Příznaky:
- občas na volnoběh haprujou otáčky (podle točkoměru tak o +-50), do dvou tisíc cuká, někdy víc a někdy míň, není to žádný skákání ale je to obtěžující. začlo to v zimě (když byl metr sněhu a mínus patnáct). nad dva tisíce to táhne plynule.
- závada která s tím možná nesouvisí, ale dost možná že taky jo - na volnoběh a při lehce zvýšených točkách občas poblikávají světla, budíky, rádio a vůbec všecko elektrický, zhruba ve stejnym rytmu jako motor (vrum vrum vrum vrum ), když zhasnu světla, tak se frekvence blikání sníží na cca 1 bliknutí za vteřinu. občas se i poblblo rádio, že se furt vypínalo a hned zase zapínalo furt dokolečka jak u debilů.
moje poznatky:
- dřív docela baštil olej (děravá vana), po výměně baštil už míň ale nějaká ta spotřeba (tak deci na tisíc) tam byla, už jsme dlouho nedolejvali ale měrka ukazuje cca 1mm nad MAX, což je divný, páč jsem dolejvání prováděl zpravidla osobně a rozhodně bych to nepřelil. že by uchcával vstřik? měrka po naftě nesmrdí, teda aspoň myslim...
- na volnoběh občas (vždy když cuká) nedobíjí, a zároveň v točkách přebíjí (15.8 není výjimkou), nicméně baterka je tam věky a i v největších mrazech to chytlo na škrtnutí, takže asi mrtvá nebude.
- znova dodávám, dělá to jen někdy, podle nálady... žádný ztráty ve výkonu, neobvyklá kouřivost nebo tak...
Vsadim svoje prošoupaný pantofle, že za to může nějakej elektrickej gremlin, což je docela na pýču neboť elektrika je mi cizí
A ještě jeden dotaz mimo mísu, chtěli jsme nechat udělat kopii klíčku, ale bylo nám řečeno že jen za 1100, neb prej je v tom čip IMO. je to možný, nebo se na nás kýmejkr chtěl jenom nakapsovat? dyť je to blbej mechanickej dýzl, nejchytřejší věc v autě je rádio s palubním teploměrem
Dík za vaše příspěvky, i ty podnětné a inspirující
FiZzeR píše: assassin> schéma mám... to jestli mu rozumím je věc druhá ale nápad je to dobrej, zkusím to nějak prozkoumat
ty na to prijdes.. akorat teda predpoklad je ze je tam jeste mechanickej diesel a ze treba ani regulaci - hlava cerpadla neresi naky servo ovladany ridici jednotkou, to by pak mohl ten imo byt v te jednotce a tak snadno bys to neobesel... ja mam k autu taky jen jeden klic a imo si povida se kdejakou jednotkou takze asi budu muset udelat origo.. ten zas dela za docela tucnej balik bmw podle VIN a ja pak zjistim ze je tam ridici jednotka z kdoviceho a ze jsem ty prachy vyhodil oknem:)
1 reakcí na tento příspěvek OT: Help s diagnózou nafťáka
2 reakcí na tento příspěvek OT: Help s diagnózou nafťáka
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Help s diagnózou nafťáka
Stev píše: jsem sice laik, ale klapka sání je v pořádku/čistá? Taky by se to tak mohlo projevovat.
jj lehce mimo, holt mas same benzinaky... diesel nema zadnou restrikci v sani... hola roura.. saje to furt stejne a plyn se pridava jen mnozstvim vstriknute nafty (tzn to trvale jede na velice chudou smes)
Fizzer: hele nabij tu baterku, jestli ti v palubni siti kolisa napeti 7-10V tak je se blbe bada nad ostatnima zavadama:)
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Help s diagnózou nafťáka
assassin píše: jj lehce mimo, holt mas same benzinaky... diesel nema zadnou restrikci v sani... hola roura.. saje to furt stejne a plyn se pridava jen mnozstvim vstriknute nafty (tzn to trvale jede na velice chudou smes)
Fizzer: hele nabij tu baterku, jestli ti v palubni siti kolisa napeti 7-10V tak je se blbe bada nad ostatnima zavadama:)
uf, už jsem čekal že někdo vyleze s nafťákem co nějakou klapku má (některý maj "klapku" na měření objemu nasávanýho vzduchu, ale tohle není tento případ) a budu za debila
hele na tu baterku to startuje, takže nevim no. za chvíli se na to vrhnu, uvidíme co z toho vyleze. a to napětí při startu spadne na 7V, pak vyskočí na 10 a pomalu se postupně šplhá nahoru. (ale to ještě nebliká, blikat to začne až když se to zahřeje). když přidám plyn (2000rpm), tak to vyskočí na nějakejch 15.8V...
1 reakcí na tento příspěvek OT: Help s diagnózou nafťáka
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Help s diagnózou nafťáka
Stev píše: assassin> než něco napíšu tak si to snažím trochu ověřit a zdá se mi že nějakej bazmek co ovládá množství nasátýho vzduchu to přece jenom má ...
nn, tenhle motor je bezpečně starej poctivej mechanickej diesel...
1 reakcí na tento příspěvek OT: Help s diagnózou nafťáka
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Help s diagnózou nafťáka
davberg píše: Tak to jsem přehlídl,ale každopádně prima problém,líp se to hledá,když auto zdechne úplně.
no pěkně děkuju můj skorovrak je taky zdechlej (taky elektrika, něco mi krade ampéry, asi alarm nebo rádio), takže to už bychom měli dvě nepojízdný auta
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Help s diagnózou nafťáka
Stev píše: assassin> než něco napíšu tak si to snažím trochu ověřit a zdá se mi že nějakej bazmek co ovládá množství nasátýho vzduchu to přece jenom má ...
aha jasny, ja sem dneska nakej chytrej, myslel sem ze myslis skrtici klapku... nakou merici by to ciste teoreticky mit mohlo, ale nestudoval sem to a u opela ani nehodlam, to snad v zivote potrebovat nebudu a zabiralo by to v hlave misto:)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Help s diagnózou nafťáka
FiZzeR píše: no pěkně děkuju můj skorovrak je taky zdechlej (taky elektrika, něco mi krade ampéry, asi alarm nebo rádio), takže to už bychom měli dvě nepojízdný auta
No jestli máš i druhý auto Opela,tak se ani moc nedivim,je celkem známej problémama s elektrikou
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Help s diagnózou nafťáka
davberg píše: No jestli máš i druhý auto Opela,tak se ani moc nedivim,je celkem známej problémama s elektrikou
no druhy je bawo:)
zkrátím to, dal jsem tam jinou, motor běží, dobíjí tak jak má (13.8-14.8 ať už bez spotřebičů nebo všecko na full), ale FURT BLIKÁ, mění se jen frekvence se zatížením a otáčkama. neprojížděl jsem to, takže nevim jestli ještě cuká, ale vzhledem k tomu že bliká nebo pulzuje všecko elektrický co tam je včetně větráků a čerpadýlka stěračů (takže nejspíš i ten elmag ventil) tak bych skoro řekl že cukat bude. ten kraťas asi něco vzal ssebou do pekla. kostru jsem proměřil, od mínus svorky na altec je to 1.8 sluchátka ( ), stejně zhruba tolik od mínus svorky na blok motoru a na klobouk tlumiče, takže myslim že cajk. to že jsem za boha nenašel ukostřovací pásek motoru a jak jsem za pomoci místních fízlů roztlačoval druhý auto abych dojel pro tu náhradní baterku popisovat nebudu...
mrdám na to, pokračování jindy. prostě den debil...ale aspoň že už to dobíjí
Naposledy editováno 15.03.2011 19:21:55
1 reakcí na tento příspěvek OT: Help s diagnózou nafťáka
1 reakcí na tento příspěvek OT: Help s diagnózou nafťáka
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Help s diagnózou nafťáka
FiZzeR píše: mno hele, tak už vrčíme, nepřebíjíme, ale furt to bliká a na volnoběh nedobíjí. tudle mi někdo řekl, že mám změřit střídavou složku na svorkách aku a že prej bych neměl naměřit víc jak pár milivoltů, jinač že je prej v háji některá z diod usměrňovače... no a já naměřil 30V. tak kdyby se tomu někdo elektricky fundovanej mohl vyjádřit dík
Čím jsi těch 30V změřil? Nezapojil jsi tam multimetr a nepřepnul ho na střídavý napětí, že ne. To by bylo k ničemu. Zvlnění napětí ve velmi malém rozsahu nezměříš multimetrem. Teoreticky by to zvládl analogový voltmetr.
Já když měřím dobíjení používám dvě metody. Mám-li osciloskop měřím zvlnění napětí na výstupu z alternátoru (defakto to co popisuješ, ale mám záznam průběhu v čase a rozdíly jsou opravdu do jedné desetiny voltu, spíš méně). Jenže potřebuješ drahý vybavení. Nebo prostě změřím napětí na volnoběh (na výstupu z altíku proti kostře a pak to samé přímo na akumulátoru (rozdíl tak max. 0,2 - 0,4 V). Pak to samé při zvýšených otáčkách a zapnutých světlech, topení apod. Hodnoty znáš. Když napětí nesedí a rozdíl napětí je OK vyndám altík a vymontuje usměnovač a přeměříh klasicky diody na odpor (průchozí a neprůchozí směr). Jsou-li diody OK vyměním regulátor.
Naposledy editováno 30.03.2011 20:31:17
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Help s diagnózou nafťáka
Tak to je špatně. Ten voltmetr ti stejně podle mého nebude k ničemu. Alternátor má u nafty cca 2,5x větší otáčky než motor a při volnoběhu bude mít otáčky cca 2000/min a při třech fázích s voltmerem zvnění stejně nezměříš. Možná kdyby ručka lehce cukla, ale stejně tomu moc nevěřím. Jestli to chceš zkusit zapoj ho na vývod z alternátoru (tlustý červený kabel chycen maticí cca M8) proti kostře.
Já bych vymontoval alternátor, rozebral, vyčistil a změřil usměrňovač (diody). Já je teda měřím na odpor. Propustný a závěrný směr u všech. Lze to kontrolovat i na žárovku. Nechce se mi to rozepisovat, něco jsem rychle vygůglil zde, strana asi 13.
1 reakcí na tento příspěvek OT: Help s diagnózou nafťáka
no baterka co jsem tam dal je nějaká stará ludra co se mi podařilo zázrakem vzkřísit, takže to radši budu odpojovat před barákem asi nicméně asi ještě uplně mrtvá nebude, když to na ni v cajku startuje a jezdí...