např. : 1.ANO ...
1. Zavedli byste více hodin praktické jízdy v rámci autoškoly?
2. Cítíte potřebu zavedení psychologických testů do autoškol?
3. Zvýšili byste věkovou hranici pro udělení ŘP mladým motorkářům?
4. Je podle vás správné, když motorkář jezdí se strojem, který je na něj moc silný a jen těžko ho na silnici zvládá?
5. Lze na první pohled poznat motorkáře, který čerstvě vylezl z autoškoly a nemá moc najeto?
6. Zakázali byste možnost získat ŘP pro motorkáře do 18 let nad 50ccm?
7. Jsou tito velice mladí motorkáři rizikovější než jejich starší kolegové?
8. Padá podle vás větší podíl za nehodovost na hlavu těchto motorkářů - "bažantů" než na hlavu starších motorkářů?
VŠEM MOC DĚKUJU ZA ČAS, ODPOVĚDI A PŘIPOMINKY K FORMULACI OTÁZEK.
1 reakcí na tento příspěvek Sociologický výzkum
ano
ne
ne
ne
ano
ne
ne
ne
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sociologický výzkum
ne
ne
ano
ne
ano
ano
ne
Drobnost k bodu dva - u motorkářů se pořád řeší jak odstupňovat řidičák podle výkonu a let, to samé by mělo být i u aut.
Edit: U 4 vycházím z toho, že na to má řidičák, tak co znamená zvládá ? Že se na tom nerozjede ? ... to by neměl řidičák. Nebo že to je magor a lítá s tím kdo ví jak ?
Naposledy editováno 20.11.2011 22:58:42
1 reakcí na tento příspěvek Sociologický výzkum
Ne
Ne
Ne
Ano
Ne
Ano
Ano
Mimochodem, neber si to osobně, ale ten dotazník má spoustu chyb a vypovídací hodnota je dost omezená. Třeba otázka 4. je položená tak aby se na ní víceméně nedalo odpovědět jinak než NE.
A fakt si příště dej ten dotazník na net, bude to pro tebe jednodušší než tohle přepisovat.
třeba tady
2.ne
3.ne
4.ne
5.ano
6.ne
7.ano
8.ano
...a připomínky k formulaci otázek?
1...z autoškoly vždycky vyleze jen polotovar, v lepším případě dokonale ovládající teorii předpisů silničního provozu, praxi teprve musí získat - to by intenzivní výcvik musel trvat tak jednu motosezonu...
3...věková hranice je v pořádku, důležitější by bylo spíš striktní dodržování omezení výkonu strojů...
8...nerozlišoval bych ¨bažanty¨ podle věku, spíš podle odježděného času
A nakonec - myslím si, že i z této ankety čiší víra v samospasitelnost nalajnovaných předpisů, je taková ¨humlovská¨... to je ovšem poplatné dnešní době která nedává příliš prostoru zdravému rozumu a úsudku
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sociologický výzkum
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sociologický výzkum
2.Ano - jen v případě lidí kterým byl z závažných důvodů sebrán řidičák a dělají autoškolu znova
3.Ne
4.Ne
5.Ne Kdybych dal ano tak jsem jasnovidec
6.Ne Není to o kubatůře ale výkonu
7.Ano
8.Ano Na to se stačí podívat do statistik nehodovosti
1. Zavedli byste více hodin praktické jízdy v rámci autoškoly?
Na takto položenou otázku musím odpověď NE, protože samotné zvýšení počtu jízd nic neřeší. Vždy bude záležet na přístupu autoškoly a instruktura, eventuálně zkušebního komisaře. Jde o o to, aby byl potenciál jízd naplno využit a přizpůben potřebám daného jezdce. Jinak to nemá cenu.
2. Cítíte potřebu zavedení psychologických testů do autoškol?
NE. Psychotesty jsou dost vágní pojem a rovněž samy o sobě nic neřeší.
3. Zvýšili byste věkovou hranici pro udělení ŘP mladým motorkářům?
To je další taková otázka, na kterou je těžké odpovědět nějak jednoznačně. Já myslím, že je v pořádku to odstupňování kategorií plus nějaká ta podmínka praxe. Ale i to je otázka diskutabilní.
4. Je podle vás správné, když motorkář jezdí se strojem, který je na něj moc silný a jen těžko ho na silnici zvládá?
Není správné, když kdokoliv jezdí v provozu s něčím, co nezvládá (nebo s čím se tam neumí chovat). Ať je to motorka, jízdní kolo nebo traktor
5. Lze na první pohled poznat motorkáře, který čerstvě vylezl z autoškoly a nemá moc najeto?
Obvykle jo.
6. Zakázali byste možnost získat ŘP pro motorkáře do 18 let nad 50ccm?
Ne.
7. Jsou tito velice mladí motorkáři rizikovější než jejich starší kolegové?
Asi jak v čem. To je stejné jako u aut nebo těch bicyklů...
8. Padá podle vás větší podíl za nehodovost na hlavu těchto motorkářů - "bažantů" než na hlavu starších motorkářů?
Na to se snad dají dohledat nějaké statistiky...
Naposledy editováno 21.11.2011 01:39:34
2. ne (u "pubescentů" to beztak nic neodhalí - to nemyslím proti tobě )
3. ano (na větší kubatury a výkony. U někoho to sice neplatí, ale ať chceš nebo ne, rozum s
věkem přece jen přibývá)
4. ne (ale toto je nedobře položená otázka, viz vonZahn)
5. ano (samozřejmě, i traktoristu, autaře, pilota, atd )
6. ne (tak přísný to zas bejt snad nemusí! Ostatně, jak bezpečněji získat první zkušenosti?)
7. ne (starších je mnohem víc, a jsou nebezpečný jiným způsobem, čímž se to vyrovnává)
8. nevím (zde si musíš najít a přečíst příslušnou statistiku)
Tak, máš to i s mým komentářem
Ed.: slovo
Naposledy editováno 21.11.2011 07:19:51
2. Cítíte potřebu zavedení psychologických testů do autoškol?
3. Zvýšili byste věkovou hranici pro udělení ŘP mladým motorkářům?
4. Je podle vás správné, když motorkář jezdí se strojem, který je na něj moc silný a jen těžko ho na silnici zvládá?
5. Lze na první pohled poznat motorkáře, který čerstvě vylezl z autoškoly a nemá moc najeto?
6. Zakázali byste možnost získat ŘP pro motorkáře do 18 let nad 50ccm?
7. Jsou tito velice mladí motorkáři rizikovější než jejich starší kolegové?
8. Padá podle vás větší podíl za nehodovost na hlavu těchto motorkářů - "bažantů" než na hlavu starších motorkářů?
1. ANO
2. ANO
3. pokud je to na moto s víc jak 70kW tak ANO
4. NE
5. většinou se to pozná na technickém úseku nebo už bohužel pozdě
6. NE viz. odpověď č. 3
7. to je dost individuální bouraj všichni a kdo tvrdí, že ne tak ho to teprve čeká nebo jezdí plíseň
8. Statisticky dokázáno, že nejvíc bourají "vyježděnější" řidiči silných strojů ve věku 24-35 let, logicky si víc věří a víc tahaj za heft...
2. Cítíte potřebu zavedení psychologických testů do autoškol?
3. Zvýšili byste věkovou hranici pro udělení ŘP mladým motorkářům?
4. Je podle vás správné, když motorkář jezdí se strojem, který je na něj moc silný a jen těžko ho na silnici zvládá?
5. Lze na první pohled poznat motorkáře, který čerstvě vylezl z autoškoly a nemá moc najeto?
6. Zakázali byste možnost získat ŘP pro motorkáře do 18 let nad 50ccm?
7. Jsou tito velice mladí motorkáři rizikovější než jejich starší kolegové?
8. Padá podle vás větší podíl za nehodovost na hlavu těchto motorkářů - "bažantů" než na hlavu starších motorkářů?
--------------------------------------------------------------------------------------------
1. NE - za současného stavu. Znamenalo by to jen zdražení ceny autoškol a ne zkvalitnění výuky.
2. NE - zase zbytečný prodražení, který nic moc neřeší. A když už, tak jen u určitých jedinců, a za určitých pomínek, ale to by se legislativně těžko ošetřovalo.
3. NE
4. NE - správné to určitě není. Jsem ale proti aby to posuzoval úředník.
5. ANO - většinou jo
6. NE
7. ANO - Asi jo záleží jak se to bere a v čem a samozřejmě kus od kusu
8. NE - myslím, že ne. Na to budou určitě statistiky
2. Ano - a pro všechny skupiny zvlášť
3. Ne - není potřeba, už teď je to dostatečně dokurvený
4. Ano - přirozená selekce, pokud je někdo takovej idiot...mimoto je to přece všude vidět
5. Ne - na první pohled těžko, ale když tahá jenom na rovinkách, tak je to víceméně jasný
6. Ne - je dobrý začít vnímat provoz co nejdřív
7. Ano - maj potřebu všem ukázat, že sou krutopřísně hustý
8. Ano - protože těžko říct, kdy jedinec přestane být "bažantem"