Téma: 2-t vs 4-t
 
18.10.2007 v 11:39
Zdar.
Mám husku 125 2-t a zkoušel jsem se sní trápit v lese ,ale je to fakt trápení ,kvuli pruběhu výkonu motoru.Delší prudké výjezdy nejsem schopen dát :( ,prostě motor jak jednou padne pod výkonovou špici je to v prd...Chvilku jde ještě spojčit ,chvilku se modlit a pak jen najít strom o zapření.Chtěl bych vedět jak je to s vetším dvoutaktem jako třeba ktm 300 nebo třeba gas gas 300.Dá se pruběh srovnat se 4-t (450) ? Je to bez kopancu ?Dva takty se mi líbí nerad bych se snimi zatím loučil.
Díkes

(reakce na) 2-t vs 4-t

19.10.2007 v 13:33 | Nahoru | #61
no jak rikas nikdo na nej 3 roky nesahl .-) ja nijak 4t pomlouvat nechtel ale je to pak docela palka kdyz k tomu dojde :P to radeji dam vzdy tu trosklu v podobe pistu .)

jinak provozove to bude zhruba stejne ...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 2-t vs 4-t

19.10.2007 v 13:40 | Nahoru | #62
MikiberG>teda jestli ti to jezdí za 4 - 5 litrů...tak to jedeš furt jen na volnoběh ne... :lol:

když jsem to spočítal tak ňák od oka u 2T 300...tak při průměrný spotřebě 10l/100, mazacím poměru 1:50 (olej Motul 800 při super ceně 380,-), výměna oleje v převodovce cca každejch 50 l vyjetýho benzínu (Motul 5100, 210/l), tak mi to vychází cca 4000,- Kč/1000 km.

S tim že pokud za 4T trošku táháš tak těch 10 bude chlastat taky...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 2-t vs 4-t

19.10.2007 v 13:51 | Nahoru | #63
PetrTM>>
Promin ale tomu nevěřím že by ti to bralo jen 5L vždyt i mnohem mín nadupané motory které jedeš po silnici v naprosto klidovém režimu si vezmou víc měl sem 2endura 600a 650ccm a žádné mi pod pět litrů nejezdilo a to byly zdechlé plečky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 2-t vs 4-t

19.10.2007 v 14:01 | Nahoru | #64
Prda1>moderní 4T jednoválce ale fakt berou tak málo.. já taky jezdím kolem pěti, Autor s CRF taky..

Po silnici když se jen pohodově přesouvám tak 4,2

2 reakcí na tento příspěvek 2-t vs 4-t

19.10.2007 v 14:04 | Nahoru | #65
No to je sice pěkný co tu píšete, ale není to jenom o benzínu a oleji - co písty, ventily pružiny, klika, ojka, ložiska v motru, napínáky, roz. řetěz .........
Jinak jestli si myslíte že na 2t se nedá jezdit bez údržby tak dá - znám lidi co lítaj 125 2t už přes dva roky (jeden 2 a čtvrt a drujej 2,5l) a na píst nebo takový věci ještě nešáhli, jenom mění volej, perou filtr, a lejou benzín, ale je jasný že to není úplně ideální.

Edit : překlep

2-t vs 4-t

19.10.2007 v 14:04 | Nahoru | #66
Po silnici možná...ale z mý zkušenosti...měl jsem pujčenou Betu 525, sériově otryskovanou, a při plný nádrži jsem po 60ti km přepínal na rezervu...takže to v terénu jelo za desítku jako nic :)

(reakce na) 2-t vs 4-t

19.10.2007 v 14:23 | Nahoru | #67

Vespa píše: Prda1>moderní 4T jednoválce ale fakt berou tak málo.. já taky jezdím kolem pěti, Autor s CRF taky..

Po silnici když se jen pohodově přesouvám tak 4,2


Tak to čumím když mi to tvrdil kámoš s GS650 tak sem to ještě bral stříkačka a jezdí se v klidu po silnici ale v terénu za 5L to sem fakt překvapený =o jinak s krosem 2T mě spotřeba překvapila příjemně neprojedu ani 150kč a už nemůžu ale sem začátečník zkušení možná sjedou celou nádrž

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 2-t vs 4-t

19.10.2007 v 15:04 | Nahoru | #68
Prda1>Měl jsem Yamaha xt 600E rok 1996 novou, na silnici při jízdě do 120 km/h jezdila opravdu okolo 5 ltr, taky jsem jezdil na Suzuki RM 250 rok 97 a přišlo mi, že to snad žere i trávu okolo trati, pořád jsem dolíval benzin, rok nato jsem jezdil na Yamaze YZ 400 r. 98 4-T a u ní se mi zdálo, že jezdí na výpary benzinu. Jinak u nás konkrétně jezdil jeden kámoš cross kántry na KTM EXC 300, druhý na Husgvarna Te 610 a oba se shodly na tom, že EXC sežralo ve stejný den při stejné trati skoro jednou tolik benzinu. Osobně si myslim, že v celkovym porovnání to vyjde skoro na stejno. Jinak k tématu z 2-T jsem přesedl na 4-T a přišlo mi, že jsem hodně zpomalil, nějakou dobu to trvalo něž jsem se na něm naučil, 2-T mi přijde takový " lehkonový kamzík" oproti 4-T , konkrátně KTM EXC 300 v porovnání s Yamahou YZ 400. Na KTM EXC 300 jsem jezdil na 99 a pak na 01 úprava Six day , ale pro mě jako hobíka byla příjemnější ta 99 seriová a klidně bych do ní šel, je to příjemná motorka, dobře dávkovatelný výkon, ale v současnosti jsem pevně rozhodnutý pro Yamaha wr 450, protože jsem měl tu Yz 400 a s ní jsem byl moc spokojený, ale myslim, že po tom Wr-ku pak pujdu do KTM Exc 300.

(reakce na) 2-t vs 4-t

19.10.2007 v 15:21 | Nahoru | #69
Jezi>Nejsem vysloveně zastánce ani 2-T ani 4-T každý má své a každý musí zjistit co mu vyhovuje.Konkrétně jak píšeš že dva roky nedali nic do dvoutaktu, tak já za dvě sezony na Yamaze Yz 400 rok 98 koupená po chlápkovi co jezdil veterány v perfektnim stavu a málo jetá, ověřeno z více zdrojů před koupí jsem nedal taky nic, jen jsem pravidelně měnil olej a kontroloval ventily+ rozvodák co se týče motoru . A výměna oleje v tlumičích, jinak normální spotřeba, jezdil jsem 2x týdně trať a jednou týdně les. Když se o to před tebou někdo nestaral, tak se vysype vše a oprava tě nemine.

(reakce na) 2-t vs 4-t

19.10.2007 v 15:42 | Nahoru | #70
Antigos>Pánové,to je téma :thmubup: -já se tajně ohlížím po nové EXC 300 a tady vidím,že nejsem sám.Nové tříkilo je papírově silnější než EXC 450 a údajně má mít dobrý zátah odspodu. Když to dobře dopadne,tak se na něm svezu v neděli a pak se uvidí,co koupím.
Láká mě ta váha a nenáročná údržba vůči 4 T. *yes* P-H

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 2-t vs 4-t

19.10.2007 v 16:00 | Nahoru | #71
MikiberG> 350 MH na jeden píst? To se mi zdá docela risk i na čtyřtaktu nemá předepsanou výměnu po 100 MH?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 2-t vs 4-t

19.10.2007 v 16:04 | Nahoru | #72
stakr> Jezdil sem Hondu CR 250 r.99, přesedlal jsem na Yamahu YZ426F r.01 a hodně rychle jsem si na ni zvykl, začal jsem jezdit i rychleji. Pak kvuli sousedum jsem si koupil zase Hondu CR 250, ale rok 01 a už jsem se na tom jen trapil, už jsem nejezdil jak na 4T, tak sem si zase zpatky koupil moji byvalou Yamahu YZ426F (2x sem si koupil jednu a tu samou motorku :D ) a zase vesele jezdim. Když sem si jednou zvykl na 4T, tak už bych si na 2T nezvykl

(reakce na) 2-t vs 4-t

19.10.2007 v 16:07 | Nahoru | #73
PetrTM> 8.5l nádrž, najedu tak 150km vyjížďku a nepřepínám rezervu cca 1l. Spotřeba je prostě mezi 4- (5) -6l enduro ježdění- šudlačku jsem nejel už dlouho :lol: . (např. na Ukrajině to vzalo k těm 6 (140 km do sucha)ale tam je větší vejška a horší benál) Závody se počítaj na hodiny ale to jsem nepočítal nikdy. Doma mám jště BMW DAKAR a ten bere 4l solo, ve dvou, terén, palbu ... prostě 4l.
2T prostě trochu bumbaj :D

(reakce na) 2-t vs 4-t

19.10.2007 v 16:11 | Nahoru | #74
Bunker>Taky jsem si na něj zvykl a když loni brácha přivezl YZ 250 -T cross, taky jetou veteránem zachovalou a ještě poladěný motor, no řeknu ti po dlouhý době jsem se bál na motorce a řekl bych, že jsem nedal ani půl plynu, jelo to jak splašený, ale to 300 kilo je něco úplně jinýho a má taky cosi do sebe : :lol:

(reakce na) 2-t vs 4-t

19.10.2007 v 16:12 | Nahoru | #75
Jezi> Jo upravil jsem výpočet o rolny a rozvoďák (zapoměl jsem, vzpoměl když jsem byl pryč - tak až teď)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 2-t vs 4-t

19.10.2007 v 16:12 | Nahoru | #76
Joraell-TE> jo, nějakej 4T jsem rozdělanej měl... Právě proto se ptám, co stálo těch 20 jablek ;) Udělat sedla, ventily a dosedací plochy hlavy není problém. Zvládnou to i v servisu na auta. Já se tak s LC4 vlezl do dvojky.
Pakliže teda neprováděl GO, ale výměnu - vačku, ventily v novotě, vahadla, rozvody, guferka a ložiska atd. tak možná ta dvacka. To by se mu pomalu vyplatilo koupit novou hlavu. Ale stejně pochybuju, že bylo měněno vše...

(reakce na) 2-t vs 4-t

19.10.2007 v 16:15 | Nahoru | #77
Promir>Na 280 hod kontrola - vše OK a v toleranci - vydrží 600 :D pag GO :thmubup: základ je olej :thmubup: a pravidelné výměny - vše sám *yes* ( kamarád má 550/04 - jezdíme spolu a to samý)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 2-t vs 4-t

19.10.2007 v 16:19 | Nahoru | #78

RadiXS píše: Joraell-TE> jo, nějakej 4T jsem rozdělanej měl... Právě proto se ptám, co stálo těch 20 jablek ;) Udělat sedla, ventily a dosedací plochy hlavy není problém. Zvládnou to i v servisu na auta. Já se tak s LC4 vlezl do dvojky.
Pakliže teda neprováděl GO, ale výměnu - vačku, ventily v novotě, vahadla, rozvody, guferka a ložiska atd. tak možná ta dvacka. To by se mu pomalu vyplatilo koupit novou hlavu. Ale stejně pochybuju, že bylo měněno vše...


Spíš jinou motorku :lol: taky se mi zdá že ho někdo natáhnul *no*

2 reakcí na tento příspěvek 2-t vs 4-t

19.10.2007 v 16:46 | Nahoru | #79
Kolega si ted jde pro motor KTM 450 a generálka 26000 kč :( .Pokud bych neřešil peníze ,šel bych do nového 4-taktu ,ale pokud je řeším .......

(reakce na) 2-t vs 4-t

19.10.2007 v 18:15 | Nahoru | #80
Antigos>Tak to je GO na půl,já teď dělal EXC 400-neřadila-byly ulomené zuby na 3 kolech,k tomu rozvoďák a těsnění,když už to bylo rozebrané-10500 jen matroš, a kde máš zbytek na pořádnou GO ??? :/ P-H

(reakce na) 2-t vs 4-t

19.10.2007 v 20:07 | Nahoru | #81
Antigos> já dělal motor na 2t a jenom píst, ojka, nikasil, zavaření válce, ložiska, těsnění .... přišli na 15 000 a to sem nešáh na převody a spojku - záleží co si kdo představuje pod GO pro někoho je to výměna pístu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 2-t vs 4-t

19.10.2007 v 20:19 | Nahoru | #82
MikiberG>tak potom sou asi v autorizovanych servisech Husaberg pekny svine .) a podle me GO spiciva ve vymene opotrebovanych dilu a ne opravovani dilu ...

RadisX : jo kdybych si to delal ja tak 3/4 veci taky udela znamej na soustruhu ale hold to delal servis a ten proste vsechno kupuje ..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 2-t vs 4-t

19.10.2007 v 21:18 | Nahoru | #83
Joraell-TE> Jo sou díly které se dělí v podstatě do dvou skupin a)opravitelné - hlava, válec, klika, ojnice ....... b)neopravitelné - píst, ložisko, kroužky, těsnění....... O tom co jde a nejde opravit rozhodují peníze - opravit jde vše ale ne vše se vyplatí. Ty snad proražený chladič měníš nebo ho necháš opravit ? ( když to jde? - a opravit jdou i další ND).
Já bych značkové servisy obecně jako "svině" neoznačil (ne jenom Husaberg ale i ostatní) - alibisticky jemě řečeno dělají to co jim předepissuje výrobce. Zákazník si přece rozhodne sám kdy a co opravit (třeba na základě dobré rady servisu že je to tak správně jak to píšou v návodech). Je to jeden velmi dobře provázaný kšeft - vydělat musí všichni - servis, výrobce, obchodník.... Informace o skutečné životnosti dílů pouští neradi to je jasný :).

2-t vs 4-t

19.10.2007 v 22:57 | Nahoru | #84
koukam ze to je nekonecna debata :lol: ja osobne sem rychlesi na 2t a pokud jde o vyjezdy do vrchu tak 2t a 4t je az na poslednim mste.spis zlezi na gumach,a tlumicich.pac jestli tlumic nepritlacuje zadni kolo jak ma tak to bude hrabat jako blazen a nikam se to nedostane,pak jezdec a nekde na konci 2t nbo 4t.taky si myslim ze se nedava srovnavat motorka ktera je nova s 5letym verglem.a co se tyce spotreby,sam sem to nemril a radsi to nechci vedet abych nahodou nezacal jezdit na kole :lol: ale podle me 2t by mel brat vic uz jen kvuli tomu ze ma horsi spalovani a hodne toho vyplivne ven.ale zase ze skusenosti sou 2t 15 let stary v dobrym stavu a berou min jak 2 roky starej 4t kterej ma majitele odbornika kterej si to posteloval kdyz sel dom z hospody :shy: takze bych to neresil a sel se projet a meril kolik si uzijem srandy/h :thmubup: este ktem 2t.ted sem poridil exc 300 a sem spokojenej jako swina.(a to sem 4taktovej clovek)

1 reakcí na tento příspěvek 2-t vs 4-t

19.10.2007 v 23:57 | Nahoru | #85
komplet repas motoru crf 450 27000,ventily,ojnice píst,těsnění,oleje svíčka ložiska v motoru+práce a nějaké drobnosti

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 2-t vs 4-t

20.10.2007 v 11:47 | Nahoru | #86
strem> No to je skoro jednou tolik co u 2t :lol:

(reakce na) 2-t vs 4-t

20.10.2007 v 21:13 | Nahoru | #87
Jezi>no u dvoutaktu ke dvacítce taky nemáš daleko :P

1 reakcí na tento příspěvek 2-t vs 4-t

20.10.2007 v 21:40 | Nahoru | #88
U 2T se s prstem v nose vejdeš do 15000,- (Píst cca 4000, ojka do 4000,-, ložiska do motoru + gufera cca 2000,-, nikasil 2500,-, těsnění sada 1000,-...a nic víc tam vymejšlet nemusíš, pokud nepočítáme se spojkou :)

2 reakcí na tento příspěvek 2-t vs 4-t

20.10.2007 v 21:54 | Nahoru | #89
GO 2T bude vzdycky mnohem levnejsi,jen nechapu kde porad berete ty spotreby kolem 5 litrum,ja s TA jezdim po silnici za sest a v terenu jsem s XR jezdil pod 10 malo kdy,vetsinou i pres deset a s KTM jsem pod 10 jeste nesel,dokonce jsem sel i pres 15,takze kdo rika v terenu za 5,at mi to prijede ukazat,ale pojede podle me ;)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 2-t vs 4-t

20.10.2007 v 22:22 | Nahoru | #90
trawnikar>EXC 250...2T? ;) Rok? Gratulace! :cool:
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist