paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Spotřeba paliva
4.5.2010 v 17:20
Zdravim, je nejaka moznost jak snizit spotrebu paliva u Jawy 350/639 ? Mám ji, a vezme si tak cca 7l/100km...díky za rady
Předchozí
1 2 3 4
Následující

Spotřeba paliva

9.2.2011 v 13:37 | Nahoru | #91
Ovšem Ramzovské sedlo - Šumperk = to je možné. Tam a zpět už asi jen kdybys jel z kopce bez motoru a občas potlačil asi ještě

Spotřeba paliva

9.2.2011 v 13:46 | Nahoru | #92
http://www.jawamania...tail.aspx?techid=146

Když si tu najdeš test 634, tak můžeš vidět, že 3 litry spotřeba odpovídá ustálené rychlosti 46 -48. při 70 4,5 a 80/5 Prostě těžko může jet jedna motorka za normálních podmínek za 5 a druhá za tři. Tím nevylučuju, že jedna za pět a druhá za 7
V testu píšou Cestovní spotřeba 5,5. Určitě se dá jezdit za 4,5 možná za 4, 3 je z říše hvězdných válek.

(reakce na) Spotřeba paliva

9.2.2011 v 15:20 | Nahoru | #93
laďa prášil> 70,80km byla moje cestovni rychlost na 634, maximalka tak kolem 110km. Uz kolem 90km se prehrivala. Vona ma jeste litinovy valce a jeste blizko u sebe skrz jedno lozisko uprostred kliky tak proto se tak hreje, ale to snad vis ne

Spotřeba paliva

9.2.2011 v 19:37 | Nahoru | #94
mě žral fichtl necelý 2 litry... svíčky mam dycky cihlový, nikdy mi vejfuky nečoudili jak fichtl tak 634 ani trošku jen když jí nechávám zahřát tak hulí jinak ne stačí ujet 300 metrů a konec už nehulí jezdim na tsf fichtl na m2t kouřil jen nepatrně po generálce na tsf už taky vůbec... nechápu jak to nůže hulit...

Spotřeba paliva

9.2.2011 v 19:42 | Nahoru | #95
jinak na spotřebu stačí jen malá úprava vejfuku a všecno je jinak... stačí aby někdo zvětšil díru sání už se to dusí....

u mojí 634 byl zvětšenej sací otvor tlumiče sání a nebylo možný to seštelovat... když sem ho dopůlky zalepil už to bylo jak to má bejt šroubek povolenej o jeden a půl ot. dřív jen o půl jinak se to dusilo

Spotřeba paliva

10.2.2011 v 23:02 | Nahoru | #96
Jen tak pro srovnání: já jezdím na svojí 350/640 průměrně za 6,1l. A to jezdím tak, abych z toho měl radost (jako prase). Při stejnym jízdním stylu jsem se dostal s ČZ 175/477 na 4,1l.
Myslím, že fór je v tom, že nenechám motor bučet; nikdy třeba neroztahuju čtyřkou z padesáti do nekonečna, ale vždycky si podřadím.

Jo a u motoru 638 mi strašně pomohlo slícování kanálů s vložkama, sací přírubou a jejich vyhlazení. Je to práce na celej výkend, ale motor má pak víc síly a nenutí tak kroutit plynem.

(reakce na) Spotřeba paliva

11.2.2011 v 21:55 | Nahoru | #97

Ároš píše: Krajda> .... ta clonka tam je kvůli změně charakteristiky motoru. se clonkou se dává HT 100 , s tímdle má jawka asi o dva koně nižší výkon ale zvedne se jí výkon a krouťák na spodku. zatímco s Ht 92 má lepší vršek ale dule je na tom hůř, někde sem viděl i grafy ale už nevim kde ale asi bych to našel



Přesně tak Mám to někde napsaný v časáku o Jawách 638-640

Taky jsem s tím kdysi experimentoval.chtěl jsem větší sílu motoru protože výkonově proti motoru 633 jsem byl zklamán.
A tak jsem prořízl tu clonu v sání(fíbrové těsnění uprostřed zužené)a dal HT 92 a výsledek???
Motor o hodně víc vibroval!!!!odspod to jelo hůř.

Tak jsem tam vráti clonu a trysku 100 a max.spokojen.Oni věděli proč to pak upravili

Naposledy editováno 11.02.2011 22:02:18

Spotřeba paliva

11.2.2011 v 22:00 | Nahoru | #98
Jinak me ta moje JAWA 639 brala průměrně 4 litry
Ovšem za předpokladu že jsem měl karbec nastavený podle manualu tak jak má být(s clonou a HT 100),žádný hýbaní s jedlou atd.
A s bezkontaktem VAPE.

Když to tak taky budeš mít,nemůže ti to žrát víc než 5litrů!!(pokud jezdíš normálně)

1 reakcí na tento příspěvek Spotřeba paliva

13.2.2011 v 00:46 | Nahoru | #99
Ještě k těm 634:

Původní nastavení nepřesvědčilo - jelo to divně (vážím 130kg a většinou jezdím se 70kg baťohem, občas ještě bagáž). Nakonec jsem došel ke kombinaci: dvoukomoráče s otevřenou koncovkou + karbec Pacco P47YT + odstraněná clonka + vydlabanej labyrint ze sání. Hlavní tryska 120. Při převodu o zub do síly to takhle naložený pádí kopec nekopec, při pohodové jízdě kolem 80-90 si to vezme kolem pěti, pokud se jede neco těsně přes kilo, tak se člověk do 7 vleze s přehledem. Vyšší rychlosti jsou při tom přetížění o život, takže je netestuju.
Co mažu Durablendem nebo Valvoline Competition 2T, tak se to přestalo přehřívat. Svíčky cihlový, smrad strašnej (jediná nevýhoda těchhle olejů) a zvuk příjemnej.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spotřeba paliva

13.4.2011 v 22:32 | Nahoru | #100
Neni tu tema predni vidlice. Nemate nekdo zkusenosti, praxi jak zmekcit pr.vidlici? Ta moje je hrozne tvrda a uskakana

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spotřeba paliva

14.4.2011 v 13:43 | Nahoru | #101

Suskin píše: Neni tu tema predni vidlice. Nemate nekdo zkusenosti, praxi jak zmekcit pr.vidlici? Ta moje je hrozne tvrda a uskakana



Zjistit, co je v ní rozbitýho, opravit to a dát jinej olej

Nevím jak na těch novejch, ale já mám opačnej problém - předek je strašně měkkej, takže když jdu naloženej jak autobus na brzdy, tak se to potopí až do dorazů A to mám olej přitvrzenej nemalým podílem motorovýho.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spotřeba paliva

14.4.2011 v 20:17 | Nahoru | #102
Enthropy> nejak si nedovedu predstavit co tam muze byt rozbityho, uz jsi to mnel rozdelany? Ja jeste ne.

(reakce na) Spotřeba paliva

21.4.2011 v 11:59 | Nahoru | #103
Suskin> Dělal jsem GO předních tlumičů, jediný co tam je tak na pístku je takové zřejmě PE těsnění který za léta prostě vytvrdne a už tak dokonale nepřiléhá ke stěnám trubky. Dále pokud někdo nemění olej tak tam vznikne taková černá sračka která dále opotřebí ono těsnění. Rozebrat, vyčistit a přetěsnit. Práce napohodu, dá se zvládnout s průměrně vybavenou kutilskou dílnou..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spotřeba paliva

21.4.2011 v 12:52 | Nahoru | #104

Suskin píše: Enthropy> nejak si nedovedu predstavit co tam muze byt rozbityho, uz jsi to mnel rozdelany? Ja jeste ne.



Pěkný ztvrdnutí může dělat například lehce křivý táhlo (nebo jak se jmenuje ten hajzl, kterej spojuje střeva tlumiče se spodkem šavle) - vyzkoušeno.

(reakce na) Spotřeba paliva

1.5.2011 v 15:04 | Nahoru | #105
Enthropy> toz jsem se podival na tu p.vidlicu a zjistil jsem, ze tam nekdo nalil nejakej hustej modrej olej (asi magor). A pod vrchni srouby, asi ten sami mag..., dal 5cm kousky trubky. Pak to nema byt tvrdy. Jakej tam davas tlumicovej olej? Dal jsem od Mogulu tak snad to bude dobry. Vidlicu uz mam tak jak ma byt. Ani tvrdo ani meko

1 reakcí na tento příspěvek Spotřeba paliva

1.5.2011 v 22:02 | Nahoru | #106
enhropy: to mi dělal smolík, vysoustružil jsem si vložky pod pružíny cca 30mm a narval je do vidlic, čímž jsem pružiny předepnul.

(reakce na) Spotřeba paliva

2.5.2011 v 12:40 | Nahoru | #107

pech. píše: enhropy: to mi dělal smolík, vysoustružil jsem si vložky pod pružíny cca 30mm a narval je do vidlic, čímž jsem pružiny předepnul.



Tohle řešení znám, ale nechce se mi už s těma vidlema nic dělat, když pravděpodobně na jejich místo půjdou v zimě vidle z Yamahy RD 350 To se to pak bude jezdit a brzdit

Spotřeba paliva

2.5.2011 v 22:07 | Nahoru | #108
Nevím jestli to ještě někomu pomůže, ale o minulém víkendu jsem konečně pořádně otestoval spotřebu na delší trati.
Trasa cca 250km, cesta tam přes obce (rychlostí 50-70km/h), mimo obec cca 40% trasy (rychlosti 90-110km/h místama). Spotřeba 4l/100km
Trasa zpět vzdálenost stejná, ale trasa 90% po dálnici a za deště. Rychlost 100-110km/h pořád, místama chvilkově 120, když zrovna přestalo pršet. Spotřeba 5,5l/100km.
Na místě jsem s přítelkyní jako batohem najezdil asi 100km výletním tempem se spotřebou 4,5l/100km. Není to úplně na desetinku přesně.
Moje váha cca 105kg
Jawa 350/639
Clonka fuč a tryska 92
A ještě k motoru, je poměrně čerstvě zajetý, v momentě výjezdu na výlet najeto cca 2500km.
Výfuky mám klasické.

Musím uznat že mě to nadchlo, jednak spotřeba a taky to jak mašina po GO parádně táhne odspodu. Nejel jsem nijak extrémně na spotřebu, ale taky nejsem žádný střelec.

Tož tak, jestli už je to neaktuální téma a otravuju tak se omlouvám

K těm velkým spotřebám, taky jsem měl vysokou a nakonec to bylo spolu s dalšími závadami způsobeno špatnáým stavem motoru. Po GO najednou není nejmenší problém nastartovat, jede jak z praku a spotřeba je ukázková.

Spotřeba paliva

3.5.2011 v 23:36 | Nahoru | #109
Souhlasím s Blade23. Spotřeba je přímo úměrná stavu motoru, seřízení a navíc i celkovému stavu motky. Loni jsem se potýkal s neúměrnou spotřebou kolem 8-9ltr, což prostě není u 350 přijatelný. Seřízení a správné osazení karburátoru spustilo spotřebu o nějaký ten ltr dolů a pak takový maličkosti jako výměna ložisek v kolech, vložek výfuků patřičné namazání řetězu atd. Jezdím na kladívka, clonka otevřená HT 92 a i když ji tahám co to jde tak jsem na 5,5ltr a při pohodovce kolem 4,5ltr a to mám 110kg. Akorát od spodku mi prostě nejde, frčí až nad 3tis ot.
Spotřeba u 350 prostě srazit jde.

Spotřeba paliva

30.5.2011 v 23:34 | Nahoru | #110
Takže, po spoustě let jsem si teď změřil spotřebu, ale nyní jsem měl dost atypické podmínky, protože taky po spoustě let jsem třetinu najel se spolujezdcem, takže +80kg (jinak jezdím vždy sám). Jezdím krátkou trasu, 16km do práce. Dvoukomorové výfuky (koncovky upravené v TK Moto), hlavní tryska 92, jehla uprostřed, prostě sériový stav, možná těžší převod oproti origu (mám vzadu rozetu z kývačky s méně zuby). PRvní výbrus a na něj najeto 30tis km. Každé ráno spěchám, protože vždy vyjedu pozdě, domů taky spěchám, protože se domů těším. Motor tedy nešetřím, předjíždím jen co to jde.. Po jediné delší rovince, asi 3km ale jedu trvale max 100km/h (tedy přesně 4tis ot/min), na křižovatkách při rozjezdech to rád zvednu na zadní. Prostě jízdu si užívám. Čekal jsem spotřebu kolem 6l/100km, ale čekalo mě celkem překvapení, i při tomto "huntování" jawy sežrala jen 4.8l / 100km.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spotřeba paliva

23.10.2011 v 14:48 | Nahoru | #111
Krajda> Ahoj.. jsem tu nový a zajímá mě co je to ta clonka o které se tu bavíte?.. mám Jawa 350/639 a mám nějaké problémy když přidám plyn tak se dusí..ale na volnoběh šlape..

(reakce na) Spotřeba paliva

23.10.2011 v 21:37 | Nahoru | #112
loulec> clonka je mezi karburátorem a jeho přírubou, zmenší světlost otvoru, poznáš to třeba tak, že karburátor sejmeš a dovnitř strčíš prst. Pokud bude vevnitř něco, co otvor zmenšuje, je to právě clonka. Clonka je ok, důležité je správné otryskování a pokud se dusí, může být špatně nastavená jehla nebo příliš velká hl. tryska.

Spotřeba paliva

11.6.2016 v 21:55 | Nahoru | #113
Ahoj, kdysi dávno jsem měl 350ku model 632 a spotřebu jsem měl 3,5 (pohodička mimo obec80) až 5,5 (dálnice a zkroucená pravá ruka).
Pro někoho scifi, pro mě fakt..... Můj názor je, že motor z konopnice je prostě ve všem lepší, než ta další generace.
Předchozí
1 2 3 4
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Servis Jawy okolí Žďáru nad Sázavou... Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 350/638, Jawa 350/639 ddhu 18 21.5.2023 v 11:27 papiboy
Brzdy Jawa 350 639. - 638?? [1, 2] Jawa 350/639 Kete 32 17.5.2023 v 12:16 Johny_R
karburátor Jikov - co tam patří A n... Jawa 350/639, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 350/633, Ja... Dolin 5 25.12.2022 v 18:34 Zdenalbenal
Jawa 350/639 - nastavenie hladiny p... Jawa 350/639 Geofrey 0 28.8.2022 v 22:28 Geofrey
Aretacni kolik Jawa 350/639 nejde v... Jawa 250/559, Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 350/6... naked11 16 23.8.2022 v 12:07 Mimísek


TOPlist