paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Koupě Jawy 350/640 a vše s tím spojené
Zdravím, všechny motorkáře a příznivce ČSL strojů ,o)

Abych začal... Hodlám koupit motorku z druhé ruky.
Na co motorku chci? na ježdění do školy, cestování atp.
Nejsem závodní jezdec - tedy žádnej supersporťák ale spíš na cestování ,)

Volím Jawku 350/640 z hlediska stroje na naučení , jak základů jízdy, jelikož sem přece jen začátečník, tak i servisu, umět seřídit motor, rozebrat - složit, prostě nechci být žádná novopečená "rychlokvaška".
Ale i z druhého hlediska - je to přece jen moje první velké moto a hlavně je to naše značka ČSL - s kořenami v naší 1.republice, kterou já uznávám, ne tu naši post-demokracii (OT sorry).

A tudíž jsem hrdý na slávu Jawy, i když dnes trošku "ztrácící lesk"...netřeba dál rozebírat. Předem, říkám, že odpovědi na foru jsou ale velmi roztříštěné, proto bych chtěl založit vlákno kde to bude pěkně vše a polopatě.
Takže zpět k mému dotazu - Jak sem tedy řekl, jsem rozhodnut pro koupě Jawy 350/640, apropo se vás musím dotázat na :

1) Na co si dát pozor, při koupi tohoto ojetého stroje primárně(vím, dalo by se to najít ale ať to je pohromadě, něco sem o tom četl) a to stroj nastartovat za studena, následně za tepla, projet ho na všechny řadící stupně, jestli nejsou kolena výfuků "opálená", jestli neteče nějaká kapalina.., zkontrolovat brzdy,(změřit tak i skutečný počet najetých km, podle tloušťky předního kotouče), dále podívat se na rozetu, budíky jestli se neprotáčejí, ""správně"" točí(správně se točit asi nikdy nebudou - je to jawa...ale..), elektrika jestli funguje správně, vůle krku, kol, stojanu, no a to je tak základů.. samozřejmě dá se toho najít víc.Však ptám se, může někdo doplnit, nějakou zásadní věc - problematickou co se jawky týče, výše neuvedenou? co bych měl ještě zkontrolovat ? při koupi ?

2) Se musím zeptat na administrativní stránku, při koupi motorky.
Prolézal jsem zdejší forum, a napsal jsem si takový seznam co vše a v jakém pořadí musím udělat, z útržků roztroušených po různých vláknech.
Jelikož s tím nemám žádné zkušenosti, jsem odkázán na vás.
Tak tedy - je tento můj pořadník korektní ?

-> Sepíšu kupní smlouvu
-> podepíše ji kupující i prodejce
-> prodávající odevzdá klíčky a kopii zelené karty
-> já odjedu domů ( nevím jak, když na kupní smlouvu jet nemůžu, a malej tp si nechá prodávající...)
-> prodávající si nechá velký a malý TP a originální
zelenou kartu - jde na dopravní inspektorát, kde ve velkém TP změní (přehlásí) majitele
na adresu z kupní smlouvy. Malej TP prorazí (znehodnotí s dod.: platností 14 dní cca)
-> poté zajde na pojištovnu - kde s velkým TP zruší povinné ručení na prodávajícího osobu.
-> Následně pošle doporučenou poštou Velký a malý TP.
->
-> Kupující poté co obdrží velký a malý TP jde do pojišťovny, kde s techničákem
zaplatí pojistku.
-> Poté zajedu na evidenční kontrolu - kde zkontrolují č. rámu s TP
( můžu si zde nechat vystavit i novou STK!! kterou potřebuji na přihlášení stroje)
-> Jdu na dopravní inspektorát, kde jim odevzdám papíry a oni mi vystaví SPZ
na mou osobu a stroj.
-> Následně znovu zajedu na pojišťovnu kde mi vydají pojistku s novým číslem.
-> Závěrem přijedu na Dopravní inspektorát kde spolu s evidenčkou a pojistkou
přehlásím motorku na sebe.

3)Musím upozornit, že ještě nemám řidičák na A s omezením, závěrečky mě čekaj za dva týdny 16.5.2011.
Ale zázemí; garáž, odvoz, člověka který by se mnou projel evidenčku, atp.. mám.
Přemýšlím proto, jestli vzhledem ke komplikovanosti přehlášení motorky není lepší si to objezdit sám až budu mít ŘP. Jenže, upřímně, sem natěšenej a čekat se nechce, vím však, že jezdit nebudu, ale mohl bych začít na údržbě stroje, proměření a přípravu na sezonu..i když už asi dodatečně..:D, abych pak nejel a neupadlo mi zadní kolo jako u toho BWM 1150gs co tu je ve foru..


Všem děkuji za odpovědi - nechť slouží i jiným, děkuji předem také za jejich serióznost.


1 reakcí na tento příspěvek Koupě Jawy 350/640 a vše s tím spojené

11.7.2011 v 15:05 | Nahoru | #151
JirkaFM>
Zdravím,
Tak já zajíždím, (vyjíždím nádrž na tohle ) . Důmám nad otázkou, zdali tam nalít teda ten minerál nebo ne. Protože asi na tom něco pravdy bude, co píšeš...
Dneska už mám najeto přes 200. A když ji vytáhnu na projížďku ( dneska úspěšná evidenčka + technická + přepis, takže motorka je na mě, STK ) Konečně papíry.. . No dneska ráno, sem povolil tu křídlovou matici, (brzda moc nebrzdí jen přibrzďuje, ale kotouč fachá ( brzdí ale to už ji přetahuju,kolo drhne při pootočení, takže je asi, snad, jen spálené obložení))na stk sem ji přitáhl, a byla pohoda, technik nedělal problémy. Při odjíždění zase povolil, Motorka jede jak má, akceleruje slušně, když jí projíždím po městě, viz.: dnes stk, tak jí dám trošku pod kotel a pak nechám neutrálem chladnout.
Ale ten nápad s tím zapalováním, je dobrá praktika to by mě nenapadlo, to vyzkouším ! Dík.

Dle vašich rad, jedu dneska na delší projíždku, (sice bez zadní brzdy, bo sní jen přibržďuju ale..)

Asi to bude ten důvod, protože dneska sem najel 30 km bez problému, s povolenou brzdou...
No otestuji ji, a zítra nebo ve středu povalím pro rozetu, sekundár, a teda pro obložení.

No k té převodovce, máš pravdu musím vinit spíš moje nohy, než převodovku, ta zatím, zaplaťpánbůh šlape. :) Přesně to co se Ti stávalo, se děje i mně ze 3 na neutrál místo na 4.. Bacím svoje nohy, fuj fuj

Naposledy editováno 11.07.2011 15:45:02

(reakce na) Koupě Jawy 350/640 a vše s tím spojené

11.7.2011 v 21:14 | Nahoru | #152
xBaryk> Ahoj. Ten olej, ten je na tobě, ale sám za sebe, do jawy bych dražší ,mot. olej než za stovku za litr nedal. A to ne proto, že bych ji nechtěl dopřát, ale proto, že je to zbytečné. Té jawě nijak nepomůžeš lepším olejem, spíš pak záleží více třeba na kouřivosti, smradu a odprskávání, v tomhle jsou dražší oleje lepší. Já třeba koupil nedávno 12 litrů oleje, na který jezdím od jara, je to Lavio Motosynt 2T, což je v podstatě rebrandingovaný Orlen Platinum 2T, litr mě vyšel na 86 korun, což je cena za olej splňující API TC hooodně, dobrá. Nevím jak u vás, ta firma je z ostravy, mám ji za barákem, takže pro mě není problém olej dokoupit. Spíš si vyber nějaký takový, který máš dostupný.

S tím vypnutým zápalkem při zařazeném kvaltu a přidání plynu ale zezačátku opatrně. pokud bude vše správně, nemělo by se nic stát, ale už mi někdo popisoval, jak tohle prováděl a po zapnutí zápalka mu vystřelily vložky z výfuků ven. Jinak čim víc při vypnutém zápalku plynu přidáš, tím lepší brzdný efekt motor mít bude, dostane se více čerstvé směsi do válců, lépe se schladí i promaže.

Že kotouč drhne je normální, pokud máš plovoucí (s dírami). Drhne to právě proto, že kotouč plave. Akorát koukni na brzd. destičky, na tloušťku brzdné vrstvy, jinak bych s tím nic nedělal, spálení se neboj. Co se akorát může stát je to, že při int. brzdění se ti zdeformuje kotouč a bude házet.

To brzdové obložení vzadu radši zkontroluj, popřípadě vyměň, kdo ví, v jakém bude vůbec stavu. Jeho tloušťka se dá pohodlně odhadnout indikátorem na brzdovém štítu.

Zadní brzdu radši nepodceňuj, já třeba většinu brzdím hlavně zadní, po přenosu váhy přidám i přední, ale to málokdy, nejezdím tak dynamicky, takže moc intenzivně nebrzdím, nicméně může se stát a pak budeš rád za každou brzdu navíc. Přitom ten buben vzadu brzdí hodně pěkně.

Tak hodně zdaru při zajíždění

3 reakcí na tento příspěvek Koupě Jawy 350/640 a vše s tím spojené

11.7.2011 v 21:16 | Nahoru | #153
Sice to sem nepatří, ale musím se pochlubit, dneska jsem dotáhl domů Jawetu.. Ty české stroje jsou nezmary, rok výroby 1960, najeto 35tis km. Teď stála 6-8 let v garáži, teda stála přes 20 let, ale sem tam byla aspoň projeta. Teď stála bez zásahu minimálně 6 let, možná 8, možná 10, to si už nikdo nepamatuje.. Benzín smrděl jak žumpa, nádrž úplně rezavá. Benzín netekl, kohoutek nešel profouknout ani nožní hustilkou.. Tak jsem vyšrouboval kohout a benzín netekl ani tak.. Na kohoutu 1cm vysoký nános rezavého rosolu, propíchl jsem ten bordel v nádrži a už to teklo, dole byl jen rezavý humus, ale nahoře ještě "čistý" benzín, tak jsem pročistil kohout, nasadil a na třetí protočení "jela".. Ve velkých uvozovkávh, jela jen na plný plyn, ale 6km domů jsem na tom ujel, závratnou rychlostí 30km/h, dvojka utáhla jen z kopečka, ale prudký stoupák to na jedničku vyjelo, prostě luxus.. Je na tom jen taková příjemná práce, v podstatě jen vyčistit karbec, filtr, vyměnit svíčku, vyměnit duše v kolech, jinak nic.. Původní lak, chromy na kolech velice pěkné, řazení funguje výborně, spojka neklouže.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě Jawy 350/640 a vše s tím spojené

11.7.2011 v 22:06 | Nahoru | #154
c.j.> tak to je krása! Jaký to má motor, stejný jako staďák?

(reakce na) Koupě Jawy 350/640 a vše s tím spojené

11.7.2011 v 22:07 | Nahoru | #155

JyrkaFM píše: c.j.> tak to je krása! Jaký to má motor, stejný jako staďák?



Ne ne, motor vychází z pařezu 550.. Je to přesně Jawa 551.

Naposledy editováno 11.07.2011 22:11:02

(reakce na) Koupě Jawy 350/640 a vše s tím spojené

11.7.2011 v 23:54 | Nahoru | #156
c.j.>Hmmmm, krása

(reakce na) Koupě Jawy 350/640 a vše s tím spojené

14.7.2011 v 18:42 | Nahoru | #157
c.j.> Tak to je fakt krása. Gratulace. Jak píšeš o tom chromu na kolech - holt se dřív dělalo poctivěji.

2 reakcí na tento příspěvek Koupě Jawy 350/640 a vše s tím spojené

14.7.2011 v 20:17 | Nahoru | #158
C.J>
Musím uznat, krása

Jinak poslušně hlásím, že mám zajeto 500.(450..)
Motorka jede pěkně, a omlouvám se za to "hřání" přece jen to hřeje hodně už samo o sobě..
Špatně jsem se vyjadřoval, při delších projížďkách tolik nehřeje, občas jí tam dám, neutrál z kopce, a chladí se to docela pěkně. Jinak Zkoušel sem to s tím vypínáním zápalka, jedu si takhle z kopce, vypnu zapalování, protúruju, zapnu klíček, a ozval se nelychotivý zvuk detonace někde pode mnou.. tak nevím jestli to mám ještě zkoušet, ale výfuk zatím drží v celku .
Dneska jsem pořídil sekund kolečko, jistící matku, a obyč. matku, rozetu, a řetěz nový mám. Takže mě čeká montáž, akorád mi do toho dnes vlezl déšť, který měl nepříznivý výsledek na moji jízdu, jeli jsme s kamarádem a asi v 10 hodin ráno, za deště, zatáčíme k benzínce, že se schováme na kafčo (rychle jsme nejeli asi 50-60) , najednou vidím jak padá, klouže asi 20 metrů, a vzápětí jsem ucítil jak sebou mašina škubla na stranu, podsmikla se mi, a první co v té sekundě mě instintikvně chytlo, bylo se podívat na stroj (klouzal ven ze zatáčky jak na motoGP.. ) , pak jsem se zbrávoral vstal a honem k mašině, zajímavý bylo jak ostatní přihlížející plechovkáři, zastavili a jak jsem se postavil vesele a klidně odjeli dál.. kamárádovi zastavil řidič náklaďáku.. prý byl taky motorkář.. ale Ti plechovkáři ... Výsledky tohoto neštastného ale nutného pádu k získání zkušeností byl prasklý litinový centrální stojan, ohnutá řidítka, odřená přední maska, a startovací páka ( když úplně došlápnu při nakopávání tak se zasekne o výfuk) Stojan sem dnes koupil železný, masku mi přelepil kamarád červenou izolační páskou (stejně tam chci dát kulaté světlo). A se startovačkou přemýšlím co dělat. (Musel bych vypustit olej, rozdělat a kuknout dovnitř, jestli tam není někde prasklá pružina nebo něco ..) Montáž stojanu přemýšlím kde dělat asi nejlepší by byla jáma.. uvidím..
Jinak zítra konečně nahodím fotky a videjko.. Už je čím.
A vážně začínám přemýšlet o padácích, tou polokapotou si nejsem jist, spíš dám ty padáky kulatý světlo+štít...Že by plnili funkci jak praktickou tak estetickou. Pořád přemejšlím. Smím se zeptat jak jsou tam uchycený? Edit: Beru zpět, http://www.fichtlkr...led/padak_chrom.html Takže se jen našroubujou a je to? Nepotřebuju ale nástavec mezi úchytem motoru a padákem ?
Edit dva : Tak stojan mám namontovaný. V klidu a pohodě, akorád jsem se musel prát s padákami, ráno jsem pro ně jel (rozhodl jsem se tak, protože je jistě budu potřebovat..., a už sem smířenej s kulatým světlem a štítkem, (pokuď mě něco nechytne a nebudu zase sápat po kapotě..)) tak tedy, koupil sem je, už předem se mi zdáli trošku ohnuté ( nahoře jak se uchycují dvoumi držáky nebyli v jedné ose ale křivé, říkal sem si, nějak to tam půjde ..)
Tak po namotnování stojanu pustil sem se do padáků, to Vám tedy byl boj, připravené sem měl pevnostní šrouby o délce 4 cm... takový haluze dlouhý... Zašrouboval sem je k držáku motoru ( už tam to bylo zapeklité protože díry na šroub nebyli ve stejné ose. Chvilka vyvrtávání a pilování to spravila) Pak hurá na horní držáky, no fuj, ještě, že sem měl někoho po ruce, musel sem padáky tlačit proti směru jízdy a kamarád mi tam rychle šupnul šroub s matkou.. Šlo to horko těžko, ale jak to tam bylo tak jsem vše dotáhl a drží... )
Tak dvě věci z krku, a při podvečerní projížďce se mi začala ozývat přední brzda...
jedu si takhle krajinou, a najednou motor nemá tah na 4-3 , na 2 točil, jel... No, zastavil sem, protúroval jsem motor, ten točil, takže ho vyloučil, takže někde musí být mechanická chyba, vzhledem k analogii mého problému se zadní brzdou, jsem se na ni hned vrhnul, studená""".. Tak honem na přední, kolo nešlo protočit, (těžko) tak si šáhnu na třmen, a ten byl tak teplý, že sem se málem spálil, to stejný kotouč. Brzdová páčka šla úplně volně mačkat, až k plynu. Takže chladnoucí čekačka, chvíli později už páčka mačkat šla, kolo se protáčelo, a brzda brzdila. Popojel sem pár set metrů a opět to zkontroloval OK, tak sem dojel pár km domů jen brždění motorem( přinehorším sem zabrzdil...) a při parkování zase docela teplá. Ale už ne tak, po cestě mi brzdu dělal motor. Teď vymýšlím jestli to nebude obložením v třínku, jestli nedrhne o brzdu ... Něco vymyslím a uvidím, zřejmě ji půjdu rozdělat a uvidí se. Lituju toho motoru, ten dostává tak zabrat...
Tak přemýšlím, jestli to nebude obložením, jestli nedrhne o kotouč.
Edit tři: Chci se informativně zeptat, nevíte na kolik přijde kyvka z trampa ?

Naposledy editováno 15.07.2011 20:15:26

2 reakcí na tento příspěvek Koupě Jawy 350/640 a vše s tím spojené

18.7.2011 v 09:28 | Nahoru | #159
gratuluju k úspěšnému zprovoznění tvé motorky a překonání všech problémů. ale proč píšu. před pár minutami jsem na aukru vyhrál aukci o jawu 350/640. koncem týdne se pro ni chystám a chci všechny poprosit o nějaké tipy, na co si dát pozor, nebo jestli někteří zkušenější nepoznají nějaký problém z fotek. díky ODKAZ NA AUKRO

(reakce na) Koupě Jawy 350/640 a vše s tím spojené

18.7.2011 v 09:48 | Nahoru | #160
Funni> No nevím, já bych do toho nešel.. na první pohled je vidět, že tam má motorek víc než je zdrávo, takže to bude nějaký vekslák.. tím spíš bych šel po papírech...a spol.. za tu cenu je taky notně "esteticky odrbaná" nicméně už jsi koupil.. takže nic neusmlouváš..

(reakce na) Koupě Jawy 350/640 a vše s tím spojené

18.7.2011 v 10:50 | Nahoru | #161
Funni> Tak to já si zase nemyslím, že by to nutně musel být špatný kup. Je to 20 let stará motorka, co čekal hrnous teda nevím. Nebude vypadat jako vy zrovna vyjela z továrny, zvlášť pokud jezdila někde ve výkonu služby. Na druhou stranu o tyhle motorky bylo vždy dobře postaráno a nebude mít moc najeto. Což ovšem nese ssebou i problémy - bude určitě třeba vyměnit spoustu gumových součástí, především gufer, těsnění a manžet. Ale jinak bych se jí určitě nebál.

Každopádně to chce zkontrolovat obvyklé - motor, zda nemá praklý karter na obvyklých místech, rám, jestli není bouraný (na foto nevypadá), kvalty zda nevypadávaj, zvuk převodovky, na nějaký volný výbrus a podobně bych se vyprdl. Kola, zda nejsou naražená. Jak píšu, neviděl bych v ní problém. Vždycky je lepší koupit motorku, na které je zub času vidět víc, ale je kompletní, orifginální a hlavně bez kutilských zásahů, než kdovíjak zrenovovanou motorku, na které je všechno domrvené na entou...

(reakce na) Koupě Jawy 350/640 a vše s tím spojené

18.7.2011 v 10:56 | Nahoru | #162
xBaryk> Ahoj, jaké tam máš gumy? Pokud Mitas (Barum), tak prostě musíš na mokru jezdit volněji, ale neboj, to se naučíš. Buď rád, že je to motorka za pár tisíc, né japonec za 5x tolik.

Ty destičky lehce dřou vždycky, začal bych minimálně výměnou brzdovky (je hygroskopická - jímá vzdušnou vlhkost a to snižuje teplotu varu, takže s rostoucí teplotou nabývá více na objemu a rozpíná se. Pak určitě koukni na přední destičky, jak vypadají a pokud budou OK a problémy se budou opakovat, budeš muset koupit těsněníčka (dneska se zase dají sehnat relativně v pohodě všechna) a brzdu si komplet zrepasovat, ale nezoufej, postup je uveden na jeníkových stránkách...

Kyvka z trampa vyjde v nových dílech tipuju kolem 5-6 tisíc komplet, není to jenom kyvka, ale plno dalších věcí, já bych do toho nešel, slabinou není ani tak tenkostěnná trubková vidle, ale úzké a špatně dimenzované uložení. A já třeba žádnou vůli v kyvce nemám a vlnění nepociťuji.

(reakce na) Koupě Jawy 350/640 a vše s tím spojené

18.7.2011 v 21:38 | Nahoru | #163
xBaryk> přední brzda na jawce (nejen) mě taky pěkně potrápila Když máš sjeté desky nebo kotouč (nebo nedejbože obojí) tak brzdová deska ráda vypadne z drážky a skřípně se mezi třmen a kotouč. Pokud jen trochu, tak stačí kolo protočit dozadu a zaskočí zpět, někdy je nutné ji pomoct šroubovákem. Někdy je příčinou špatně vystředění třmenu, já jej například musím mít o 2mm podložený, aby kotouž byl uprostřed třmenu, jinak se stane to, že jedna deska je hluboko ve třemnu a druhá je vysunutá natolik, že prostě vypadává.

Proč jawa nemá aretaci skrz desky vůbec nechápu, ono je strašně příjemné, když člověk za jízdy prostě brzdovou desku vytratí

Koupě Jawy 350/640 a vše s tím spojené

18.7.2011 v 21:40 | Nahoru | #164
Kyvka z trampa je nesmysl, kromě ceny za peřstavbu je teřba počítat s tím, že gumové návleky na kalsiku stojí 160Kč oba, na Trampa 1600Kč A gumy mají životnost pár let..

1 reakcí na tento příspěvek Koupě Jawy 350/640 a vše s tím spojené

18.7.2011 v 23:19 | Nahoru | #165
Tak k jawě :
Zadní pneu je Sava 3,50-18.
Zjištěny další závady, spínač zadního brzdovýho světla přední brzdy a spínač brzdovýho světla zadní brzdy - nefungují, jsou vadné, tak jsem dnes začal s jejich koupí a zítra se pokusím je vyměnit, co dělají ? při mačkání páček - světlo problikává, zasekává se, nebo stále svítí, zadní brzda nejde nastavit na žádnou s dírek u závlačky.
Takže musím opravit tohle, spínač vyšel na 130kč / kus.
Dobře tu kyvku vypouštím, máte pravdu.
Tak a k přednímu kotouči : No, až bude trochu času rozdělám třmen před výměnou kapaliny, a mrknu co tam vlastně za bordel je. Teď po ujetí asi 200 km od objevení závady se nic nestalo, brzdí zase jak má.. Něco není v pořádku ..

Tak a dnes jsem se rozhodl, po tom, jak mi všichni vykládají, že s japonci jen jezdí, jsem se rozhodl pro koupi suzi gs 5 e , protože já bych do té jawky investoval majlant, na mojí je prostě potřeba vyměnit tolik věcí, že... mě to zachvíli vyjde na japonce...Ale věřím ostatním, že s tím nemaj takovýhle problémy, prostě kus od kusu, a údržba člověk od člověka..
Ale jawu neprodám. Nechám si ji v garáži, až ji samozřejmě budu mít... A budu ji používat na srazy, jízdu kolem komína, a učení, opravy . Prostě jawa je sice polododělaná, každý si jí musí dodělat sám, ale je to motorka s duší, o kterou nechci přijít, japonce na normální ježdění. Snad bude spolehlivej...No ale finance nějak moc velký nemám, přemýšlím o něčem takovýhle http://www.motorkar...gs-500e-260792.html# a nebo http://www.motorkar...500-25kw-272542.html možná tahle ? http://www.motorkar...00-25kw-272542.html# nevím.. Ale to sem nepatří.

Pořád říkám, že hodím fotky a nic. Vím, jsem děsnej, ale v příštích pár dnech, už snad opravdu .

Naposledy editováno 18.07.2011 23:39:25

(reakce na) Koupě Jawy 350/640 a vše s tím spojené

19.7.2011 v 08:09 | Nahoru | #166
xBaryk> Já to říkal už dlouho, že jawa je všechno, jen ne levná motorka v dnešní době. Díly jsou levné, jejich kvalita ale tristní a na tom vykrvácíš.

Suza je supr stroj, najel jsem na ní 25 tisíc km bez jediného problému. Měl jsem akorát později problémy se studenými starty, ale to spíš bylo nekvalitou paliva. Jinak jenom co 6 tisíc měníš olej a kontroluješ ventily, prostě totálně bezúdržbová motorka - jen jezdíš.

Být tebou se na tu brzdu zatím vykašlu, podívej se akorát, kolik je tam obložení - třecí vrstvy, pak se koukni na tloušťku kotouče a vyměn kapalinu (kvůli tomu nemusíš rozdělávat třmen, jak na to, je uvedeno v příručce ke třindě).

Ta třinda není špatná motorka, mě teda bavila mnohem více než suzuki, ale bohužel - a jak tady píšu už nějakou dobu, ji sráží neskutečně nekvalitní ND a dílenské zpracování. Ale co se týče jízdy, já si zajezdil tak, jak na GS nikdy, ten japonec je prostě takový sterilní, odveze, ale tím to končí, i když spousta bude namítat, sto lidí - sto chutí, říká se

Koupě Jawy 350/640 a vše s tím spojené

19.7.2011 v 23:24 | Nahoru | #167
díky za rady, pojedu pro ni asi v pátek, pak napíšu, jak jsem dopadl

1 reakcí na tento příspěvek Koupě Jawy 350/640 a vše s tím spojené

22.7.2011 v 20:27 | Nahoru | #168
tak jsem ji dovezl, lak je sice trochu popraskanej a místy odřenej, ale jinak je v super stavu, zítra se chystám vyčistit výfuky, spravit klakson, kterej nefunguje, a celkově ji trochu podrobněji prohlídnout.

(reakce na) Koupě Jawy 350/640 a vše s tím spojené

23.7.2011 v 05:45 | Nahoru | #169
Funni> Gratuluju. Až budeš mít příležitost, hoď sem fotku. Přeju ti, ať jsi s ní spokojenej.

Koupě Jawy 350/640 a vše s tím spojené

24.7.2011 v 16:43 | Nahoru | #170
dík, fotky budou snad zítra. mám ale jeden dotaz zkoušel jsem zjistit stáří pneu, mělo by to asi být čtyřmístné číslo v oválném rámečku, ale já mám jen trojmístné a to 280, může to znamenat 28.týden rok 2000? pokud ano, doporučujete pneu vyměnit, nebo si myslíte, že je to v pohodě? díky

1 reakcí na tento příspěvek Koupě Jawy 350/640 a vše s tím spojené

24.7.2011 v 17:28 | Nahoru | #171
Ahoj, já se zase kaju, fotky nic, chytl sem chřipku, tak ležím a jen se smutně kokám ven jak je tam pěkně...
Funni>
Taky gratuluju, snad budeš mít větší úspěch než já .
Jak zjistit stáří pneu Ti sice nepovím, ale být tebou tak se u měnění pneu na rok nedívám, koukni na opotřebení přímo na pneu, a pokuď je dobrý a pneumatika se nerozpadá, tak jezdi
Čísla Ti nic moc neřeknou.

Koupě Jawy 350/640 a vše s tím spojené

24.7.2011 v 20:57 | Nahoru | #172
Nevím jak u barumky poznat rok výroby, ale jezdil jsem na 15 let starých kameňácích od barumu a neměl jsem problém, pneumatika je to tvrdá a tak musíš na mokru opatrně, ale za to pokud je to ještě stará barum, tak buď rád, protože ti aspoň ještě dlouho poslouží. Dnešní mitasky už mají směs měkčí, a tak nemají takový nájezd. Pneu bych nechal, spíš dokup VAPE

(reakce na) Koupě Jawy 350/640 a vše s tím spojené

24.7.2011 v 20:59 | Nahoru | #173
xBaryk> pěkně? kde prosím bydlíš? Tady u nás v Moravskoslezském kraji lije už skoro několik týdnů. Pár slunných dní bylo to jo, ale že by se mi chtělo tehdy péct na motorce, to se nedá říct...

2 reakcí na tento příspěvek Koupě Jawy 350/640 a vše s tím spojené

25.7.2011 v 11:11 | Nahoru | #174
ještě bych měl dotaz k tomu čištění výfuků, prý buď louhem, nebo vypálit, co doporučujete, abych si nezničil chrom, a ještě v kterým místě to rozdělat a jestli nebudu potřebovat potom nějaký těsnění. dík

(reakce na) Koupě Jawy 350/640 a vše s tím spojené

25.7.2011 v 12:35 | Nahoru | #175
Funni> Ahoj, tlumící vložku vytáhneš z tubusu koncovky ven, pak vytáhni samotnou koncovku ze svodu, na kterém je naražená. Můžeš přijednom vyměnit i O-kroužek, který tenhle spoj těsní. Pokud budeš mít na výběr, kup i o-kroužky o číslo menší, prý narozdíl od těch standartních těsní delší dobu, než pár měsíců. Ale je pak problém tam koncovku nasunout, já to kdysi vzdal a dal tam ty, které tam patří. Pak to ale zakrátko teklo.

A k tomu čištění, tu vložku polij benzínem, zapal, hoď do ohně, samotné těleso koncovky vyčistíš vevnitř buď ručně, na tvrdé usazeniny použij smotek drátů upnutý ve vrtačce. Někdo používá i ostnatý drát, ale pak opravdu s maximální opatrností.

1 reakcí na tento příspěvek Koupě Jawy 350/640 a vše s tím spojené

27.7.2011 v 16:35 | Nahoru | #176
takže fotky v profilu, pár z nich zde:







Kdyby se někdo zalekl nad tím silikonem pod válcema, tak se prosím neděste, to byl montážní bastlící omyl. Pán v prodejně mi řekl, že se pod válce silikon na tšsnění nedává, tak sem montoval, montoval, tak sem byl poctěn návštěvou která mi sdělila, že na svou čízu (175/486) vždycky na těsnění pod válce silikon dávala. Tak jsem ho tam dodatečně prdl...

Možná si ještě někdo všiml toho ohnutého padáku, no, ehm... To byl zase pád, tentokrát ve větší rychlosti 75-80kmh, jedu si zatáčkou, zase za mokra, jo přední guma je DURO nějaká, neznám... najednou šup a já ležím v příkopu pod motorku našstěstí, že tam ten příkop byl, neboť by sem vlítl do baráku, nebýt ho. A taky jsem zde udělal veřejno-prospěšnou činnost, zoral jsem kousek příkopu .
Jen to odnesl ten padák.. chudák... Od toho už na mokru jezdím 30 dokud si nebudu jistej.
Přemýšlím jak ho narovnat, nechci přijít o chrom ani o jeho pevnost, (kdyby mě napadlo to nahřívat a vracet autogenem..)

E: Jo, někdo z Vás si taky mohl všimnout té rýhy na výfuku od startovačky, to je po prvním pádu, jak tam něco prasklo, asi. startovačka jde došlápnout až úplně dolů, a tohle je důsledek.
Buď vypustím olej a vrhnu se tam, nebo tam prozatimně vymyslím, nějakej gumovej blok, aby mi ta páka ten výfuk neprodřela.

Dneska sem si udělal radost zamykatelným víčkem nádrže,a spínačkou, dobrá to věc, jenom vzhled víčka není to pravý, tak mě čeká další montáž.

Naposledy editováno 27.07.2011 18:01:01

(reakce na) Koupě Jawy 350/640 a vše s tím spojené

27.7.2011 v 17:52 | Nahoru | #177

xBaryk píše:
Jen to odnesl ten padák.. chudák... Přemýšlím jak ho narovnat, nechci přijít o chrom ani o jeho pevnost, (kdyby mě napadlo to nahřívat a vracet autogenem..)



Já doněj vždy jen párkrát kopnu a je srovnaný

Koupě Jawy 350/640 a vše s tím spojené

27.7.2011 v 17:55 | Nahoru | #178
No je jasný, že to asi jinak než hrubou sílou nepůjde, tak když nevymyslím nic lepšího, tak to taky zkusím, jestli se teda udělá někdy normální počasí, a nebude furt jen pršet..

Naposledy editováno 27.07.2011 17:56:22

Koupě Jawy 350/640 a vše s tím spojené

27.7.2011 v 18:04 | Nahoru | #179
Jezdím každý den na jawě do práce, nepromok to jistí Navíc v tom uchcaném počasí jede jawa jak ďas

Koupě Jawy 350/640 a vše s tím spojené

27.7.2011 v 18:15 | Nahoru | #180
To je fakt, pro motor určitě lepší jízda, jenže mě nějak selhává garáž, takže dělám kde můžu, kdyby někdo viděl skvrnu od oleje - tak sem tam byl já . Nepromok dobrá věc, já se zatím budu muset spokojit s atombordelem, pláštěnkou, ale už to plánuju koupit to oblečení, pociťuju na vlastní kůži,že to není až tak od věci...
Jo chci se ještě zeptat, na ty dvoukomoráky, upravení koncovek od tkmoto, cena je tuším někde kolem 1500? A jak to probíhá, musím jim poslat svoje koncovky? Nebo stačí kdybych dojel do ústí a tam by se to asi na počkání udělat nedalo, co? Zkušenost s tím asi nikdo nemáte, že?

Naposledy editováno 27.07.2011 18:34:31
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Osvětlení Jawa 640 Jawa 350/640 Marec222 6 19.4.2024 v 22:07 Drak1
Jawa 350/640 motor klepe [1, 2] Jawa 350/640 frds1206 35 10.4.2024 v 22:27 Beranidlo
Pravý válec hodně bohata směs [1, 2] Jawa 350/640 frds1206 32 23.8.2023 v 15:22 frds1206
Jawa 350/640 cuká v nízkých otáčkác... Jawa 350/640 frds1206 18 8.7.2023 v 01:00 frds1206
Rozoberám nepolený motor [1, 2] Jawa 350/640 misooo4623 37 13.4.2023 v 22:52 Julip2


TOPlist