globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Francie - země protikladů

23.7.2010 v 12:54
Absolvoval jsem (před 3 týdny) cestu do Provance přes Savojské Alpy a Grand Canyon du Verdon. Musím říci, že mě Francouzi dost štvou tou jazykovou negramotností, drahým pivem a nehorázně špatnými snídaněmi v pensionech (snidaně nebrat! - platí pro celou Francii).

Nicméně Francie je zemí, která má všechno - hory (alpy), roviny a vinice, nádherná moře a velmi bohatou historii s pozůstatky od Římanů až po Napoleona a den "D" v Normandii. Je to velmi bohatá země, bohužel pro nás dost drahá a to ve všem. Benzín je tam o 0,2-0,4 EUR na litr dražší než v Itálii či Rakousku nebo (a to dokonce) ve Švýcarsku.

Vždy, když se vrátím z Francie, tak si říkám, že si už dám pokoj - jenže ty Alpy a kaňony mají natolik odlišný charakter, že se vždy vrátím. Zažitkem (alespoň pro mě) je Bretaň - tím především mám na mysli popřeží se starými pirátskými městy a městečky.

Pokud máte Francii v plánu, tak tu Bretaň mohu jenom doporučit - v Provance je zbytečné horko.

... OM
1 2

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Francie - země protikladů

27.7.2010 v 08:13 | Nahoru | #31
Korkie>

Záleží na tom, co Tě zajímá.

Zcela jednoznačně, kdo nenavštívil Saint-Malo, ten v Bretani nebyl. Nicméně těch bývalých pirátských měst je na pobřeží Bretaně celá řada a v podstatě všude dýchá historie. Osobně jsem se ubytoval ve vesničce (městečku) Roscoff a odtud jsem vyrážel kolem pobřeží - pokud si toto místo najdeš na mapě, potom zjistíš, že Roscoff má velmi dobrou posici pro tyto výlety.

Mě fascinují velké námořní lodě, proto jsem nevynechal Brest - velký přístav a námořní vojenská základna, bohužel také dost velké město (to zase rád nemám).

No a všude se píše o menhirech v Carnacu, hodně kamenů a dost nuda , to mě tedy neoslovilo i když připouštím, že rarita to určitě je (dost turistů).

Zajímavé je srouvnání našich a francouzských vesnic. Myslím, že co do kvality silnic, je to dost srovnatelné . Bretaň je originální = hezká kamenná architektura a není tam takové vedro jako na jihu. Je také uklizenější než jiné části Francie. Nicméně ani putování po zámcích a tvrzích, katedrálách ... atd. ... není nezajímavé.

Podobné je to s Normandií, měl jsem to štěstí tam být na výročí dne "D". Viděl jsem, ukázku vyloďovací techniky, pobřežní opevnění a vyloďovací pláže. Člověk o tom hodně čte, vidí řadu filmů a je dobré to vidět na vlastní oči. Nicméně Normandie mi nepřipadá tak zajímavá, jako Bretaň.

Ještě na závěr chci dodat, že Francouzi nejsou nepohostinní, ale tím že většinou neumí jinak, než francouzky, je to s nimi těžké. Už jsem tady někde psal, že pro informace tam chodím do lékáren (ty jsou na každém rohu) a lékárníci se v jejich školách učí anglicky. Je to dost často legrační, když v lékárně hledám ubytování ....

Že je ve Francii pro nás draho, to mi nikdo nevymluví (vše od jídla až po ubytování, kempy neznám - nevyužívám je). Jak jsem psal, tak ubytování vždy a zásadně bez snídaně. V jejich kavárnách se dá ráno v pohodě nasnídat za čtvrtinovou cenu, proti ceně za snídani v pensionu (hotelu), která nestojí za nic.

Souhlasím s tím, že benzín je ve Francii nejlevnější = levnější u supermarketů, než jinde u benzínek na silnicích.

... OM

27.7.2010 v 09:11 | Nahoru | #32
Francii jezdím každej rok už několik let. Němčinu si nechávám až jako poslední pokus, spíš začnu lámanou angličtinou a pokud se nechytne tak ruce nohy. A to i s policajtama.
Cena benzínu je jaká je, ale když se vyhneš velkejm pumpám na hlavním tahu tak se to dá.
Ubytko řeším jenom v kempech. Někde Tě obrazně sedřou z kůže, jinde je to za hubičku. Před léty v Pyrenejích jsme našli kemp na farmě za 1,5 EUR na chlapa a stan. A sprchy byly zdarma. Zatím mám projetý jih, sever mě teprve čeká. A letos to bohužel nebude Ale jih joo, mám tam nějaký řízení a jet na moto je vhodné.

Oproti Chorvatsku tam draho není, a lidi v pohodě. Do HR mě už nikdo nedostane.

27.7.2010 v 09:16 | Nahoru | #33
...na svatební cestu jsem dojel polskou dodávkou a z ní vyndal českou motorku někde u hotelu u Val Di Ser (tak nějak TO bylo:D) a pan hotelier byl v pohodě-:)...

...motku nám dal do garáže, za kterou ani nic nechtěl, bral to jako smaozřejmost...

...snídaně to je mrdka v celé Francii, to je pravda-:(...

...jinak jídlo a víno v horách super...

27.7.2010 v 09:22 | Nahoru | #34
Co se Vám na snídanívh ve Francii nelíbí? Já tam byl a snídaně super. Francouzské bagety,marmeláda,med,máslo,párky,šunka,čaj,kafe,džus,jogurt,ovoce,zelenina,vločky,atd.
To vše formou Švédského stolu. Nevím,spal jsem tam na pěti různých místech a vždy toto. Co chcete vlastně snídat, Já byl nacpanej,jak nosorožec.
Co potvrzuji je ta jazyková anabáze.
Německy vůbec(eumím a nedivím se jim)Anglicky málo.

Naposledy editováno 27.07.2010 09:23:11

1 reakcí na tento příspěvek Francie - země protikladů

27.7.2010 v 16:00 | Nahoru | #35
Ještě doplním k cenám... protože jsme campovali,nakoupili jsme vždycky po cestě v nějakým supermarketu a za 10-15e nakoupils jako u nás když jdeš večer z práce a ve "šparu necháš 250 Kč jen to hvízdne,takže pohodička. Mlíko,sýr,chleba,nějakej salám,ovoce apod... pizza přímo u campu nebo i v historickým městečku 8-10e ale to se taky dá,jsem přece na dovči... a kemp samotný přímo u jezara na konci Verdonu 13,5e 2osoby,motorka,stan...což si myslím je pohoda...

[img]

27.7.2010 v 16:11 | Nahoru | #36
lopata75> Jste si to užili, co? A já furt nic, ale už se to blíží.. .

1 reakcí na tento příspěvek Francie - země protikladů

27.7.2010 v 16:56 | Nahoru | #37
Jinak my spálváme po hotýlcích, dělám to tak že si najdu nějaké zastrčené městečko a tam se ve dvou skoro vždy do 40-50€ vejdem. To bohužel neplatí v srpnu kdy mají prázdniny ale to je na jihu beztak šílený vedro.

27.7.2010 v 17:18 | Nahoru | #38
OldMan> Dík

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Francie - země protikladů

27.7.2010 v 17:47 | Nahoru | #39

Selver>Ono mezi námi, ty bagety jsou hrozně fajn pokud jsou úplně čerstvé, ale po chvíli mají kůrku tvrdou jak brok. Nechápu jak to jedí když jim vypadj zuby. Docela jsem se těšil na chleba.

nejlevnejsi jsou asi ubytovaci komplexy Formule1 (v anglii MetroInns).jsou to takove unimobunky poskladane na sobe,plastove spolecne zachody i sprchy,ale jinak v pohode ubytko a hlavne levne .25-35 ecek za pokoj kde je jedno jednoluzko a jedna dvojpostel.

Naposledy editováno 27.07.2010 17:47:38

27.7.2010 v 21:24 | Nahoru | #40
Přejeď o pár kilometrů dál. Do Španělska. Stojí to za to. Fakt .
Španělsko je vyrobeno ze samých zatáček, kopců, skvělého asfaltu, perfektních kampů a docela slušných cen. Jó, a docela mě překvapilo, jak jsme tam byli vítaní . Měj se fajn.

27.7.2010 v 21:36 | Nahoru | #41
RudyZZR> To ano, ale podle mého jsou pro volné cestování kdy ani nevíš kam dojedeš naprosto nevhodné. Navíc jsou většinou jen ve velkých městech, třeba v Alpách je nenajdeš.

30.1.2011 v 19:28 | Nahoru | #42
Měl by někdo konkrétní typ na ubytování kdekoli na Route des grandes alpes? Kemp ne, něco se střechou a s postelí za rozumný peníz...cca 30E