paolo_novy Přidat reklamu

Téma: KTM LC4 640 Adventure
28.11.2006 v 00:54
Pořád jsem čekal až tuto rubriku někdo založí a ono nic. Tak jsem to udělal já. Takže jezdím prvním rokem Adventure 640. Zkušenosti mám dobré i horší a rád bych si poslechl ostatní jak jsou na tom. A samozřejmě se podělím o své zážitky a poznatky s touto moto.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM LC4 640 Adventure

25.1.2012 v 15:37 | Nahoru | #6361

Klasika píše: Kopriw> Ohledně brzdovky hlasuju pouze pro DOT 5.1. Když jsem hned po koupi brzdovku měnila, dala jsem tam - tehdy ještě neznalá - DOT 4. Kurnik to byl nápad. Zadní brzda furt vřela a nedalo se s tím vůbec jet, jakmile jsem se víc než 2x za sebou dotkla zadní brzdy, brzda se kousla, bloklo se mi kolo a čekala jsem čtvrt hodiny, než to zchládne, abych mohla pokračovat. Chvíli trvalo, než nám došlo, v čem je problém. Byla jsem totiž nařčena z toho, že si na páce brzdy stojím...
O použivání DOT 5.1 jsem se dočetla někde na cizojazyčném webu advíkářů. Zkusila jsem, fungovalo a už tam nic jinýho neleju.

To Rumas: jo, správně, na víčku je napsáno "only DOT 4", ale jak píše HonzaTA, 5.1 tomu na rozdíl od 5 neublíží a může se klíďo použít.



Jirka77:
V minulých asi 14-ti dnech jsem přečetl (skoro) celé toto téma. byla to fuška
A tak se ze mě stal znalec LC4 teoretik!
Některé příspěvky jsem si zkopíroval a jeden od Klasiky přidávám jako odpověď!

dodávám, že na výrobci moc nezáleží!

Naposledy editováno 25.01.2012 15:38:49

(reakce na) KTM LC4 640 Adventure

25.1.2012 v 16:43 | Nahoru | #6362
storeman> ještě že sis koupil LC4. Dík

(reakce na) KTM LC4 640 Adventure

25.1.2012 v 19:50 | Nahoru | #6363

Klasika píše: A já jsem zase viděla Hajnýho jezdit s tímhle nízkým blatníkem z našeho Advíka a čéče - jak on to dělá, že ho ani jednou neucpal. To asi blatníkem nebude....


a co poradny blato... to jsi taky videla??

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM LC4 640 Adventure

25.1.2012 v 22:04 | Nahoru | #6364
Jirka77> hele neni to takhle nahodou napsany na pumpe ?

(reakce na) KTM LC4 640 Adventure

26.1.2012 v 01:44 | Nahoru | #6365

misterjohnny píše: Jirka77> hele neni to takhle nahodou napsany na pumpe ?

Ja treba urcite namam na pumpe DOT 5.1 a kdyz sem menil tak sem to neresil a dal radeji na radu zkusenejsich. Myslim ze na pumpe mam napsano DOT 4, nalil sem tam 5.1 a bez problemu .... nebo ze by ta moje znicena brzda byla zpusobena spatnou kapalinou? No, to je snad nepravdepodobny kdyz tam kapalina byla nakej ten tisic km

(reakce na) KTM LC4 640 Adventure

26.1.2012 v 08:24 | Nahoru | #6366
misterjohnny> hele ty pumpo náhodou to tam napsaný je, ale vím že se to tu řešilo a chtěl jsem něco spešl . A nevěděl jsem jestli to je DOT 5, nebo 5.1 .

KTM LC4 640 Adventure

26.1.2012 v 12:54 | Nahoru | #6367
Jirka77> hledej šmudlo
hledat DOT 5.1
V době výroby naší herky nic lepšího nebylo, proto je tam asi napsáno DOT 4. Teď už je DOT 5.1 a za chvíly bude DOT 6.2

KTM LC4 640 Adventure

26.1.2012 v 16:22 | Nahoru | #6368
Docela mě zajímalo, jak to s tou brzdovkou je, takže jsem teď chvíli pátrala po netu a vypátrala jsem následující:
Wikipedie: Většina kapalin prodávaných v Severní Americe je klasifikována Ministerstvem dopravy USA (DOT) do tříd jako „DOT 3“ nebo „DOT 4“
- takže už je jasné, proč DOT.. ale že to je zkrata ministerstva dopravy amíků by mne ve snu nenapadlo...
A teď ty čísla - stránky Cinolu:
Hydraulická brzdová kapalina CINOL DOT 3 je určena pro vozidla, u kterých dochází k menšímu zatěžování brzdového systému během provozu. Zejména je použitelná tam, kde nedochází k častému prudkému přechodu z vysoké rychlosti na nižší.
Hydraulická brzdová kapalina CINOL DOT 4 je určena pro vozidla, u kterých dochází k většímu zatěžování brzdového systému během provozu. Zejména je použitelná tam, kde dochází k častému prudkému přechodu z vysoké rychlosti na nižší.
Takže je jasné, že jestli amíci jezdí hlavně na DOT 3 a 4, tak musí doporučovat DOT 4, protože DOT 3 by je poslalo do zdi...
Tudíž si myslím, že nápis na víčku je spíš varování před použitím horší DOT 3 než proti lepším.
Ale to je pouze můj úsudek, může to být úplně jinak

KTM LC4 640 Adventure

26.1.2012 v 17:23 | Nahoru | #6369

KTM LC4 640 Adventure

28.1.2012 v 08:58 | Nahoru | #6370
ahojte nevite jestly muzu do oleje nalejt pripravek ktery mi zaplni mista kde mi netesni tesneni?je urcen na auta. a kcemu slouzi tento kablik ?

KTM LC4 640 Adventure

28.1.2012 v 10:58 | Nahoru | #6371
Beba (rozhovor s ním) by měl být dnes ve vysílání na Radiožurnálu v povídání o Interkontinenetální Rally . Nevím kdy, to mi uniklo, ale asi v motožurnálu.

1 reakcí na tento příspěvek KTM LC4 640 Adventure

29.1.2012 v 13:42 | Nahoru | #6372
Jen takové malá shrnutí této diskuze, když se nejezdí.
Protože jsem nový majitel LC4 , mladý a nadějný rozhodl jsem se o této motorce něco dozvědět a jal jsem pročítat toto vlákno. A přečetl jsem ho celé!!!
Četl jsem to po večerech asi 14 dnů.
Dost věcí jsem si zkopírovat a uložil.
Mnohokrát jsem se pobavil a od plic zasmál, až jsem probudil manželku ve vedlejší místnosti, která pozorně sledovala televizi.
Nejhumornější je diskuze okolo problémů Desma.
Kdybych byl psycholog mohl bych tady vystřihnou podrobný profil mnoha diskutujících.
Také trochu tato diskuze upadá. Asi je to tím, že všechny problémy této motorky jsem již známé.
Nejvíce se mi líbily příspěvky těch kdo o motorce skutečně něco vědí, jako např. ten kdo toto vlákno založil (smazany1380), nebo wimpi,jasterica, qwert, dawka, Klasika, Acerbis.
Diskuze byla založena koncem roku 2006.
V roce 2007 bylo 1580 příspěvků
V roce 2008 bylo 1390 příspěvků
V roce 2009 bylo 1550 příspěvků
V roce 2010 bylo 750 příspěvků
A v roce 2011 do motoráje 620 příspěvků. A potom se řešil motoráj ve 190-ti příspěvcích.
Doufám že tato diskuze bude pokračovat a že bude řešit především KTM LC4.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM LC4 640 Adventure

29.1.2012 v 19:57 | Nahoru | #6373

storeman píše: Jen takové malá shrnutí této diskuze, když se nejezdí......


Jak nejezdí, kdo nejezdí, proč nejezdí???
Ale statistiky ti jdou krásně, to se musí nechat. Přečíst 212 stran vlákna .... na to bych kurňa asi neměl

(reakce na) KTM LC4 640 Adventure

29.1.2012 v 20:06 | Nahoru | #6374
Janek> Ale já vím, že skalní jezdí
Já nejezdím, páč mě trápí rýmička

A těch 212 stran jsem fakt přečetl.
U některých příspěvků třeba jen první dvě,tři slova pokud se jednalo o účasti na akcích která již proběhli, nebo na téma padacích rámů atd atd.

Ale příspěvky ohledně dvou problémových ložisek v motoru mě vyděsily natolik, že příští týden vezu KTMku znovu do servisu a nechám ty ložiska prověřit.
Obě se naštěstí vyměňují bez půlení motoru.

KTM LC4 640 Adventure

29.1.2012 v 21:11 | Nahoru | #6375
Ahoj všem. Dělal jsem doma čistku a mám tu jeden skoro nový nosič na Advíka od Touratechu, viz můj inzerát . Tak kdyby měl někdo zájem, ozvěte se. Díky Zdeněk

1 reakcí na tento příspěvek KTM LC4 640 Adventure

30.1.2012 v 01:36 | Nahoru | #6376
storeman>nechces nahrat ty tvoje "vypisky" z vlakna?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM LC4 640 Adventure

30.1.2012 v 17:17 | Nahoru | #6377
scathe>
Pro nové, mladé ale i pokročilé uživatele KTM LC4 zveřejňuji výpis podle mého názoru věcných příspěvků z tohoto tématu.
Skutečných autorům děkuji!
a doufám, že nebudu popotahován za porušení autorského zákona

1. Olej do motoru: Motorex 20W 60
2. Baterie: od firmy Honoris: MBTZ10S za 1231,- z DPH nebo Odyssey PC310
3. Svíčka NGW DPR8EA-9, nebo BR12YPY nebo NGK IRIDIUM IX SPARK PLUG

4. Zvuky z motoru:
Nicméně dá se přibližně identifikovat dva jasné problémové zdroje ohlašující rychlej průser - od vačky - ložiska zdvihátek těsně před rozpadem jak popisoval Stygi vydávají slušnej rachot, ale to už je bohužel pozdě a pokud je to to druhé nejčastěji odcházející ložisko - na hnací hřídeli - tak to taky jasně uslyšíš - ze strany spojky při neutrálu bude rachtat - do motorů do roku 2002 se dávalo kuličkové 6304, do novějších se dává válečkové BC1. Pokud se rozpadá věneček je nejvyšší čas. Pravda u tak starého LC4 motoru, už to může být i dalších x-věcí, ale tyhle dvě co jsem psal vyřešíš bez půlení.

5. Výměna oleje
1.Vyndat hlavní filtr
2. Uvnitř držáku filtru šroubek 4mm imbus
3. Šrouby zespoda motoru 13+19mm ořech, pozor na těsnění
4. Povolit nalévací víčko
5. Filtr zprava
6. Povolit hadice 8mm stranový
7. Povolit filtr 8mm ořech
8. Vyndat filtr, pozor na těsnění
9. Utáhnout víčko filtru a hadice
10. Utáhnout šrouby zespoda, pozor na těsnění
11. Šroub rám nahoře zprava 17mm ořech
12. Dolů olej 1.3-1.5l
13. Nahoru do rámu 0.6l
14. Motorem odvzdušnit rám, až začne téct!!!!
15. Kontrola rosení velký a malý filtr, hadice, šrouby zespodu.

6. Výměna chladící kapaliny:
nejlepší je rozpojit nějakou nejspodnější hadici. Pozor při plnění. Na motoru je odvzdušňovací šroub pro chladící kapalinu, kterým musíš motor odvzdušnit jinak riskuješ nedostatečné chlazení motoru. Ten šroub je myslím někde vpravo pod svíčkou.

7. kterako vypustit chladící kapalinu z Adv.
Takže postup je následující, uplně jednoduchý:
1. vymontuj vrchní víčko chladiče aby se to měl syst. kde přivzdušnit.
2. Zdělej napojení hadice na levé přední - spodní části motorového bloku - na obr. č. 1 (je to ta tlustší co jde od pumpy do spodní části motoru) = vyteče většina kapaliny, dobré je motorku naklonit tak na 45° aby vyteklo maximum.
3. odpoj tenší hadici na levé straně co je napojena na čerpadlo - na obr. č.2 (vede před motorem na druhou stranu bloku) a opakuj náklon = vyteče obsah hadice a něco z čerpadla
Celkem to dalo něco přes litr!
4. Pak už stačí vrchním otvorem v chladiči dolít - dle výrobce 1L - mě se tam vešlo 1,1 přesně po danou výšku 10mm nad vnitřním žebrováním v chladiči!
5. Nastartovat a nechat chvíly procirkulovat.
Pokud máte v garáži taky takovou kosu jako tady u nás a nevíte jestli v motorce není jen čistá H2O tak neváhejte ať vás to po vánocích nemile nepřekvapí! :D

8. Odkalení karburátoru
Na spodní části karburátoru máš z levé strany vyvedenou hadičku, je přední šroubek, ten povolíš a necháš vytéci obsah plovákové komory, to je celé.
Jinou věcí je kompletní vyčištění karburátoru, ne zrovna snadno se to vyndává.
9. Ještě to malinko upřesním: Ve většině případů, po mytí a třeba na začátku sezóny stačí učinit výše zmíněné. Alespoň u mne to tak fungovalo několik sezón, cca 21tis. Km.
V poslední době začala "káťa" trochu zlobit, motor se při jízdě po členitějším povrchu začal dusit, stačilo vymáčknout spojku nechat motor znova roztočit a zas to chvíli šlo. Dnes po rozebrání karbce mohu sdělit. V plovákové komoře s našlo kousek traviny, nejspíše se to tam dostalo při sundání nádrže. Pro jistotu je na místě, odšroubovat šroub na misce, je to nejnižší místo na karbci, šroub je dutý. Určitě to udělejte, může to problém vyřešit. Dva šroubky držící misku nebylo snadné rozdělat, jsou z výroby lepené. Další zjištěnou závadu je opotřebení jehly a tím i otvoru v podtlakovém šoupěti+komínek(tryska do které jehla zapadá). Jehla je v místě uchycení, vydřená téměř na polovinu svého průměru a další opotřebení je na konci funkční strany jehly. Mají to na svědomí vibrace motoru. Oprava příde asi na dvanáct stovek. Dokud by se jehla zcela nepřebrousila, asi by to nějak fungovalo, pokoušet to však nechci! Vy, kdo máte na svém stroji nalítáno přes 20tis.Km. Určitě doporučuji zkontrolovat.
A ke karburátoru: čistili jsme je taky, jeden jsme museli rozhodit rovnou u stanu na Ukrajině, druhej vydržel a počkal až na doma.
Nevím jak to mají novější modely, ale ty naše mají z pravé strany pod nádrží jakýsi přícuc vzduchu, plastový bazmek zakončený sítkem. Vede to rovnou do karbecu. A přes to sítko se tam dostává hafo bincu. Němec přede mnou nasadil přes to sítko velmi hustou gázu, takže vzduch projde, ale nic jinýho. Rudy to tam neměl a jeho karbec s mým se nedal srovnat. Takže jsme vystřihli kus takového toho molitanu, co jsem našla v krabici od goly, stáhli páskou a od té doby je klid.
Vřele doporučuju všem, co tenhle bazmek objeví, aby ho taky ještě něčím zafiltrovali. Zabere to 5 minut a efekt to opravdu má

10. Kufry, spodní plechyhttp://alu-milanek.webnode.cz/

KTM LC4 640 Adventure

30.1.2012 v 18:56 | Nahoru | #6378
storeman> diky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM LC4 640 Adventure

31.1.2012 v 12:54 | Nahoru | #6379
storeman> Dobrej nápad to takhle sjednotit, ale bude toho asi mnohem víc. Pak by mohl vzniknout takový Lexikon LC4 Adventure .

Nepatří tam olej 10W-50? A iridiovku jsem dával NGK DCPR8EIX.

KTM LC4 640 Adventure

31.1.2012 v 14:13 | Nahoru | #6380
Když už předraženej MOTOREX, tak CROSS POWER 10W50. Ten RACING je zbytečně drahej. Jezdím teď ELF XT TECH 10W50. Jezdím s ním rok a v pohodě. Cena byla 250 kč/l.

(reakce na) KTM LC4 640 Adventure

31.1.2012 v 14:17 | Nahoru | #6381
pawko> Ten můj minulý příspěvek je kopií příspěvků zkušenějších kolegů od prosince 2006.
Něco může být už jináč, někdo mohl udělat chybu.
Toto téma jsem přečetl opravdu celé a víc příspěvků mě nezaujalo.

KTM LC4 640 Adventure

31.1.2012 v 17:22 | Nahoru | #6382
Ohledne oleje, taky sem na to koukal. Osobne sem daval polosyntetiku 15W50, ackoliv v prirucce je 10W. Nekdo mi poradil ze pro starsi velky jednovaly je lepsi dat tezsi olej, tak sem to vyzkousel a problemy s tim nejsou. Ostatne co tak poznam za jednu sezonu, maximalne ze neprokluzovala spojka

16W60 je tusim jeste nejaka dalsi finta s tim ze se do toho snad leje olej myslenej pro diesel motory a ma to bejt setrnejsi pro stroje co maji spolecnej olej jeste pro spojku.

Naposledy editováno 31.01.2012 17:26:57

1 reakcí na tento příspěvek KTM LC4 640 Adventure

6.2.2012 v 16:00 | Nahoru | #6383
Pawko> ... je to dost hnus velebnosti, ale tady to je:




edit: ty voe na ty fotce to vypada jeste hur, nez to ve skutecnosti je ... je to fakt nerez, jen neni odmorenej, pac by mi propad rostem

Naposledy editováno 06.02.2012 16:05:48

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM LC4 640 Adventure

6.2.2012 v 18:26 | Nahoru | #6384
misterjohnny> tož to je mechanizmus , zkoušel jsi to? Good job

(reakce na) KTM LC4 640 Adventure

6.2.2012 v 18:38 | Nahoru | #6385
pawko> zkouska a doladeni bude na tobe, neb nestiham

1 reakcí na tento příspěvek KTM LC4 640 Adventure

11.2.2012 v 15:19 | Nahoru | #6386
tak kdo v dnešním krásném počasí vyjel?


Naposledy editováno 11.02.2012 15:19:57

(reakce na) KTM LC4 640 Adventure

11.2.2012 v 15:27 | Nahoru | #6387
Rumas>
Čekám až skončí tyto mrazy,
ale také nejdřív nechám prohlédnout ty dvě problémová ložiska v motoru - ložisko zdvihátek a ložisko hnací hřídele spojky - bohužel můj tovární mechanik už 3 týdny nemá čas.

KTM LC4 640 Adventure

14.2.2012 v 12:30 | Nahoru | #6388
Zdravím všechny.Nevíte někdo kde sehnat uhlíky do startéru.V Sette Vlašim je nemají a nikdy neměli jedině na závodní endura,ty mi poslali ,nepasují ani po ůpravě.

1 reakcí na tento příspěvek KTM LC4 640 Adventure

14.2.2012 v 14:23 | Nahoru | #6389
igy - ja mám uhlíky prisposobené z vysavača.Značku a model už neviem.Slúžia už 3 roky.

(reakce na) KTM LC4 640 Adventure

14.2.2012 v 15:48 | Nahoru | #6390
jasterica> cha cha a jak jsi prosím ťě vyřešíl uhlík se šroubem ?Ohlížel jsem uhlíky stejných průřezů a vždy měly tenké přívodní lanka.Ty by se asi upálily.A ze stejnýmí prů řezy lanek mají dvojnásobný rozměr uhlíků.Asi zkusím obrousit uhlíky.Jestli nic neseženu lepšího.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
držák pružin stojanu KTM LC4 KTM LC4 620, KTM LC4 Adventure, KTM LC4 640, KTM LC4 600 kokoška. 3 20.3.2024 v 17:16 Jardáček
Vačka na KTM LC4 Adventure KTM LC4 Adventure pretis 10 21.2.2022 v 03:10 VlaHa
KTM LC4 640 adventure- těžký chod s... KTM LC4 Adventure Earthshaker 10 29.4.2021 v 20:45 KubaLC8
KTM LC4 Adventure voda v oleji KTM LC4 Adventure PepperOnFire 12 15.4.2020 v 17:49 combust
Divný zvuk KTM LC4 Adventure Chlup86 6 22.3.2020 v 15:15 ThaWeed23


TOPlist