Téma: komprese motoru
 
18.10.2011 v 19:01
čau,chci se zeptat jakej bi měl byt tlak ve valci u yamahy yz 250 r.v.01 2T. pokud možno udat v bar a PSI.Dik

komprese motoru

18.10.2011 v 19:16 | Nahoru | #1

1 reakcí na tento příspěvek komprese motoru

18.10.2011 v 20:33 | Nahoru | #2
9,5

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) komprese motoru

18.10.2011 v 20:47 | Nahoru | #3

kadeloid píše: 9,5



bar,nebo spiš PSI

komprese motoru

18.10.2011 v 20:57 | Nahoru | #4
bar

(reakce na) komprese motoru

18.10.2011 v 21:00 | Nahoru | #5
rockstars> PSI deleno 0.07 t.j. cca 136

1 reakcí na tento příspěvek komprese motoru

19.10.2011 v 07:05 | Nahoru | #6
To nezměříš! Muselo by to mít startér,aby byl výsledek trochu aspoň vypovídající.Kopáním toho nedosáhneš,po každém kopu naměříš odchylky jako hrom.Jednoduše vypustit vodu,sundat přívěru a změřit dutinometrem válec na ovalitu a proti tomu mikrometrem píst.Pokud bude válec 2 stovky oválný ve stejné rovině tak by měl jít na nový nikasil(origo nikasil)Pokud je nikasil již dělán někdy bude mít silnější vrstvu než originál a je měkčí,ty dvě stovky ovality by na něm ještě šly vyhonovat(dočasné řešení tak max 50-80mth).Píst by měl být o max 6 stovek menší než je rozměr válce(nový doporučuji u 250 jen 4 stovky a opatrně hodinu zajet),pokud bude menší o desetinu mm tak je hotový a ven s ním!

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) komprese motoru

19.10.2011 v 11:24 | Nahoru | #7
marko> Dva dni zpět jsem se bavil s kamarádem a ten na svojí cr 250 Když dělal nikasil,tak mu ho dělali vždy na 8 stovek,míň mu to vymlouvaly.Nechávaly to prý dělat i na 4 stovky,ale pak to většinou přidřely.Vozil to do někam do Strakonic a dělali mu to minimálně dvakrát.
Jinak tomuhle fakt nerozumim,píšu co jsem slyšel.Já dělám běžnou údržbu,ale složitější věci neřešim a vozim k (doktorovi).

(reakce na) komprese motoru

19.10.2011 v 12:43 | Nahoru | #8
DUTOHLAV> jenže ve Strakonicích jsou mimo, žijou ještě ve zlaté éře ČZ.
8 stovek je fakt nesmysl.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) komprese motoru

19.10.2011 v 18:14 | Nahoru | #9
DUTOHLAV> 8 stovek už vyměňuji,protože to začíná ve válci kvedlat a dělat výtluky u horní hrany.Píst není rovnoměrný válec,ale nahoru se zužuje,měřit se to musí v rovině(předek/zadek)pístního čepu.Oficiální vůle je u 250cm 6 stovek(nová motorka)Ale nikasil se po 50mth docela vyleští(stovku určitě) a vertex píst je většinou o 4 stovky mimo po 50mth,takže tam pak máš jednu desetinu a stovku vůli oproti vrtání a to nadělá jedině výtluky.Dál se to kvedlání přenáší do ložisek.Je to všechno mnohem složitější,kdybych měl měnit píst na zimní období a venku by bylo stále kolem nuly a níže,určitě bych dal těch šest stovek oproti válci,ale bavím se zde o origo nikasilu KTM a origo replice pístu Vertex.Kdyby tam byl už dělaný český nikasil(pěkný bez ovality ale)tak při stejném ježdění se stejným pístem pět stovek(český nikasil je měkčí,rychleji se opotřebuje).Jiná by zase byla vůle(větší)s kovaným pístem(je tvrdší),všeobecně je zásadně nepoužívám,protože dřou nikasil,na čtyřtaktu jsou super(díky pomocnému mazání válce zespod,nikasilu neublíží)vydrží dlouho.Na začátek sezóny až do podzimu bych na origo nikasilu(i dělaném v ČR) nikdy nedal větší vůli než čtyři stovky,šetří to válec a dlouho vydrží i píst.Samozřejmostí je perfektní zajetí(1-2mth.) a před závodem zahřátý motor!Zadření není přirozený jev a vždy za něj může nevědomost!Plno lidí owapkuje motorku a nenatočí pak motor,plno lidí neřeší před wapkováním píst v horní úvrati aspoň,když už nemění těsnící kroužky na koleně,je toho hodně škoda slov.

(reakce na) komprese motoru

19.10.2011 v 21:48 | Nahoru | #10
marko> No tak to čumim,je to docela věda.Po vapkování moto natočim,ale proč před dát píst do horní úvratě?

komprese motoru

19.10.2011 v 23:19 | Nahoru | #11
Já teda po wapkování nestratuju a úvrať taky neřešim. Prosím vysvětlit k čemu je to dobrý dík

1 reakcí na tento příspěvek komprese motoru

20.10.2011 v 07:13 | Nahoru | #12
To je dobrý v případě, když se vám při wapkování dostane do motoru nebo do výfuku voda. Píst v horní úvrati uzavře výfuk. kanál, a zároveň zvedne ojniční ložisko dostatečně vysoko na to, aby nebylo v kontaktu s případnou vodou v klikovém prostoru. Nastartování a chvíle běhu potom motor a celou motorku řekněme "vysuší". Na druhou stranu, pokud je někdo prase a meje motorku s odkrytým vzduch. filtrem, může si zaškodit i tím nastartováním, kdy vám to vodu skrz filtr "nacucne" dovnitř. Fajn věc je i zátka do výfuku.

(reakce na) komprese motoru

20.10.2011 v 09:58 | Nahoru | #13
PetrTM> Přesně tak a filtr buď vytáhnout a ucpat origo ucpávkou a hadrem ještě před ní,nebo prostě dekl airboxu nechat a wapkovat opatrně kolem něj.Ta voda se tam dostane tlakem přez netěsnící O-kroužky kolena!

komprese motoru

20.10.2011 v 12:28 | Nahoru | #14
ok utíkám nastartovat motorku ...nebo to platí jen pro 2T?

komprese motoru

20.10.2011 v 13:28 | Nahoru | #15
Pomôže tiež, len musíš nájsť kompresný takt, aby bolo všetkých 5 ventilov zavretých :D. Teraz vážne, 2T má koleno utesnené o-krúžkami, WR má zapustené v hlave a pritiahnuté prírubou, takže by som cezeň voda do motora dostať nemala.

komprese motoru

20.10.2011 v 13:40 | Nahoru | #16
Dle mého názoru je nastartoávní prospěšné pro každou umytou motorku, nezávisle na tom,jestli je jedná o 2T nebo 4T. nikdy nevíte, kam vám voda natekla, a je určitě lepší přijít na to hned, než až někde za tejden, kde už může způsobit třeba korozi.

komprese motoru

20.10.2011 v 14:06 | Nahoru | #17
Další oblíbenej "vstupní bod" vody při wapkování (u 2T) je místo připojení lanka plynu v karburátoru. Bývá na něm gumová menžeta, ale ta netěsní 100% a někdy se sklouzne.. tak to omotávám páskou.

komprese motoru

20.10.2011 v 14:14 | Nahoru | #18
Tí čo wapku nemáme doma, ale musíme chodiť na benzínku ju po umytí štartujeme vždy .
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist