Téma: Top-case na FJR: za jízdy upadl !!!
30.8.2011 v 09:24
Rád bych se s vámi podělil o velmi nepříjemný zážitek, který se mi stal minulý víkend - při odpolední vyjížďce po jižní Moravě (Mikulov - Valtice - Lednice - Čejč - Slavkov) - jsem u benzínové pumpy ve Slavkově zjistil, že mi chybí top-case !!!! se všemi doklady, kartami, penězi, mobilem ... zkrátka hororová situace, kterou opravdu nikomu nepřeji. Musím zdůraznit, že používam original top-case Yamaha namontovaný v autorizovaném servisu. Top-case mám nacvaknutý od jara a vzhledem k letos absolvovaným asi 6000 km vylučuji, že byl špatně upevněn (nacvaknut), navíc vše neustále kontroluji. Pro upřesnění musím dodat, že bylo poměrně horko, a jak jsem pozdějí zjistil, top-case jsem ztratil na dosti hrbolaté silnici mezi Čejkovicemi a Čejčem.
Abych dokončil tento horor, vrátili jsme se se synem zpět po projeté trase a až do večera jsme top-case hledali - marně. Takže honem domů a zablokovat platební karty. V tom se mobilem ozvala dívka z Čejče, že top-case našla a že je k vyzvednutí u ní doma. Tak mi spadl kámen ze srdce a jsem potěšen, že slušní lidé ještě žijí - v peněžence byla poměrně slušná hotovost v Kč a EUR. Tímto ještě jednou Lence z Čejče mnohokrát děkuji za nalezení a vrácení věcí.
Problematiku jsem konzultoval s odborníkem z materiálové zkušebny a ten potvrdil, že u plastů s rostoucí teplotou výrazně klesá tuhost a při vibraci či rázu při jízdě na nerovné silnici může dojít k takové krátkodobé deformaci, že západka zámku se může uvolnit (pozn.: celý mechanismus zámku + deska jsou z plastu).
Protože je motocykl ještě v záruce, tak celou věc řeším jako reklamaci, protože po pádu na silnici je top-case silně podřený a na spodní straně prasklý.
Tak jsem koupil tank-vak, teď mám alespoň příruční zavazadlo na očích. Hlavně všechny motorkáře varuji, aby si na top-case dávali pozor a raději v něm cenné věci nevozili, nemusíte mít takové štěstí jako já v případě ztráty za jízdy.
Dokončení story - tento týden (21. 9.) jsem si byl v Yamaze pro nový top-case, reklamace uznána, takže vše zdarma. Top-case teď jistí k desce 2 šrouby, takže to snad bude OK. Na rok se chystáme se synem (VN900) a dcerou (XJ6 D) na motorkach do Skandinávie, tak doufám, že vše bude fungovat a nebudu se zpět vracet na losovi ...
Naposledy editováno 24.09.2011 08:17:47
Abych dokončil tento horor, vrátili jsme se se synem zpět po projeté trase a až do večera jsme top-case hledali - marně. Takže honem domů a zablokovat platební karty. V tom se mobilem ozvala dívka z Čejče, že top-case našla a že je k vyzvednutí u ní doma. Tak mi spadl kámen ze srdce a jsem potěšen, že slušní lidé ještě žijí - v peněžence byla poměrně slušná hotovost v Kč a EUR. Tímto ještě jednou Lence z Čejče mnohokrát děkuji za nalezení a vrácení věcí.
Problematiku jsem konzultoval s odborníkem z materiálové zkušebny a ten potvrdil, že u plastů s rostoucí teplotou výrazně klesá tuhost a při vibraci či rázu při jízdě na nerovné silnici může dojít k takové krátkodobé deformaci, že západka zámku se může uvolnit (pozn.: celý mechanismus zámku + deska jsou z plastu).
Protože je motocykl ještě v záruce, tak celou věc řeším jako reklamaci, protože po pádu na silnici je top-case silně podřený a na spodní straně prasklý.
Tak jsem koupil tank-vak, teď mám alespoň příruční zavazadlo na očích. Hlavně všechny motorkáře varuji, aby si na top-case dávali pozor a raději v něm cenné věci nevozili, nemusíte mít takové štěstí jako já v případě ztráty za jízdy.
Dokončení story - tento týden (21. 9.) jsem si byl v Yamaze pro nový top-case, reklamace uznána, takže vše zdarma. Top-case teď jistí k desce 2 šrouby, takže to snad bude OK. Na rok se chystáme se synem (VN900) a dcerou (XJ6 D) na motorkach do Skandinávie, tak doufám, že vše bude fungovat a nebudu se zpět vracet na losovi ...
Naposledy editováno 24.09.2011 08:17:47
a mas nejake misto pod sedadlem, ze bys dulezity veci vozil tam propriste, jinak byl jsem se podivat jak to mam u kufru reseny sam a plotna je kovova a uchycebi kufru je taky kovovy vcetne zamku a prinytovany k samotnymu kufru, tak doufam ze me toto nepotka
Naposledy editováno 30.08.2011 09:36:39
Naposledy editováno 30.08.2011 09:36:39
1 reakcí na tento příspěvek Top-case na FJR: za jízdy upadl !!!
a jak se do kufru dostala? ty ho nezamykáš? co jsem měl kufr já, tak když byl zamčený, nešel odepnout a když byl odemčený, tak nedržel zrovna dvakrát pevně
1 reakcí na tento příspěvek Top-case na FJR: za jízdy upadl !!!
No a na co jsi konkrétně přišel proč se to stalo. Něco ulomeného či co?
Docela by mě zajímalo, kdo ty kufry pro Yamahu dělá. Mám Givi E47 4 roky za zatím v pohodě a to drnčí na plotně, má vůli. Je fakt, že na slunku se ten kufr nahřeje jako prase. Jídlo a pití dávám do hliníkáčů jinak bych to měl jak z mikrovlnky. Každopádně velký štěstí jsi měl.
Měl jsem Yamahácký kufry a bylo to NonFango - kvalitativně jako Givi Kappa a ostatní. Pruser je plotna - plastova plotna si ráda zapruží nebo praskne a kufr pak drží jen zámeka ten vzhledem k tvaru kamene neni problem vyháknout. Tj chce to bud kovovou plotnu nebu ji mít zpevněnou - měl jsem hliníkový plech (elox tažanej vnější parapet na okna) a bylo to OK.
ted mám plotnu s držákem od SW motech - sice plotna v plastu, ale pod ní je hliník plocha. Díky opakované návštěve Rumunska mohu garantovat, že to drží - popraskaly mi všechny sváry na SW motech držácích bočních kufrů, ustřihly se mi dva šrouby a neustále se mi povolovaly šrouby držící TopCase - ale TOP zustal na plotně.
Naposledy editováno 30.08.2011 10:32:12
ted mám plotnu s držákem od SW motech - sice plotna v plastu, ale pod ní je hliník plocha. Díky opakované návštěve Rumunska mohu garantovat, že to drží - popraskaly mi všechny sváry na SW motech držácích bočních kufrů, ustřihly se mi dva šrouby a neustále se mi povolovaly šrouby držící TopCase - ale TOP zustal na plotně.
Naposledy editováno 30.08.2011 10:32:12
Cau, to mas stesti ze ho nasel poctivy nalezce. Me upadl kufr pred 14 dny v Praze a zatim nikde nic. Ale byla to moje chyba protoze jsem ho nezacvakl do zamku. Nesl jsem ho z kancelare k motorce a v kanclu jsem ho zamkl, ani nevim proc, udelal sem to poprvy, asi aby se mi lepe nesl. Potom jsem ho dal na plotnu, dal si helmu a rukavice na motorku a zacal se oblikat a uz sem zapomnel kufr zamknout k plotne. Vydrzel mi neprizamceny asi 9km z Holesovic az na Bohdalec k pumpe, kde jsem ho jeste mel (to jsem zjistil z kamery na pumpe az druhy den, takze ten predchozi den sem ho hledal zbytecne po cele ceste z Holesovic). Od pumpy jsem jel po zadnim kousek a zrejme spadl pri tom, niceho sem si ale nevsiml, domu je to asi 1,5km od te pumpy, kde sem zjistil ze ho nemam. Hned sem jel zpet a nikde sem ho nevidel.
To jen muj pribeh. Ale chci zduraznit, ze jsem ho pouzival asi 6 let necelych 100tis km a nikdy nic, samozrejme milionkrat po rozbitych cestach, hodnekrat nad 250km/h, casto prelozeny jeste se sportovni tezkou taskou na nem. Nikdy se nic nestalo a to bylo vedro i ke 40st v Italii behem brutalnich africkych veder v roce 2007. Takze to ze ti upadl zamceny je podle me rozhodne vyrobni vada nebo nekvalita obecne toho vyrobku a chtel bych penize zpet byt tebou.
To jen muj pribeh. Ale chci zduraznit, ze jsem ho pouzival asi 6 let necelych 100tis km a nikdy nic, samozrejme milionkrat po rozbitych cestach, hodnekrat nad 250km/h, casto prelozeny jeste se sportovni tezkou taskou na nem. Nikdy se nic nestalo a to bylo vedro i ke 40st v Italii behem brutalnich africkych veder v roce 2007. Takze to ze ti upadl zamceny je podle me rozhodne vyrobni vada nebo nekvalita obecne toho vyrobku a chtel bych penize zpet byt tebou.
1 reakcí na tento příspěvek Top-case na FJR: za jízdy upadl !!!
FishX3: jak sem ted psal, tak mam original montazni sadu na ZX9R od Givi (ted samozrejme upravenou na ZX10R) a kufr byl Kappa 42l, ta plotna je plast a rozhodne bez problemu, takze v tom bych chybu asi nehledal
PEPAFJR> čekal jsem, že zámek (západka) bude ulomená, ale nebyla. Při podrobnějším ohledání jsem zjistil, že má klínovitý tvar a přesah západky v otvoru desky není velký, což zřejmě umožní za určitých podmínek (teplo, ráz od nerovnosti na vozovce) uvolnění západky. V Yamaze se mě napřed snažili odbýt s tím, že jsem to tam špatně nasadil, když jsem je požádal, ať mi to předvedou, tak museli uznat, že to nasadit blbě nejde (tedy pokud neuvažuji položení zamčeného top-case na desku). Navíc nálezkyně potvrdila, že top-case měl obě "ucha" v zamčené poloze.
1 reakcí na tento příspěvek Top-case na FJR: za jízdy upadl !!!
no já jsem plastař (teda zatím to studuju ), a že by plast tak "změknul", aby se kufr ´vycvaknul´ se mi nezdá. nebo by ta západka(?) při nacvaknutí musela držet jen na velmi malým kousku...
ale pokud to bylo nějak víc nahřátý (to ale nemá podle mě moc vliv - muselo by to být dost přes 100°C), je možný, že se na nějakým velkým hrbolu ten kufr vycvaknul, a pak se západka vrátila do původní polohy - říká se tomu "tvarová paměť". Nicméně tohle snad za normálních podmínek nemůže nastat...
ale pokud to bylo nějak víc nahřátý (to ale nemá podle mě moc vliv - muselo by to být dost přes 100°C), je možný, že se na nějakým velkým hrbolu ten kufr vycvaknul, a pak se západka vrátila do původní polohy - říká se tomu "tvarová paměť". Nicméně tohle snad za normálních podmínek nemůže nastat...
tomy.85> já jsem taky plastař a zase mě to až tak nepřekvapuje. V Yamaze nakonec připustili, že výrobce s tou základovou deskou v minulosti laboroval (protože praskala) a hlavně, Policie ČR, která tyto motorky rovněž používá, si nechává top-casy přišroubovat přímo k motorce - asi mají rovněž své zkušenosti a navíc, těžko budou respektovat doporučení o max. rychlosti v případě nasazeného top-case.
1 reakcí na tento příspěvek Top-case na FJR: za jízdy upadl !!!
zajímavé, ještě by chtělo říci kolik kg nákladu bylo v top case :)
1 reakcí na tento příspěvek Top-case na FJR: za jízdy upadl !!!
Ty jo, to měl Dědek. docela štěstí- vždycky když jsem s ním jela a bolela mě prdel, stoupla jsem si do stupaček a krááásně se celou vahou opřela...moment, to jsem měla vlastně spíš štěstí já Moment to byla vlastně Suzukííí, tak nic
Kamikadze-Ace> právě že v něm kromě dokladů, mobilu a rezervní mikiny nebylo nic dalšího. Smůla byla, že normálně mám doklady u sebe v moto-bundě, v tomto případě jsem jel ale nalehko v páteřáku a tričku (tedy bez kapes), takže jsem nestandardně dal doklady a mobil do top-case - no smůla...
baruš20 píše: Ty jo, to měl Dědek. docela štěstí- vždycky když jsem s ním jela a bolela mě prdel, stoupla jsem si do stupaček a krááásně se celou vahou opřela...moment, to jsem měla vlastně spíš štěstí já Moment to byla vlastně Suzukííí, tak nic
To jsi seděla vepředu nebo vzadu?
Byl jsem se schválně podívat na svou FJR, západka co zajišťuje kufr zalejzá tak 2cm takže vyháknutí nemožné a na spodku kufru je originál po celé ploše kovový plech který nedovolí západce se jakkoliv ohnout.
Takže podle mě pouze nějakej zmetek z výroby,jinak to není možný.
Takže podle mě pouze nějakej zmetek z výroby,jinak to není možný.
Docela cumim, ze si nic neslysel. Me jednou upadla SPZ a to byl docela randal, i kdyz jsem v ty chvili nevedel od ceho to je a zjistil to, az kdyz jsem prijel na misto. Ale zae je pravda, ze to nebylo v nijak velky rychlosti a kdyz se SPZ soura po silnici, tak asi dela vetsi bordel. Jinak v tuhle chvili jsem docela rad, ze jsme koupil kovovou plotnu od Givi.
Bubrak ZX10R píše: FishX3: jak sem ted psal, tak mam original montazni sadu na ZX9R od Givi (ted samozrejme upravenou na ZX10R) a kufr byl Kappa 42l, ta plotna je plast a rozhodne bez problemu, takze v tom bych chybu asi nehledal
No mně u nonfanga kufr právě občas vyskočil protože propružil. ale byl to starý model kde místo kamene je trn, takže se to nedalo vyháknout a kufr zustal pootočenej na tom trnu.
Svůj kufr GIVI jsem si pro jistotu pojistil dvěma šrouby s křídlovými matkami. Do dna jsem provrtal 2 díry, přes ně ještě silnější hliníkový plech na zesílení dna a skrz potom dva šrouby s půlkulatou hlavou. Do plastové plotnmy to samé a zespoda zajištěné křídlovými matkami s pérovou pojistkou. Nic není vidět a pokud musím kufr sundat, je to raz dva. Takto mám jistotu, že ho neztratím.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jaké nejlepší pneu podle jízdních v... Yamaha FJR 1300 | Wolf33 | 22 | 27.10.2024 v 18:42 Pidra |
Porucha elektriky Yamaha FJR 1300 | maty400 | 5 | 6.9.2024 v 08:50 maty400 |
Kotouče na FJR 1300 Yamaha FJR 1300 | FJRPEPA | 20 | 6.5.2024 v 21:29 Pedl |
Niečo so spojkou FJR 1300 - 2007 Yamaha FJR 1300 | Fitipaldi33 | 10 | 2.4.2024 v 20:58 Iceman111 |
Zaslepky usazení bočních kufru na F... Yamaha FJR 1300 | Wolf33 | 20 | 26.3.2024 v 18:02 Wolf33 |