globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Výběr Ducati : Monster S2R vs Monster S4
Ahoj všichni, už tak nějak dopředu vybírám motku na novou sezonu 2012 - pravda trochu brzo, ale chci se řádně zorientovat (nejbliží termín nákupu vidím říjen 2011). Zamiloval jsem se do Ducati . Co k tomu říci. Po původním záměru mířit na Z750 rok výroby 2007, jsem přesedl na záměr vybrat buď Monster S2R nebo Monster S4. Do moto chci na nákup vrazit nejlépe 100 000,- Kč, ale 110 000 by se dalo také akceptovat (uf,uf ). Prostě rozumně, zase o střep nestojím a na supa kousek asi tak mít nebudu. Motku chci mít 2-3 sezony, dle financí, najezdit na ní dejme tomu cca 5 000 km ročně - hlavně okresky a jeden dlouhej výlet.
Okoukl jsem co se dalo v současné době najít na českém webu. S2R se mi líbí, že bych za ty prachy pořídil 2005 nejspíše, u S4 to bude v nejlepším 2002. Nejsem si jistej, jestli už to není moc starý. S4 se zdá finančně dostupnější, ale pokud jsem to dobře pochopil, servisy jsou na tom o dost dražší. S2R je na tom výkonově trochu hůře, ale po GPZ by to nemusel být pro mě problém, vezmu-li v potaz všude vychvalovaný průběh výkonu a funfactor motky. Nemluvě o letmáku a vzduchem chlazeném dvouventilu.
Prosím Vás o názory, tipy, rady...čeho se vyvarovat, na čem trvat...a tak všeobecně. Děkuji všem.
Anketa: Nová Ducati jako druhá motorka : S2R nebo S4?
Monster 1000
28%
10
Monster S2R
50%
18
Monster S4
19%
7
Je to vcelku jedno kterou
3%
1
Předchozí
1 2
Následující

3 reakcí na tento příspěvek Výběr Ducati : Monster S2R vs Monster S4

9.6.2011 v 15:09 | Nahoru | #1
Určitě 2 ventil, úplně nejlépe S2R 1000, i když na něj asi nebudou ty peníze. S4 je...problematická...nebo taky Monster 1000, ale tam taky není ten letmáč jak u S4

1 reakcí na tento příspěvek Výběr Ducati : Monster S2R vs Monster S4

9.6.2011 v 15:25 | Nahoru | #2
S2R A dobře vybírej. Kdekdo tě bude chtít voprcat.

(reakce na) Výběr Ducati : Monster S2R vs Monster S4

9.6.2011 v 15:38 | Nahoru | #3
z tehle 2 urco S2R....

(reakce na) Výběr Ducati : Monster S2R vs Monster S4

9.6.2011 v 15:39 | Nahoru | #4
Dr.Houba>

Dobrej nápad a díky za tip, pokud by byl do těch 110 max...nechápu jak jsem to přehlédl...
třeba tenhle:
http://www.tipmoto.c...r-1000-s-i-e-05.html

Přidal jsem možnost do ankety, tak se trochu restartovala , ale to teď na začátku není zcela jistě problém:)

Naposledy editováno 09.06.2011 15:41:01

Výběr Ducati : Monster S2R vs Monster S4

9.6.2011 v 16:48 | Nahoru | #5
1000ccm, 2ventil =

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr Ducati : Monster S2R vs Monster S4

9.6.2011 v 16:55 | Nahoru | #6
dvouventil

Naposledy editováno 09.06.2011 16:57:35

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr Ducati : Monster S2R vs Monster S4

9.6.2011 v 17:02 | Nahoru | #7
Alen>
Sete>
To je to takovej rozdíl mezi dvouventile a čtyř? Já jen, že všichni v tom mají asi jasno, takže mi pravděpodobně unika funfactor dvouventilu...Budu na to pamatovat

Výběr Ducati : Monster S2R vs Monster S4

9.6.2011 v 17:20 | Nahoru | #8
Kup si S2R, hezky se o ní starej a za 2 sezony mi jí prodej

(reakce na) Výběr Ducati : Monster S2R vs Monster S4

9.6.2011 v 18:36 | Nahoru | #9
Frufran> Možná je to co říkám z cesty, ale můžu porovnat 749 a Sport 1000...
Na 749 ten výkon roste, kdežto na Sportce je tam tak nějak porád .
V podstatě 2 ventil je víc neurvalý a má víc síly odspoda
Hlavní ale je,že obě cukají dole, kopou nahoře a hned jak zařadíš,tak už abys řadil znova

Výběr Ducati : Monster S2R vs Monster S4

9.6.2011 v 21:05 | Nahoru | #10
za mě S2r letmáč dvouventil a mnohem levnější servis než u S4, ideální by byla S2R 1000, ale uvidíš kolik budou stát napodzim.
Dvouventil má výkon hned od spoda a nemusí se chvíli sbírat.Měl jsem S2R a byl jsem spokojenej, kdybych se nezamiloval do Hyproše!

1 reakcí na tento příspěvek Výběr Ducati : Monster S2R vs Monster S4

9.6.2011 v 21:42 | Nahoru | #11
Měl sem stejný rozhodování mezi 2 a 4 ventilem, nakonec jdu do s2r 1000 nebo 800 , nechal jsem si poradit a myslim si že tady maj lidi pravdu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr Ducati : Monster S2R vs Monster S4

10.6.2011 v 11:40 | Nahoru | #12

JindraITC píše: Měl sem stejný rozhodování mezi 2 a 4 ventilem, nakonec jdu do s2r 1000 nebo 800 , nechal jsem si poradit a myslim si že tady maj lidi pravdu



na rady nedej a vyzkousej to

Výběr Ducati : Monster S2R vs Monster S4

10.6.2011 v 11:49 | Nahoru | #13
Sport Classic

(reakce na) Výběr Ducati : Monster S2R vs Monster S4

10.6.2011 v 12:18 | Nahoru | #14
Londoner>
No to velmi rád, když bude možnost, otázka je jaká bude na podzim nabídka a poptávka o toho se bude odvíjet vlastně i cena. Ale budu se snažit vyjednat si aspoň prohlídku od každé...krom teda S4, od té jste mě odradili
Nu a popravdě, stejně až k tomu dojde, tak budu s prosíkem shánět nějakého Ducatistu jestli by to neprojel , protože co já poznám...a kdo tu motku zná, tak ví co má kde hledat a jak se to má chovat...tak snad se mezi Vámi najde hodná duše

1 reakcí na tento příspěvek Výběr Ducati : Monster S2R vs Monster S4

10.6.2011 v 13:27 | Nahoru | #15
Monster má být dvouventil vzducháč... Mně by už stačila i stará devítka , ale když už chceš normální kyvku a výfuky na každé straně jeden, nejlepší volba je rozhodně Monster M1000Ds! Pokud chceš naopak letmák a výfuky na jedné straně, šel bych do S2R v litru a jestli chceš, aby to navíc i hodně jelo , pak už bys musel zvolit to S4R / S4Rs!

Ovšem ještě je tu pak otázka ceny , S2R / S4R stojí většinou ještě přes 120 litrů a ani M1000 není z nejlevnějších (nemůžeš se tomu divit, stojí to za to ), kdežto pěknou S4ku seženeš už i za 70 litrů... A pořád jede líp než nejnabušenější dvouventil vzducháč... Tak si pak vyber... Já osobně bych se nebál ani té S4ky , i když je to z těch všech výše uvedených možností jasně nejhorší volba...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr Ducati : Monster S2R vs Monster S4

10.6.2011 v 13:36 | Nahoru | #16
DMC.motobiker> No jo, ale u té S4 si zase musí v 90 procentech připočítat hned po koupi velký servis 4ventilu ..tenhle motor je prostě fakt pro pořádné nadšence, že?

(reakce na) Výběr Ducati : Monster S2R vs Monster S4

10.6.2011 v 20:02 | Nahoru | #17
Dr.Houba> Je , ale stojí to za to!

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr Ducati : Monster S2R vs Monster S4

10.6.2011 v 20:47 | Nahoru | #18

Dr.Houba píše: Určitě 2 ventil, úplně nejlépe S2R 1000, i když na něj asi nebudou ty peníze. S4 je...problematická...nebo taky Monster 1000, ale tam taky není ten letmáč jak u S4



V čem je S4 problematická?

Výběr Ducati : Monster S2R vs Monster S4

10.6.2011 v 20:57 | Nahoru | #19
Za 100 litrový S2R neseženeš...a když, tak bude mít už hodně za sebou...

V první řadě je dobrý si uvědomit, co tě na Ducati láká...Jestli vzhled nebo motory... Pokud vzhled a jeho čistota, tak běž do dvouventilu, pokud motory(a nevadí ti, že ten motor vypadá trošku jako neupravený techno) a chceš si užívat pořádný zátah nahatého superbiku, pak je čtyřventil ideální volba... Benzínu to žere stejně, je to ale každý trochu jiná filozofie...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr Ducati : Monster S2R vs Monster S4

10.6.2011 v 20:57 | Nahoru | #20

s4r píše: V čem je S4 problematická?


Víš jak se to říká, 916 přece měla svoje mouchy...

2 reakcí na tento příspěvek Výběr Ducati : Monster S2R vs Monster S4

10.6.2011 v 21:12 | Nahoru | #21
Nazdar, vzhledem k tomu co tady čtu a protože mám zkušenosti s oběma modelama o kterých uvažuješ, tak možná pár slov:
S4 jsem měl 4sezony a najel jsem na ní přes 20tkm, S2R 800 jsme na jaře koupili pro tu moji (viz profil).... Každopádně oba modely jsou fakt dobrý a podle mě docela rozdílný, a to nemyslim vzhled, takže záleží na tom co od toho očekáváš. S4 je vyspělá a divoká mašina pro frajery, který se při ráznějším přidání plynu hned zvedá přední kolo, při tvrdšim podřazení zadek zas klouže, motor jede parádně od spoda a ve středních otáčkách, nahoře pak už těžce dejchá...i když je to motor z 916, tak právě tady je rozdíl mezi 916 a S4, jinak parádní plně seřiditelný tlumiče vepředu i vzadu (Showa, Sachs) - skvělá stabilita- to fakt funguje, brzdy jako 996, rám z a řidítka z ST4, byl to ve svý době nejvyšší a nejdražší model Monstera a první čtyřventil v Monsteru se spoustou karbonů už v sérii...Každopádně při koupi je potřeba dát velkej pozor na pravidelnej servis a pokud možno v Ducati, tyhle čtyřventily jsou citlivý na vahadla, ale pokud ti prodávající servis doloží nevidim v tom problém, dělá se každých 10tkm a je tak o 2tkč dražší než dvouventily (v Ducati), řemeny stejně jako u ostatních. V současný době je někde v inzerci krásná sériová červená S4 s Termignoni (za 90tkč), kámoš S4 ještě má a S Termákama a je to neskutečnej zvuk (má na ní najeto téměř 60tkm bez závad - viz profil Honzi74).
Na druhou stranu S2R 800 se svym dvouventilem charakterem motoru hodně podobná tisícovce (mám Sport 1000), je to 30 let stará koncepce a funkční, vzhled nádhernej, stejný Marchesini jako S4, jízdní vlastnosti skvělý a mašina chováním krásně čitelná, samozřejmě chudší výbava, neseřiditelnej předek, průměrný ale dostatečný brzdy a mokrá spojka na rozdíl od S4. Samozřejmě na doložení servisu dej majzla taky - dneska už je tady ale hodně lidí který na to dbaj...
Když to shrnu tak S2R určitě výborná mašina, ale do budoucna spíš přestupní stanice, po čase asi budeš chtít víc... na druhou stranu když na ní sednu, svezu se parádně a rozhodně pomalu nejezdim...
U koupě S4 je potřeba bejt určitě opatrnej, ale na delší dobu a pořádný dovádění ideální stroj a dneska už za opravdu dobrý peníze.
Takže vybírej, podle mě špatně nevybereš....

Já bych ale šel znovu do S4....

Naposledy editováno 10.06.2011 22:37:28

Výběr Ducati : Monster S2R vs Monster S4

10.6.2011 v 22:56 | Nahoru | #22
Myslim, že tohle nemusí bejt vůbec špatný a za shlídnutí to určitě stojí.

http://www.motorkari...nster-s4-257718.html

(reakce na) Výběr Ducati : Monster S2R vs Monster S4

10.6.2011 v 23:04 | Nahoru | #23
VikousS4> jo, pod tohle bych se podepsal, S4 je vážně skvělá... Chybějící tlumič řízení dá velice často vědět, že by chybět neměl a ten motor je prostě k neutahání...Nějakých 100 koní v základu a jak se pěkně dokážou přetvařovat...

Úplně mě to dojalo, jsem rád, že ho mám, je peckovej!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr Ducati : Monster S2R vs Monster S4

10.6.2011 v 23:05 | Nahoru | #24

DMC.motobiker píše: Víš jak se to říká, 916 přece měla svoje mouchy...



V tuhle chvíli jich mám štítek plnej!

(reakce na) Výběr Ducati : Monster S2R vs Monster S4

11.6.2011 v 00:34 | Nahoru | #25

s4r píše: V tuhle chvíli jich mám štítek plnej!


Jsem na tom podobně...

(reakce na) Výběr Ducati : Monster S2R vs Monster S4

11.6.2011 v 08:19 | Nahoru | #26
VikousS4> Děkuju Ti za vyčerpávající odpověď .A předně i za názor s konkrétními poznatky k věci. Díky Tobě jsem se vrátil k uvažování o S4. Přesto beru i názory ostatních - musím si to v hlavě srovnat, času mám dost a věřím, že ještě tahle diskuze není mrtvá a názory přibudou.
Dál jsi mi hodně podnětů a já se k ním zkusím vyjádřit:
Když bude moto přestupní, to mi neva, aspoň je kam dál jít, na druhou stranu chci aby mi aspoň 2 roky, raději 3 vydržela -chci se do ní zamilovat.
Chtěl bych frajerskou motku, která nemusí být userfriendly, ale musí mit duši -tak jak jsi popsal S4, tak ta ji zcela jistě má, S2R taky, ale je to hodnějši holka. Letmák u ní považuji za bonus k vzhledu. Každopádně aura Ducy je velká letmák neletmák. .
Zeptám se Té, co si myslíš o Monsteru 1000, který mi přišel jako poměrně zajímavá varianta díky tipu v diskuzi. Trochu větší výkon než S2R a výrazně lepší krouťák..
Jo a jestli mě víc láká vzhled nebo brutální motor? Sakra já nevim....obojí? :)

PS: sry za chyby, psáno na mobilu. Dík

(reakce na) Výběr Ducati : Monster S2R vs Monster S4

11.6.2011 v 09:39 | Nahoru | #27

s4r píše: V čem je S4 problematická?


Jak psal DMC, prostě 916 motor, no ....servisní intervaly a náklady jsou zcela jinde než u vzducháče dvouventilu...pro člověka jako já co jezdí chopper stylem je dvouventil s mokrou spojkou dostačující

Frufran píše: Chtěl bych frajerskou motku, která nemusí být userfriendly, ale musí mit duši


Tomuhle popisu ovšem S4 vyhovuje více, to každopádně...ale já bych být tebou klidně šel zatím do dvouventilu, uvidíš jak tě to zaujme a poté s minimálními ztrátami prodal a koupil rovnou Testastrettu

1 reakcí na tento příspěvek Výběr Ducati : Monster S2R vs Monster S4

11.6.2011 v 10:47 | Nahoru | #28
Monster 1000 jsem nejezdil, ale mám Sport 1000, kde je stejnej motor a jezdil jsem Monstery S4,620 a S2R tak nepochybuju, že svezení bude znovu parádní, takže určitě taky správná volba, konvenční "monsterovskej" vzhled, ortodoxní ducatisti tohle milujou. M1000 bude taky o nějaký to kilo lehčí než S4, tudíž i ovladatelnější..., vím, že je dělali taky v několika verzích: standard a S, rozdíly přesně nevim, ale zas bych koukal po laditelnym podvozku, protože u staršího stroje bude opotřebovanej, tak budeš chtít určitě přitahovat...abys nejezdil na žvejkačce. Nejsem si jistej jestli i u standardní verze byla vzadu hliníková kyvka, to ale asi nebude tak směrodatný a dá se určitě na stránkách ducati.com v archivu modelů zjistit.
Když jsem kupoval S4, uvažoval jsem též o M1000, byly v podobných cenách, ale mě se třeba právě ten industriální superbikovej motor s obřím chladičem v monsteru líbil. Jak už jsem psal servis 916 a 996 (S4R) není úplně někde jinde, v kompletnim servisu motoru včetně řemenů bude rozdíl cca 2-3tkč, víc určitě ne...u těchhle motorů se narozdíl od ostatních sundavaj i hlavy při výměně půlkroužků (vůle ventilů), a to je pro servismana časově náročnější a nemělo by se to flákat...,proto vždycky doklad o pravidelnym servisu, jsou to prostě ty ryzí superbikový motory... , ale to už zas píšu o S4

Tak vybírej a možná třeba i rozhoduj podle toho jak kterej kus vypadá a v jakym je stavu....

1 reakcí na tento příspěvek Výběr Ducati : Monster S2R vs Monster S4

12.6.2011 v 18:02 | Nahoru | #29
já sem se taky rozhodoval mezi S2R a S4R a nakonec sem vzal vzducháče. Co se týče výkonů těhle motorek tak pro tebe bude určitě dostačující. Já sem před tím jezdil na K6ce a až na top speed mi to nepříde nějak výrazně jinde. S2Rko má krouťáku docela dost a na výkon bych až tolik nekoukal. Co se týče servisu tak nemůžu posoudit. Všechno si na tom dělám sám takže když vezmu, že sem teď vyhodil 3000 na předsezoním servise za řemeny, olej a olejovej filtr tak jinak bez investic. Jestli by si pak chtěl udělat lacino nějakej servis tak se klidně ozvy a není vůbec žádnej problém. Jel sem i na M1000 a zdála se mi daleko klidnější než S2R. Zvlášť v nízkejch otáčkach to tolik "necuká" jako S2Rko. Jediný co ti bude asi vadit je absence tlumiče řízení, ale to spíš ze začátku než si zvykneš a co docela vadí mě je dlouhý zahřívání motoru. Jelikož je to vzducháč, tak to docela trvá než se motorka zahřeje, ale to je taky pochopitelný. Klady jsou rozhodně krouťák motoru, nezaměnitelnej zvuk spojky a vůbec zvukovej projev Dukatek, cestování ve dvou(přítelkyně je spokojená). To, že plno lidí říká, že Ducati je drahá na provoz je podle mě hloupost. Lidi často vyhazujou plno peněz za předražený náhr. díly nebo za práci, která ve finále trvá sotva půlku času co si účtují. Z toho co si chceš koupit bych volil rozhodně S2R.

(reakce na) Výběr Ducati : Monster S2R vs Monster S4

12.6.2011 v 20:35 | Nahoru | #30
VikousS4>
Super, díky za odpověď. Zkusím to nějak shrnout a když tak mi naložte:

Takže, pokud bude výhodná koupě Monstera 1000 ročník cca 2005/2006, dejme tomu cca 105 000, tak ho můžu vzít, bude to za to stát. Sice tam je cca 10 kw méně, ale i přesto je to mega.
Pokud se 1000 nebude dát rozumně sehnat, poté kouknou na S4, což bude výkonový nářez a servisově trochu dražší záležitost a to ročník cca 2001/2002 za cca 80-90 000, ale jedině krásný kousek.
Když S4 nebudou nijak zvlášť pěkné, a najde se třeba S2R 800 dejme tomu zase 105-110 000, ročník 2005/2006, je to třetí možnost s bezkonkurenčním vzhledem a nižším výkone, vzhledem k tomu z čeho přecházím by mi mohla 2 až 3 roky jistě vydržet....
Při koupi bude nutná servisní kniha, přes "kód" knihy zkusit ověřit servisní historii, projet se na ní a modlit se za dobrou koupi. Nejlépe asi dle regionu sehnat 'Ducatistu, který by ji projel - nebo myslíte, že poznám vše nutné, když budu na Ducy sedět poprvé? Mám o tom trochu pochybnosti...
Díky
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Diagnostika na Ducati Ducati Monster S4 Rafael 8 1.1.2023 v 10:01 marek78
Ducati budíky blbne otáčkomer nebli... Ducati Monster S2R, Ducati Monster 800S Berg550 7 10.6.2022 v 20:44 Berg550
elektro schema Ducati Monster S4 Rafael 8 25.4.2022 v 20:44 redmenn123
Diagnostika na Ducati Ducati Monster S4 Rafael 0 13.1.2022 v 17:35 Rafael
Ducati monster šroub u palivové pumpy Ducati Monster S2R Norman_ZJPcr 8 2.5.2021 v 12:59 Norman_ZJPcr


TOPlist