paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Přehřívání XRka
2.8.2009 v 09:51
Zdravim,nevíte jaká má být teplota oleje u XR600R? Momentálně zajíždím tak s rychlejším nástupem teploty trochu počítám.
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Přehřívání XRka

10.3.2010 v 22:43 | Nahoru | #31
Já mám ten teploměr taky,..u SLR-ka (v podstatě stejný motor jako u XR) a je fakt, že do 100 mi to vyleze jen hodně zřídka. :\ .....na těch 120 se mi to zdá už celkem dost...... to si řekl ty a ja na to, že srovnavaš nesrovnatelne, xr a slr, ne že ja sem srovnaval nx a slr, mimochodem jak sem psal již dříve teploty u vzduchem chlazených motorů od 140 do cca 180 jsou naprosto běžné nebo se zase pletu ?

Přehřívání XRka

10.3.2010 v 22:49 | Nahoru | #32
Pedal: No a vidíš ten rozdíl?Napsal jsem "v podstatě stejné",...a tím jsem myslel ve vztahu k teploměru a zajíždění, na který se tazatel ptal.Nevnucuj mi stále něco, co jsem neřekl a nevytrhávej něco z kontextu.

Naposledy editováno 10.03.2010 22:58:23

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přehřívání XRka

10.3.2010 v 22:54 | Nahoru | #33

pedal>teploty u vzduchem chlazených motorů od 140 do cca 180 jsou naprosto běžné nebo se zase pletu ?


...čoveče, pamatuju si dokonce až z vojny,...a to je nějakých 22 let,....tam jsme se učili, že pracovní teplota motoru Tatra 148 je kolem 160-180°C , takže se asi nepleteš.

Edit: Ale co ještě tak si pamatuju, tak tazatel měl to XR jako leštěnku na silnici, tak tam by myslím ta teplota-a ještě při zajíždění na těch 160-180 jít neměla.Ještě když psal, že už to jednou zadřel.

Naposledy editováno 10.03.2010 23:02:30

(reakce na) Přehřívání XRka

11.3.2010 v 08:28 | Nahoru | #34
Matess727x> nevim jestli xrko pozna jestli je leštěnka na silnici nebo jestli ji někdo bude mučit v terenu, , nicmeně si myslim že je ji to uplně fuk, pokud jsou dodrženy technicke postupy při montáži SPRÁVNÝCH dílů, může jit teplota bez problemu dejme tomu od 110 do 180 stupňů a s tveho srovnani xr a slr se už nevykroutiš, prostě to byl blabol jak noha a doufam snad že si orla nevystrašil

Přehřívání XRka

11.3.2010 v 09:55 | Nahoru | #35
Když s tím jezdí jen po silnici, tak ten rozdíl v zahřívání s někým, kdo krosí s XR "hard" enduro myslím bude. Ale to je už jedno,...my už se jen hádáme, kdo bude mít navrh.A ať je po tvém,..."SLR s XR",...dle tebe je stejné, jako "čína versus japonec" jak jsi jinými slovy napsal a motory SLR a XR nemají nic společného.

Naposledy editováno 11.03.2010 14:40:16

1 reakcí na tento příspěvek Přehřívání XRka

11.3.2010 v 19:26 | Nahoru | #36
že Vás to baví

Jinak je hezké, že sem motáte Tatru, ale ona má úplně odlišný mazací systém - jak z hlediska dosažené hodnoty mazacího tlaku oleje tak i nejspíš odlišných vlastností oleje při třebas těch 160°C (navíc dílčí vůle např. píst/válec mohou být zcela odlišné - vše myšleno k tepelným bilancím). Zkrátka co platí pro Tatru, nemusí platit pro Hondu.

Přehřívání XRka

11.3.2010 v 20:44 | Nahoru | #37
SISpo: To nebylo vůbec myšleno vážně. Já jen že jsem si na to zničehošnic vzpoměl z té vojny, jak tu o těch teplotách Pedal psal,...že nám to v KŘK tloukli do hlavy.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přehřívání XRka

16.3.2010 v 17:26 | Nahoru | #38
SiSpo> ach jo, ach jo, provozní teploty běžných motorů jak vzduchem chlazených tak vodou chlazených jsou 120 a více stupňuuuuuu, když teplota povrchu válce klesne pod teplotu 140 stupňů , nemá olej optimální teplotu a kromě špatnách mazacích vlastností taky špatně vytváří souvislý olejový film na stěnách válce. Zplodiny pronikají ze spalovacího prostoru a napomáhají vytváření kyselin, CO a vodní páry, Kyseliny dělaji co ? korozi soudruzi. Nejvic působí když kondenzujou na stěnách válce a píst je pak rozmatlava po celé ploše válce. Rosný bod závisí na okamžitém tlaku a teplotě, kdo neví tak spátky do záklatky a proto musí být teploty válce motorů jak vzduchových tak vodou chlazených nad 140 stupňuuuuuuuu. Laboratorní teplota motoru je 120 stupňů, optimální, vypočítaná. Teprve dnes dosahujou oleje patřičných parametrů pro tuto teplotu. Takže ty kecy zchrňme, Dle odborníků je laboratorní teplota motoru 120 stupňů. Normálně se ty teploty pohybují optimální za provozu 120 až dejme tomu 180 stupňů ne ? a to by mělo platit všeobecně že jo, čili jestli pan naměřil u pochybného teploměru 120 stupňů může bejt možna f klidu, jestli že skutečná teplota nepřesahla 200 že jo. Takže pokud chceš bilancovat bilancuj na základě faktuuuuuuuu a jinak se dá koupit knížka nebo si přečíst internet, pokud tě motory a jejich funkce zajimaji víc než jen to, že pokud jim naložime knedlik tak jedem po zadnim , nejde mi o to se z někym hádat kdo má pravdu a nemá, je mi to fuk, ale celkem mě mrzí, když někdo ťápne nesmysl, třeba nechtě a někomu kdo tomu nerozumi a třeba ani nechce zamotá uplně hlavu
Takže nějakej jojin řekne že teplota 120 je docela dost a druhej jojin nespi, možná

Přehřívání XRka

7.6.2010 v 18:56 | Nahoru | #39
Pedál:Tohle mi prostě nedá... Sice je to vyhořelé téma,ale jako vždy Pedál vnucuje nějaký názor,který ani ten druhý neřekl... A určitě jsi takovej odbrník,kterej z hlavy ví ty čísla,které jsi tam napsal těch materiálů nebo čeho... No prostě jsi ten nejlepčí odborník co tu je! utoho svýho závoďáka měníš olej po 1000km protože točí až 16t. toček a Krosky mění po 3krát více km řekněme... a gumy sjedeš za víkend,takže tak jseš borec!
Jinak vůbec ztvých přspěfků nevyplývá,že někde šmátráš a zhlavy to nepíšeš.Soustředil jsem se na čtení příspěfků Matesse a tebe a jde poznat,že Matess ví očem mluví,ale ty...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přehřívání XRka

7.6.2010 v 22:12 | Nahoru | #40

pedal>SiSpo> ach jo, ach jo, provozní teploty běžných motorů jak vzduchem chlazených tak vodou chlazených jsou 120 a více stupňuuuuuu, když teplota povrchu válce klesne pod teplotu 140 stupňů , nemá olej optimální teplotu a kromě špatnách mazacích vlastností taky špatně vytváří souvislý olejový film na stěnách válce. Zplodiny pronikají ze spalovacího prostoru a napomáhají vytváření kyselin, CO a vodní páry, Kyseliny dělaji co ? korozi soudruzi. Nejvic působí když kondenzujou na stěnách válce a píst je pak rozmatlava po celé ploše válce. Rosný bod závisí na okamžitém tlaku a teplotě, kdo neví tak spátky do záklatky a proto musí být teploty válce motorů jak vzduchových tak vodou chlazených nad 140 stupňuuuuuuuu. Laboratorní teplota motoru je 120 stupňů, optimální, vypočítaná. Teprve dnes dosahujou oleje patřičných parametrů pro tuto teplotu. Takže ty kecy zchrňme, Dle odborníků je laboratorní teplota motoru 120 stupňů. Normálně se ty teploty pohybují optimální za provozu 120 až dejme tomu 180 stupňů ne ? a to by mělo platit všeobecně že jo, čili jestli pan naměřil u pochybného teploměru 120 stupňů může bejt možna f klidu, jestli že skutečná teplota nepřesahla 200 že jo. Takže pokud chceš bilancovat bilancuj na základě faktuuuuuuuu a jinak se dá koupit knížka nebo si přečíst internet, pokud tě motory a jejich funkce zajimaji víc než jen to, že pokud jim naložime knedlik tak jedem po zadnim , nejde mi o to se z někym hádat kdo má pravdu a nemá, je mi to fuk, ale celkem mě mrzí, když někdo ťápne nesmysl, třeba nechtě a někomu kdo tomu nerozumi a třeba ani nechce zamotá uplně hlavu
Takže nějakej jojin řekne že teplota 120 je docela dost a druhej jojin nespi, možná



dočetl jen to k tomu " spátky do záklatky" a to mi bohatě stačí :D

(reakce na) Přehřívání XRka

7.6.2010 v 23:58 | Nahoru | #41

Jindramx>dočetl jen to k tomu " spátky do záklatky" a to mi bohatě stačí :D



To byl jistě překlep .

Přehřívání XRka

15.6.2010 v 18:36 | Nahoru | #42
tak se prece nehadejte ne jinak co se tyce teploty tak 120 stupnu je v poho,ja jezdim celkem dost po lese a motor dostava na prdel dost ,vyresim to olejovy chladicem ted

Přehřívání XRka

15.6.2010 v 20:40 | Nahoru | #43
Jungen: Nechceš udělat ty chladiče (komplet-jen abych ho namotoval) dva?Potřeboval bych ho na EseLéro-stejný jak u Domina. Královsky bych ti to zaplatil.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Při ubrani plynu Honda CBR 125R, Yuki Cross 125, Honda XR 600, Siamot... Blackwhitee 3 8.11.2022 v 10:13 Marcel69
škubání motoru jen na jeden kvalt Honda XR 600 novej 8 21.4.2022 v 23:09 mRKEF
Jakou motorku Suzuki DR 650, Suzuki DR 350, Honda XR 400, Yamaha T... Ales5 19 27.12.2020 v 10:06 Palomoto
Výška na motorku Honda XR 400, Honda XR 600, Honda XR 250R Ales5 23 26.11.2020 v 11:00 Zdenalbenal
vačka Honda XL/ XR 600 Honda XL 600, Honda XR 600 fichtlusius 9 26.9.2020 v 15:29 vladimir1974


TOPlist