DUTOHLAV> 8 stovek už vyměňuji,protože to začíná ve válci kvedlat a dělat výtluky u horní hrany.Píst není rovnoměrný válec,ale nahoru se zužuje,měřit se to musí v rovině(předek/zadek)pístního čepu.Oficiální vůle je u 250cm 6 stovek(nová motorka)Ale nikasil se po 50mth docela vyleští(stovku určitě) a vertex píst je většinou o 4 stovky mimo po 50mth,takže tam pak máš jednu desetinu a stovku vůli oproti vrtání a to nadělá jedině výtluky.Dál se to kvedlání přenáší do ložisek.Je to všechno mnohem složitější,kdybych měl měnit píst na zimní období a venku by bylo stále kolem nuly a níže,určitě bych dal těch šest stovek oproti válci,ale bavím se zde o origo nikasilu KTM a origo replice pístu Vertex.Kdyby tam byl už dělaný český nikasil(pěkný bez ovality ale)tak při stejném ježdění se stejným pístem pět stovek(český nikasil je měkčí,rychleji se opotřebuje).Jiná by zase byla vůle(větší)s kovaným pístem(je tvrdší),všeobecně je zásadně nepoužívám,protože dřou nikasil,na čtyřtaktu jsou super(díky pomocnému mazání válce zespod,nikasilu neublíží)vydrží dlouho.Na začátek sezóny až do podzimu bych na origo nikasilu(i dělaném v ČR) nikdy nedal větší vůli než čtyři stovky,šetří to válec a dlouho vydrží i píst.Samozřejmostí je perfektní zajetí(1-2mth.) a před závodem zahřátý motor!Zadření není přirozený jev a vždy za něj může nevědomost!Plno lidí owapkuje motorku a nenatočí pak motor,plno lidí neřeší před wapkováním píst v horní úvrati aspoň,když už nemění těsnící kroužky na koleně,je toho hodně škoda slov.