Téma: Kdy měnit píst?
 
15.4.2011 v 10:20
Máte někdo zkušenosti s výměnou pístní sady na ostrým enduru?Nepotřebuju ani tak vědět jak to udělat, ale spíš kdy.Na WR mám skoro 7 000km (cca 200Mth)což je asi dost.Na druhou stranu výrobce neudává kdy měnit (dle opotřebení).Motor funguje absolutně stejně, nebere oil, ventily se nepohly.Co riskuju, když tam píst nechám další 2-3 tisíce?Nechci se zbytečně hrabat v motoru dokud to nebude nezbytný, ale nechci riskovat nějakou požádnou ranu v motoru.Dík za vaše názory
Předchozí
1 2
Následující

Kdy měnit píst?

15.4.2011 v 10:26 | Nahoru | #1
co já vím tak na mým bergovi se měnil píst v 300mth bez nějakých negativních projevů..

Kdy měnit píst?

15.4.2011 v 11:03 | Nahoru | #2
šemík- Vyser se na to dokud ti nezaklepe ojka nebo zacne stracet vykon nebo proste negativni projevy tak se do toho nehrab a jen vymenuj oil. Maximalne to dej nekomu kdo ti zkontroluje celej motor. To jest muj nazor.

Kdy měnit píst?

15.4.2011 v 11:05 | Nahoru | #3
Taky bych rekl takovejch 250-300mth, podle stylu jezdeni.Pro tvuj klid bych to nechal rozebrat a zkontrolovat at vis na cem ses.Kazdopadne bych se na verdikt jel podivat osobne, prtz dneska se mechanikum neda verit.Hodili by ti tam hned novou pistni sadu(kseft pro ne), pritom bys treba jeste 100mth najezdil....Ale budes muset pocitat s novym tesnenim, kdyz to otevrou.Muj nazor

Kdy měnit píst?

15.4.2011 v 11:21 | Nahoru | #4
Díky za rady, tak nějak jsem si to vyhodnotil taky.Já mám mechaniky dobrý, jen nechci zbytečně kupovat drahý těsnění a dolovat motor z rámu, jen proto abych zjistil, že je to v cajku.Tak asi dám ještě 100 Mth a pak to preventivně vyměním

1 reakcí na tento příspěvek Kdy měnit píst?

15.4.2011 v 12:14 | Nahoru | #5
Jeden znamej ma Husara 550 a na prvni pist najel 480mth. A celkem ji dává.

(reakce na) Kdy měnit píst?

15.4.2011 v 12:19 | Nahoru | #6
Koprto> tak to je soda, mně to vychází na 17 tisíc km.Začínám být klidnej ....

2 reakcí na tento příspěvek Kdy měnit píst?

15.4.2011 v 12:42 | Nahoru | #7
Já mám na CRF cca 8.000km,(cca 300MTH) a vůbec neuvažuju ho měnit. Olej to nežere,jede to,neklepe v tom,ventily a rozvoďák o.k.

Naposledy editováno 15.04.2011 12:42:45

(reakce na) Kdy měnit píst?

15.4.2011 v 12:57 | Nahoru | #8
prackarr> taky to nebudu řešit, rozvoďák je ok ventily taky a mlátí to taky pořád stejně - zdravý jadrný projev yamahy .

Kdy měnit píst?

15.4.2011 v 13:01 | Nahoru | #9
To já mám šepot květin. Ale bojím se,aby mi nevyběhla ojka z motóra,to bych tůze nerad.

1 reakcí na tento příspěvek Kdy měnit píst?

15.4.2011 v 13:09 | Nahoru | #10
No a ja mam husara a na motoru jsem najel 170 Mth a je na sračky Proto rikam je to i o blbe smule. bohužel.

Kdy měnit píst?

15.4.2011 v 14:27 | Nahoru | #11
Tak to já jsem asi posera,ale já dělal píst preventivně v 6500km a když už to bylo rozebraný,tak taky rozvoďák,ložiska na klice,na vyvažováku a ještě pár blbostí,stálo to dost korun,ale mam klid.
Myslim,že může motorka vydržet o dost déle,ale klidnej bych rozhodně nebyl,protože když se to rozlítne,tak pak zjistíš že jsi moc neušetřil.
Na druhou stranu můžeš jezdit třeba rok v klidu a nic se nestane.
Záleží jak jseš odvážnej .

1 reakcí na tento příspěvek Kdy měnit píst?

15.4.2011 v 16:18 | Nahoru | #12
Na pístu nic nenaměříš,já osobně a je to názor našeho dvorního mechanika co dělá yamahy bych píst vyměnil 300 mth je už dost i při hobby ježdění,unava materiálu je svina pokud se ti rozletí píst tak to 6000Kč v případě výměny origo pístu i s těsněním nezpraví

Kdy měnit píst?

15.4.2011 v 17:26 | Nahoru | #13
Klepe to ? Ozývá se něco? Ne ? Tak bych neměnil.
Beztak až to budeš dělat, to chce udělat sakumprásk celý.

Kdy měnit píst?

15.4.2011 v 17:30 | Nahoru | #14
Nemažete,klepe to!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kdy měnit píst?

15.4.2011 v 20:46 | Nahoru | #15
prackarr> Jsem tu kdysi četl, tuším to psal Váňa, že 220 mth a píst byl ok, ale preventivně ho měnil nový majitel motocyklu, to jsem bral jako ideální čas pro výměnu. Ale 300 mth to už je docela odvaha. Proč myslíš že se nemůže rozletět?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kdy měnit píst?

15.4.2011 v 20:54 | Nahoru | #16
Joraell> Tobě co se vlastně přesně stalo, motocykl jsi měl nový, ne?

Kdy měnit píst?

15.4.2011 v 21:42 | Nahoru | #17
Hmm,tak cca před hodinou jsem smontoval kačenu po výměně pístu. Dělal jsem pístní sadu protože už bylo potřeba udělat rozvodák a tak jsem při tom koukl i na píst a válec. Válec po oměření super,ovalita teměř nulová,píst vs. válec na hranici vule,tak jsem dal novej. Skouknuty ventily(jeden propouštěl),zabroušeny sedla a pár kravin gufera,ložiska. Cena samo doma cca 7000kč.
S tím kdy dělat píst nevím,jak jsem psal já ho dělal při rozvodáku.
Nejhorší je na tom že jsem zapomněl koupit olej tak nevím jestli motorka po mojí opravě vubec vrčí .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kdy měnit píst?

16.4.2011 v 07:09 | Nahoru | #18

530_argumentů píše: Joraell> Tobě co se vlastně přesně stalo, motocykl jsi měl nový, ne?



cau jo byla nova, nejakou zahadou se rozdrolila ojnice na klice. A ten bordel z toho rozedrel pist i nikasil do krasnych tvaru :D No a olej se zmenil v takovou krasnou brusnou pasticku a ta pekne vybrousila i vedeni ventilu a podobne. Takze menim ojnici loziska v motoru pist, ventily voditka a jeste dalsich par prkotin. No oprava za hmmmm cca 35 jeste to neni hotove.

Podotykam ze motorka jela uplne normalne pred rozdelanim pouze v ni neco klepalo (ta ojnice).

Naposledy editováno 16.04.2011 07:10:03

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kdy měnit píst?

16.4.2011 v 08:54 | Nahoru | #19

530_argumentů píše: prackarr> Jsem tu kdysi četl, tuším to psal Váňa, že 220 mth a píst byl ok, ale preventivně ho měnil nový majitel motocyklu, to jsem bral jako ideální čas pro výměnu. Ale 300 mth to už je docela odvaha. Proč myslíš že se nemůže rozletět?

rozletět se to může i po 5ti MTH. Kamoš naCRFX měnil píst po 300MTH a byljaknovej. Dali ho jednomu borcovi,co měl hluboko do kapsyna CRFR aten ho ještě vícjak sezónu jezdil.

1 reakcí na tento příspěvek Kdy měnit píst?

17.4.2011 v 09:35 | Nahoru | #20
Joraell - Tak to mas stejnou smulu jako ja, zadrela se mi "zajeta" 40mth jetá 390.Viz. muj profil.Zaruka se mi vyplatila, kdybych to mel platit tak se nedoplatim.

(reakce na) Kdy měnit píst?

17.4.2011 v 09:51 | Nahoru | #21

Koprto píše: Joraell - Tak to mas stejnou smulu jako ja, zadrela se mi "zajeta" 40mth jetá 390.Viz. muj profil.Zaruka se mi vyplatila, kdybych to mel platit tak se nedoplatim.



jojo to mas v poho ja bych asi tezko neco uplatnoval po 2letech a 170 mth :D

Kdy měnit píst?

17.4.2011 v 10:04 | Nahoru | #22
Skoda pro tebe ze se skryta vada neprojevila driv, nezlobil bych se po odjetych 100mth a na zaruku vymenit a mit znova new motor.

(reakce na) Kdy měnit píst?

18.4.2011 v 08:21 | Nahoru | #23
Leoš.> Proto jsem tohle téma založil abych zjistil, jestli se někomu rozletěl píst (což si já nedovedu představit).Spíš si myslím, že se může utrhnout z ojnice.A proč vůbec se ten píst mění, když na něm skoro žádný opotřebení nenaměříš.Já si myslím, že je to z důvodu cyklickýho namáhání-tzn.po určitým počtu cyklů dojde k únavě materiálu a hrozí praskliny v namáhaným místě.Má někdo taklhe blbou osobní zkušenost?

1 reakcí na tento příspěvek Kdy měnit píst?

18.4.2011 v 09:04 | Nahoru | #24
Pitomost kdo rika ze na pistu po 300mth nic nenameris podle me pekne keca :) To opotrebeni je meritelne i po 100 ale po 200 je uz opravdu na hranici tolerance a meni su kvuli tesnosti. Pist se rozleti leda kvuli vadne vyrobe, ne kvuli opotrebeni.

Zalezi samozrejme na druhu motorka a taky hodne na tom s jakou kompresi motor funguje.

Kdy měnit píst?

18.4.2011 v 09:17 | Nahoru | #25
vy to mu dáváte a 1000 mth by ste najet nechteli? a co třeba že opotřebenej píst se sice nerozletí ale víc opotřebuje nikasil tím že v nemo nechodí jak má? všechno má svý a motor na vostrým enduru určitě není žádnej stabil takže to chce občas udelat zvláště pokud se na motorku chceš spolehnout

(reakce na) Kdy měnit píst?

18.4.2011 v 09:49 | Nahoru | #26
Joraell> s tím určitě souhlasím.Takže pokud motor startuje na brnk, ventily jsou ok, nebere žádnej oil, není vytahanej rozvoďák - teoreticky nic devastujícího by se stát nemělo .To neznamená, že chci na pístu nalítat 1000 mth - jen se nechci hrabat v motoru dřív než to bude nezbytný

Kdy měnit píst?

18.4.2011 v 09:53 | Nahoru | #27
pokud nemas vice jak 200 tak to urcite nezbyten neni.

1 reakcí na tento příspěvek Kdy měnit píst?

18.4.2011 v 10:29 | Nahoru | #28
Já mám na jednom WR (2009) 250 MTH a kamarád na (2006) taky 250 MTH. V zimě jsme to rozebrali a jediný co jsme dělali tak ventily a výměnu rozvoďáku, vše ostatní včetně ložisek bylo OK.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kdy měnit píst?

18.4.2011 v 10:45 | Nahoru | #29
novej> a rozvoďák už nešel došponovat, nebo jste ho měnili preventivně?

(reakce na) Kdy měnit píst?

18.4.2011 v 10:49 | Nahoru | #30

Šemík píše: novej> a rozvoďák už nešel došponovat, nebo jste ho měnili preventivně?


Šel a měl ještě dost velkou rezervu, ale dole na klice měl cca 3mm tak je lepší ho vyměnit, ono to líp jede a při cene 1000 za oroginál není co řešit.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist