 21:54 | Nahoru | #8
potvrzuju zaměnitelnost DOT4 za DOT5.1

3 reakcí na tento příspěvek Brzdova kapalina

8.3.2012 v 23:01 | Nahoru | #9
prackarr HornisGSX: joo za gramatiku se omlouvam, jsem dislektik a disgrafik... ale kravina to určitě neni co jsem psal.. a mysli si co chceš.....

Naposledy editováno 08.03.2012 23:04:15

(reakce na) Brzdova kapalina

8.3.2012 v 23:08 | Nahoru | #10
poli46> pravda je to o bodech varu, a dot5 má jinej chemickej základ oproti dot5.1, což je důležitý vzhledem k absorbci vody, jinak nevim

Naposledy editováno 08.03.2012 23:11:35

(reakce na) Brzdova kapalina

8.3.2012 v 23:10 | Nahoru | #11

poli46 píše: prackarr HornisGSX: joo za gramatiku se omlouvam, jsem dislektik a disgrafik... ale kravina to určitě neni co jsem psal.. a mysli si co chceš.....



taky jsem disdebil a psát se umět snažím.....

Brzdova kapalina

8.3.2012 v 23:17 | Nahoru | #12
Motul DOT 5.1 Brake Fluid je plně syntetická brzdová kapalina, určená pro dlouhodobé použití v hydraulických brzdových a spojkových systémech výkonných aut a motocyklů , pro které je předepsána norma DOT 3, 4 nebo 5.1.
Vlastnosti:
Kapalina určená pro dlouhodobé použití s velmi vysokým bodem varu .285°C. Kapalina je speciálně určena pro antiblokovací hydraulické systémy, kde umožňuje lehký průtok mikropotrubím. Je dokonale neutrální vůči všem těsněním a spojovacím prvkům.

DOT 4. Plně syntetická brzdová kapalina splňující normy DOT pro hydraulické brzdové a spojkové systémy automobilů a motocyklů, odpovídající doporučení výrobce DOT 4.
Bod varu na horní hranici 245°C, což umožňuje snadnou a trvalou účinnost brzd i za velmi těžkých podmínek
Tato kapalina je neutrální vůči spojům a těsněním v brzdových systémech a má antikorozní účinky
Je mísitelná s výrobky deklarující normy DOT 3 a 5.1, pokud neobsahují silikonové přísady

Naposledy editováno 08.03.2012 23:19:49

1 reakcí na tento příspěvek Brzdova kapalina

8.3.2012 v 23:28 | Nahoru | #13
vonZahn: nu kuci na dromu mi říkali když jsem právě taky laboroval s brzdama ať koupim 5.1 a né 5ku protože naleptává hadice , já měl ještě origo gumové v tu dobu... tak jsem tam dal rovnou 5.1 od motulu a bezproblémú. jelikož jsem něvěděl co tam kdo lil předemnou a byli tam docela šmanty, tak jsem rozebral i brzdové třmeny a kompletně jsem je vyčistil aby jsem nalil tu novou kapalinu do čistého a neměl ji hned černou...

HornisGSX: joo jasný dělej si to jak chceš . A až odjezdíš aspoň půlku toho co já, tak dej vědět

Naposledy editováno 08.03.2012 23:38:41

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdova kapalina

9.3.2012 v 06:56 | Nahoru | #14

poli46 píše: prackarr HornisGSX: joo za gramatiku se omlouvam, jsem dislektik a disgrafik... ale kravina to určitě neni co jsem psal.. a mysli si co chceš.....


Abychom si rozumněli- není kravina to,že DOT4 a 5.1 jsou zaměnitelné,toto ví každé malé dítě. Kravina je to ostatní,co jsi psal. Zejména to,že má vypustit celý systém a rozebírat třmeny. To je kravina! to smrdí tím,že ty brzdy nebudou brzdit vůbec,po zásahu tohoto rozsahu laikem.
Na víčku většiny expanzek je DOT4 only! Rozdíl mezi 4 a 5.1 je cca 40 st. bod varu,pro naprostou většinu lidí je těch 250 st. nedostižná teplota. Ale píšou-li DOT4 only,dám 5.1 only. Píšou-li 10W40,dám 10W60,to je přeci jasný,ne?
Zažil jsem borca ,co mu začaly na prasatech téct gumky i po výměně 4ky za 5.1 ku. Pokud ta motorka léta na DOT4 jezdila bez problému,necchápu,proč tam cpát cokoliv jiného only,doprdele.
A pokud mění laik kapalinu,je rozhodně lepší,když brzdy !proleje",než aby je vypouštěl,čistil a pak odvzdušňoval. U některých motorek je to pak strašná hokna. Pak se tu objevují vlákna "jak odvzdušnit moto?"

Brzdova kapalina

9.3.2012 v 07:39 | Nahoru | #15


Naposledy editováno 09.03.2012 07:40:04

1 reakcí na tento příspěvek Brzdova kapalina

9.3.2012 v 07:39 | Nahoru | #16
prackarr: tak pokud to neumíš tak se nato vy..ser nevidim žádnej problém v odvzdušnění brzdové soustavy a zvládne to i středně cvičená opice.... když soustavu jak říkáš jen proleješ, vždy ve třmenech zústává aspoň nějaké množství té staré hnusné kapaliny, a pak se tady zakládají témata, nevracejí se mi pístky atd.. Když koupíš jetou motorku tak věříš předchozímu majiteli že tam nenalil nic jiného? když ti řekne (tam je teď dělanej olej) tak ho tam s dúvěrou necháš jo a vesele si jezdíš? ... Brzdy na supersportu kterej jezdí okolo hranice 300km/h a na blátošlapce která jede krokem oproti ss vúbec nemúžeš srovnávat...

A teď do mě

(reakce na) Brzdova kapalina

9.3.2012 v 09:11 | Nahoru | #17
poli46> jasné jsi hustokrutopřísný borec co v každé zatáčce brousí kapotu... čoveče jdi s tím přirovnáváním do výš kam...

jinak plně souhlasím s praskarrem ono odvzdušnit ty chtrolíne některé motorky je opravdu zážitek a jestli jsi fakt takovej borec jak o sobě dáváš vědět tak ti dovezu tele nebo gsx na odvzdušnění

E: těch tvojích 300km/h je opravdu zavadějící
čoveče ona i motorka co jede jednou za sezonu 240km/h a váží téměř 300kg potřebuje brzdy... nikdy jsem neměl problém a tu doktrýnu že do motorky jen motorkovou kapalinu si nech pro děti...

Naposledy editováno 09.03.2012 09:14:09

1 reakcí na tento příspěvek Brzdova kapalina

9.3.2012 v 09:33 | Nahoru | #18
prackarr: tady trosku nesouhlasim... on jde vyvoj dopredu a naky dot4 (nebo dot3) only maj celkem stary moto a ja myslim ze moderni 5.1 jim nemuze uskodit.. to ze mimo okruh je uplne zbytecny se trapit bodem varu je taky fakt - ja jezdil doted na brzdovku co tam dal predchozi majitel a nikdy sem nevaril... motorku sem kupoval 2002

tzn to ze pred dvaceti lety neco predepsal vyrobce podle me neznamena ze pri pouziti nejakeho soucasneho ekvivalentu neco podelas... v navodu k fichtlu bude napsany ze "redit" benz olejem M2T a asi motor neznicim tim ze pouziju nejaky moderni 2T mazivo.....

jo ale teda taky bych tu neradil ze pri vymene kapaliny rozebrat do sroubku a vycistit.. tady se najdou taci umelci ze tahle rada muze mit fatalni dusledky za chvili nekteri budou podle navodu na foru doma operovat

Naposledy editováno 09.03.2012 09:36:34

(reakce na) Brzdova kapalina

9.3.2012 v 09:49 | Nahoru | #19

prackarr píše: Abychom si rozumněli- není kravina to,že DOT4 a 5.1 jsou zaměnitelné,toto ví každé malé dítě. Kravina je to ostatní,co jsi psal. Zejména to,že má vypustit celý systém a rozebírat třmeny. To je kravina! to smrdí tím,že ty brzdy nebudou brzdit vůbec,po zásahu tohoto rozsahu laikem.
Na víčku většiny expanzek je DOT4 only! Rozdíl mezi 4 a 5.1 je cca 40 st. bod varu,pro naprostou většinu lidí je těch 250 st. nedostižná teplota. Ale píšou-li DOT4 only,dám 5.1 only. Píšou-li 10W40,dám 10W60,to je přeci jasný,ne?
Zažil jsem borca ,co mu začaly na prasatech téct gumky i po výměně 4ky za 5.1 ku. Pokud ta motorka léta na DOT4 jezdila bez problému,necchápu,proč tam cpát cokoliv jiného only,doprdele.
A pokud mění laik kapalinu,je rozhodně lepší,když brzdy !proleje",než aby je vypouštěl,čistil a pak odvzdušňoval. U některých motorek je to pak strašná hokna. Pak se tu objevují vlákna "jak odvzdušnit moto?"



Zrovna dneska ráno jsem koupil tu TRW 5.1 brzdovku (za 129 kč)tak můžu napsat co je na obalu:

Specifikace TRW brzdových kapalin

DOT 3 - typický suchý bod varu 240°C - typický mokrý bod varu 149°C
DOT 4 - typický suchý bod varu 270°C - typický mokrý bod varu 163°C
DOT 5.1 - typický suchý bod varu 270°C - typický mokrý bod varu 185°C

Z čehož mi jasně vychází že 5.1 si časem uchová lepší vlastnosti a nevidím důvod proč jí tam nenalejt, rozdíl je pár korun. Jak to maj jiný brzdovky nevím, ale tady není co řešit.

Naposledy editováno 09.03.2012 10:03:47

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdova kapalina

9.3.2012 v 12:50 | Nahoru | #20

assassin píše: prackarr: tady trosku nesouhlasim... on jde vyvoj dopredu a naky dot4 (nebo dot3) only maj celkem stary moto a ja myslim ze moderni 5.1 jim nemuze uskodit.. to ze mimo okruh je uplne zbytecny se trapit bodem varu je taky fakt - ja jezdil doted na brzdovku co tam dal predchozi majitel a nikdy sem nevaril... motorku sem kupoval 2002

tzn to ze pred dvaceti lety neco predepsal vyrobce podle me neznamena ze pri pouziti nejakeho soucasneho ekvivalentu neco podelas... v navodu k fichtlu bude napsany ze "redit" benz olejem M2T a asi motor neznicim tim ze pouziju nejaky moderni 2T mazivo.....

jo ale teda taky bych tu neradil ze pri vymene kapaliny rozebrat do sroubku a vycistit.. tady se najdou taci umelci ze tahle rada muze mit fatalni dusledky za chvili nekteri budou podle navodu na foru doma operovat


Tak teď mě napiš,v čem teda "trošičku nesouhlasíš"?
Protože at čtu jak čtu,nenašel jsem nic, v čem by se naše názory lišily.
Já nikde nepsal,že použít 5.1 se nesmí,já psal to,co ty,že mimo okruh ( a pro většinu fóra i na něm),je zcela zbytečná. A ostatní jsi psal tak jak já,tak v čemže je ten rozdíl?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdova kapalina

9.3.2012 v 12:55 | Nahoru | #21

poli46 píše: prackarr: tak pokud to neumíš tak se nato vy..ser nevidim žádnej problém v odvzdušnění brzdové soustavy a zvládne to i středně cvičená opice.... když soustavu jak říkáš jen proleješ, vždy ve třmenech zústává aspoň nějaké množství té staré hnusné kapaliny, a pak se tady zakládají témata, nevracejí se mi pístky atd.. Když koupíš jetou motorku tak věříš předchozímu majiteli že tam nenalil nic jiného? když ti řekne (tam je teď dělanej olej) tak ho tam s dúvěrou necháš jo a vesele si jezdíš? ... Brzdy na supersportu kterej jezdí okolo hranice 300km/h a na blátošlapce která jede krokem oproti ss vúbec nemúžeš srovnávat...
A teď do mě


Máš pravdu,plně souhlasím.
Divím se,že na ty krokem jedoucí blátošlapky ty brzdy vůbec dávají,dyť to jde ubrzdit patou.
Apropo- já někde srovnával supersport a "blátošlapku"? Nikde to ve svém textu nevidím.
Naopak- umíš číst? Co máš na víčku expanzky na své R1 napsané?

Stev- co to dokazuje? Já jednak nerozporuju DOT4 s DOT5.1 a jednak,až ti na tvé 10 let staré vraně začne týct kolem pístku,tak aspon budeš vědět,čím to je. Už jsem to dostkrát zažil,že po přechodu na vyšší kapalinu začalo vzlínat těsnění. Myslíš,že náhoda?
Já se držím DOT 4 a to mám v nákupu proti 5.1 rozdíl cca 20kč. Nejde o peníze,ale o to,proč měnit něco,co funguje?

(reakce na) Brzdova kapalina

9.3.2012 v 13:00 | Nahoru | #22

prackarr píše: Tak teď mě napiš,v čem teda "trošičku nesouhlasíš"?
Protože at čtu jak čtu,nenašel jsem nic, v čem by se naše názory lišily.
Já nikde nepsal,že použít 5.1 se nesmí,já psal to,co ty,že mimo okruh ( a pro většinu fóra i na něm),je zcela zbytečná. A ostatní jsi psal tak jak já,tak v čemže je ten rozdíl?



ja to nejak postupne doplnoval... az to dopadlo jak to dopadlo

(reakce na) Brzdova kapalina

9.3.2012 v 13:02 | Nahoru | #23

prackarr píše: Máš pravdu,plně souhlasím.
Divím se,že na ty krokem jedoucí blátošlapky ty brzdy vůbec dávají,dyť to jde ubrzdit patou.
Apropo- já někde srovnával supersport a "blátošlapku"? Nikde to ve svém textu nevidím.
Naopak- umíš číst? Co máš na víčku expanzky na své R1 napsané?

Stev- co to dokazuje? Já jednak nerozporuju DOT4 s DOT5.1 a jednak,až ti na tvé 10 let staré vraně začne týct kolem pístku,tak aspon budeš vědět,čím to je. Už jsem to dostkrát zažil,že po přechodu na vyšší kapalinu začalo vzlínat těsnění. Myslíš,že náhoda?
Já se držím DOT 4 a to mám v nákupu proti 5.1 rozdíl cca 20kč. Nejde o peníze,ale o to,proč měnit něco,co funguje?



no bodejt, protoze stara brzdovka fungovala tak sem ji 10let nemenil.. kdybych si ja blbec nevypumpoval z brzdice pistek a nevytekla tak sem ji tam mel doted

no jsem to pri patku ale vtipnej... asi pujdu domu

1 reakcí na tento příspěvek Brzdova kapalina

9.3.2012 v 13:04 | Nahoru | #24
A jedu do Brniska na vejstavu,čus bus.

(reakce na) Brzdova kapalina

9.3.2012 v 13:05 | Nahoru | #25

prackarr píše: A jedu do Brniska na vejstavu,čus bus.



ty voe, tomu rikam zkazenej patek

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdova kapalina

9.3.2012 v 13:10 | Nahoru | #26

prackarr píše: Stev- co to dokazuje? Já jednak nerozporuju DOT4 s DOT5.1 a jednak,až ti na tvé 10 let staré vraně začne týct kolem pístku,tak aspon budeš vědět,čím to je. Už jsem to dostkrát zažil,že po přechodu na vyšší kapalinu začalo vzlínat těsnění. Myslíš,že náhoda?
Já se držím DOT 4 a to mám v nákupu proti 5.1 rozdíl cca 20kč. Nejde o peníze,ale o to,proč měnit něco,co funguje?



No píšeš že tam kde je napsáno DOT 4 only, bys lil DOT 4. Já tvrdím že klidně i 5.1 a objektivně tomu nic nebrání.

Už jí tam leju pár let. A pokud by začalo vzlínat těsnění po přechodu na jinou brzdovku která má stejnej základ, tak nejvyšší čas ho vyměnit, taky tam není navěky.

Brzdova kapalina

9.3.2012 v 14:01 | Nahoru | #27
Tady to vře, že by se začala vařit i DOT 5.1

Brzdova kapalina

9.3.2012 v 14:49 | Nahoru | #28
Eště ste zapomněli na červenou brzdovku, ta je prej dobrá na rezavý šroubky

(reakce na) Brzdova kapalina

10.3.2012 v 08:47 | Nahoru | #29

Stev píše: No píšeš že tam kde je napsáno DOT 4 only, bys lil DOT 4. Já tvrdím že klidně i 5.1 a objektivně tomu nic nebrání.

Už jí tam leju pár let. A pokud by začalo vzlínat těsnění po přechodu na jinou brzdovku která má stejnej základ, tak nejvyšší čas ho vyměnit, taky tam není navěky.

Já souhlasím,že přejít na 5.1 z DOT4 může. Otázka je,proč?
DOT 4 ku běžný motohobík "neutahá",a jak už jsem psal,několikrát jsem zaregistroval od kupujících,že jim po přechodu na 5.1 začaly prolínat pístky,resp.gumičky.
Proč tedy lít 5.1 místo 4? Vysvětli mě jeden jediný důvod?
Obě mají bod varu tam,kam se běžně nedostaneš.
Je to stejné,jako by jsi měl doma spotřebič,co bere 8A jištěný 10A jističem a ty tu 10ku vyměnil za 16A a tvrdil,že je to lepší. Ano,objektivně to ničemu nevadí a nic tomu nebrání ale otázka je,proč měnit 10ku jistič za 16ku,když to na tu 10ku jede?
Já,aby bylo jasno,nemám nic proti 5.1,prodávám obě kapaliny a jemi srdečně jedno,kterou kdo po mě chce,ale prostě mám vypozorováno,že 5.1 je na gumičky agresivnější a starou brzdu umí rozvhčit. Přijde kolík ,co má 15 let starou vranu,15 let to jezdí na 4ku ,ale on v rámci tuzingu chce 5.1. Pak pláče,kolik ho bude stát repas prasete a že nemůže jezdit,bo mu teče kapalina po kotoučích. Takže se tě znova ptám,proč do motorky,která léta jezdila vpohodě na 4ku,cpát 5.1?Proto,že stojí jen o dvacku víc,jak ta 4ka? Hm...
Téma je zamknuto
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Prasklý první válec -Yamaha R6 1999 Yamaha YZF-R6 hanssik19 9 30.5.2024 v 12:06 Filipuč
KDE přídělat klíč NA yamaha R6 V Č.... Yamaha YZF-R6 ki 7 29.5.2024 v 16:44 zetor
Záhada s baterií Yamaha YZF-R6 Hašlik 11 16.5.2024 v 15:27 pavelgl1
Volnobeh Yamaha YZF-R6 sete111 1 27.4.2024 v 09:38 kokoška.
Označení ložisek v kyvné vidlici Yamaha YZF-R6 Hašlik 4 25.4.2024 v 10:03 Slow


TOPlist