paolo_novy Přidat reklamu

Téma: kohoutek-válec-tlumiče poradte???
11.10.2010 v 20:42
Zdravím všechny fandy GS. Koupil sem GS roku vžroby 1990. mám na vás pár dotazů. První se týká Kohoutku, nevím jestli je to normální u všech GS ale když dám kohoutek přímo na ON tak mi neteče benzín musím ho směrovat šikmo doleva, tak se jen chci zeptat jestli je to normální nebo je tam nějaká vada?? kohoutek už sem měnil z jiného Gska.

Za další se chci zeptat jestli máte zkušenosti s přetěsnováním válců?? jsou válce spojené nebo rozdělené?? na levé straně mi to hází olej, není to moc ale takhle to nechat nemůžu. a nevíte kde bych sehnal levné těsnění?? ne za 2000kč?? zdá se mi že to s těma cenama za těsnění přeháněj ne??

A poslední se týká předních vydlic. nevítě kde sežetu nejlevněji nové prachovky a gufera. nedrží mi to olej a bez tlumení opravdu nejde jezdit

Děkuji přeem za vaše typy a rady

kohoutek-válec-tlumiče poradte???

11.10.2010 v 21:18 | Nahoru | #1
Ahoj, to je jeden z těch starších kousků, ale i tak gratulace. Je to fajn motorka Tak pro zajímavost nahoď fotku třeba. S těma cenama - počítej ale, že to je 20 let stará mašina a veškerá těsnění za tu dobu klidně budou unavena a steřelá. Neškodilo by ji určitě (podle stavu teda) postupně odstrojit a mrknout se co je v jakém stavu, přeizolovat případně kablíky jestli je něco odmotané a izolačky rozlepené, těsnění by neškodilo poměnit. Olej někde vytíkat bude vždycky - u rozvoďáku, pod válci, u vany, řadičkou, náhonem otáčkoměru. Mrkni na mikrofiše co vše se těsní: ono je to kolikrát tak, že na jednom místě utěsníš a po chvíli měníš zase jinde. Trochu never ending story. A určitě také mrkni na rozvoďák, jinak ty staré modely měly horší napínáky, další věc kteoru se vyplatí vyměnit. Zkoušel jsi točit, jak pravidelně jede motor, neklepe a nepape olej?

1) Kohoutek je trochu boj a spousta lidí ho mělo/má blbě. BTW máš polohu RES vlevo nebo vpravo? Oblíbený žertík je vzhůru nohama složený kohout. Měl by být zepředu čitelný ON dole,RES vlevo a PRI nahoře. Pokud je to vzhůru nohama je blbě, byl bys nemile překvapen jak by se choval. Co popisuješ normální rozhodně není, má dobře citelné polohy a v těch funguje. Rozeber ho zezadu (mrkneš zrovna v jakém stavu je membránka) i zepředu, vyčisti, profoukej, spasuj. Může být osratý nebo blbě složený. Když už budeš v tom, vyčisti si i primární kohout pod nádrží včetně sítka

2) Jak vrchní tak spodní těsnění jé jeden kus pro vše: medzi válci máš totiž štěrbinu na rozvoďák. Těsnění to dodržuje vše i s otvory na šrouby a celé má takový dost specifický tvar, nic univerzálního na to asi nepůjde. Navíc origo pod válce za 200,- není myslím co řešit. Nad válci za 700,- těsnění pod víko hlavy za 500,- to lze ale myslím sehnat z druhovýroby.

3) Když už to budeš mít rozdělané tak rovnou poměř trubky jestli nejsou ohlé a změř pružinu jestli není unavena - musel bys pak nahradit, ideálně tam dát progresivní a máš pokoj a komfort uplně jinde. Předpokládám, že to ještě nemá štelování. Na gufera a prachovky pokud nemáte něco blíž u vás tak nejlevněji asi DK racing nemám ale zkušenosti s nimi, jinak potom solo gufera a prachovky třeba z partsdepot

Určitě se podívej sem do GS vlákna, najdeš tam i hodně informací a snad vše o GSku. Tož ať dobře jezdí

1 reakcí na tento příspěvek kohoutek-válec-tlumiče poradte???

11.10.2010 v 21:48 | Nahoru | #2
kohoutek mám správně, koupil sem i jiný, zkoušel i čistit ale pokusím se znovu... motorky zpravuju tak vím co a jak, jenže do ted sem zpravoval jen dwoutakty protože renovuji jawa.. v blízké době dám foto a rád opravuji moto ale tohle mě zaskočilo, to těsnění sem nenašel za 200 ale za 2000tisíce to je dovný, počítal sem tak 700 ale ne tolik, počítám s tím že si ho vyrobí. ty vydlice skouknu a hlavně ty pružiny. dám sem fotky ted, protože budu také opravovat, dnes sem si vysoustružil nové čepy do páček a stupačak. Má najeto 50 tisíc což není zcela nejhorší. moto byla v servisu na seřízení ventilů. ultrazvuk karbeců a výměnu jehel a plováků. Ted potřebuji to těsnění, nevíš kde nejulevněji ??

(reakce na) kohoutek-válec-tlumiče poradte???

11.10.2010 v 21:57 | Nahoru | #3
prorokvita> Heh, tož to je jiné kafe Potřebuješ jen těsnění pod válce? Proklikej si tu Dáš zobrazit cenu a vidíš. Jsou to všechno originály, tady mají asi tak nejlevněji. Jinak hledej v originálních dílech podle nákresů, případně neoriginální už jednotlivý díl k modelu. Další věc je, že se tam musíš nějak dostat takže stejně motor ven, zhodit všechno, čili potřebovat budeš asi stejně všechna těsnění

Určitě si stáhni servisní manuál, GS je jednoduchá a funkční, s tím si sám poradíš.

kohoutek-válec-tlumiče poradte???

11.10.2010 v 22:04 | Nahoru | #4
jj není to zas tak složité, elektrika a vše je primitivní a kort na této která je jedna s prvních zatím díky těsnění vidlic sem objednal, dám noví filtry.. a ted du hledat to těsnění :.-)

1 reakcí na tento příspěvek kohoutek-válec-tlumiče poradte???

12.10.2010 v 11:22 | Nahoru | #5
mrkni motoolek kupoval jsem od nich uz 2x a vzdycky naprosta spokojenost. Tesneni za bezkonkurencni ceny a i za to cekani (pokazde zhruba 3 tydny) se to vyplati.
Zbezne jsem kouknul a cela sada tesneni na motor 1700,-

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kohoutek-válec-tlumiče poradte???

12.10.2010 v 11:54 | Nahoru | #6
miyamoto> Čéče to vypadá dobře, také díky za tip! Prosímtě co je vše v té sadě? Je to ekvivalnet 11400-01864? V originále nevím jestli jsou tam všechna použitá těsnění nebo jen k motoru a která, každopádně stojí skoro 4 tisíce Jenže když už do toho jednou člověk vrtne tak to chce vyměnit vše.

(reakce na) kohoutek-válec-tlumiče poradte???

12.10.2010 v 13:21 | Nahoru | #7
dj_hroch> ja jsem kupoval pouze dily na svoje XT a TT, tesneni jen kusove, podle toho co jsem potreboval. Vubec bych se nebal ridit obrazkem.

1 reakcí na tento příspěvek kohoutek-válec-tlumiče poradte???

12.10.2010 v 14:42 | Nahoru | #8
jo díky moc, hele a jak je to tam dělaný s rozvodákem?? mě se jedná jen ojedno, když ji rozhodím aby se mi nepovedlo to nějak přetočit. a je to vůbec možné aby se u GS potkali ventily nebo ne?? já vím že třeba když jsem dělal hondu XL 125 tak tam to možné nebylo.

A jakou doporučujete baterii?? májm koupit 10Ah ? bude stačit nebo mám koupit aspon 15Ah??

díky za rady. brzo sem dám fotky všech moto které sem měl nebo mám.

Naposledy editováno 12.10.2010 14:47:26

(reakce na) kohoutek-válec-tlumiče poradte???

12.10.2010 v 18:26 | Nahoru | #9
prorokvita> To netuším, nepouštěl jsem se do toho. Raději počítám s tím, že to možné je. V manuálu je popsaný postup když to rozhodíš, tak jak to spasovat dohromady a najít polohy, ale raději si to nastuduj předem jestli je to jasné.

Baterii tam dej jaká patří a neexperimentuj dávat tam cokoliv jiné je pičovina. Tj. přesně typ včetně detailu. Liší se kapacitou, vyústěním odvětrávací hadice a tvarem pólů. Každá z těchto věcí je docela zásadní. Čili mrkni kde máš odvětrávací hadici jestli vpravo nebo vlevo a pak vyber podle toho, Yuasa má tuším A a B které se takto liší. Popisoval jsem na forum ke GSku určitě.

Jednak je celková elektrika nějak navržená a dimenzována. Čili startér, zapalování, akumulátor, žárovky i odpovídající alternátor a kabeláž je voleno vše tak, aby jak baterie zládala s rezervou provoz, tak zároveň altík zvládal s přehledem dobíjet. Silnější baterií si nepomůžeš vůbec v ničem. Za druhé má silnější baterie jiné rozměry - bez znásilnění se nevejde do šachty. Pokud vykastlíš šachtu a baterií tam namlátíš, bude mít určitě jiné úchytky nebo dál póly - nedosáhne tam plus kabel baterie - startovací relé, který je originál kraťounký a jde i nový nafest. Za relé je hned zalomený a tak tak dosáhne k pólu, rezerva žádná. A konečně pokud nebude umístění odvětrávání baterie tam, kde s ním počítá díra v šachtli a navazuje odvětrávací hadička, připrav se, že po čase zrezne komplet vše kolem - rám, kyvka, kabely, ...

A konečně - do GS patří klasický (dolévací) akumulátor. Nesnaž se tam cpát bezúdržbový. Jednak jsou to opět mírně jiné rozměry a uspořádáním typy, za další s tím nepočítá dobíjení. Pokud na mašině vše funguje jak má (v pořádku alternátor, funkční regulátor, a není po smrti baterka) tak elektriku neřešíš Pokud po noci nebudeš moct nastartovat tak to není tím, že bys potřeboval silnější baterku, ale že je něco špatně a je třeba spravit, ne tuzit
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Ukazatel zařazené rychlosti GS 500E Suzuki GS 500E Dejwidos 2 Včera v 18:30 Dejwidos
GS500 po chvili se zacne dusit a ch... Suzuki GS 500E Phabbyg 6 31.5.2024 v 07:19 Phabbyg
Problémy s řazením + cinkání motoru... Suzuki GS 500E ViraxRider 16 26.5.2024 v 07:45 Rolda89
Divný chování otačkoměru Suzuki GS5... Suzuki GS 500E Phabbyg 1 15.5.2024 v 11:00 combust
Něco málo teče Suzuki GS 500E Dejwidos 25 13.5.2024 v 21:08 Deadman


TOPlist