Téma: OT: Help s diagnózou nafťáka
 
14.3.2011 v 14:17
Bobíšek (Opel Corsa B, 1.5TD, asi 96 nebo 97) je nemocnej a tak nějak si s nim nevim rady

Příznaky:
- občas na volnoběh haprujou otáčky (podle točkoměru tak o +-50), do dvou tisíc cuká, někdy víc a někdy míň, není to žádný skákání ale je to obtěžující. začlo to v zimě (když byl metr sněhu a mínus patnáct). nad dva tisíce to táhne plynule.
- závada která s tím možná nesouvisí, ale dost možná že taky jo - na volnoběh a při lehce zvýšených točkách občas poblikávají světla, budíky, rádio a vůbec všecko elektrický, zhruba ve stejnym rytmu jako motor (vrum vrum vrum vrum ), když zhasnu světla, tak se frekvence blikání sníží na cca 1 bliknutí za vteřinu. občas se i poblblo rádio, že se furt vypínalo a hned zase zapínalo furt dokolečka jak u debilů.

moje poznatky:
- dřív docela baštil olej (děravá vana), po výměně baštil už míň ale nějaká ta spotřeba (tak deci na tisíc) tam byla, už jsme dlouho nedolejvali ale měrka ukazuje cca 1mm nad MAX, což je divný, páč jsem dolejvání prováděl zpravidla osobně a rozhodně bych to nepřelil. že by uchcával vstřik? měrka po naftě nesmrdí, teda aspoň myslim...
- na volnoběh občas (vždy když cuká) nedobíjí, a zároveň v točkách přebíjí (15.8 není výjimkou), nicméně baterka je tam věky a i v největších mrazech to chytlo na škrtnutí, takže asi mrtvá nebude.
- znova dodávám, dělá to jen někdy, podle nálady... žádný ztráty ve výkonu, neobvyklá kouřivost nebo tak...

Vsadim svoje prošoupaný pantofle, že za to může nějakej elektrickej gremlin, což je docela na pýču neboť elektrika je mi cizí

A ještě jeden dotaz mimo mísu, chtěli jsme nechat udělat kopii klíčku, ale bylo nám řečeno že jen za 1100, neb prej je v tom čip IMO. je to možný, nebo se na nás kýmejkr chtěl jenom nakapsovat? dyť je to blbej mechanickej dýzl, nejchytřejší věc v autě je rádio s palubním teploměrem

Dík za vaše příspěvky, i ty podnětné a inspirující

(reakce na) OT: Help s diagnózou nafťáka

14.3.2011 v 15:30 | Nahoru | #31

FiZzeR píše: assassin> schéma mám... to jestli mu rozumím je věc druhá ale nápad je to dobrej, zkusím to nějak prozkoumat



ty na to prijdes.. akorat teda predpoklad je ze je tam jeste mechanickej diesel a ze treba ani regulaci - hlava cerpadla neresi naky servo ovladany ridici jednotkou, to by pak mohl ten imo byt v te jednotce a tak snadno bys to neobesel... ja mam k autu taky jen jeden klic a imo si povida se kdejakou jednotkou takze asi budu muset udelat origo.. ten zas dela za docela tucnej balik bmw podle VIN a ja pak zjistim ze je tam ridici jednotka z kdoviceho a ze jsem ty prachy vyhodil oknem:)

1 reakcí na tento příspěvek OT: Help s diagnózou nafťáka

14.3.2011 v 18:07 | Nahoru | #32
a pozor, nová fíčura... na křižovatce se mi to roskákalo jak v autoškole a todle to dělá po zastavení

(reakce na) OT: Help s diagnózou nafťáka

14.3.2011 v 19:18 | Nahoru | #33
FiZzeR> Každopádně od compu to opravit nepujde.Jinak synovi nešel otáčkoměr vůbec a po GO altíku vše OK.Zajed k prvnímu autoelektrikáři a máš jasno.Když Ti ta el.tak honcuje může jít na ten el.ventil na čerpadle málo proudu a pak to vynechává.GO altíku ho stála do 1500kč.Co to je proti problémům s váhama vzduchu př EGR ventilem.To auto jezdí za 4,5l i bez těch moderních vymožeností

OT: Help s diagnózou nafťáka

14.3.2011 v 19:36 | Nahoru | #34
Tak mne napadá překontrolovat el.spoje - hlavně ukostření. A co se týče klíčku, pokud ho potřebuješ udělat jen proto, že už je ošoupanej, stačí obyč bez čipu a starý klíč přiložit. Tak jsem to řešil u své audi, ono to totiž maká bezdrátově - u spínačky je cívka, která vybudí el.energii a klíček odešle kód. Typuji že velký rozdíl v přenosu kódu mezi audi a opelu nebude. Tak je to asi v kostce vše.

2 reakcí na tento příspěvek OT: Help s diagnózou nafťáka

15.3.2011 v 15:27 | Nahoru | #35
jsem sice laik, ale klapka sání je v pořádku/čistá? Taky by se to tak mohlo projevovat.

(reakce na) OT: Help s diagnózou nafťáka

15.3.2011 v 15:41 | Nahoru | #36

Stev píše: jsem sice laik, ale klapka sání je v pořádku/čistá? Taky by se to tak mohlo projevovat.



já jsem taky laik, ale troufnul bych si skoro tvrdit že tohle auto v sání žádnou klapku nemá...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Help s diagnózou nafťáka

15.3.2011 v 15:55 | Nahoru | #37

Stev píše: jsem sice laik, ale klapka sání je v pořádku/čistá? Taky by se to tak mohlo projevovat.


jj lehce mimo, holt mas same benzinaky... diesel nema zadnou restrikci v sani... hola roura.. saje to furt stejne a plyn se pridava jen mnozstvim vstriknute nafty (tzn to trvale jede na velice chudou smes)

Fizzer: hele nabij tu baterku, jestli ti v palubni siti kolisa napeti 7-10V tak je se blbe bada nad ostatnima zavadama:)

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Help s diagnózou nafťáka

15.3.2011 v 15:56 | Nahoru | #38
assassin> než něco napíšu tak si to snažím trochu ověřit a zdá se mi že nějakej bazmek co ovládá množství nasátýho vzduchu to přece jenom má ...

(reakce na) OT: Help s diagnózou nafťáka

15.3.2011 v 16:00 | Nahoru | #39

assassin píše: jj lehce mimo, holt mas same benzinaky... diesel nema zadnou restrikci v sani... hola roura.. saje to furt stejne a plyn se pridava jen mnozstvim vstriknute nafty (tzn to trvale jede na velice chudou smes)

Fizzer: hele nabij tu baterku, jestli ti v palubni siti kolisa napeti 7-10V tak je se blbe bada nad ostatnima zavadama:)



uf, už jsem čekal že někdo vyleze s nafťákem co nějakou klapku má (některý maj "klapku" na měření objemu nasávanýho vzduchu, ale tohle není tento případ) a budu za debila

hele na tu baterku to startuje, takže nevim no. za chvíli se na to vrhnu, uvidíme co z toho vyleze. a to napětí při startu spadne na 7V, pak vyskočí na 10 a pomalu se postupně šplhá nahoru. (ale to ještě nebliká, blikat to začne až když se to zahřeje). když přidám plyn (2000rpm), tak to vyskočí na nějakejch 15.8V...

1 reakcí na tento příspěvek OT: Help s diagnózou nafťáka

15.3.2011 v 16:02 | Nahoru | #40
Tipnul bych ukostření motoru,nebo problém s kabelovym svazkem k altíku

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Help s diagnózou nafťáka

15.3.2011 v 16:02 | Nahoru | #41

Stev píše: assassin> než něco napíšu tak si to snažím trochu ověřit a zdá se mi že nějakej bazmek co ovládá množství nasátýho vzduchu to přece jenom má ...



nn, tenhle motor je bezpečně starej poctivej mechanickej diesel...

(reakce na) OT: Help s diagnózou nafťáka

15.3.2011 v 16:03 | Nahoru | #42

davberg píše: Tipnul bych ukostření motoru,nebo problém s kabelovym svazkem k altíku



psal už lobo včera... zkontroluju, je to první na seznamu

1 reakcí na tento příspěvek OT: Help s diagnózou nafťáka

15.3.2011 v 16:06 | Nahoru | #43
Tak to jsem přehlídl,ale každopádně prima problém,líp se to hledá,když auto zdechne úplně.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Help s diagnózou nafťáka

15.3.2011 v 16:12 | Nahoru | #44

davberg píše: Tak to jsem přehlídl,ale každopádně prima problém,líp se to hledá,když auto zdechne úplně.



no pěkně děkuju můj skorovrak je taky zdechlej (taky elektrika, něco mi krade ampéry, asi alarm nebo rádio), takže to už bychom měli dvě nepojízdný auta

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Help s diagnózou nafťáka

15.3.2011 v 16:14 | Nahoru | #45

Stev píše: assassin> než něco napíšu tak si to snažím trochu ověřit a zdá se mi že nějakej bazmek co ovládá množství nasátýho vzduchu to přece jenom má ...



aha jasny, ja sem dneska nakej chytrej, myslel sem ze myslis skrtici klapku... nakou merici by to ciste teoreticky mit mohlo, ale nestudoval sem to a u opela ani nehodlam, to snad v zivote potrebovat nebudu a zabiralo by to v hlave misto:)

(reakce na) OT: Help s diagnózou nafťáka

15.3.2011 v 16:24 | Nahoru | #46
FiZzeR> takže nemá ani EGR ventil? Jak říkám, nevyznám se v tom (i když rozdíl mezi dieselem a benzínem je mi známej), ale kdybych náhodou plácnul něco přínosnýho ...

(reakce na) OT: Help s diagnózou nafťáka

15.3.2011 v 16:25 | Nahoru | #47
assassin> to sem taky myslel ...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Help s diagnózou nafťáka

15.3.2011 v 16:42 | Nahoru | #48

FiZzeR píše: no pěkně děkuju můj skorovrak je taky zdechlej (taky elektrika, něco mi krade ampéry, asi alarm nebo rádio), takže to už bychom měli dvě nepojízdný auta


No jestli máš i druhý auto Opela,tak se ani moc nedivim,je celkem známej problémama s elektrikou

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Help s diagnózou nafťáka

15.3.2011 v 16:53 | Nahoru | #49

davberg píše: No jestli máš i druhý auto Opela,tak se ani moc nedivim,je celkem známej problémama s elektrikou



no druhy je bawo:)

OT: Help s diagnózou nafťáka

15.3.2011 v 16:57 | Nahoru | #50
Vyřeš problém s dobíjením. S motorem to nebude mít dle mého nic společného. Jediná el. věc v palivové instalaci je ELAB ventil a to je jen cívka s jádrem. Můj názor je, že budeš muset vyměnit palivový filtr, vyndat vstřikovače (všechny) a nechat je přezkoušet na otevírací tlak + rozstřik paprsku nafty (určitě bude nějakej vadnej, nebude rozprašovat nebo bude dokonce kapat a to je ve finále o propálení pístu). Jeden vstřikovač bude cca 2000 za vnitřek. To jde většinou vyměnit samostatně, opíšeš z něj číslo a objednáš. Pokud to nepomůže bude problém s čerpadlem a to už to auto nech sešrotovat nebo rozprodej na díly. Nebo kombinace vstřikovačů a čerpadla. Neleješ do toho "bionaftu", že ne.

(reakce na) OT: Help s diagnózou nafťáka

15.3.2011 v 17:01 | Nahoru | #51

assassin píše: no druhy je bawo:)


Pár BMW jsem měl a elektrika bez problémů,spíš slabá přední náprava.Na elektriku většinou zajdou auta s dodělávanejma světýlkama,stroboskopama a jinejma kravinama.

OT: Help s diagnózou nafťáka

15.3.2011 v 19:21 | Nahoru | #52
takže UPDATE, už nebliká. Přesněji, otočim klíčkem a ani neblikne. zvednu haubnu a co nevidí oko mé modravé, baterka byla asi blbě utažená, uvolnila se z úchytu, dostal se pod ní jakejsi kablík co tam plandá a kontakty přišly do styku s haubnou - čili kraťas jaxviň. baterka necelejch 8V a měřák ukazuje "vnitřní zkrat" ať už je to cokoli. tak jsem ji vyndal, celá oblitá od elektrolytu (ano, jsem debil a šmátnul jsem si, naštěstí jsem se stihnul včas umejt )...

zkrátím to, dal jsem tam jinou, motor běží, dobíjí tak jak má (13.8-14.8 ať už bez spotřebičů nebo všecko na full), ale FURT BLIKÁ, mění se jen frekvence se zatížením a otáčkama. neprojížděl jsem to, takže nevim jestli ještě cuká, ale vzhledem k tomu že bliká nebo pulzuje všecko elektrický co tam je včetně větráků a čerpadýlka stěračů (takže nejspíš i ten elmag ventil) tak bych skoro řekl že cukat bude. ten kraťas asi něco vzal ssebou do pekla. kostru jsem proměřil, od mínus svorky na altec je to 1.8 sluchátka ( ), stejně zhruba tolik od mínus svorky na blok motoru a na klobouk tlumiče, takže myslim že cajk. to že jsem za boha nenašel ukostřovací pásek motoru a jak jsem za pomoci místních fízlů roztlačoval druhý auto abych dojel pro tu náhradní baterku popisovat nebudu...

mrdám na to, pokračování jindy. prostě den debil...ale aspoň že už to dobíjí

Naposledy editováno 15.03.2011 19:21:55

1 reakcí na tento příspěvek OT: Help s diagnózou nafťáka

15.3.2011 v 20:24 | Nahoru | #53
Auto je ůplně jednoduché,problém bude asi v majiteli

(reakce na) OT: Help s diagnózou nafťáka

15.3.2011 v 20:36 | Nahoru | #54

nedojed píše: Auto je ůplně jednoduché,problém bude asi v majiteli



majitelce...

a myslim že za to výjimečně nemůže

1 reakcí na tento příspěvek OT: Help s diagnózou nafťáka

30.3.2011 v 20:13 | Nahoru | #55
mno hele, tak už vrčíme, nepřebíjíme, ale furt to bliká a na volnoběh nedobíjí. tudle mi někdo řekl, že mám změřit střídavou složku na svorkách aku a že prej bych neměl naměřit víc jak pár milivoltů, jinač že je prej v háji některá z diod usměrňovače... no a já naměřil 30V. tak kdyby se tomu někdo elektricky fundovanej mohl vyjádřit dík

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Help s diagnózou nafťáka

30.3.2011 v 20:29 | Nahoru | #56

FiZzeR píše: mno hele, tak už vrčíme, nepřebíjíme, ale furt to bliká a na volnoběh nedobíjí. tudle mi někdo řekl, že mám změřit střídavou složku na svorkách aku a že prej bych neměl naměřit víc jak pár milivoltů, jinač že je prej v háji některá z diod usměrňovače... no a já naměřil 30V. tak kdyby se tomu někdo elektricky fundovanej mohl vyjádřit dík


Čím jsi těch 30V změřil? Nezapojil jsi tam multimetr a nepřepnul ho na střídavý napětí, že ne. To by bylo k ničemu. Zvlnění napětí ve velmi malém rozsahu nezměříš multimetrem. Teoreticky by to zvládl analogový voltmetr.
Já když měřím dobíjení používám dvě metody. Mám-li osciloskop měřím zvlnění napětí na výstupu z alternátoru (defakto to co popisuješ, ale mám záznam průběhu v čase a rozdíly jsou opravdu do jedné desetiny voltu, spíš méně). Jenže potřebuješ drahý vybavení. Nebo prostě změřím napětí na volnoběh (na výstupu z altíku proti kostře a pak to samé přímo na akumulátoru (rozdíl tak max. 0,2 - 0,4 V). Pak to samé při zvýšených otáčkách a zapnutých světlech, topení apod. Hodnoty znáš. Když napětí nesedí a rozdíl napětí je OK vyndám altík a vymontuje usměnovač a přeměříh klasicky diody na odpor (průchozí a neprůchozí směr). Jsou-li diody OK vyměním regulátor.

Naposledy editováno 30.03.2011 20:31:17

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Help s diagnózou nafťáka

30.3.2011 v 20:47 | Nahoru | #57
Poggy> no, tak přesně to jsem udělal, mno analogovej voltmetr mám taky. kam ho teda mám píchnout?

(reakce na) OT: Help s diagnózou nafťáka

31.3.2011 v 16:13 | Nahoru | #58
FiZzeR>
Tak to je špatně. Ten voltmetr ti stejně podle mého nebude k ničemu. Alternátor má u nafty cca 2,5x větší otáčky než motor a při volnoběhu bude mít otáčky cca 2000/min a při třech fázích s voltmerem zvnění stejně nezměříš. Možná kdyby ručka lehce cukla, ale stejně tomu moc nevěřím. Jestli to chceš zkusit zapoj ho na vývod z alternátoru (tlustý červený kabel chycen maticí cca M8) proti kostře.
Já bych vymontoval alternátor, rozebral, vyčistil a změřil usměrňovač (diody). Já je teda měřím na odpor. Propustný a závěrný směr u všech. Lze to kontrolovat i na žárovku. Nechce se mi to rozepisovat, něco jsem rychle vygůglil zde, strana asi 13.

1 reakcí na tento příspěvek OT: Help s diagnózou nafťáka

31.3.2011 v 16:18 | Nahoru | #59
fizzer: hele nova nabita baterka to auto musi udrzet docela dlouho pri zivote.. takze bych dobijeni uplne odpojil natocil to a jestli to bude blikat tak to dela neco jinyho, kdyz ne bude chyba nekde v tom altiku...

(reakce na) OT: Help s diagnózou nafťáka

31.3.2011 v 16:28 | Nahoru | #60
assassin> no zkusim to odpojit, mám v plánu se do toho ponořit o víkendu... jen teď nevim kterej pekáč řešit dřív

no baterka co jsem tam dal je nějaká stará ludra co se mi podařilo zázrakem vzkřísit, takže to radši budu odpojovat před barákem asi nicméně asi ještě uplně mrtvá nebude, když to na ni v cajku startuje a jezdí...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist