globalmoto_kveten





Téma: VM- česká motorka na míru, za 130 papírů
 
2.9.2010 v 18:39
Tak produkce české motorky dostala zelenou.A první prodejce pro moravu a slezko je již také na světě.Viz opis článku:VM MOTO

S firmou VM MOTO jsem rozjednal obchodní zastoupení motocyklů VM pro severní a jižní Moravu. Už velmi dlouho jsem byl zván na test nového českého motocyklu pod názvem VM. Sezóna byla velmi nabitá, takže jsme se s majitelem firmy, panem Vladimírem Váchou, míjeli a neměli čas dohodnout si termín testu. V polovině srpna mi pípla SMS od tvůrce motocyklu Bohouše Staši a konkrétní termín byl dohodnut.
Byl jsem na tento motocykl šíleně zvědavý. Domluvil jsem se se svým teamovým jezdcem Ondřejem Liškou, že se testu zúčastní taky. A zvědavost začala hlodat v nás obou. VM-ka pro nás byla velkou neznámou, pouze jsme věděli, že její obsah je 610 cm3, váha 109 kg, má bílou barvu, nemá startér, přední tlumiče jsou Paoli-Kayaba, zadní Öhlins a brzdy Brembo. Tato skutečnost nás nutila si při dlouhé cestě pokládat navzájem spoustu otázek:…jak je motorka vyvážená …s výkonem přes 60 koní nebude asi žádný beránek, …jak půjde startovat, když jsme v dnešní době zvyklí jen mačkat tlačítka startéru, …jak si konstrukce pohrála s gyroskopickým momentem, …jak zvládnou brzdy zastavit to stádo koní? A hlavní otázka zněla, jak padne do ruky.
Než jsme tyto otazníky stačili probrat, objevila se cedule Jinín. Tam nás již očekával pan Bohouš Staša se svým karavanem v barvách VM MOTOR a na první dojem krásná, bílá VM-ka. Seznámili jsme se s Bohoušem a vyslechli základní informace ohledně motocyklu. Při podrobném shlédnutí mota mě zaujalo mnoho detailů: středy kol velmi robustní a přitom lehké, racingové stupačky, sedlo Acerbis, velmi pevné brýle tlumičů, ale nejvíc mi padly do oka velké chladiče a dovoluji si říct, že jsou pevnější než všechny megasystémy. Zkrátka na motocyklu bylo odvedeno kus dobré práce.

O půl druhé otevřeli v Jiníně areál. Bohouš nastartoval stroj, nechal ho prohřát a my si zatím oblékli výstroj a šli se seznámit s tratí i motocyklem. VM mě překvapila ohromným výkonem, který v nízkých otáčkách naháněl strach. Udělali jsme pár koleček a VM-ka, i my dva s Lišákem, byli dostatečně prohřátí. Přestavil jsem ještě nastavení podvozku, řídítek a páček. A konečně nastal čas vyzkoušet moto naplno. Po rozbité trati VM-ka uháněla jako šutr a tuto trať krásně pohlcovala, před zatáčkama ukázala své předimenzované brzdy a poslušně zatočila tam, kam jsem chtěl. V zatáčce poslouchala na jedničku, při výjezdu si musí člověk dávat pozor na akceleraci. Stádo koní se o slovo hlásilo každou chvíli. Rukojeť plynu je dlouhá a tak dávkování výkonu nebylo tak hrozné. Motocykl VM na mě zapůsobil velmi dobrým dojmem, výtky, které jsem přednesl Bohoušovi, se budou určitě řešit.
A nyní převzal štafetu Lišák. Prvotní respekt, který k VM-ce měl, byl rychle pryč, kroutil plynem, co to šlo a neustále zrychloval. Potom si vyzkoušel několik startů a s velkým údivem konstatoval: “Tak tohle jsem nikdy nezažil, motorka má tolik výkonu, že jsem nestačil řadit!”
Odpoledne pomalu uběhlo a byl čas opustit trať. Na mou otázku, jaký pocit v něm VM-ka zanechala, odpověděl: “Na ničem tak silném jsem v životě neseděl, natož jezdil, motorka se mi fakt líbí, asi bych si zvykl. Při nájezdu na skoky mi chyběla jistota, špatně se odhadovala rychlost, protože motorka dopředu žene na jakoukoliv rychlost.” Tyto dojmy odhaduju podle toho, že Ondřej jezdí na novém Husarovi a ten se chová jinak, než konvenční motocykly, ale to je taky vše, co asi umí.
Své hodnocení motocyklu bych vyjádřil stupnicí od 1 do 5, kde 5 znamená nejlepší a 1 nejhorší:
Motor: výkon…………..5
průběh…………3
startování……..3
Podvozek: tlumení………….4
geometrie……….5
vyvážení…………4
Brzdy: citlivost…………4
účinnost………..5
Zpracování: ……………..5

Areál v Jiníně byl uzavřen a my vyrazili na místo, kde se VM-ky rodí. Bohouš otevřel dílnu a my viděli rozpracované motocykly. Nejvíc mě zajímalo právě zpracování a kvalita dílů, které jsou použity v motocyklu a zvenčí nejsou vidět. Bohouš začal vytahovat bedny plné velmi dobře zpracovaných dílů a já se začal ujišťovat, že se nejedná o žádný velký boom, jako to předvedla Praga, která jak rychle začala, tak ještě rychleji skončila. Nezbývalo mi nic jiného, než složit poklonu. A Bohouš s úsměvem dodal, že tady skoro nic není a že uvidíme teprve zítra v továrně, kde jsou ve skladech veškeré komponenty.
Druhý den jsme osobně navštívili pana Vladimíra Váchu v jeho podniku, nesoucí název VM MOTOR. Po několika hodinovém rozhovoru a exkurzi firmy padla dohoda a Faryn moto se stal oficiálním prodejcem pro celou Moravu a Slezsko a pro zlepšení služeb také prodejcem veškerého sortimentu firmy Öhlins.
Jsem velmi rád, že došlo k naší oboustranné dohodě. Tím, že je VM-ka kusová výroba, jsem schopen po vzájemné konzultaci objednat zákazníkům motocykl přímo na míru. Například dle jeho váhy bude moto osazené pružinami, dále např. výška řídítek, typ výfuku, velikost nádrže (8-11 litrů), typ nádrže (karbonová nebo hliníková). Takže po závazné objednávce dodám motocykl přesně podle zákazníkova přání a představy. Dále budu nabízet omezenou edici Cross country.
Možná se budu opakovat, ale nejvíce mě těší, že se jedná o ryze český motocykl, pánové Vladimír Vácha a Bohouš Staša odvedli v dnešní konkurenční době kus skvělé práce.
Cena motocyklu je stanovena na 136000,- Kč vč. DPH.
Veškeré dotazy velmi rád zodpovím.

Pavel Fárek


Naposledy editováno 03.10.2010 11:53:42

VM- česká motorka na míru, za 130 papírů

7.9.2010 v 15:24 | Nahoru | #61
no to je konečne krásná propagace, když to pekne lítá luftem, to je na to hned vetší chut, myslím že když bude vm alespon prumerná mezi ostatníma 450 enduro a třeba jen trochu dostupnejší a bude mít šikovne provedoenou obchodní sít prodejcu a náhradních dílů tak má možnost přežít a možná i víc, protože je určite spousta lidí co by rádi jeli českou motorku. ja bych si mnohem radeji koupil naši pokud bude obstojná, nemusí být nejlepší, nejlepší není žádná motorka, pokud bude ale neco co tomu bude podrážet nohy tak vm skončí dřív než začne. když jela praga českej mistrák, tak Kučírek jel první jízdu na pragovce, pak ji z vostudou nekde hvízdnul do depa zadřenou a druhou jel na honde tak snad tohle nebude případ VM

VM- česká motorka na míru, za 130 papírů

7.9.2010 v 16:34 | Nahoru | #62
Do motokrosu nedělám, ale spolupracuji s VM MOTOR a odtamtud vím že motka má za sebou první rok závodění, tuším v Jiníně vyhrála nějakej 2hodinovej závod. Nasbírala 8 bodů v MS, neptal jsem se kolikrát tam startovala. A když expilotovy z MS trvá 4 kola pojet VM s podstatně méně zkušeným pilotem tak to asi taky svědčí o jistých kvalitách.

1 reakcí na tento příspěvek VM- česká motorka na míru, za 130 papírů

7.9.2010 v 17:49 | Nahoru | #63
Fakt se me taky libí. Jenom by me zajimalo origo tlumice tam jsou KYB ne? Co treba stji ty ohlinsy ?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) VM- česká motorka na míru, za 130 papírů

7.9.2010 v 19:01 | Nahoru | #64
Joraell> U tlumiču je problem firma Ohlins zastavila vyrobu komplettních př tlumiču a k dostání jsou poze Cartrige-kit ktery se dodává spolu s pružinama na váhu jazdce a typ motorky.tlumičě(KYB) jsou vemi povedené a používaje i Huqvarna

(reakce na) VM- česká motorka na míru, za 130 papírů

7.9.2010 v 22:59 | Nahoru | #65
Faryn> kdy vidiš že bys mohl mit nějakej kousek v Rožnově na čumendu nebo na testnutí?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) VM- česká motorka na míru, za 130 papírů

7.9.2010 v 23:33 | Nahoru | #66
Faryn> A mám ten dojem, že KYB používá i Yamaha A Kawasaki na svých motorkách..

(reakce na) VM- česká motorka na míru, za 130 papírů

8.9.2010 v 01:19 | Nahoru | #67

Lukasisko>Faryn> A mám ten dojem, že KYB používá i Yamaha A Kawasaki na svých motorkách..


Lukašisko seš trochu vedle Husq- VM ma tlumicě Paoli-Kayaba,o tlumičích ktere máš na myslí jsou jiné jsou tvych vyjmenovaných značkách

Navrc.TT-R Doufam co nejdřív ale chci mít cantry cross

Naposledy editováno 08.09.2010 01:20:20

1 reakcí na tento příspěvek VM- česká motorka na míru, za 130 papírů

8.9.2010 v 19:02 | Nahoru | #68
Podle dnešního mailu z továrny VM Motor, by měl být motor 470 ccm do dvou měsíců v nabídce Zadní kolo 18" a světla není problém. Homologace na Enduro čeká na schválení na odboru dopravy... Snad jim to schválení nebude trvat věčnost.

(reakce na) VM- česká motorka na míru, za 130 papírů

9.9.2010 v 11:07 | Nahoru | #69
Kůča-ČZ-MTX> Teda ty do toho jdeš To pak budu moct na předváděčku do Vysokého?

1 reakcí na tento příspěvek VM- česká motorka na míru, za 130 papírů

11.9.2010 v 15:35 | Nahoru | #70
Faryn> Má to na povrchu válce nikasil?

(reakce na) VM- česká motorka na míru, za 130 papírů

11.9.2010 v 20:55 | Nahoru | #71
black-jack> nicasil ve válci to má. Nafotil jsem pár obrázků rozebranýho motoru,:

http://josek.rajce.i...cz/Detaily_VM_610_F/

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) VM- česká motorka na míru, za 130 papírů

12.9.2010 v 13:05 | Nahoru | #72
M6> To je zajímavá úvaha Jak vidím, konečně jsi pochopil,že VM MOTOR motorky neživí! Díky tomu se mohli věnovat vývoji, který není vůbec levný, podařilo se postavit konkurenčně schopný stroj. VMka byla podrobována velmi težkým zkouškám a obstála, proto se ledy hýbou.Já osobně musím vybudovat obchodní(servisní)síť. Zatím připravuji servisní knížku, ve které bude jasně uvedeno, co se bude dělat na servisních prohlídkách. Díky tomu bude jasné, na co všechno budou zákazníkovi platit záruky.

1 reakcí na tento příspěvek VM- česká motorka na míru, za 130 papírů

13.9.2010 v 19:37 | Nahoru | #73
to jako prodávají 125ccm vzducháč motor za skoro 50 000?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) VM- česká motorka na míru, za 130 papírů

13.9.2010 v 21:49 | Nahoru | #74
pedal> Jak vidím tvé chování, jsi Čech jak poleno. Nic nedělat, plivat na práci druhých, všechno vědět, všechno znát a nepoznat motor z motokáry, jak ti to napsal PetrTM .
Já se ale bavil o tom, že VM motor cpe peníze do vývoje, aby ta motorka byla super.Potom bude zahájen prodej na plno. A hlavně mi připadá velmi nemístné nečíst fakta, dělat si své závěry, bezmyšlenkovitě tu potit nesmysly. Na tvou šikmookou techniku jsem velmi zvědav!?! Bude to Čína jak vyšitá!!! Každý normální motorkář koupí třeba Japonce.

Naposledy editováno 13.09.2010 22:00:49

(reakce na) VM- česká motorka na míru, za 130 papírů

13.9.2010 v 22:32 | Nahoru | #75

Tom_TE450>možná by bylo skoro lepší tuhle debatu ukončit tady, bo takovejch přizdisráčů nepřejících je plno a ničemu nepomůžou. a to je to poslední co by VM potřebovala


Maš celkem pravdu ale je tady spousta lidí které Vmka do opravdy zajímá.
Ukončit debatu to by znamenalo konec pravdivých informaci a vznik dohadu a nesmyslu.

VM- česká motorka na míru, za 130 papírů

13.9.2010 v 23:07 | Nahoru | #76
2 Pedal - možná než tady plácneš nějaký foto měl bys vědět na co slouží, jak vidíš, VM má úplně jinej motor, tento je na motokáry a tam si myslím, se VM dobře daří..jen tak dál at jezdí zase český motorky

1 reakcí na tento příspěvek VM- česká motorka na míru, za 130 papírů

13.9.2010 v 23:59 | Nahoru | #77
Bude možnost VMku omrknout někde v Praze?

(reakce na) VM- česká motorka na míru, za 130 papírů

14.9.2010 v 11:29 | Nahoru | #78

delphine>Tak nějak nechápu proč v roce 2010 ztrácí čas s tak vysokoobjemovou jednovačkou na tak velkým kartru typu Husqvarna 1998. Motor je poměrně muzeální koncepce.


Pokud by jsi na stránce výrobce četl pozorně,je to tam vše vysvětleno....Tady vůbec nejde o to, být za každou cenu progresivní a inovativní vývojem počínaje,ale vůbec nějak začít...!!!Ve VM dali p.Stašovi důvěru a vymezili prostor...P.Staša pro začátek zinovoval zbytky po zkrachovalé Pragovce ,tím byla nalajnována jasně dopředu koncepce...a vzniklo z toho něco o čem se tady teď bavíme,VM610F.Po dlouhé době něco z české provenience ,fungujícího a za rozumné peníze. Je to hodně zjednodušeně a selsky řečeno,ale já osobně jsem tímto počinem nadšený.Navíc jak se ukázalo,tak to vůbec není špatný stroj...a další verze jsou na cestě.Pokud nadšení lidí z VM-moto pro tuto věc vydrží,určitě se do budoucna dočkáme i řady inovací poplatných době a poptávce...viz první zmínky o VM450....
E:....rychlé prsty na klávesnici...

Naposledy editováno 14.09.2010 11:32:50

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) VM- česká motorka na míru, za 130 papírů

14.9.2010 v 11:41 | Nahoru | #79
delphine> Je videt ze ty se opravdu vyznas :) Husaberg fe 390 je treba taky jednovacka i takove CRF pokud se nepletu ma jednu vacku. Tady nejde vubec o pocet vacek.

VM- česká motorka na míru, za 130 papírů

14.9.2010 v 11:43 | Nahoru | #80
Já VM-ce taky fandím a pokud bude dobrá spolehlivost, servisovatelnost, cena a tak (a hlavně enduro verze s papírama), tak možná budu o ní uvažovat jako o nástupci Husara...
Takže se nenechte otrávit závistivci typu Pedála, kteří stejně jen kecají a enduro nejezdí a udělejte pro české enduráky bytelné české neduro...
Hodně štětstí, držím palce...

VM- česká motorka na míru, za 130 papírů

14.9.2010 v 12:15 | Nahoru | #81
Pridavam se k těm co fandi , že by konečně někdo udělal jednoduchou, skoro bezudržbovou motorku, jen otazečka, kde to budete prodavat? V rožnově?

1 reakcí na tento příspěvek VM- česká motorka na míru, za 130 papírů

14.9.2010 v 14:15 | Nahoru | #82
Díky za podporu, kterou tady čtu mým hlavním cílem bylo prosadit u výrobce spolehlivé enduro. Nic levného, ale spolehlivou motorku za dobrou cenu.U motorek chci zbudovat prodejní siť po celé Moravě.Není to zatím vůbec jednoduché,řeším spousty telefonů, mailů, ale k nějaké konkrétní dohodě zatím vůbec nedošlo.Jsem denně ve spojení z výrobcem a netrpělivě čekám na doladění mušek, které VMka ještě má,potom bude zahájen prodej s možností si motocykl vyzkoušet.A prodej bude zahájen v Rožnově p.R.

Naposledy editováno 14.09.2010 21:30:58

(reakce na) VM- česká motorka na míru, za 130 papírů

14.9.2010 v 14:38 | Nahoru | #83
Faryn> tož už se těším, až tu mašinu uvidím v Rožnově live Jinak na Delphine a podobné vačkoexperty je nejlepší kašlat Ale mám otázečku... zajímalo by mě, co by mohly stát třeba náhradní díly na to VMko Kupříkladu píst, ojnice, spojkový koš, chladič,vahadla, vačka...nechcu vědět přesné ceny, jen nástřel, celkem by mrzelo platit stejné sumy jako za japonce(ktm)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) VM- česká motorka na míru, za 130 papírů

14.9.2010 v 15:06 | Nahoru | #84

Joraell>delphine> Je videt ze ty se opravdu vyznas :) Husaberg fe 390 je treba taky jednovacka i takove CRF pokud se nepletu ma jednu vacku. Tady nejde vubec o pocet vacek.


Ale no tak, ten motor je prostě opravdu 10 let pozadu, proč to je jiná věc. Tak co jsi hned poštípanej.
A hondí jednovačka je řešena už sakra moderněji a chytřeji a celej motor je poloviční.
Jen mně nejni jasný jak se s Öhlinsama ap. chcou dostat na tuto cenu, když česko/italská Blata stojí skoro 90.000,-.

VM- česká motorka na míru, za 130 papírů

14.9.2010 v 15:10 | Nahoru | #85
přesně, bytelné české enduro, pruměrné, spolehlivé, finančně dostupné jednoduché. Je jasné že dílnička za pár kaček a nemuže nikdy převálcovat konglomerát typu KTM ale to nemuže být ted pro VM cíl. Až se bude VM prodávat, jezdit, spolehlive po celé ČR servisovat pak muže pošilhávat po nejakých extra výsledcích a vyvíjet neco moderního. Protože pak teprve bude mít na vývoj podmínky. Ted má i jednodušší motorka své kupce tak proč né a když to za pár let pujde jak má, tak určitě nic nebrání tomu aby VM vyrukovala s něčím nej nej.

VM- česká motorka na míru, za 130 papírů

14.9.2010 v 15:46 | Nahoru | #86
Tom TE450> jj, přesně tak...
Taky vím, že můj Husar nemůže konkurovat těm nejmodernějším strojům současnosti, ale já ho nekupoval kvůli tomu, ale jako hobík jsem ho kupoval z důvodu jednoduchosti, spolehlivosti a snadnému servisu za co nejméně peněz. Ty "horší" jízdní či technické vlastnosti stejně jako hobík nepoznám...
Takže tady vidím i budoucnost VM-ky, pokud bude spolehlivá, bytelná, jednoduše a dobře servisovatelná za rozumný peníz, tak má podle mne právě největší šanci právě u hobíků, potažmo amatérských závodníků. U profíků asi ne, tam se zase až tak tyhle věci neřeší, sponzor to prostě zaplatí...
Dle mého není zase tak nereálné masové rozšíření VM-ky, za výše uvedeného předpokladu...

1 reakcí na tento příspěvek VM- česká motorka na míru, za 130 papírů

14.9.2010 v 16:32 | Nahoru | #87
Na otázku ceny dílů: Píst 4000 Kč, ojnice 2500-3500 Kč, chladič 4000 Kč, spojkový koš je železný, životnost-je nesmrtelný, spojková sada, plechy, lamely, pružiny 2000 Kč.
Tak myslím, že ceny dilů jsou skutečně české
Na otázku Ohlins jsem už odpovídal, ale pro ty, kterým se to tady nechce pročítat:
přední tlumiče Ohlins nejdou koupit, protože se nevyrábí!U centrálu je dobrá cena, VM MOTOR je dovozce a taky diskutovaných karburátorů Dell-Orto.
A to cenové srovnání s Blatou, pokud se postaví malý motocykl, jeho cena se už moc nezvýší tím, že se použijou silnější brzdy, větší obsah, práce je to úplně stejná, jenom je vše o něco větší.

Naposledy editováno 14.09.2010 21:41:05

VM- česká motorka na míru, za 130 papírů

15.9.2010 v 08:29 | Nahoru | #88
Prosím pěkně, bude se VM- česká motorka na míru, za 130 papírů, prodávat ve středních čechách? Např. u fa. Hamouz, jinými slovy bude využito bývalé dílerské sítě praga?

VM- česká motorka na míru, za 130 papírů

15.9.2010 v 08:47 | Nahoru | #89
Mam jeste jednu otazku, ted me to napadlo ve spojeni s tema karburatorama :) Jaka firma dodava zapalovani ? a co je to za druh ? Je totozne s jinou jiz delanou motorkou?

(reakce na) VM- česká motorka na míru, za 130 papírů

15.9.2010 v 08:58 | Nahoru | #90

Faryn>Na otázku ceny dílů: Píst 4000 Kč, ojnice 2500-3500 Kč, chladič 4000 Kč, spojkový koš je železný, životnost-je nesmrtelný, spojková sada, plechy, lamely, pružiny 2000 Kč.
Tak myslím, že ceny dilů jsou skutečně české
Na otázku Ohlins jsem už odpovídal, ale pro ty, kterým se to tady nechce pročítat:
přední tlumiče Ohlins nejdou koupit, protože se nevyrábí!U centrálu je dobrá cena, VM MOTOR je dovozce a taky diskutovaných karburátorů Dell-Orto.
A to cenové srovnání s Blatou, pokud se postaví malý motocykl, jeho cena se už moc nezvýší tím, že se použijou silnější brzdy, větší obsah, práce je to úplně stejná, jenom je vše o něco větší.



nechci být rýpala,ale ty ceny se mi zdají podobné jako u jiných motorek-žádný důvod k jásání z "ceny dílů jsou skutečně české " (teda pokud to nebylo myšleno jako ironie)
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist