on těch 13km je hrozně krátká vzdálenost na to, by se Ti vedle motorky vyplatilo nějaký přibližovadlo - bude tam počítám dost dlouhá návratnost.
13km na motorku je fakt málo - sotva to ohřeješ, už budeš doma, většinu cesty si tu jízdu ani neužiješ, protože to bude studený všechno.
na druhou stranu ta motorka zase tak trpět nebude - krom toho, že minimálně dvakrát denně studenej start, takže z pohledu nájezdu bude opotřebení určitě větší, než při nějakým běžným ježdění, kde dáš na jedno ohřátí xnásobně víc.
docela by mě zajímalo, jestli lidi, co na 4T jezděj krátký couračky do práce, snižujou interval výměny oleje, nebo to jedou jak je daný výrobcem.
callowsick>už vím, proč jsou v motosalonech ty zrcadlový stěny - protože každej druhej si kupuje motorku, kvůli tomu jak na ní vypadá
Osobne jsem zminoval vetsi motorky ne proto, aby na tom nevypadal jako na kole, ale proto, ze s kolenama vrazenejma pod bradou si asi jizdu moc neuzije Nicmene sebekriticky musim uznat, ze na motorce taky nechci vypadat, jak kdyz jsem ji stipnul mladsi segre Bych z ni nemel takovou radost
1 reakcí na tento příspěvek Vybírám moto do práce
neznamyScooterD>prim> seděl jsi na nějakym většim scooteru??? Skútr má na tohle cestování několik výhod - nefučí na něm, dá se pohodlně používat delší dobru v roce, nevadí mu poskakování po městě atd. Nemluvě o tom, že na nějakym půllitru se dá slušně zajezdit.
Sedel a dokonce jsem ho i o par radku vejs doporucoval Kolega na nem jezdi do prace a kdyz jsem videl, co vsechno muze narvat pod sedlo, do prace si nedokazu pres mesto predstavit lepsi zpusob dopravy... bohuzel treba ja nemam misto na to, abych mel moto + skutr a jenom skutr by mi nestacil :(
To o vrazenych kolenech pod bradou bylo mineno na to, ze pohodli pro dvoumetroveho chlapa na treba GS500 nepovazuju zrovna za idealni velkej skutr je v tomhle uplne jinde
1 reakcí na tento příspěvek Vybírám moto do práce
Doporucuvat dva typy moto zaroven se mne nezda stastne reseni, ponevadz naplno nevyuzije ani jeden. Vzdy bude jeden stat a dvoji servis, dvoji povinne ruceni je financne narocnejsi a zbytecne.
Nejakou predstavu ma a 2 metrovy chlap se proste na malem nahaci musi citit blbe. A ne kvuli tomu jak ho vidi jini.
Povetsinou suche hmotnosti, kde je videt vahovy rozdil napriklad mezi kubaturama 750 a 1200 a vyse:
Suzuki GSX 750 - 222kg
Suzuki GSX 1200 - 231kg
Suzuki GSX 1400 - 228kg
Bandit 600 - 196 kg
Bandit 1200 - 237 kg
Honda CB1300 - 258 kg
Yamaha XJR 1300 - 222kg
Osobne bych doporucil jak jsem jiz psal na zacatku diskuse Suzuki GSX 750 Inazuma, ale pockejme si na reakce tazatele a pripadne doplneni informaci.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vybírám moto do práce
Jeff>Tazatel chce nahace adekvatniho ke sve vysce. Vaha 2 metroveho chlapa z velke pravdepodobnosti bude presahovat 80 kg. Jiste se najdou i vyjimky, ale bohuzel v profilu nema napsano nic, tak berme prumer. Dejme tomu, ze 90 kg clovek nebude mit po pocatecnim seznameni problem se strojem vahy 200-250 kg. Urcite ne behem jizdy. Pri popojizdeni a jine manipulaci by take nemel mit vetsi problem.
Doporucuvat dva typy moto zaroven se mne nezda stastne reseni, ponevadz naplno nevyuzije ani jeden. Vzdy bude jeden stat a dvoji servis, dvoji povinne ruceni je financne narocnejsi a zbytecne.
Nejakou predstavu ma a 2 metrovy chlap se proste na malem nahaci musi citit blbe. A ne kvuli tomu jak ho vidi jini.
Povetsinou suche hmotnosti, kde je videt vahovy rozdil napriklad mezi kubaturama 750 a 1200 a vyse:
Suzuki GSX 750 - 222kg
Suzuki GSX 1200 - 231kg
Suzuki GSX 1400 - 228kg
Bandit 600 - 196 kg
Bandit 1200 - 237 kg
Honda CB1300 - 258 kg
Yamaha XJR 1300 - 222kg
Osobne bych doporucil jak jsem jiz psal na zacatku diskuse Suzuki GSX 750 Inazuma, ale pockejme si na reakce tazatele a pripadne doplneni informaci.
Ina je sice pěkná ,ale praktičtější je určo Bandit 600 S.A to na vše (sehnatelnost a cena dílů a příslušenství).To za prvé
Ve 1200 určitě Bandita 12ctku než GSX 1200.(důvod uveden výše) GSX 1200 je jich málo.
A ve vyšším obsahu pak GSX1400 .Jo autobus je autobus
1 reakcí na tento příspěvek Vybírám moto do práce
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vybírám moto do práce
jungen>a proc ne nejaky enduro?muzes jezdit zkratkama a misto 13km to budes met treba 8km
protože chce naháče
1 reakcí na tento příspěvek Vybírám moto do práce
iMM1000>Aktualne resim stejny problem, rozpocet vicemene stejny, logika veci stejna, vyska postav stejna, vzdalenost do prace taky nechodime do stejne fachy? :) Nejdriv jsem uvazoval Bandit a spol, dobre masiny za supr penize, ovsem tedka zacinam koketovat s myslenkou nejakeho super ovladatelneho jednobuchu.. po ceste Prahou potkavam dost motorek a jedine co se spolehlive a s prehledem proplanta provozem jsou motardy.. takze supermoto :)
akorat se pak pomines z provoznich nakladu.....ale zase se snad i zacnes do te prace i tesit
1 reakcí na tento příspěvek Vybírám moto do práce
kakac>Ina je sice pěkná ,ale praktičtější je určo Bandit 600 S.A to na vše (sehnatelnost a cena dílů a příslušenství).To za prvé
Ve 1200 určitě Bandita 12ctku než GSX 1200.(důvod uveden výše) GSX 1200 je jich málo.
A ve vyšším obsahu pak GSX1400 .Jo autobus je autobus
To je samozrejme vec nazoru a pohled majitelu, co komu vyhovuje. Dily a prislusenstvi bych moc neresil, Bandaska i Ina maji hodne dilu podobnych, je pravda, ze Bandasek je nabouchanych znatelne vice. Polokapotka je samozrejme na delsi cesty vhodnejsi, ikdyz i klasicky nahac lze osadit stitem proti vetru.
Kazdopadne cloveku do 2 metru by zminene typy mohly sedet, vyber uz je na nem.
1 reakcí na tento příspěvek Vybírám moto do práce
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vybírám moto do práce
Peacemaker>na dojizdeni elektrickej skutr a na jezdeni se muzes mrknout jeste treba na bmw r 1100 r
ty elektriky jsou hrozně drahý - řešil jsem to loni (akumoto) a nevyplatilo by se mi to - a to to mám 18km jednu cestu - při těch 13 by byla návratnost docela velká - tuším že u mě to bylo na roky :) - navíc co sem četl, tak s klesající teplotou jde kapacita baterií do kopru - nedokážu si teda představit, jak jezdím kolem nuly. on je totiž problém, že klasický skůtry jsou poměrně levný a maj nízkou spotřebu. jedno nabití akumota není zdaleka tak levný, jak se uvádí v prospektu
teď beru tu silnější variantu, ne toho nejslabšího sráče - motat se 50-60 km/h v provozu mi přijde docela o držku - když už skůtr, tak něco co udělá aspoň těch 80 po rovině - nevíme teda kolik z těch 13km je město/mimoměsto
nevýhodou naháče bude asi ta (ne)ochrana - já mám do práce 350 s kompletní kapotáží, takže na mě skoro nefouká - kolem nuly už je to sakra znát - a to mám poměrně teplý hadry s hliníkovou vložkou. jezdím teda ze všech skoro nejdýl - i když nějaký skůtry už to taky zkoušej až do prvního sněhu v listopadu :)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vybírám moto do práce
e: a koupil bych za 60-70 a zbytek nechal na pořádnej servis
Naposledy editováno 17.08.2010 10:46:37
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vybírám moto do práce
tady máš vlákno na hybridu -
http://www.hybrid.cz/forum/viewtopic.php?f=2&t=16&sid=76f64c159053f8cc7da4635294faf878&start=160
co mě na akumotu děsilo, tak tuhost rámu, nad kterou se zrovna nerozplívají.
a koukám, že akumoto nahodil nový modely, tak když budu brát v úvahu ten prostřední s dojezdem 85 km, vysolím 60tis
co v tom vlákně někdo počítal, tak 100km ho v elektrice vyjde na 25 korun
zásadní ale bude chování tohodle skůtříku při teplotách kolem nuly - to tam nikdo nikde nepíše - těžko si člověk bude kupovat akumoto do teplých dnů a klasiku do chladna :)
asi Tě zklamu, ale nějakou sofistikovanou kalkulaci jsem neměl nikdy, jen hrubý výpočty :)
když si teda vezmu 3 roky - to je počítám dostatečně dlouhá doba - (nebudu počítat případný opotřebení baterie)
tak za 3 roky (sezona od dubna do listopadu) najedu 15tis km
za elektriku dám 3 750
za skůtr 60tis
celkem cca 63 750 náklady na 3 roky a 15tis km
vedle toho sem si hodil jawku 350 za 20tis
i kdybych to přehnal a za ty tři roky do ní nasypal 10tis na údržbě
za 15tis km projedu při spotřebě 5 litrů cca 24tis na benzínu a cca 2,5 tis olej
to je celkem 56,5 (když se nic nevysere, tak 46,5) - za naprosto nesrovnatelný svezení a jízdní dynamiku
srovnání se skůtrem vůbec nemám - v těch se nevyznám - teoreticky by mi stačilo něco s rychlostí 80 km/h - to člověka zase tolik aut nepředjíždí na okreskách
mně osobně třeba 3 roky přijde jako něco hodně vzdálenýho, takže radši volím cestu levnější stroj s vyšší spotřebou, než čekat xlet, by se mi elektroskůtr zaplatil. nevím teď, jak si stály cenově ty starší modely a o kolik je akumoto levnější - i ten rám vypadá solidněji než ty hračky z minulýho roku..ale furt mi to přijde docela drahý..
edit - ale elektrice fandím a líbí se mi ten čistej provoz - hlavně do města - jenže provoz do práce neřeším z pohledu ekologie, ale z pohledu toho, co je nejlevnější pro mě..
Naposledy editováno 17.08.2010 13:48:53
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vybírám moto do práce
HupyFrud>A teď vážně, jednoznačně skůtra a doporučuji s velkýma kolama, třeba Piagio Beverly, kubatůru si vyber dle svého gusta.
JJ, připojím se, do práce jedině skůtra, nebo ještě lépe maxiskůtra.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vybírám moto do práce
Naposledy editováno 17.08.2010 20:49:56
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vybírám moto do práce
enusim2>tomik.cesko> nevim proc jedine skutra,ja dojizdim 7km do prace
1 - Já jezdím 20km a při +3stupních ti ta zima tolik nevadí, jako na naháči.
2 - na 250ccm mám spotřebu 3,5l / 100km
3 - se spotřebou 5-6l se dá jezdit i autem, rozhodně pohodlněji a celoročně