Hodně jsem si o Norsku přečetl, také o Finsku, Švédsku a vlastně všech zemích kterýma bych projížděl. Myslím si, že jsem teoreticky připraven, ale jen teoreticky. Kudy tam a kudy zpět lze naplánovat dle dohody s ostatními. Rád bych přejel nejdelší most v Evropě - Dánsko - Švédsko, ale to taky nejni podmínkou.
Jestli se pojede kus trajektem, nebo to vezmeme přes Polsko a Finsko kolmo nahoru je také na dohodě.
Každopádně bych rád zbytečně nerozhazoval Kačky, nebo vlastně eura, případně i jinou měnu a rád bych se vešel z rozpočtem na cestu do 25.000,- a to nepočítám že po příjezdu budu muset udělat gumu, olej a tak na motorce a to bude taky něco stát.
b]A teď pár faktických informací/b]
Prosím opravdu jen ty, kteří mají opravdu zájem o cestu !
-Je mě 31 let a beru sebou kohokoli v jakémkoli věku. Na pohlaví nezáleží
-Moto XJR 1300
-Každopádně neberu nikoho za sebe!
-Počítám s tím, že by se spalo venku na divoko, nebo v kempu, když bude poblíž. V soukromí jen v nutném případě /usušit se a tak/
-Budu se snažit dodržovat max. dovolenou rychlost v daných zemích. Nejsem žádný střelec a mám dost najeto na to, abych věděl že spadnout 4 tis. km od baráku a pak koukat na motorku jak z ní teče olej nejni moc příjemný.
-Cestovat bych chtěl přes den, aby bylo něco vidět, ale nejni podmínkou. No a na severu bude den půl roku
-Odjezd a příjezd dle dohody, ale každopádně se musíme vejít do prázdnin, kvůli počasí na severu.
-Také se chci vejít do 14 dní cesty plus minus den.
-Mám GPS a budu perfektně připraven
-Dám k dispozici druhému interkom do přilby na cestu a zásuvku 12V na motorce taky mám
-Nemám žádné komplexy, myslím si, že je se mnou prdel a domluvím se německy, ale to mě, nebo nám bude asi na houby. Taky se domluvim s tužkou a papírem kdekoli na světě
Tel. na mě 737 285 255
mail. jirik.uchytil@seznam.cz
nebo sem na forum
na počtu zájemců nezáleží, pojedu tak i tak
Naposledy editováno 05.02.2011 12:38:29
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nordkap a zpět - kdo se přidá o prázdninách 2011 ?
martin k píše: Jenom u těch mostů,až budete platit,tak pozor na chlíveček,do kterýho si najedete.Je v pravo a není modrej,ale takovej nažloutlej.Jinak zaplatíte taxu za auto.Viď Kedarosi.
No jo no už jsem to psal.Chce to jen nekoukat po vejrech a najet do pravého pruhu se žlutou cedulí kde je obsluha, jinak bez obsluhy se platí plná taxa za osobák. tj 285DKK. Přejezd přes první most Storebaelt stojí motorku 16E ceník Storebaelt
a podmořský tunel včetně mostu Oresund stojí moto 22E Ceník Oresund , takže zase taková katastrofa to není když celkem stojí průjezd něco přes 900Kč.
Teď koukám že jestli opravdu bouchne ta sopka na Islandu, tak to ani na sever dost dobře nepůjde.Nás zase loni strašili že bouchne Katla Odkaz
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nordkap a zpět - kdo se přidá o prázdninách 2011 ?
Kedaros píše: Přejezd přes první most Storebaelt stojí motorku 16E
a podmořský tunel včetně mostu Oresund stojí moto 22E, takže zase taková katastrofa to není když celkem stojí průjezd něco přes 900Kč.
No, mně to přijde relativně dost drahé! Když si představíš, že dálniční známka na osobák tě stojí 1.200 korun na celý rok a můžeš jezdit bez omezení po dálnicích a tady zaplatíš za motorku přes 900 korun za jeden průjezd dvou mostů a jednoho tunelu!
A to jsem někde četl, že musí projet několik tisíc osobáků, aby udělalo na silnici takové škody co jeden kamion (koleje, díry) a že musí projet několik desítek tisíc motorek, aby udělalo takovou škodu co jeden osobák, tak si vezmi jak relativně malý vliv na opotřebení vozovky má motorka. A za těch 900 korun mi to přijde přehnané.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nordkap a zpět - kdo se přidá o prázdninách 2011 ?
Naposledy editováno 09.02.2011 19:29:51
Kedaros píše: Ota_M> Vem si kolik práce a peněz stálo tuhle mega stavbu vůbec vybudovat.Za tu krásu to stojí, Skandinávie je prostě na nás drahá a tak to taky musíš brát.Pro místní a Nory je to pakatel
Tak především pro místní je to významná úspora času ve srovnání s cestováním trajektem(zde tedy spíš přívozem), které používali desítky let předtím.. takže si jistě rádi připlatí. A v Rakousku si za tunely na dálnicích taky připlácíš a ne malé částky. Čili mě ten poplatek přemrštěný nepřijde, ale tato trasa pro dopravu CZ>N mi nepřijde výhodná...Edit:písmenko
Naposledy editováno 10.02.2011 07:06:40
Co se týče ceny, vsadil bych se, že české dálnici kvůli korupci a předraženým zakázkám jsou mnohem dražší než ten most.
1 reakcí na tento příspěvek nordkap a zpět - kdo se přidá o prázdninách 2011 ?
Taky mě dnes došlo toto http://www.vybercty...dual-road-cerne/518/
Ahoj
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nordkap a zpět - kdo se přidá o prázdninách 2011 ?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nordkap a zpět - kdo se přidá o prázdninách 2011 ?
Malp píše: jirik.uchytil> Ty kryty na tlapy jsou funkčně .Jen si něčím zakápni šroubky,co drží ty pásky s logem acebis proti povolení. Už jsem je jednou málem vytřepal,následně zakápnul nějakým patlákem od Loctite na závity.Aktuálně po nedělním výjezdu je jeden stejně v čudu.Takže spíš asi Chemoprén,alebovolačo.
Děkuji ti za radu, udělám to. Měl jsem strach, aby byli funkční a splňovali to co mají. Takže jsem rád co čtu. Vypadají docela dobře. Díky Jiří
1 reakcí na tento příspěvek nordkap a zpět - kdo se přidá o prázdninách 2011 ?
Mašina i s náplněma a plnou benálu - 253 kg
Držáky kufrů + padáky cca - 20 kg
Já komplet oblečený - 147 kg
Zbývá na náklad max. -40 kg
... a to nevím jestli bude stačit když si vezmu, že 3 kufry váží cca 10-12 kg, tak mě potom zbyde 30 kg čistýho na jídlo na 14 dní, oblečení, stan, spacák, karimatka ... Válec s výše uvedenou karimatkou, stanem a spacákem a 2 litry něčeho obého tekutého s sebou váží 10 kg, to znamená, ž do třech kufrů můžu dát 20 kg nákladu na 14 dní a to bude asi tak-tak
To jen tak bokem
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nordkap a zpět - kdo se přidá o prázdninách 2011 ?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nordkap a zpět - kdo se přidá o prázdninách 2011 ?
Roman2bk píše: jirik.uchytil> myslím že asi každý kdo cestuje, tak mašinu přetíží....
Ve dvou asi určitě. Na motorku jsem věci nikdy nevážil, ale na vícedenní těžké treky jsem nosil batohy cca. 30-32 kg. Takže když to tak počítám, nezbývá než doufat, že jsou podsedlovky konstruované s rezervou I když GSo je na tom celkem dobře, podle dokladů užitečná hmotnost 207 kg.1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nordkap a zpět - kdo se přidá o prázdninách 2011 ?
Sema píše: Ve dvou asi určitě. Na motorku jsem věci nikdy nevážil, ale na vícedenní těžké treky jsem nosil batohy cca. 30-32 kg. Takže když to tak počítám, nezbývá než doufat, že jsou podsedlovky konstruované s rezervou I když GSo je na tom celkem dobře, podle dokladů užitečná hmotnost 207 kg.
Já mám taky 207 kg, ale nevěřím, ani náhodou, že ve dvou tu mašinu nepřetížíš, když jedeš třeba na týden. Tedy v případě, že jste normálně těžký. Si vem kolik váží kufry, držáky, padáky, ty, baťůžek a tekutiny co vezeš a jsi na tom na hranici. Ale řeším to jen že mě to zajímalo. Občas se někde zvažte, budete překvapeni. Ahoj
jirik.uchytil píše: Já mám taky 207 kg, ale nevěřím, ani náhodou, že ve dvou tu mašinu nepřetížíš, když jedeš třeba na týden. Tedy v případě, že jste normálně těžký. Si vem kolik váží kufry, držáky, padáky, ty, baťůžek a tekutiny co vezeš a jsi na tom na hranici. Ale řeším to jen že mě to zajímalo. Občas se někde zvažte, budete překvapeni. Ahoj
Jojo, já s tebou určitě souhlasím. Uváděl jsem ten údaj jako jeden z lepších, Transalp (měl jsem ho předtím)má 172, takže tam to přetížení ve dvou už bylo značné. Aspoň v mém případě, mám v motohadrech nějakých 105 kg, holt skoro dva metry a pár kilo navíc je znát .2 reakcí na tento příspěvek nordkap a zpět - kdo se přidá o prázdninách 2011 ?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nordkap a zpět - kdo se přidá o prázdninách 2011 ?
mirek8 píše: zdravím pánové, severní státy zní báječně. i těch 25 klacků člověk oželí na tu krásu. jedinej zádrhel je asi supersport GSX-R
Jestli opravdu chceš jet, pořiď jinou motorku, jestli nechceš, nech si tuto. Nebo si kup k "supersportu" ještě cesťáka. Ale to je na tobě.
1 reakcí na tento příspěvek nordkap a zpět - kdo se přidá o prázdninách 2011 ?
ZZZHonda píše: Jiriku ja bych jel taky jestli se me podari koupit GS 1200.Pevne verim ze ano.Za tebou se pak zastavim do Zdaru to mam kousek.Zatim se mnou pocitejte na 70 procent.
OK, až koupíš, tak dej vědět. Jiří
mirek8 píše: zdravím pánové, severní státy zní báječně. i těch 25 klacků člověk oželí na tu krásu. jedinej zádrhel je asi supersport GSX-R
když to jde na R1 kolem světa, tak určitě když budeš opravdu chtít, tak ty severské státy projedeš i na GSX-R
Je to jen o obětování se.
A nebo to některým ani nepřijde.
O hodně kratší výlet , jen na pár dní do Alp, s námi jel kamarád na GSX-R 750 a jo, pořád bzučel s laďákem za námi, ta stovka byla asi pro něj nudná, ale když chtěl, dal to. A říkal že to bylo v pohodě
Naposledy editováno 23.02.2011 18:59:31
edit: k ten dlouhejm usekum.. to problem neni, me ztuhnou zada a nic necitim a muzu jet jak dloho chcu... takze s timto problem nemam.. jen je to preci jen trochu rozhodnuti.. navic nevim jak by to tam bylo v kuzi... jestli by to tam nebylo malo.. pod textil nacpes vic vrstev....
Naposledy editováno 23.02.2011 19:21:10
Já mám letos naplánované Norsko jen po Trondheim na 16 dní. Trajekty Hirtshals-Kristiansand a zpátky ze švédského Nynashamn do polského Gdaňsku. Takže celkem velké úspory kilometrů a už tak to vychází na 5200-5500 km. Ale je fakt, že mám naplánovanou detailní trasu, nejen přesun po hlavních tazích. Mám v tom např. Preikestolen, Hardangerviddu, Voringfossen, Simu, Jostedalbreen, Bergen, Geiranger, železnici Flam-Myrdal, Dalsnibbu, Alesund, Malé Lofoty, Atlantskou cestu, Trondheim, Oslo, Stockholm a další další, hlavně hory, ledovce, majáky, vodopády...Prostě, když už tam budu, tak to chci vidět.Nordkapp je fajn, ale i když bych měl 3 týdny, tak už by to bylo pro přítelkyni moc (jedu ve dvou). Víc mě ale bude mrzet, že nedáme Lofoty a Vesterály s velrybím safari. Kdybych jel sám, neváhám.
Každopádně, přeju ať vám to vyjde a šťastnou cestu