paolo_novy Přidat reklamu

Téma: repase klikoveho hridelu typ 354
26.2.2012 v 09:59
Dobry den je tu nekdo kdo by mi poradil jak repasovat klikovou hridel na jawa 350/353 soustruh mam indikator tez lis take.Prosim o postup a vse kolem vyvazeni uhlovani a na co si mam dat pozor.Dekuji za rady

repase klikoveho hridelu typ 354

26.2.2012 v 11:37 | Nahoru | #1
Dát to někomu kdo to umí

1 reakcí na tento příspěvek repase klikoveho hridelu typ 354

26.2.2012 v 13:01 | Nahoru | #2
Pokud to chceš dělat jenom proto že ušetříš tak na to zapomen stejně musíš koupit ojnici,ložisko,futro,čepy +poštovný a tvoje práce zkus Padalíka,vynulovat klikovku je pakárna

1 reakcí na tento příspěvek repase klikoveho hridelu typ 354

26.2.2012 v 13:52 | Nahoru | #3
a ona je hnutá nebo je vydřená tam kde jsou nalisované ložiska?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) repase klikoveho hridelu typ 354

26.2.2012 v 14:15 | Nahoru | #4
WoxmenRX> Hnuta zrejme neni koupil jsem to vcera a vypada ze jsou pridrena na ojnici ale kdyz se to dela tak vse chci nove

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) repase klikoveho hridelu typ 354

26.2.2012 v 14:17 | Nahoru | #5
Drak1> Setrit urcite nechci ale mam moznosti a je treba se necemu priucit stejne kdyz to nezvladnu tak to nekdo udela

(reakce na) repase klikoveho hridelu typ 354

26.2.2012 v 14:29 | Nahoru | #6
hjcvita> aha, znám způsob repase kliky když je vydřená tam kde jsou nalisovaná ložiska na ty vydřená místa se nanese kov v prášku a potom se obrobí tak aby ta klika zase získala svoje původní parametry takže vlastně renovace

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) repase klikoveho hridelu typ 354

26.2.2012 v 20:34 | Nahoru | #7
hjcvita> No pokud to chceš zkusit rozlisuj kliku vyměn čepy a ojnici,opatrně nalisuj upni mezi hroty a můžeš vystředovat:Potřebuješ dva úchylkoměry,měděnou paličku a trpělivost.Měří se zda při otáčení čepy házejí,nebo se proměřují s povrchy setrvačníků i jejich boky.Maximální házivost je 0,02-0,03mm.Prostě opatrně poklepávat po obvodu nebo po čele a vyrovnat oba čepy do přesně souosé polohy Přeji hodně zdaru

(reakce na) repase klikoveho hridelu typ 354

28.2.2012 v 20:12 | Nahoru | #8
Drak1> Jo diky za radu dam vedet

1 reakcí na tento příspěvek repase klikoveho hridelu typ 354

29.2.2012 v 10:21 | Nahoru | #9
Na této motorce je klika skládaná a jak psal Drak, dají se vyměnit všechny čepy.
V podstatě se to dělá tak, že první musíš kliku rozpůlit a vyměnit hlavní čepy. Po zalisování je dobré se vyrovnat se setrvákama. Pak řádně poměříš prostor v bloku a sílu setrváků + šířku ojnice. Kompletní klika by měla mít nějakou axiální vůli mezi ložisky v bloku, tak 0,5mm (počítat s těsněním mezi bloky). Axiální vůle ojnice mezi setrvákama by měla být tak 0,25-0,30mm. Této hodnoty lze dosáhnout přidáním příložek třeba z ocelového plechu (musí být rovné!!!)patřičné síly mezi ojnici a setrváky. Symetricky z každé strany jednu.
Pak zalisuješ do jednoho setrváku ojniční čep, dáš na něj všecko, co tam má být a v prizmě nahrubo "naklepneš" druhý setrvák a slisuješ na rozměr,jaký sis vypočítal s tou potřebnou vůlí v kartrech.
No a metodou nekonečné trpělivosti a správně mířených úderů a nebo i šprajců pajsrem kliku mezi hroty vyrovnáš.
A nebo si to necháš udělat třeba u Padalíka, ten ti nechá vůli mezi setrvákama a ojnicí klidně 3mm (jako mě - žeprý na olej ) a možeš jezdit.
Hádej, s kterou klikou najedeš víc .
Ještě jedna věc - klika (ojnice) musí jít v bloku přesně v ose válce.
Ale to obvykle po montáži tak je.

Naposledy editováno 29.02.2012 10:23:48

(reakce na) repase klikoveho hridelu typ 354

1.3.2012 v 05:33 | Nahoru | #10
Zdenalbenal> dekuji za popis par veci uz jsem delal snad me ta trpelivost nezlomy

repase klikoveho hridelu typ 354

2.3.2012 v 13:04 | Nahoru | #11
Tak alespoň víš, jak malé klepnůtí dokáže kliku o pár stovek rozhodit.
Takže je nanejvýš vhodné na ňu při montáži neklepat.
Párkrát sem už dával k zapalku válečkové ložisko. Doleva kliku do ložisek vtáhneš přes nějaké příchystky - tam je závit mocný (zatepla to de líp). Vpravo ta šestka někdy nestačí. Nebo se musí víc zehřát. Tak proto ten váleček, neb i demontáž je pak sranda.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawablázni [1 ... 3899, 3900] Jawa 250/559, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kýv... Kafi 116985 Včera v 22:54 Koudy01
Replikový karburátor jawa Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 350/361, Jawa 350/360 pan... Jirk_K 3 4.3.2024 v 22:59 kokoška.
Turecké výfuky JAWA Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kývačka anton_ 6 19.2.2024 v 07:14 cmiral
na fichtlu přes rakousko Jawa 50/23 Mustang, Jawa 350/354 Kývačka Matmote123 24 17.1.2024 v 19:44 Frantas
Rok výroby mororu Jawa 350/354 Kývačka jawari 1 26.11.2023 v 23:17 Kohlstein


TOPlist