V první řadě chceme všechny jezdce požádat o dostatek trpělivosti. Víme, že současná situace není vůbec jednoduchá ani přehledná, i my – ČSMS - jsme ve svojí práci v řadě momentů odkázáni na očekávané rozhodnutí FIM, přestože pro národní prostředí jsme z rozhodnutí Ministra školství, mládeže a tělovýchovy výkonem této autority v ČR již pověřeni.
Nový projekt ČSMS realizujeme za chodu a jsou úkony, ve kterých jsme právě na členství v FIM úzce vázání, i proto dochází k této pro obě strany nepříjemné prodlevě.
Pokud tedy nepotřebujete z objektivních důvodů licenci před koncem února, doporučujeme vyčkat až do tohoto termínu. K vydávání licencí jsme připraveni.
V současné době si mohou všichni zájemci vyřizovat vystavení licence jezdce NÁRODNÍ, vydávání licencí jezdce s MEZINÁRODNÍ působností bude vyjasněno po 20. únoru, kdy by mělo být známo rozhodnutí FIM ve věci přijetí ČSMS za jejího člena. Pokud bude mezinárodní autorita 20.02. přidělena ČSMS, bude obratem zahájeno i vydávání licencí mezinárodních.
ČSMS předem všechny v rámci transparentního a férového jednání upozorňuje, že nebude z pochopitelných důvodů brát zřetel na licence vydané pro rok 2012 Autoklubem ČR. Její držitel si bude muset, pokud bude chtít startovat na podnicích ČSMS, vyřídit a zaplatit licenci u ČSMS.
Výjimkou budou pouze:
nutnost vystavení mezinárodní licence již teď (účast na mezinárodním závodě v této době apod.),
start na závodech právě probíhajících (motoskijöring, ledová plochá dráha, freestyle aj.), ale vždy s řádným doložením (výsledková listina ze startu apod). V takovém případě bude nutnost vystavení licence AČR akceptována a licence ČSMS bude vystavena žadateli pouze za manipulační poplatek (doložit oficiální výsledky a kopii licence AČR). ČSMS bude dále u jezdců, kteří si již vyřizují či vyřídili žádost o licenci AČR a rozhodli se v mezidobí, že si chtějí nechat vystavit licenci ČSMS, akceptovat platnost lékařské prohlídky doložené na žádosti o licenci AČR. V takovém případě žadatel k žádosti o licenci jezdce ČSMS (bez lékařské prohlídky), přiloží i ORIGINÁL potvrzení lékaře na žádosti AČR.
PLATBY za licence zasílejte na Územní sportovní centra jednotlivých divizí. Pokud v informaci nenaleznete pro svoje odvětví příslušné ÚSC (viz seznam fungujících ÚSC), se svojí platbou počkejte po 20.02. a nebo ji směrujte na centrální účet ČSMS (viz ČSMS, servis - platbyinformace o platbách)
Licence NÁRODNÍ
Jezdci mohou žádat o licenci jezdce NÁRODNÍ s použitím příslušného formuláře. Ten po vyplnění (včetně lékařské prohlídky) a podpisu pošlou na příslušné Územní sportovní centrum (ÚSC) vybrané disciplíny dle adresáře ÚSC. I licence národní budou fyzicky vydávány až po 20.únoru 2012, do té doby si lze vyřizovat všechny s tím spojené úkony (vyplnění žádosti, lékařská prohlídka, platba apod.). Aktualizované informace najdete vždy na těchto stránkách či na oficiálních webech jednotlivých sportovních divizí.
Licence MEZINÁRODNÍ
Všem zájemcům o mezinárodní licenci, kteří ji do konce února ke své sportovní závodní činnosti nepotřebují, doporučujeme vyčkat s žádostí o licenci u jakékoliv motoristické organizace právě do výše uvedeného termínu.
A 1.800 Kč
B 1.000 Kč
C licence regionálního charakteru – užití vždy dle soutěžního systému příslušného odvětví 700 Kč
H Hobby 200 Kč
L Lyžař 300 Kč
S Spolujezdec side 600 Kč
M Mládež (pro jezdce do 17ti let) 500 Kč
V Veterán (pro jezdce nad 45 let)
2 reakcí na tento příspěvek A je to tady, Čsms nebere ohled na licence AČR
mužeš uvest par těch jmen u kterych je ta zaruka vetši než u acr-dodneska tam byly všichni,/i když je pravda ,že jinde byt nemohli,/
1 reakcí na tento příspěvek A je to tady, Čsms nebere ohled na licence AČR
benjji píše: to šuli - možná jo, ale jsou tam jména, kteří pro RR něco udělali a dělají, z mého pohledu je to větší záruka než je momentálně u AČR....
mužeš uvest par těch jmen u kterych je ta zaruka vetši než u acr-dodneska tam byly všichni,/i když je pravda ,že jinde byt nemohli,/
akorát Petr Civín, lehovec
ty jsou jediný podle mého názoru
Naposledy editováno 01.03.2012 22:25:33
1 reakcí na tento příspěvek A je to tady, Čsms nebere ohled na licence AČR
Zajímalo by mne, zda má Ječmen vůbec pravomoc povolit na podnicích spadajících pod FIM účast jezdců jiných (neFIM) licencí ...
Já myslím, že ne... Pokud ano, tak by si mohlo jakékoliv občanské sdružení vydávat své vlastní licence a hlásit se na oficiální podniky....
Nicméně by se mohl alespoň vyjádřit, že jezdci s AČR licencí nebudou nijak postihováni při účasti na podnicích ČSMS ... v tom bych viděla onu možnou benevolenci...
Naposledy editováno 02.03.2012 07:43:04
1 reakcí na tento příspěvek A je to tady, Čsms nebere ohled na licence AČR
Pokud je podnik uveden v národním kalendáři té či oné země, tak stačí příslušná licence národního typu. A protože držitelem národní autority je CSMS s požehnáním FIM - viz bod 4 dopisu V.Ippolito, stačí národní licence jím vydaná
Na podniku, který není v našem národním kalenáři, licence CSMS nestačí. Takže třeba Frohburg - jezdec musí mít mezinároní licenci ACR. Dokud nebude jasné stanovisko UEM, nesmí CSMS mezinárodní licence vydávat a taky se k tomu nechystá. Až dle dopisu UEM
Ovšem -každý pořadatel má právo si jezdce vybírat, takže klidně muže jezdce s licencí, kterou nechce, nevzít.
Napíšu absurdní příklad, ke kterému doufám nedojde. Starák jede pod ACR - nemusí vybrat jezdce mající licenci CSMS, Těrlicko zcela opačně.
Ale existuje i možnost viz německo. Tam je sdružení VFV, které zastřešuje pouze veteránské závody, nemá národní ani mezinárodní autoritu u FIM, ale UEM, potažmo FIM uznává jejich činnost a akceptuje ji, takže na veteránskou licenci VFV se muže závodit. Prostě v jiným zemích je několik organizací pracujících v moto sportu, každý má svůj "píseček", vycházejí spolu, spolupracují a pak nemají u FIM potíže.
A mohl bys mi přeci jen poslat link na řády FIM/UEM?
Nevymezuje možnosti a "manévrovací prostor" pořadatele jeho nadřazená organizace a té zase její nadřazená organizace?
Proto bych chtěla vidět řády FIM/UEM abych věděla jak vymezuje manévrovací prostor pro jednotlivé členy....
Na tom snad není nic zlého, ani protistátního ani protiČSMSkého, ani protiAČRského ...
Naposledy editováno 02.03.2012 10:13:03
1 reakcí na tento příspěvek A je to tady, Čsms nebere ohled na licence AČR
www.fim.ch
www.uem-moto.eu
přepokládám, že to tam bude pod rules, ale přímý link nevím
ale že si pořadatel muže jezdce vybrat, to bude asi všude na světě, třeba Dorna, která organizuje MS si taky vybírá.
Naposledy editováno 02.03.2012 10:18:22
Co se týče výběrů... Myslím, že čeští pořadatelé budou chtít hlavně naplnit rošt, a pokud by si chtěli vybírat tak férově podle poslání přihlášky, případně podle zvučnosti jména a až v poslední řadě podle licence ...
Ale je to samozřejmě na každém pořadateli... Někdo to bere striktně podle zaslání přihlášek (z tohoto důvodu jsme nejeli Těrlicko ... naše chyba) a někdo nejprve započítá všechny hvězdy a o zbytek se poperou "řadoví" jezdci ... a jestli letos zavedou i výběr dle licence ... tak třeba ušetříme a uděláme si po letech dovolenou ...
Vše se ukáže ...
1 reakcí na tento příspěvek A je to tady, Čsms nebere ohled na licence AČR
ČSMS uvádí, že bude respektovat licence AČR - hurá - no brzdil bych. Otázkou je jaké mezinárodní, národní, nebo obojí. Háček je v tom, že odstavec nad tímto prohlášením se uvádí, že ČSMS je jedinou národní autoritou v ČR. Pak ale nemůže uznat národní licence od AČR, to by si odporovalo. Proto jsem se včera dotazoval jaké licence bude akceptovat. Zatím nemám odpověď.
AČR odmítá tolerovat licence ČSMS, protože je jedinou mezinárodní i národní autoritou v ČR a na tom si trvá, ale nebude jezdcům s licencí AČR zakazovat starty na podnicích ČSMS, jelikož na to nemá pravomoc.
Lze jen dodat, aby se v tom předbíhání obou organizací vyjít vstříc jezdcům, pořadatelům a zajistit normální chod seriálů pro rok 2012 než situaci vyjasní bezmozkové z FIMu prase vyznalo.
V tuto chvíli by to znamenalo, že jezdci s licencí AČR mezinárodní mohou startovat ve všech podnicích na území ČR. Jezdci s národní licencí AČR taktéž, pokud ve svém prohlášení ČSMS jasně specifikuje, že je bude tolerovat.
Jezdci z licencí ČSMS budou moci jet jen podniky pod hlavičkou ČSMS.
Jen upřesním. Ten kdo tyto orgány udržuje v chodu jsou pořadatelé, kteří platí za pořádání podniků a jezdci, kteří platí pořadatelům za start a autoritě za licence. A to nemalé peníze. Jak je možné, že dva lidi drží v šachu několik set jezdců. Platíte si vše a především to, že chcete jet kvalitní a společný seriál, který navíc nevymyslela žádná autorita, ale parta nadčenců a fandů či jezdců motocyklového sportu, kteří dělají "těmto namyšleným" autoritám reklamu doma i ve světě. Jak dlouho se necháme vydírat v ambicích o získání finančních toků ze státu. Ono o nic jiného nejde, jinak by jsme dnes už řešili kdo má jak připravenou motorku a né roztrženou kombinézu na zadku, aby mu tam někdo vlezl.
V pondělí vstupuje do jednání s AČR SMS Hořice s jasnými podmínkami, jak odjet celý seriál přírodních okruhů a nehodlá s těchto podmínek ustoupit, protože nám došla trpělivost. Pokud neuspějeme, bude jasné jak moc si svých "živitelů" autority váží a podle toho se zařídíme. Jak, to si nechám zatím pro sebe.
SMSky jsou tu proto, aby zastupovali zájmy jezdců a naším zájmem ve středisku Hořice je, aby jezdci odjeli podniky stajně jako v minulosti a pokud si to autority rychle neuvědomí, mohou mimo jiné taky zůstat bez nemalých finančních prostředků na život.
Já jen doufám, že máme všichni stejný cíl, ať jsou to jezdci, nebo pořadatelé - závodit a je mi celkem jedno, kdo licenci vystaví. Ale když ji vystaví neznamená to, že nás nebude respektovat.
Přeju hezký den.
Dusms
AMK Hořice: Připravují 50. ročník Zatáček, které mohou mít klíčový význam pro budoucnost českého road racingu, budou velmi sledované i lidni z nemotocyklové části a jednoznačně se musejí povést. Přípravy jsou dlouhodobé a začaly pod ACR, tím se mi zdá logické, že se závod pod ACR pojede. Hořice už nemají čas na spekulace, ted musí prostě jen a jen makat, termín je za rohem. Ale po závodech bude dost prostoru na vzájemné debaty a nevidím žádné spory, které by výkonný výbor divize přírodních okruhu CSMS a AMK Hořice měl mít.
SMS Hořice: Z vlastní zkušennosti vím, že jeho práce je po dlouhé roky kvalitní. At bude mít v prosinci autoritu ACR či CSMS, nevidím důvod, proč by středisko nemohlo dát pracovat, CSMS jasně řekl, že vítá všechny kvalitní lidi. Pokud budou lidé ze SMS Hořice chtít pracovat, výkonný výbor divize přírodních okruhů CSMS jistě jejich středisko podpoří a v žádném případě nebude nikoho kádrovat a házet klacky pod nohy.
Dusms píše:
AČR odmítá tolerovat licence ČSMS, protože je jedinou mezinárodní i národní autoritou v ČR a na tom si trvá, ale nebude jezdcům s licencí AČR zakazovat starty na podnicích ČSMS , jelikož na to nemá pravomoc.
Tohle je asi zásadní informace, kterou je třeba vypíchnout a s kterou by měly skončit veškeré obavy ohledně licencí ...
Dusms
1 reakcí na tento příspěvek A je to tady, Čsms nebere ohled na licence AČR
2LEKO píše: ..můj obecný a asi i povrchní názor...Ječmínkovi i Abrahamovi je uplně u prdele nějaký závod v Hořicích..tam se jedná o finance v rámci komplet motoaktivit a EU dotací a dotací MŠMS!!!!
ano nej a pouze peníze1 reakcí na tento příspěvek A je to tady, Čsms nebere ohled na licence AČR
Dusms píše: Nemáš pravdu 2leko, on je jím uprdele nejen závod v Hořicích, ale celý seriál přírodních okruhů, protože zatím z toho mají jen minimální příjmy. A zatím co se pořadatelé "pakujou" oni mají na dromech prázdno. Jak říkaj výstižně podlipáci, "na příroďáky se chodí diváci koukat na jezdce a na dromy jezdí závodníci koukat na diváky, protože je i v tom kalupu všechny viděj"
a to je ten důvod proč si myslim že je bude chtít Abrhám zrušit