potřebuju koupit nějakou plechovku a vzhledem k tomu, že posledních cca 8 let sem jezdil na LPG a celkem si na to zvykl(aby ne, když plnou mám za 600,- ), rád bych u LPG zůstal...
Otázka č.1
jakej motor , vhodnej pro provoz na LPG zvolit, protože jsem zjistil, že je to docela věda, např. už sem byl rozhodnutej pro Mondeo r.2004 s 1.8 duratec, ale po tom, co jsem se dozvěděl, že nemají tvrzený ventilový sedla a ventilový vůle nelze u tohoto typu motoru vůbec nastavovat/měnit, je jasný, že ho z hledáčku musim vyškrtnou, což mě docela sere...
Jako adekvátní náhradu bych volil Focuse, nebo Š. Fábie, nebo Oktávku,vzhledem k rozšířenosti a dostupnosti dílů a to i z druhovýroby a tím i přiznivějším cenám...
Otázka č2.
jsou motory 1.6 používaný u Focuse stejný koncepce jako u Mondea?
otázka č.3 (už dóóóst!!!)
Jaký motorizace u škodovek by byly nejvodnější na provoz na LPG.
Abych to shrnul, shánim prostorný kombi(hlavně zavazadelník) který bude mít benzín. motor max 1.8 s hydroštelama, tvrzenýma ventil. sedlama a nejlépe rozvodama hnanýma řetězem, dá se mezi škodovkama, nebo Focusem takovej motor najít?
Pokud ne, doporučte jiný auto.Mám připravenejch nějakejch 120-150tis a nechci starší auto jak 2005.
Díkes
edit:úprava textu
Naposledy editováno 15.05.2012 12:04:54
1 reakcí na tento příspěvek nějakej odborník přes auta?(motory)
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nějakej odborník přes auta?(motory)
assassin píše: proc max 1,8? me prave prijde kouzlo v lpg prave v zastavbe do neceho co by se ti normalne nechtelo zivit...
ano máš recht a spoustu lidí by se tim asi vůbec nezabejvalo, ale když mi bohatě stačila 1.6ka u který platim minimální pojistku, proč by mi neměla stačit 1.8, která spadá ještě do stejný cenový skupiny?
Nepotřebuju žihadlo(na adrenalin mám motorku , ale levnej provoz s min. nákladama na servis a díly, takže buď škodovku, nebo jsem slyšel, že Fordy jsou na tom obdobně,navíc mají o dost lepší podvozek...
Chápu dobře hydroštely tak, že neni třeba kontrolovat ventilové vůle, ani je nastavovat,natsavují se sami , dle potřeby?
mari píše: ano máš recht a spoustu lidí by se tim asi vůbec nezabejvalo, ale když mi bohatě stačila 1.6ka u který platim minimální pojistku, proč by mi neměla stačit 1.8, která spadá ještě do stejný cenový skupiny?
Nepotřebuju žihadlo(na adrenalin mám motorku , ale levnej provoz s min. nákladama na servis a díly, takže buď škodovku, nebo jsem slyšel, že Fordy jsou na tom obdobně,navíc mají o dost lepší podvozek...
Chápu dobře hydroštely tak, že neni třeba kontrolovat ventilové vůle, ani je nastavovat,natsavují se sami , dle potřeby?
hele me taky bohate stacila 1,3 .. nez sem vyzkousel lepsi :)
pojistku nema smysl resit, pokud se ti vyplati dat tech 20-30tis za zastavbu LPG musis uz najezdit slusnou porci km.. v tom se naka ta tisicovka rocne navic za pov ztrati...
ja co se ojetejch aut tyka nedokazu rict ze tohle je super kup a tohle nebrat, kazdy auto ma neco.. i vyhlasenej drzak se nekterejm lidem sere hroznym stylem. Tkaze v tomhle se fakt poradit neda.
jo hydrostely se tlakem oleje roztahnou a vymezi vuli automaticky.. ale samospasne taky nejsou, sem tam odejdou, uz nedokazi vuli vymezit protoze z nich ten olej utika a zacnou cvakat.. doporucuje se vymenit vsechny a u auta co ma hodne ventilu je to docela vesela polozka:) ja mel za to ze moderni auta je maj vsechny :) ale nejsem mechanik.. znam vetsinou jen to co mi proslo pod rukama :) vim ze naky auta se nastavuji podlozkama jako motorky... stary ohv apod motory se stelovala sroubkama jako ohv motorky.. ale treba jsem prave ted taky cetl ze jsou motory co maj vule napevno a nejdou nastavovat a tomu se mi ani nechce verit a nevim kde se tohle vyskytuje a jak to funguje :)
ad ty problemy se sedlama ventilu apod.. asi to chce s repasi hlavy pocitat v tom vypoctu jestli se ti vyplati to LPG... chapu ze je prijemne tankovat za malo.. ale zas kdyz pak mas dat najednou 20tis za hlavu tak to trosku taky s tima financema zahejbe...
Naposledy editováno 20.01.2012 13:32:18
1 reakcí na tento příspěvek nějakej odborník přes auta?(motory)
Naposledy editováno 20.01.2012 13:45:54
1 reakcí na tento příspěvek nějakej odborník přes auta?(motory)
trebaty vetsi motory jsou docela dobry na LPG protoze jsou to obvykle auta z vyssi - drazsi kategorie a tolik se nesetrilo pri vyrobe.. materialy, technologie atd...
oktavky na to celkem jezdi... jen asi nekoukas po O1... O2 nevim jestli se jeste dost nekradou...
lukaR1 píše: potrebuju taky poradit na jak dlouho se to LPG do auta montuje ? po jake dobe se musi vyměnit atd.... dik .
omezenou zivotnost v tom systemu maj ty nadrze - tusim 10let, taky je nutne tusim jednou za rok na revizi...
1 reakcí na tento příspěvek nějakej odborník přes auta?(motory)
X5 4,8i
cituji:
"Fordí (potazmo Mazdí) motory 1,8 a 2,0 jsou pro dlouhodobý provoz na LPG vylozene nevhodne. Dochazi u nich k zaklepavani ventilovych sedel a v extremu to muze vyustit i v ulomeny ventil, coz znamena totalni destrukci motoru. Toto oficialne potvruzuje i PRINS a doporucuje pred montazi LPG demontaz hlavy motoru a jeji prestavbu na odolnejsi provedeni. To by podporovalo teorii, ze jsou na sedlech a ventilech pouzite mene odolne materialy. Muj osobni nazor ale je, ze to souvisi hlavne s omezenou moznosti serizeni ventilovych vuli. Pokud jsem se dobre dival do ETK, tak tyto motory nemaji ani hydrostely ani klasicke stelovani maticka/sroubek. Tj. vyrobce pravdepodobne predpokladal ze toto je bezudrzbove, ale u LPG je vzdy zvysene namahani sedel a ventilu a bezudrzbove to pri dlouhodobejsim provozu neni nikdy.
Neni mi tak uplne jasne, jak se u techto motoru postupuje, kdyz zmerim ventilove vule a zjistim, ze jsou male...
Dle informace dealera Fordu se vůle nevymezuje, protože to není potřeba. Pokud by to ale bylo přece jenom potřeba, tak je nutné objednat kompletní hrníčková zdvihátka"
Jinak ano, chci koupit auto již předělané na LPG,např. něco takovýho: http://www.tipcars.com/ford-focus/16i-16v-ti-vct-lpg-26770533.html a myslim, že 115 PS na Focuse neni zas tak málo , je to ta silnější 85KW verze a dle toho, co píšou tady má i hydroštely, o sedlech ventilů jsem nic nenašel http://www.fordfocus.websnadno.cz/informace-o-ford-focus.html akorát jsou teda prej dost žravý...
Otázkou je, zda auto u kterého bylo LPG instalováno v zahraničí dokážou české firmy servisovat, ale napíšu jim a poptám se...
1 reakcí na tento příspěvek nějakej odborník přes auta?(motory)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nějakej odborník přes auta?(motory)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nějakej odborník přes auta?(motory)
Creck píše: Tvl takova palba za hujdu pred smrti
rika nekdo kdo jezdi oktavkou/TTckem
1 reakcí na tento příspěvek nějakej odborník přes auta?(motory)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nějakej odborník přes auta?(motory)
Creck píše: Nenapsal jsi kolik chces do toho vrazit.
Poslední věta> 12 až 150tis. A auto 2005 a výš
1 reakcí na tento příspěvek nějakej odborník přes auta?(motory)
Jestli je vhodny na plyn ti nedokazu rici.
Naposledy editováno 20.01.2012 15:18:09
z-x-r píše: focese motory 1.4ku a 1.6ku delala YAMAHA pro forda a motor je to VYBorny co male zere ale ma urcitou spotrebu oleje. motor 1.8 a 2.0 jsou srace primo ford co nejedou a zerou.
Jestli je vhodny na plyn ti nedokazu rici.
ty motorizace u Focuse mají hydroštely a zabroušené pouzdra ventilů?
nejvíc mě zajímá 1.6 74Kw(100PS) a 1.6 85Kw(115PS)
motory 1.8 85 kW (115 PS) Zetec, co je to za motory a včem jsou jiný oproti 1.8 duratecu, co se používá u Mondea?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nějakej odborník přes auta?(motory)
assassin> covece ony už prej 5.7 HEMI umí jezdit jedna bába povídala za 12l kombinovane... což mi přijde jako úlet... jezdit s tím v plynu jako s oturbeným benzínem by bylo super... ale chápu i tu myšlenku malého benzínu... sto kč na sto km to nedám skoro ani vlakem
lukaR1> 12 tis za rok není až taková hrůza... co máš za auto?? přestavba+revize by ti plyn zaplatila tak za 2 roky jestli počítám dobře...
Naposledy editováno 20.01.2012 15:56:34
Pokud Octávku na plyn tak bych asi doporučil 1,6 MPi. On tam ani jiný alespoň trochu vhodný motor není. Jenže proč to cpát do motoru který jezdí za 6-7 litrů...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nějakej odborník přes auta?(motory)
Lion píše: mari> kámoš má focuse 1.6/85 kw v plynu a chválí si to... za 150 ho koupíš v pohodě, akorát nevim zda se vlezeš do roku... ono za tuhle cenu nejsou ani oktávky... v případě rychlejších dálničních přesunů bych volil 1.8T, ale za tuhle cenu už to bude mít palbu km...
no zatim mám vyhlídlej tento: http://www.tipcars.com/ford-focus/16i-16v-ti-vct-lpg-26770533.html
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nějakej odborník přes auta?(motory)
Daleko lip vyjde koupit stejny model v benalu a nechat si tam udelat LPG nove.
1 reakcí na tento příspěvek nějakej odborník přes auta?(motory)
super kilometry a s přestavbou se vejdeš celkem do limitu.
Naposledy editováno 20.01.2012 17:54:09
Creck píše: mari> Jinak je nejvetsi hovadina kupovat auto s jiz nainstalovanym LPG, tohle si vetsinou nechavaji delat lide co najezdi sileny pocet km.
Daleko lip vyjde koupit stejny model v benalu a nechat si tam udelat LPG nove.
Přesně toto mi říkal plynař u nás a něco na tom asi bude. Nakonec jsem taky koupil plech v benzínu a nechám si tam LPG namontovat..
1 reakcí na tento příspěvek nějakej odborník přes auta?(motory)
Mám ranaulta 1,4 16 v na lpg a jsem happy.
Zatím je vše OK. V zásobě mám peníze na nový motor.
Taky bych koupil auto bez LPG a pak ho tam dodal.
K motorům. O Fordech vím prd. Zatím nové auto neřeším.
Jenom vím, že mi říkal kamarád, že Fiaty prý mají tvrdší sedla ventilu a trysky (silnější, nebo bětší - nevím) co více ostříkavají písty ze spodu. Proto mají některé větší spotřebu oleje. Zkus se někde poptat. Italové jsou milovníci plynu.