V první řadě chceme všechny jezdce požádat o dostatek trpělivosti. Víme, že současná situace není vůbec jednoduchá ani přehledná, i my – ČSMS - jsme ve svojí práci v řadě momentů odkázáni na očekávané rozhodnutí FIM, přestože pro národní prostředí jsme z rozhodnutí Ministra školství, mládeže a tělovýchovy výkonem této autority v ČR již pověřeni.
Nový projekt ČSMS realizujeme za chodu a jsou úkony, ve kterých jsme právě na členství v FIM úzce vázání, i proto dochází k této pro obě strany nepříjemné prodlevě.
Pokud tedy nepotřebujete z objektivních důvodů licenci před koncem února, doporučujeme vyčkat až do tohoto termínu. K vydávání licencí jsme připraveni.
V současné době si mohou všichni zájemci vyřizovat vystavení licence jezdce NÁRODNÍ, vydávání licencí jezdce s MEZINÁRODNÍ působností bude vyjasněno po 20. únoru, kdy by mělo být známo rozhodnutí FIM ve věci přijetí ČSMS za jejího člena. Pokud bude mezinárodní autorita 20.02. přidělena ČSMS, bude obratem zahájeno i vydávání licencí mezinárodních.
ČSMS předem všechny v rámci transparentního a férového jednání upozorňuje, že nebude z pochopitelných důvodů brát zřetel na licence vydané pro rok 2012 Autoklubem ČR. Její držitel si bude muset, pokud bude chtít startovat na podnicích ČSMS, vyřídit a zaplatit licenci u ČSMS.
Výjimkou budou pouze:
nutnost vystavení mezinárodní licence již teď (účast na mezinárodním závodě v této době apod.),
start na závodech právě probíhajících (motoskijöring, ledová plochá dráha, freestyle aj.), ale vždy s řádným doložením (výsledková listina ze startu apod). V takovém případě bude nutnost vystavení licence AČR akceptována a licence ČSMS bude vystavena žadateli pouze za manipulační poplatek (doložit oficiální výsledky a kopii licence AČR). ČSMS bude dále u jezdců, kteří si již vyřizují či vyřídili žádost o licenci AČR a rozhodli se v mezidobí, že si chtějí nechat vystavit licenci ČSMS, akceptovat platnost lékařské prohlídky doložené na žádosti o licenci AČR. V takovém případě žadatel k žádosti o licenci jezdce ČSMS (bez lékařské prohlídky), přiloží i ORIGINÁL potvrzení lékaře na žádosti AČR.
PLATBY za licence zasílejte na Územní sportovní centra jednotlivých divizí. Pokud v informaci nenaleznete pro svoje odvětví příslušné ÚSC (viz seznam fungujících ÚSC), se svojí platbou počkejte po 20.02. a nebo ji směrujte na centrální účet ČSMS (viz ČSMS, servis - platbyinformace o platbách)
Licence NÁRODNÍ
Jezdci mohou žádat o licenci jezdce NÁRODNÍ s použitím příslušného formuláře. Ten po vyplnění (včetně lékařské prohlídky) a podpisu pošlou na příslušné Územní sportovní centrum (ÚSC) vybrané disciplíny dle adresáře ÚSC. I licence národní budou fyzicky vydávány až po 20.únoru 2012, do té doby si lze vyřizovat všechny s tím spojené úkony (vyplnění žádosti, lékařská prohlídka, platba apod.). Aktualizované informace najdete vždy na těchto stránkách či na oficiálních webech jednotlivých sportovních divizí.
Licence MEZINÁRODNÍ
Všem zájemcům o mezinárodní licenci, kteří ji do konce února ke své sportovní závodní činnosti nepotřebují, doporučujeme vyčkat s žádostí o licenci u jakékoliv motoristické organizace právě do výše uvedeného termínu.
A 1.800 Kč
B 1.000 Kč
C licence regionálního charakteru – užití vždy dle soutěžního systému příslušného odvětví 700 Kč
H Hobby 200 Kč
L Lyžař 300 Kč
S Spolujezdec side 600 Kč
M Mládež (pro jezdce do 17ti let) 500 Kč
V Veterán (pro jezdce nad 45 let)
lehovec píše: Rozzet - nad tím máš napsáno, že ta verze podléhá schválení, ale máš pravdu, že se návrh zveřejnovat nemusel.
Přebor CR do 250 ccm obsahuje motocykly do 250 ccm. Zda pořadatel jestě vyspecifikuje jejich stav podle kategorií a vyhlásí, je to jeho věc. Tak jak to bylo v kyjově nebo těrlicku. Nikde v mezinárodních řádech třída 250 se nejmenuje 250 GP, ale 250. Já pojem 250 GP slyšel jen u nás. To že pořadatel vyhlásí dvoje vítěze si hrave napíše do ZU dle svého pocitu.
No hele ... to že verze podléhá schválení, ještě nevyjadřuje, zda schválena, byla, či bude, či nebude, či že se o ni bude teprve jednat.
Řády snad vždycky podléhají schválení, nebo snad ne? Takže se uvádějí zcela zavádějící informace.
Pohár příroďáků se bude vyhodnocovat taktéž pro třídu 250 společně? Tak to je poněkud zvláštní situace, každopádně jezdci 250GP, mohou mít téměř jistotu odměn, neboť jich tam bude dost na to aby se odměny nekrátily a pořadí na prvních místech mají asi jisté ....
Naposledy editováno 01.03.2012 11:12:15
1 reakcí na tento příspěvek A je to tady, Čsms nebere ohled na licence AČR
Přebor 250 je vypsán jeden přebor. Považuji za nesmysl, aby byl vypsán přebor 250 GP - kolik tam pojede jezdců? Loni v kyjově dojeli dva a třetí na stupních byl lefan, který byl do GP omylem zařazen chybou při přejímce. A mezi SP byl v propadlišti... Navíc, do Přeboru se hodnotí pouze jezdci s českou licencí.
Odměny - to zase záleží na pořadateli, jak si to určí a pro koho to vypíše.
lehovec píše:
Přebor 250 je vypsán jeden přebor. Považuji za nesmysl, aby byl vypsán přebor 250 GP - kolik tam pojede jezdců? Loni v kyjově dojeli dva a třetí na stupních byl lefan, který byl do GP omylem zařazen chybou při přejímce. A mezi SP byl v propadlišti... Navíc, do Přeboru se hodnotí pouze jezdci s českou licencí.
Odměny - to zase záleží na pořadateli, jak si to určí a pro koho to vypíše.
No mě přijde zase ujetý, aby se hodnotili všechny 250... Protože prakticky každý trošku dobrý jezdec GP odsune i super jezdce SP... pro mne je to dost demotivující ... a myslela jsem, že by se jezdci měli především motivovat ...
S těmi odměnami mi to není jasné ...
Je asi jasné, že pro to aby se tyto třídy daly bodovat, tak musí jet společně ... Takže je možné, že odměny může pořadatel rozdělit třeba jezdcům až od 4 místa? Neb před nimi byly GP a těch je málo tak mají odměny zkrácené na 0,- ?
2 reakcí na tento příspěvek A je to tady, Čsms nebere ohled na licence AČR
tento nick měl muj kamarád Tomáš lehovec, běžný fanda motorek. Využil jsem toho a začal psát své názory sem.
Jmenuji se Vašek Svoboda a jsem neuspěšný motocyklový závodník.
A protože jsem starý, jak Zatáčky, chci hlavně prosazovat jedno, abychom se nerozhádali, abychom se snažili mít závody takové, jaké vyhovují jezdcům, jejich doprovodům, prostě lidem kolem. A řády, ty se musí tvořit z vašich názorů a já věřím, že lidé ve výkonném výboru přírodních okruhů CSMS to tak chtějí. Ne věřím, vím to!
Pojdme společně hledat mosty, které spojují příznivce ACR a CSMS.
Na prosincovém jednání FIM se vše rozhodne, my tam hlasovat nebudeme, ale tím, že odjedeme dobrou sezonu 2012, ukážeme kvalitu českého motosportu.
2 reakcí na tento příspěvek A je to tady, Čsms nebere ohled na licence AČR
Narazila si na jeden problém. 250 by musely jet společně. Hořice to tak mají, Staré město dle ZU ne. Ale to se dá změnit provádějící ustanoveními.
Přebor 250 v celkovém hodnocení je společný, protože ve třídě 250 GP by byli třeba tři a to se mi zdá nelogické. Ovšem to hodnocení v závodě je věcí pořadatele, viz Kyjov a těrlicko. Dojedu 4.tý, ale jsem nejlepší SP tak mám věnec. Co je na tom demotivujícího?
Odměny: dejme pravomoci pořadatelům. Dá odměny na 25O -pak se vyplatí dle pořadi. Dá odměny pro dvě kategorie, pak u těch, kde jich je méně, tedy pravděpodobně 250 GP je krátí. Ale pořadatel muže klidně vyhodnotit i kagegorii, dám příklad 250 čtyřtakt, to fakt záleží na něm komu dá věnec. Třeba jezdci, který to měl nejdál. Ale přebor je vypsán v celkovém hodnocení pro třídu 250, tak jak je tato třída součástí UEM a FIM.
Naposledy editováno 01.03.2012 12:17:16
Děkuji Ti za odpověď.
Za demotivující považuji, to, že i přes sebevětší snahu mají jezdci SP jen velmi malou šanci se umístit na předních místech v Poháru. Mohou jen doufat, že nyní již slabě zastoupení GPčkaři nepojedou všechny závody ...
Jen doufám, že nevznikne rivalita, a jezdci SP nebudou považovat jezdce GP za parazity, kvůli kterým se nekvalifikovali do závodu ...
Mimochodem, bývalo zvykem, že 250GP jezdili společně s 125GP a klapalo to. GPčkaři neubírali místo SPčkařům a na trati společně s 125GP si nijak nepřekážejí. Naopak se sveze více jezdců.
Když by se i Pohár vyhlašoval samostatně pro 250GP, v čem by byl problém? Náklady na slavnostní večer prodloužený o cca 5 min? Náklady za 3 poháry?
Bylo by to jistě více fér pro třídu 250SP.
Opravdu by mě zajímal ten důvod proč tyto třídy sloučit... ?
Naposledy editováno 01.03.2012 12:23:13
lehovec píše:
Přebor 250 v celkovém hodnocení je společný, protože ve třídě 250 GP by byli třeba tři a to se mi zdá nelogické.
Ano, letos tam budou třeba také jen tři, ale bohužel na úkor SPčkařů ... Ty ač budou ve své kategorii nejlepší, tak dost možná ostrouhají ...
1 reakcí na tento příspěvek A je to tady, Čsms nebere ohled na licence AČR
Ano velmi uspěšný především v oblasti dvou endoprotéz, minimální hybnosti pravé ruky....
250:
Ve třídě 250 SP jede spousta mých kamarádů, dělal jsem jim i vyhlášení Valachia cupu, samozřejmě zadarmo
Ale ta třída se jezdí vlastně jen na klubové úrovni, německo, itálie, oficiálně v UEM není, na rozdíl od 125 SP. Je to dáno tím, že se ty motorky 12 let nevýrabějí. V čechám vznikla pkná třída, obsazená, díky za to. Ale oficiální Přebor fakt vypsat nejde. Loni to bylo jinak, to byl Pohár, to už má ten klubový rozměr, ale Přeborník, to je jiná věc, to už je oficiální věc. Jak říkám, v závodě vence dostanou. Ale pokud třeba Wusa, který vlastně vše vymyslel a jeho nápad se ted aplikuje do oficiální podoby, muže pokud chce pořadí svého Poháru 250 SP vyhlásit.
A ještě: Stejně jako Marx a Engels jsou zakladateli komunismu, tak zakladateli bodovaného seriálu na přírodních okruzích jsou Wusa a LARRY a to už tak v historii motosportu navěky zůstane
Opět děkuji za odpověď a za vysvětlení.
Jen by mne zajímalo jaké organizace je ČSMS členem, když už její soutěže podléhají "vyšší moci" ?
PS: snad již poslední otázka... již se potřebuji věnovat i jiným věcem (věcem kde se nemotají peníze a tak je to ještě o koníčkách a společných zájmech... )
Naposledy editováno 01.03.2012 12:50:33
1 reakcí na tento příspěvek A je to tady, Čsms nebere ohled na licence AČR
Naposledy editováno 01.03.2012 12:58:18
1 reakcí na tento příspěvek A je to tady, Čsms nebere ohled na licence AČR
Pokud uzná autoritu CSMS a vezme jej za partnera, musí se jet mezinárodní podniky dle skutečností platicích v UEM a navíc určí, jak mohou jezdci CSMS startovat v zahraničí, na základě jaké licence či povolení
pokud autoritu neuzná, potom se závody jako terlicko atd nemohou jet jako mezinárodní, tedy s cizími jezdci a pak se vlastně opravdu muže vypsat jakýkoli Pohár
1 reakcí na tento příspěvek A je to tady, Čsms nebere ohled na licence AČR
Ted jsem neoficiálně slyšel, že autoklub licence CSMS neuzná a ani nechce, aby se podniky ACR počítaly do Přeboru. To je hodně špatná zpráva. To by Vysloužilové nemohli jet s licencí CSMS Hořice a já jich chtěl půjčit Ducati 749 a 998....
1 reakcí na tento příspěvek A je to tady, Čsms nebere ohled na licence AČR
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) A je to tady, Čsms nebere ohled na licence AČR
Larry píše: startovní rošt si postaví každý pořadatel dle svých podmínek
a to bude v ZU
čili já vidím Hořice 4-3-4
1 reakcí na tento příspěvek A je to tady, Čsms nebere ohled na licence AČR
mimo to budeš v knize o 300ZGH vyfocenej na motoru (SPP125)
aby každej věděl že nejsi "jen" komentátor ale že si nebo byl i závodník
Naposledy editováno 01.03.2012 16:16:01
jarek38 píše: ahoj Vasku,pokud je to pravda,tak aspon ti panove ukazuji o co jim jde predevsim,sport to asi nebude,bylo by zajimave vedet ,kdo jmenovite takto rozhodl,nejspis se schovaji za jecminka
asi ti z Hořic co??!!
Larry píše: jestli o mně někdo řekne, že jsem byl suprovej jezdec, tak je to víc, než kdyby mi dal někdo 100 milionů.
mimo to budeš v knize o 300ZGH vyfocenej na motoru (SPP125)
aby každej věděl že nejsi "jen" komentátor ale že si nebo byl i závodník
to je ta fotka o který Vašek prohlásil, že na tom vypadá jako na minibiku