globalmoto_kveten





Téma: Radiální pumpa
 
1.10.2007 v 20:59
Když mám axiální pumpu o průměru 13 mm, bude průměr radiální pumpy při výměně stejnej? Teoreticky jo ale třeba možná je ta radiální konstrukce o tolik lepší, že by bylo dobrý změnit i její průměr?

Jen pro případ, že by se mi nepodařilo sehnat těsnění do přední brzdový pumpy

dík
Předchozí
1 2
Následující

(reakce na) Radiální pumpa

25.10.2007 v 10:40 | Nahoru | #31
assassin> jde mi o to, že rameno mezi bodem otáčení a bodem styku není rovnoběžné ani kolmé s osou pístu pumpy a proto v tomto bodě působý síla obecná, která je tečná na kružnici opisovanou ( tedy kolmá na rameno ) a rozkládá se na složku rovnoběžnou s osou řidítka ( axiální ) a složku kolmou na osu řidítka ( radiální ). Pro pohyb pístku lze použít jen složku rovnoběžnou s osou pístku, u axiální pumpy složku axiální a u radiální složku radiální.
Když platí, že M1 = M2, kde M = F x L , tak na kratším rameni k vyvození stejného momentu potřebuju větší sílu. Z kinematiky radiální pumpy vychází kratší rameno než u pumpy axiální, tudíž je tam větší síla F1. A odtud se dostáváme k hydraulice. F2 = S2 / S1 x F1, kde F2 je síla v třmenu, F1 síla na píst pumpy, S1/2 jsou příslušné plochy. Jestliže potřebuju větší F2 a S1/2 jsou konstantní tak musím zvětšit F1.

Takže se dostáváme k tomu, že: "jinak to jakym smerem je na ty pumpe umistenej valec/pist nema na nic vliv" není tak upně správně, a že radiání pumpa brzdí víc a má to své opodstatnění a není to jen modní výstřelek nebo rozmar.

jinak toto není úpně přesné :) ,ale pak by to bylo moc dlouhý

1 reakcí na tento příspěvek Radiální pumpa

25.10.2007 v 10:49 | Nahoru | #32
jendag: furt se mi to nezda.... ja bych rekl ze v pocatecnim stavu je to rameno kolme na osu pumpy i u klasiky.... a az postupnym otacenim se to meni... proto ta nelinearita.... ale to je u radialni pumpy taky.... paka se taky otaci a pohybuje se po kruhove trjektorii ... proto ten stejny pripad.....

vzhledem k tomu ze jde o mechanicky prevod.... tak musi platit zakon zachovani nergie... tzn pokud mam na obou typech stejnou drahu paky ovladane rukou... nemuze u jednoho bejt vyledkem vetsi sila .... vlastne prace(predpokladam totiz stejnou drahu u obou-je jasny ze kdyz jedno bude mit vetsi prevod tak sila bude vetsi..ale desky nedolezou ke kotouci....) .... takze v odlisnost konstrukci pravdepodobne spociva v jinem prubehu jak rikal dawe (ja si zatim nedokazu predstavit proc) nebo v nejake dalsi konstrukcni vyhode...servisovatelnost,vyrobni naklady atd.....

(reakce na) Radiální pumpa

25.10.2007 v 11:24 | Nahoru | #33
assassin> ok, vememe si jednoduchej příklad
Zadání: zvětšit sílu Fb ( síla pístu / pístků v třmenu )
Podmínky: Sp , Sb, Lp , Lb jsou konstantní ( Sp - plocha pístu v pumpě, Sb - plocha pístu / pístů v třmenu, Lp - dráha pístu v pumpě, Lb - dráha pístu / pístů v třmenu ),
tření zanedbáme
síla od řidiče je stejná pro obě pumpy, stejné je i rameno působení, síla je kolmá na rameno
Vztah: Fb = Sb/Sp x Fp
Jak to uděláš? ;)

Když se kouknu na fotky axiální a radiální pumpy tak rameno je u radiální menší.

3 reakcí na tento příspěvek Radiální pumpa

25.10.2007 v 11:40 | Nahoru | #34
jenDAG: kdyz to podas takhle tak reseni neexistuje... to jako kdybys mi rekl ze chces abys kladkou zvedl 2x tezsi bremeno ale smel vythanout stejnou dylku provazu....
jednodusse neni reseni....

to ze mas nakou konkretni fotku kde je rameno u rad mensi nez u konkretni axialni... je to proste konkretni konstrukcni reseni..... pokud to rameno je u radialni mensi tak je tam samo vetsi sila na pistek pumpy... ale na pozadovanou drhu pistku v nrzdici musis mit delsi krok na pace.....

(reakce na) Radiální pumpa

25.10.2007 v 11:57 | Nahoru | #35
assassin> jj, tam jsem to napsal blbě, chtěl jsem říct, že dráha mě nezajímá, jde mi jen o zvětšení síly.
Beru obecně používané pumpy. Porovnávat lze jen podobné kostrukce, jednoramená vs. jednoramená páka.

(reakce na) Radiální pumpa

25.10.2007 v 12:03 | Nahoru | #36
assassin> nepopírám, že jde udělat lepší axiální pumpa než "normální" radiální, jde , ale zas to bude na úkor počtu prvků a složitosti konstrukce, takže se na to nakonec vyser.. a použiješ radiální pumpu, protože bude jednoduší, levnější a lehčí

(reakce na) Radiální pumpa

25.10.2007 v 12:21 | Nahoru | #37
assassin> vlastně ne, dráhy pístků pump můžou bejt stejný, to stejné rameno působení je pouze ve vtahu k síle od řidiče. síly do pístku mají různá ramena

to je jako s tou kladkou, prostě musíš zabrat 2x tolik :)

takže otázka je: jak udělám větší sílu do pístku?

zmenším rameno -> radiální pumpa

2 reakcí na tento příspěvek Radiální pumpa

25.10.2007 v 14:41 | Nahoru | #38
jenDAG: zmensim rameno, mam sice vetsi silu....ale musim zmacknout paku o umernou drahu navic...tzn pokud brzdim treba 2ma prsty uz mi muze packa narazet do kloubu prstu ostatnich....

zmensim rameno - radialani pumpa ... vzdyt prece rameno muzu zmensit i u "klasicke" navic proc resit ramena, kdyz vyslednej prevod co chci dosahnout muzu udelat hydraulicky... v tomhle smeru jsou si obe pumpy rovnoceny.... a myslim za stale si nekapnul na to proc ty "lepsi" jsou radialni..... (ja to taky nevim)

(reakce na) Radiální pumpa

25.10.2007 v 14:54 | Nahoru | #39
assassin> tak to jsem zvědavej, kdo to rosekne :)

(reakce na) Radiální pumpa

25.10.2007 v 15:42 | Nahoru | #40
Dawe02>

uz tomu rozumim :) ma to hlavu a patu

takze kdyz si koupis radialni pumpu,tak zvetsis prumer pistku => zmensis zdvih pistku a zvetsis taky potrebnou silu na pistku. To dozenez prevodem na pace.
Proste to chapu tak,ze ten palec co jezdi po pistku u radialni pumpy vykonava kratsi drahu v axilnim smeru a tim mensi zkresleni a zavadeni nelinearity.
Taky z toho plyne nevyhoda a tim vetsi zdvih na pacce ridice.

Radiální pumpa

1.11.2007 v 18:02 | Nahoru | #41
Pánové,
slibuju, že až budu mít obě pumpy na stole, tak je změřím a provedu podrobnou analýzu sil ve všech smerech působích . To by mělo dát rozřešení. Bez těch rozměrů je to ale zbytečný.

1 reakcí na tento příspěvek Radiální pumpa

25.11.2007 v 12:51 | Nahoru | #42
Jakou radiální pumpu místo sériový NISSIN na čtyřpístky u HONDA CBR 900rr 97
Myslím ten průměr pístku

A zlepší se brzdný účinek? mám opletený hadice a stejně vadne...brzdovku mám na každou sezónu novou

Radiální pumpa

28.11.2007 v 12:19 | Nahoru | #43
jo a koukl sem seriovku pumpu mám 14mm

(reakce na) Radiální pumpa

29.11.2007 v 09:29 | Nahoru | #44
gsx goes to cbr> vadnutí brzd způsobuje přehřívání brzdové kapaliny, která se vlivem vysoké teploty mění na plyn a ten je mnohem lépe stlačitelný než kapalina, takže problém nevyřešíš jinou pumpou, ale jinými brzdovými destičkami...

(reakce na) Radiální pumpa

30.11.2007 v 10:42 | Nahoru | #45
assassin> Nejsem odbornik, ale neco o tom vim. Reknu ti to takhle. Je to na zavodnich motorkach? Je. Takze to je urcite lepsi nez to co se delalo do ted. Nikdo nevi proc, ale je to tak. Asi bych to prirovnal k vyfucku. Seriovej vyfuck. Nejede to. Das tam ladak, rve to a pride ti ze to mnohem lip jede. Ale kdyz si to hodis na brzdu, tak zjistis ze ti ladak zase tolik nedal. A kdo pozna nejakych 5 koni na motorce o vykonu kolem 150 koni? Jen cekam kdy se od diskuse o pumpach prejde ke trmenum. :D

1 reakcí na tento příspěvek Radiální pumpa

30.11.2007 v 10:48 | Nahoru | #46
lasty: no me to rikat nemusis... marketing dela svoje.... na specialu to ma treba vyhodu kterou u normalni moto nepoznas.. ale pokud na produkcni moto udelas to same tak to vypada "race" a lidi to spis koupi.... jako u rad. trmenu kdy je jednodusi prestavba z mokrejch ocel kotoucu na suche karbon kotouce s rozdilnejma prumerama.... nemusi se prendavat adapter ale hodi se pod trmen podlozky....

jo a mam celkem drahe "ladaky" a jede to s nima hur nez serie:)

(reakce na) Radiální pumpa

30.11.2007 v 13:20 | Nahoru | #47
assassin>Tak ty to znas. Ale vsadim se ze spousta lidi ti bude rikat jak to skvele brzdi atd... Asi jako s tou pumpou. Podle me je jedno jaka tam je.

Radiální pumpa

23.12.2007 v 17:12 | Nahoru | #48
Podle mne slusny clanek o tom je na motorradonline.de
http://www.motorrado...mszylinder.99388.htm

bohuzel nemecky...
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist