Téma: Voda v motoru
 
16.10.2011 v 07:31
Zdravím Vás, mam malej / velkej problém s yamahou YZ 450 r. 08, projížděl jsem brod a "zapíchnul" jsem se v něm a moto chcípla, po vysvobození motorky už nešla našlápnout a z přepadové hadice blil olej s vodou ( taková bílá kašička ) - z chladiče ubylo cca 3 dcl vody a při startování se mi teď zdá, jako by to v motoru dřelo.
Je možné, že se to přidřelo, nebo praskl blok a voda teče do převodovky i motoru ? nebo jen těsnění pod hlavou, nebo simering na pumpě ?
Už jste někdo něco podobného řešil ?
Díky všem za rady a odpovědi.

Voda v motoru

16.10.2011 v 07:41 | Nahoru | #1
Bez otevření motoru to opravdu, ale opravdu nezjistíš.

Voda v motoru

16.10.2011 v 07:54 | Nahoru | #2
Mám taky zkušenost s utopením v bůdku , lokla si, ale dopadlo to dobře . Jako poslední je video s odvodněním .
Žádná škoda nevznikla, jen jsem vyměnil olej, a Kawa šlape jako hodinky. Asi bych našel i video s utopením, protože to nějaký "dobrák" natočil.
Doufám, že to u tebe nebude nic vážnýho.

Voda v motoru

16.10.2011 v 08:00 | Nahoru | #3
No jestli jsi ten olej nevyměnil a jezdíš na tu bílou kašičku, tak se ani nedivim.

Voda v motoru

16.10.2011 v 08:21 | Nahoru | #4
Já utopil YZ 426F,bylo tam tak 160cm hloubka,ale motorka tam byla jen asi půl minuty.Hned jsem ji vyrval na břeh a mněl jsem u sebe trochu nářadí,takže jsem sundal nádrž,vyndal svíčku,šlapal asi minutu bez svíčky a motorku postavil kolmo,aby vytekla voda z výfuku atd.Filtr byl v pohodě.Pak jsem to dal dohromady,natočil a jelo se dál.
U tebe nevim jak byla motorka dlouho pod vodou a hlavně jí hned našlapovat,když nevíš kam se všude dostala voda,byla asi chyba.Z chladiče ti mohla ubejt voda,když to přehřeješ a trochu jí vyhází přepadem.
Ta kaše z přepadu,tak to nevim,ale odkalil bych karbec, vymněnil bych olej,filtr a když to bude čistý a motor bude běhat normálně,tak bych to dál neřešil.Jestly z něj jdou ale divný zvuky,tak tě rozebrání motoru stejně čeká.

1 reakcí na tento příspěvek Voda v motoru

16.10.2011 v 09:52 | Nahoru | #5
Jinak to, co píšeš, mi připadá jako pěkná blbost. Když si motorka lokne, tak se motor hned zastaví. Při tom dojde třeba k ohnutí ojnice , ale neudělá se ti tam hned emulse - bílá kašička. Ta se ti udělá až potom, co se olej smíchá s vodou a k tomu potřebuješ, aby motor chvíli běžel. Když ti voda jen do motoru nateče (přes odvětrání, přes píst, ...), tak se od oleje oddělí a protože je těžší než olej, sedne si pod něj a když za chvíli povolíš vypoušťák, vyteče ti čistá voda a potom začne téct olej. Zbytek vody (papky), který je usazený na stěnách, se ti potom zakrátko odpaří, což vidíš třeba na olejoznaku. Takhle můžeš aspoň odjet domů, aniž by se ti udělala emulse a potom olej vyměníš.
Co prý pomáhá, je mít naolejovaný vzducháč. Ten když potopíš, tak prý nepropustí vodu a motor zdechne sám, aniž by se voda dostala nad píst a prokticky zastavila motor. Pokud je motorka hodně pod vodou, voda ti do motoru stejně nateče třeba přes výfuk/sání a přes otevřený ventily, ale to už potom stačí jen "odvodnit" , ale nubudeš mít třeba ohlou ojnici.
Stav, co popisuješ, vypadá na pěkný záděr. Pokud ti ubyla i voda z chlazení, mohlo dojít díky prudkýmu zchlazení k deformaci/prasknutí třeba hlavy. Ale to jen odhaduju.
Kamarád loni v létě taky utopil Kawu a měl s tím potom hodně trablů. Nakonec koupil jiný motor.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Voda v motoru

16.10.2011 v 11:54 | Nahoru | #6
Janek>
Jen doplnění - ten vzducháč se neolejuje jen kvůli loknutí vody, ale celkově kvůli správné filtraci vstupního vzduchu. "Voděvzdornost" je vedlejší efekt

Naposledy editováno 16.10.2011 12:40:24

(reakce na) Voda v motoru

16.10.2011 v 12:25 | Nahoru | #7

Tank píše: Janek>
Jen doplnění - ten vzducháč se neolejuje jen kvůli loknutí vody, ale celkově kvůli správné filtraci cstupního vzduchu. "Voděvzdornost" je vedlejší efekt


Ty woe , tebe taky potkám všude . S tím filtrem máš recht. já to do utopení nevěděl. Jsem myslel, že samotný molitan stačí .

1 reakcí na tento příspěvek Voda v motoru

16.10.2011 v 21:47 | Nahoru | #8
No dobře naolejovaný vzducháč vodě odolá lépe, ale ona tam dříve nateče voda výfukem.. Můj případ Jsem tak zlehka utopil XR, stačilo vyšroubovat svíčku, vyšlapat ven vodu z válce a jela.. Voda se do oleje nedostala. Jde o to kdy chcípla a jestli na volnoběh a nebo jestli pod plným plynem.. Kdyby pod plným, tak s největší pravděpodobností totální destrukce motoru, ohnuté ventily, možná ojnice, pravděpodobně jako první povolí těsnění pod hlavou a v krajním případě prasklá vložka válce.

(reakce na) Voda v motoru

16.10.2011 v 23:03 | Nahoru | #9
c.j.> Myslim že yz 450 2008 už vložku mít nebude

Voda v motoru

16.10.2011 v 23:08 | Nahoru | #10
no dobrá, tak přímo válec Bo ten hliník houby vydrží

1 reakcí na tento příspěvek Voda v motoru

17.10.2011 v 20:33 | Nahoru | #11
Děkuji za info, ale já motorku neutopil, byla ve vodě pouze po koleno vejfuku, takže loknout si nemohla, vzduch filtr je čistej i suchej. Spíš jsem si myslel, jak byla v hodně náklonu, jestli se ta voda z chladiče nemohla dostat do převodovky a motoru ...
holt teď budou dlouhé zimní večery, tak se na to při televizi podívám

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Voda v motoru

18.10.2011 v 07:24 | Nahoru | #12

motorbikesh píše: .. Spíš jsem si myslel, jak byla v hodně náklonu, jestli se ta voda z chladiče nemohla dostat do převodovky a motoru ....



Ne, ani kdyby ležela na boku, tak se voda z chladiče nemůže do motoru dostat Logicky - voda je pod tlakem, musí to být uzavřený okruh, aby nevytekla..

Spíše se myslím, že pokud si ji neutopil, tak se ti do motoru dostala voda odvzdušněním převodovky. Většinou hadice, která vede z převodovku do spodní části airboxu. Ale to nevysvětluje to "dření" při startu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Voda v motoru

18.10.2011 v 09:52 | Nahoru | #13
c.j.>
pokud tam odfukem vlezla jen voda...a ne třeba jemně rozptýlené bahýnko

(reakce na) Voda v motoru

18.10.2011 v 19:11 | Nahoru | #14
Tank> Jo asi by stačila i zakalená voda to je dost možný

Voda v motoru

18.10.2011 v 21:50 | Nahoru | #15
no, sračky tam byly vydatný, takže když by to bylo jen tohle, tak bych byl happy člověk. Nemůžu si teď dovolit nijak investovat do mota.
Ale když by to bylo jen to vyčištění a naplnění novejch kapalin, tak by to bylo fajn a ještě bych se letos svezl

Voda v motoru

18.10.2011 v 22:08 | Nahoru | #16
Kup si 3l vyplachovyho oleje, proved tri vymeny, pokazdy nastartuj a nech brblat 2-3min a znovu vymen.Nech to aspon dva dny vyschnout a jedes dal(pokud ti to startuje).Utopil sem husika 450 az po riditka.

Voda v motoru

21.10.2011 v 22:40 | Nahoru | #17
paráda, to určitě udělám. Jen mi ještě vrtá hlavou, kam se podělo těch 3 dcl vody z chladiče ..,

1 reakcí na tento příspěvek Voda v motoru

3.12.2011 v 21:26 | Nahoru | #18
zdar, tak jsem před nedávnem dával dokupy motorku, vypustil olej - nebo spíš tu vodu z motoru, ale kupodivu jí tam bylo jen cca 3 litry :) pak udělal 5 krát výplach motoru novym olejem a je vše v naprostym pořádku, motor jde krásně potihu, nic už nikde nedře a voda z chladiče taky neubejvá, tak až zase nějakou moto utopim, tak už vim jak postupovat, tak všem ještě jednou díky za rady a hodně zdaru na moto.

(reakce na) Voda v motoru

4.12.2011 v 08:29 | Nahoru | #19
motorbikesh> Tvl čtu dobře 3 litry vody?

Voda v motoru

11.12.2011 v 11:22 | Nahoru | #20

Voda v motoru

11.12.2011 v 11:50 | Nahoru | #21
No,jestli si myslíš, že po tom, co ti asi měsíc nebo dva v motoru "přebejvaly" zhruba dva litry vody, je "vše v naprostým pořádku", tak je zřejmě potřeba tě při tom nechat . Akorát až to jednou někdo rozpůlí,tak se asi hodně zhrozí

Naposledy editováno 11.12.2011 11:51:33

Voda v motoru

11.12.2011 v 13:03 | Nahoru | #22
tyve to neni možný myslet vážně

2 reakcí na tento příspěvek Voda v motoru

11.12.2011 v 13:32 | Nahoru | #23
ta voda tam byla asi tejden, tak tam snad nic hrozného nebude, navíc motor šel tiše jako dřív a hlavně jsem to byl i řádně projet a vše bylo Ok. Takže se nemusim příště bát, zase nějakej ten potok projet

(reakce na) Voda v motoru

11.12.2011 v 13:44 | Nahoru | #24
motorbikesh> Bohužel z osobní zkušenosti (i když naštěstí již skoro 15 let staré) tě musím ubezpečit, že voda v motoru napáchá paseku,i když jí tam necháš "stát" jenom přes noc - ložiska začnou chytat rez. Je fakt, že u 4T jsou částečně nakonzervovaná olejem, ale stejně...týden je opravdu moc, a ten tvůj motor bych zevnitř vidět nechtěl . No,držím palce,ať to jezdí,ale předpokládám, že tě časem čekají dost starosti. V téhle situaci bych do motoru přidal alespoň něco jako je Prolong nebo Metaltec, sice těmhle zázrakům raději moc nevěřím,ale s vodou a jejími následky si docela poradit uměj.

(reakce na) Voda v motoru

11.12.2011 v 14:09 | Nahoru | #25

motorbikesh píše: ta voda tam byla asi tejden, tak tam snad nic hrozného nebude, navíc motor šel tiše jako dřív a hlavně jsem to byl i řádně projet a vše bylo Ok. Takže se nemusim příště bát, zase nějakej ten potok projet


Jsi dost mimo a je dobrý si něco z toho, co tu kluci píšou, vzít. Ne se pořád chlácholit myšlenkou, že se vlastně vůbec nic nestalo. Co mi hlava nebere, je to, žes náplň oleje/vody nevypustil hned. To o pravdu svědčí o tom, že nemáš ani páru .
V každým případě přeju, ať to šlape .
Zrovna včera jsme byli na vyjížďce s kamarádem a taky to utopil v brodu - motorka odtažená domů a hned vypuštění náplně, .... - takhle se to má dělat.

Voda v motoru

11.12.2011 v 18:13 | Nahoru | #26
Moc si toho motoru nevážíš ale to příjde . Já sám jsem teď prodělal GO na wrku 20 koliků tam padlo jako prd. Třeba ložiska na ojce chytaj rez raz dva, to poznáš pak se pochlub kolik tě přišla GO

Voda v motoru

12.12.2011 v 21:08 | Nahoru | #27
Neměl jsem holt na to čas, tak uvidim časem, co se projeví.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist