Téma: SXS 250 - Nekonečná story
 
8.8.2010 v 14:52
Čauu, tak se vracím po půl roce, o 40 tisíc chudší, s nervama v koncích.

Komu přijde text zdlouhavý ať si přečtě jen tučné pasáže. Díky

Jestli si pamatujete moje téma a video jak moje SXS žralo olej z převodovky, tak abych to vzal postupně.

1. V sette mi dělali celou pístní sadu, těsnění přívěry, těsnění pod válec

2. Na motorce sem vyjel a po 1 MTH díky starému těsnění pod hlavou sem jí nejspíš uvařil

3. Sám sem vyměnil těsnění pod hlavou a žralo to olej z převodovky, tím pádem kouřilo jak svině

4. Rozhodil sem si doma motor a vyměnil sem celou ojniční sadu, nechal přelisovat a vycentrovat kliku, vyměnil sem obě gufera na klice i O-kroužek, obě ložiska na klice, vyměnil sem spojkový koš (nevydržel povolování klikovky ... amatér no), vyměnil sem pro jistotu 2 ložiska převodovky, ložiska a gufero řadičky a samozřejmě těsnění mezi kartery, i pod velké spojkové víko a nějaké další drobnosti..... a stále to žralo olej z převodovky......

5. Motorka cestovala do sette, kde mi po 14 dnech zjistili a vyměnili prasklou hlavu, vyměnili znovu gufera a o-kroužek na klice, nechali znovu přelisovat kliku (prý byla špatná axiální vůle - původně mi jí dělal pan Kvítek v Písku), novou svíčku, vatu výfuku (byla plná oleje), těsnění mezi kartery, pod spojku, pod válec ... a blablaba.
Po nastartování motorka ujela tak 300metrů po zahradě a začla kouřit znovu.

6. Tak jela zpět do sette, kde mi po dalších 3 tydnech zjistili prasklý válec. Dali mi nový, opět gufera na kliku, zase všechna těsnění, zase svíčku, zase vatu výfuku. Motorku sem doma nastartoval a než sem se oblékl tak mi odešla svíčka (Uplně chcípla a nešla nastartovat). Vyměnil sem za jinou a šel se svést na místní trať (v půlce odpoledne mi odešla ještě jedna). Mimo tohle, motorka sice už nežere olej z převodovky a motor zdá se funguje mechanicky normálně, ALE!

Nejede tak jak má, čímž myslím že do cca 80% otáček vůbec netáhne, nemá výkon, sem tam zakucká a jakmile dosáhne tý hranice otáček tak vyletí jak raketa. Když na neutrál podržím plyn tak to samé, chvíli zakucká a pak štěká v omezovači ale sem tam nepravidelně.

Volal sem to kamarádovi ze sette, který mi říkal že on tu motorku sice nedělal ale matně si pamatuje že tam prý dávali nejspíš jiný zapalčo když to tam u nich projížděli, že to mám zkusit, že by mi mohlo pomoct jen nechat přemotat cívku rotoru.

Jen se divím že starý Kuklík mi neřekl o nějakém zapalču ani prd, a nechal si mě motorku zase odvést 100Km s tím že je už 100% v pořádku. Dostal sem zdarma krabičku šroubků což ho ale neomlouvá Chystám se tam v pondělí zavolat abych se dozvěděl více.

Ale nemáte někdo zkušenost že by tohle mohlo dělat zapalčo?? A mohlo by mi fakt pomoct přemotání cívky, a kde to dělají? Nejlépe Praha, jižní čechy (okres Písek-Tábor) nebo severní čechy (okres Chomutov).

2 reakcí na tento příspěvek SXS 250 - Nekonečná story

16.4.2011 v 16:45 | Nahoru | #61
ani chvili. Problem pretrval i po oprave, male zlepseni bylo ale jinak nic. Kluk co mi to delal cekal az se na tom svezu ze na 250 2t nejel uz pres 10let tak si nebyl jisty ale bohuzel. Odvezl bych to ted nejakemu odbornikovy ktery by to vyresil. Nic jineho me nenapada. Ale nevim kam jeste

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) SXS 250 - Nekonečná story

16.4.2011 v 17:11 | Nahoru | #62

plesounek píše: ani chvili. Problem pretrval i po oprave, male zlepseni bylo ale jinak nic. Kluk co mi to delal cekal az se na tom svezu ze na 250 2t nejel uz pres 10let tak si nebyl jisty ale bohuzel. Odvezl bych to ted nejakemu odbornikovy ktery by to vyresil. Nic jineho me nenapada. Ale nevim kam jeste



...jenom rada....asi si budeš myslet,že hloupá a nic neřešící....:"začni šetřit na jinou!"..podle toho co tady popisuješ,tak tato už je "rozmrdaná",že to nikdo do kupy nedá!

(reakce na) SXS 250 - Nekonečná story

16.4.2011 v 17:32 | Nahoru | #63
2LEKO> to bude nějaká strašlivá blbost! Doslova za pár kaček! Vsadím se..... Nevěřím na duchy v reálném životě natož u tak exaktní věci jako je motor a ještě k tomu triviální dvoutaktní!

SXS 250 - Nekonečná story

16.4.2011 v 19:34 | Nahoru | #64
Já osobně bych to už asi taky zabalil a rozprodal buď na díly nebo někomu ,kdo má touhu po problému bádat.Peněz v tom utopenejch jako prase a výsledek nikde....Motorky jsou od ježdění a ne nekonečným šťourání se v nich.Když už dva roky nejezdíš, tak to postrádá smysl.....u veterána bych to pochopil,ale tady......musím říct, že tě upřímně lituju

(reakce na) SXS 250 - Nekonečná story

16.4.2011 v 23:56 | Nahoru | #65
plesounek> musí tobejt něaká prkotina v motoru bych ji nehledal jestli je udělanej typoval bych to na kabeli od zapalování co jdou k cdi a od cdi k cívce a ještě chcípák mě takle potrápila suzuki rm 125 volnoběh držela na stojánku šla dobře za plynem ale jak jsem se jel projet tak při přidání plynu cukala nechtěla se vytočit když se vytočila tak chvílema vynechávala dal jsem noví kabely a byl klit origo mě vyšli na 1800Kč+450 chcípák

Naposledy editováno 16.04.2011 23:58:42

1 reakcí na tento příspěvek SXS 250 - Nekonečná story

17.4.2011 v 01:39 | Nahoru | #66
bahnak1991> motorka byla u odbornika na elektriku, ktery vse prochazel, meril mi zapalovani nejakym stroboskopem ci co, meril jiskru jestli se nemeni nebo predstih a vse bylo ok, rekl mi ze to elektrinou nebude, pro klid duse jsem stejne koupil novou zapalovaci civku, kabel ke svicce, fajfku svicka taky nova, zkousel jsem cdi z jine motorky. Zadna zmena, tak nevím no :/

(reakce na) SXS 250 - Nekonečná story

17.4.2011 v 02:25 | Nahoru | #67
plesounek> ja to měl to samý kabeli byli několikrát proměřený a v pohodě motorka blbla tak už jsem pak neměl trpělivost a chtěl jsem jezdit tak jsem koupil noví ja bych to tipoval fakt na tu elektriku dloutaktní motor je jednoduchej jestli máš možnost puč si znova zapalování+kabeli+cdi a uvidíš

SXS 250 - Nekonečná story

17.4.2011 v 09:57 | Nahoru | #68
No tak to je teda peklo . doufam ze me podobne anabaze necekaj :)

1 reakcí na tento příspěvek SXS 250 - Nekonečná story

17.4.2011 v 10:27 | Nahoru | #69
možnost pujčení žádnou už bohužel nemám, ani už na to nemám chuť ... pálí mě letos v kapse céčková licence a dva roky už nemám na čem jet :( potřebuji to někomu odvést kdo to zpraví a za týden si to odvezu ready!!! ted zkouším nějakého pana Mrázka z Nihošovic co mi byl doporučen. Tak se uvidí.

SXS 250 - Nekonečná story

17.4.2011 v 10:40 | Nahoru | #70
Mrazek tu v kraji ma dobrou povest, tak drzim palce at na to staci.

(reakce na) SXS 250 - Nekonečná story

17.4.2011 v 12:20 | Nahoru | #71
plesounek> jj pan mrázek je hodně dobrej mechanik ten to dá určitě dohromady

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) SXS 250 - Nekonečná story

18.4.2011 v 09:15 | Nahoru | #72

plesounek píše: Petr11> jen pro upresneni, nebylo to kvuli 15 setinam ale desetinam. Klika ma mit pry rovnych 60.00 a moji slisovali na 60.20 (a to 5 SETIN je pry maximalni tolerance odchylky v tomto pripade)



Vrat se do skoly...když 60,00 je standart...pet setin tolerance je 60,05...60,20 je 15 setin pres toleranci...a nepresvedcis mne o tom,ze 15 setin axilani vule kliky je duvodem pro nestazeni karteru tak,aby ti netesnila klikova skrin zpusobem,ze bude nasavat..

(reakce na) SXS 250 - Nekonečná story

18.4.2011 v 09:23 | Nahoru | #73

Hugila píše: Petr 11> no že jsem tak smělý, ale na Sette Vlašim si stěžuje i pár lidí u vás na lc8.cz, tam máte kacíře a svatokrádežníky...



Stezovat si muze kdo chce na co chce...me zkusenosti jsou jine a reagoval jsem na tvrzeni,ze za vse muze SETTE v tomto pripade... a pokud se ted docitam,ze uz do toho narval 60K,trva to dva roky a stejne to zas nejede,tak si myslim svoje...proto jsem se ohradil...jiste,nikdo neni dokonaly...a chyba se stat muze i v Mattighoffenu,ale tady to asik tak nebude a stezovat si na to,ze mu nekdo predaval motorku v sobotu tak,ze dojel "svym novym Mercedesem v trenyrkach a zabkach" mi zavani ublizenosti za kazdou cenu...a matlat do to navic web LC8 uz je uplna Hugilovina...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) SXS 250 - Nekonečná story

18.4.2011 v 11:06 | Nahoru | #74

Petr 11 píše: Vrat se do skoly...když 60,00 je standart...pet setin tolerance je 60,05...60,20 je 15 setin pres toleranci...a nepresvedcis mne o tom,ze 15 setin axilani vule kliky je duvodem pro nestazeni karteru tak,aby ti netesnila klikova skrin zpusobem,ze bude nasavat..



Ta 2T 250 točí hrubě přes 10000ot. Navíc tady se nepracuje s takovým "předimenzováním" jako u tvé 990. Mám vyzkoušeno, že stačí například neoriginální těsnění mezi kartery a rázem neřadíš, nebo ti vyskakují 2-3 kvalty. 15 stovek na klice je OPRAVDU MOC a zasloužilo by to, aby viník zašel za roh a dal si pár facek.... a zastávat se toho a zlehčovat, zasluhuje totéž...

jestli si myslíš svoje, a máš všech pět pohromadě, šacuju že je to to, že je naprosto do nebe volající, že TAKOVÝ SERVIS nedokáže za DVA ROKY a 40 litrů (20 teklo jinam) opravit tak jednoduchý stroj, jakým je dvoutaktní dvěpade motokros, s triviální konstrukcí, srandovní elektrikou a obyčejným karburátorem..... Pokud tě nedej bože napadá cokoliv jiného, měl by ses asi zamyslet....

Za celkovou sumu šedesáti tisíc a dvou let neježdění bys byl taky ublížený za každou cenu - o tom jsem bytostně přesvědčen. A popravdě - nepomůže tomu ani ten trapný vychechtaný smajlík na konci tvého vzkazu. Jestli cítíš spravedlivý hněv a odhodlání držet prapor sette za každou cenu, tím co tady předvádíš jim spíš prokazuješ medvědí službu, protože u tohohle případu to projeli na celé čáře. A může klidně být že slovy pana doktora Chocholouška ".... jest to politováníhodné nedorozumění, ke kterému dochází maximálně dvakrát za deset let...".... Navíc - tohle vlákno není o zkušenostech se servisem Sette, ani tady není k tématu nějaká anketa. Je to pouze a jenom o jednom nešťastném stroji, se kterým si NIKDO a to včetně slovutného Sette neví rady.....

Spolu s ostatníma co se snažíme pomoct bych tě napříště poprosil z celého srdce, aby sis tyhle přiblblé připomínky odpustil a pokud možno se vyjadřoval pouze k technické stránce problému. Děkuji

Naposledy editováno 18.04.2011 11:09:26

SXS 250 - Nekonečná story

18.4.2011 v 11:41 | Nahoru | #75
NO ty kravo, zlata anglicka motorka. Pomoct neumim, ale znackuju z proste zvedavosti CIM to je. Protoze na trivialni praci se clovek krome rutiny nenauci nic.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) SXS 250 - Nekonečná story

18.4.2011 v 12:07 | Nahoru | #76
bathed> Koukam,ze jsi nejaky prilis emotivni...tahas do to veci,ktere tam nepatri...smajlik na konci se netykal predmetu,ale Hugily,ale kdo nechce,nepochopi,to uz je podruhe,ze?
Nesnaz se predesilat,co si myslim,protoze pokud si neco myslim,tak to rozhodne neni to,co mi cpes do huby...a zamejslet se budu nad cim chci...zkusenost mne uci,ze obvykle nebyva vse cernobile...a vydedukovat zaver,ze (a ted Te cituji): "že je naprosto do nebe volající, že TAKOVÝ SERVIS nedokáže za DVA ROKY a 40 litrů (20 teklo jinam) opravit tak jednoduchý stroj, jakým je dvoutaktní dvěpade motokros, s triviální konstrukcí, srandovní elektrikou a obyčejným karburátorem"konec citatu,to je hodne odvazne...dal nemam zajem se s tebou hadat a mladymu preju,aby se mu to podarilo rozchodit k jeho spokojenosti

(reakce na) SXS 250 - Nekonečná story

18.4.2011 v 12:09 | Nahoru | #77
Petr 11> tak, dá-li pán Bůh, možná jsi to fakt pochopil. Děkuju

Naposledy editováno 18.04.2011 12:09:15

SXS 250 - Nekonečná story

18.4.2011 v 12:27 | Nahoru | #78
Jako čistě nestranný pozorovatel (nemám žádné zkušenosti s firmou Sette) se musím výrazně pozastavit nad tím, jakto že mohou zákazníkovi odevzdat nefungující a evidentně tedy neodzkoušenou motorku, a ještě si za to nechat zaplatit nemalé částky? Tady mi to opravdu zavání tím, že nějaký model 2004 nebo kolik je zřejmě již pod jejich úroveň, aby se s tím nějak extra zabývali. Vycházím ze zkušeností ze servisu BMW Invelt, ve kterém jsem byl asi před měsícem na týdenním školení. Tam, dokud motorka nebyla JÍZDOU dostatečně odzkoušená a funkční, tak prostě ze servisu nešla, a hledalo se dál (samozřejmě to někdy trvalo déle, protože tam motorek na servis byla hromada, ale nestalo se, že by některou takhle odflákli). Snad bych to pochopil jednou, ale jestliže se tam stále vrací, pořád to není dobrý, a je z ní jen kasička na peníze? To by mě od takovéhoto servisu opravdu rychle odradilo. Proto si jen libuji, že motorku si servisuji sám, a když je potřeba, mám přístup k veškerému vybavení naší školní motodílny. Protože takovejmhle "oficiálním servisům" bych po této zkušenosti a po těchto investicích asi nakopal do prdele....

Naposledy editováno 18.04.2011 12:29:19

1 reakcí na tento příspěvek SXS 250 - Nekonečná story

18.4.2011 v 16:09 | Nahoru | #79
Jeste abych to uvedl na pravou miru. Ono pri predavani motorky ze sette se resil problem proc to saje olej z prevodovky. Takze kdyz jsem v tu chvili u Kukliku ji nastartoval a nekourila (vytesnily to silikonem) tak to pro me byla vyhra a necekal sem ze bude jeste neco spatne a musel to projizdet. Problem s taročenim nez se dostane do vysokych tocek sem zacal resit az posleze.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) SXS 250 - Nekonečná story

18.4.2011 v 16:30 | Nahoru | #80
plesounek> Tak to potom jo, já jsem tohle vlákno nesledoval úplně celé, myslel jsem že měli vyřešit všechno oni...

(reakce na) SXS 250 - Nekonečná story

18.4.2011 v 16:40 | Nahoru | #81

PetrTM píše: plesounek> Tak to potom jo, já jsem tohle vlákno nesledoval úplně celé, myslel jsem že měli vyřešit všechno oni...



z toho co vím, je to tak, že do servisu šla kouřící motorka, zpátky se vrátila nekouřící, nejedoucí a tarokující motorka....

1 reakcí na tento příspěvek SXS 250 - Nekonečná story

18.4.2011 v 17:33 | Nahoru | #82
Jo presne takhle jak rika bathed, asi jsem to rekl zmatene. Prelisovanim kliky atd se ted vyresilo ze neodchazi loziska a nemusi byt kartery na silikon. Jinak problem pretrval.

Naposledy editováno 18.04.2011 17:37:18

SXS 250 - Nekonečná story

18.4.2011 v 22:19 | Nahoru | #83
Nerad radím takhle "na blind", když jsem tu motorku neviděl a nezkoušel. Ale přece jen sem napíšu 2 tipy: 1.Poté, co se klika slisovala do tolerance, byly dělící roviny karterů srovnány? Např. na desce?
2. Hodně potíží dovede nadělat i jehla šoupátka(uvolněná, vydřená). Co jsem si přečetl, tak byl zkoušen karbec z jiné motorky, nefungoval. Předpokládám, že šoupátko s jehlou se v něm použilo to původní, které viselo na lanku na oné nejedoucí?

Mimochodem, sám mám pár případů, které se mi dosud nepodařilo vyřešit, viz např. gumovost přední brzdy. Takže tu myšlenku koupě nové motorky zcela chápu.

1 reakcí na tento příspěvek SXS 250 - Nekonečná story

18.4.2011 v 23:42 | Nahoru | #84
Nojo jenže po investici dalších 6 tisíc myšlenka na novou motorku zcela padá, to se prostě musí opravit...

Jenom k tvým tipům, kartery byli na desce měřeny a nemá to nikde ani setinové vůle, je to vše prý krásně rovné.
S tím šoupětem si nejsem jist jestli zůstalo původní nebo ne, zítra se optám. A o gumovosti přední brzdy mi nemluv, to mám taky. Dokonce se mi dvakrát stalo když sem jezdil že jsem promáčkl a nic. Ale zatim nějak neřešim. Ale prý je to dost častá vlastnost těhle předních brzd na KTM. Mi někdo tenkrát říkal.

(reakce na) SXS 250 - Nekonečná story

19.4.2011 v 06:04 | Nahoru | #85
plesounek> Ta brzda byl u kamose bordel v nadobce pod tim filtrikem. Je dobre to shodit a cele poradne procistit od te doby ji gumovou nema. Odvzdusnovali jsme natlacenim kapaliny pres brzdic.

Jinak to s tim soupetem je dobra poznamka a opravdu mozna zavada. Predpokladam ze nastaveni trysek a vseho v karburatoru uz jsi do puvodniho stavu dle manualu dal.

Naposledy editováno 19.04.2011 06:05:38

SXS 250 - Nekonečná story

19.4.2011 v 14:28 | Nahoru | #86
Ta má brzda se tu mimochodem taky někde řešila a nevyřešila. A přitom v principu jednodušší než 2T motor.

SXS 250 - Nekonečná story

19.4.2011 v 20:21 | Nahoru | #87
Gumovost je jednoduchá věc,máš blbý přístup k přední brzdě jako celku.Kotouč se vydře do kónusu po mnoha mth(a dlouho se nechává) a desky se nasazujou nové rovné,to způsobuje šikmé dření pístu o prasátko a ten jej vydře tak ,že v tlaku propouští a zavzdušňuje.Za další je potřeba vyměňovat brzdovou kapalinu a né tam nechávat ten černý hnůj x mth,který po zahřátí v závodě už nebrzdí a jen to znova tím marasem dře zevnitř.No a pumpa musí být také stále se správnou hladinou,jinak je to s novýma deskama a jinak s deskama bez brzdícího matrošu už 1mm v železe že!

SXS 250 - Nekonečná story

20.4.2011 v 20:59 | Nahoru | #88
dík za komentář, ale: Kotouč OK, desky na něm ještě nikdy neměněné, vydřeného nic(např. ovalita pumpy +-0,01), gumičky brzdiče nové, pístek v pumpě nový. A včil mudruj.. V mém konkrétním případě už si myslim, že gumičky v brzdiči prasátka příliš "těsní" a mají je snahu až zbytečně moc držet a vracet. Na to, jak tomu pomoci, jsem ještě nepřišel.

SXS 250 - Nekonečná story

20.4.2011 v 22:02 | Nahoru | #89
Mám to samé! Kotouč nový, desky taky a gumový je to pořád... Taky mě napadlo, jestli to nemůže dělat hadice?

SXS 250 - Nekonečná story

20.4.2011 v 23:03 | Nahoru | #90
S přední brzdou na 250SXF 07 mám taktéž stejný problém jako zde popisujete.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist