globalmoto_kveten





Téma: Měření tlaku okruhových pneu
 
9.6.2010 v 21:54
Jelikož mám zítra agenturu Prospeed,narychlo ještě potřebuji ujištění o měření tlaku v gumách.
Pár erudovaných jezdcu říká:Měřit za tepla na nahřívačích,po pulhodině,předek 2,1,zadek 1,9.
Gumy mám Dunlop D211GP Racer.V Motoškole se mi zdá-nevím jistě,že doporučovali foukat za STUDENA stejné tlaky.Kde je tedy pravda?
P.S.:S okruhovým ježděním začínám.
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Měření tlaku okruhových pneu

9.6.2010 v 22:01 | Nahoru | #1
Za tepla a klidně ty tlaky menší.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Měření tlaku okruhových pneu

9.6.2010 v 22:06 | Nahoru | #2

matrixbiker>Za tepla a klidně ty tlaky menší.



Když to foukneš za studena, tak se ti po ohřátí pneu tlak zvedne.

1 reakcí na tento příspěvek Měření tlaku okruhových pneu

9.6.2010 v 22:08 | Nahoru | #3
na dunlop bych dal 2 vepredu a 1,7 vzadu s nahrivakama

Měření tlaku okruhových pneu

9.6.2010 v 22:09 | Nahoru | #4
v pondělí jsem na tohle téma slyšel mluvit pana Halbicha od Ohlinsu (mimochodem opravdovej machr) a neni to tak jednoduchý. zohledňoval tam směs pneu (ale mluvil konkrétně o D211) a teplotu asfaltu nebo vzduchu (teď nevim). každopádně určitě nic nezkazíš tím, když tam za studena nafoukáš to, co píšeš.

(reakce na) Měření tlaku okruhových pneu

9.6.2010 v 22:09 | Nahoru | #5
Pucek> No a ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Měření tlaku okruhových pneu

9.6.2010 v 22:11 | Nahoru | #6

snoopy_mk>na dunlop bych dal 2 vepredu a 1,7 vzadu s nahrivakama



Jo to jezdím já. (D211GPr)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Měření tlaku okruhových pneu

9.6.2010 v 22:19 | Nahoru | #7

matrixbiker>Jo to jezdím já. (D211GPr)



Že s tebou souhlasím. To co jsem psal platí pro zakladatele.

Měření tlaku okruhových pneu

9.6.2010 v 22:20 | Nahoru | #8
no a rozdíl je jestli vážíš 60 kilo, nebo 100. věř mi. mám těch sto.

(reakce na) Měření tlaku okruhových pneu

9.6.2010 v 22:21 | Nahoru | #9
Pucek> Aha jsme si nerozuměli.

Měření tlaku okruhových pneu

10.6.2010 v 08:40 | Nahoru | #10
z nahříváku 2.3 a 1.4.. jízdou do o desetinku až dvě stoupne

Měření tlaku okruhových pneu

10.6.2010 v 10:34 | Nahoru | #11
na ZX10R mám D211 (na předku soft, na zadku medium) a foukám 2.1 předek, 1.8 zadek za studena, na to mé mrdalství to bohatě stačí

2 reakcí na tento příspěvek Měření tlaku okruhových pneu

10.6.2010 v 10:42 | Nahoru | #12
Dle katalogu od Michelinu na okruh doporučujou za studena zadek 1,8 a předek 2,1 a tlak ohřevem stoupne až o 0,3...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Měření tlaku okruhových pneu

10.6.2010 v 10:46 | Nahoru | #13
dewwil> asi se zeptám jako hloupá blondýna, ale nastavení tlaku v pneu se liší i podle značky a typu pneu, ne? Taktéž asi svoje udělá váha jezdce...ale to je pouze má doměnka

(reakce na) Měření tlaku okruhových pneu

10.6.2010 v 11:01 | Nahoru | #14

dewwil>Dle katalogu od Michelinu na okruh doporučujou za studena zadek 1,8 a předek 2,1 a tlak ohřevem stoupne až o 0,3...



Na jaký gumy to psali?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Měření tlaku okruhových pneu

10.6.2010 v 11:02 | Nahoru | #15
MalyStana> Jo liší.

(reakce na) Měření tlaku okruhových pneu

10.6.2010 v 11:06 | Nahoru | #16
matrixbiker> haháá myslela jsem si to , ale jinak vážně, v tomhle jsem amatér a raději si vždy nechám poradit od zkušenějších, vím že na SC2 jsem ho měla nižší, na ty Dunlopy mi tlak doporučili ten co jsem psala výše

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Měření tlaku okruhových pneu

10.6.2010 v 11:10 | Nahoru | #17
MalyStana> jj, je jasný, že ty tlaky jsou pouze doporučené, stačí jiná váha motorky, jezdce, nastavení podvozku, pocit jezdce a vyhovovat můžou ty tlaky úplně jiné....

to Stev: Mrknu se u bratra v pneuservisu na jaký to bylo přesně Mišuliny, ten katalog nemám u sebe,je to příručka pro pneuservis, kdyžtak ho sem večer naskenuju

1 reakcí na tento příspěvek Měření tlaku okruhových pneu

10.6.2010 v 11:11 | Nahoru | #18
Tohle je cast know how.
Dulezite je mit spravny tlak pri jizde.
Cili zalezi na teplote trati, schopnosti dane gumy se za danych podminek(trat, podvozek, jizdni styl) deformacne zahrat atd.
Docilit spravneho tlaku je potom mozne jak za studena tak za teploty plne nahratych gum z nahrivaku. Dopocitat si zmenu tlaku v pneu ohratim z RT na nahrivakovzch 80°C dokaze snad kazdy....
Doporucil bych nafouknout nejak na stred, pokud zacinas nebude problem.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Měření tlaku okruhových pneu

10.6.2010 v 11:12 | Nahoru | #19
dewwil> dík, ono už jenom to ohřátí o 0,3 je pro mě zajímavá informace, i když si myslím že to bude jiný předek/zadek

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Měření tlaku okruhových pneu

10.6.2010 v 11:19 | Nahoru | #20
Dawe02> alchymie to asi bude, já byla ráda, že pochopila to základní . Nicméně mám skromný čistě ženský dotaz - čistě teoreticky, čím vyšší teplota tratě, tím nižší tlak v pneu za studena? Teda samozřejmě mimo jiných ukazatelů, které tu již byly psány (jako jsou váha, pneu, podvozek, apod.)Takže můžu na té samé pneu, s tím samým nastavením podvozku, ale na jiném okruhu a při mnohem vyšších telpotách změnit mé původní tlaky? No, ale to už se zase dostáváme k tomu know how, protože teďka bych se zeptala o kolik...

(reakce na) Měření tlaku okruhových pneu

10.6.2010 v 11:32 | Nahoru | #21
MalyStana> neni snadne odpovedet. Jsou zde dva protichudne faktory, cili z technickeho hlediska jde o matematickou optimalizace/linearni programovani/ multifactor optimization....jakkoliv to nazveme.
Prvni fakt je ze do teplejsi trate se pneu mene ochlazuje, pri teplejsi trati je zpravidla i teplejsi vzduch-stejny efekt.¨
To by naznacovalo to, ze vysledna teplota pneu za jizdy bude vyssi. Cili se nabizi ubrat tlak.
Nicmene je tu i druhy fakt - mensi tlak pneu zpusobuje vetsi deformace pneu a timto mechanismem se primarne pneu zahriva. Cili efekt snizeni pocatecniho tlaku pneu nemusi vyustit ve snizeni tlaku pri jizde.

Tlak v pneu se stabilizuje v rovnovaznem stavu a rozdil potom bude v dynamice jeho zmen.
Jak jsem psal, neni to snadne.
Nejsnazsi je v tomto pripade provest experiment - jizda a okamzite mereni teploty a tlaku.

Měření tlaku okruhových pneu

10.6.2010 v 11:42 | Nahoru | #22
asi ano, díky za odpověď

1 reakcí na tento příspěvek Měření tlaku okruhových pneu

10.6.2010 v 13:58 | Nahoru | #23
Jezdím D211 gp a foufám předek 2,4 a zadek 1,7 za tepla... Moje váha je kolem 110 kg s komplet vybavením a proto jsem zadek při doporučovaném tlaku 1,4 roztrhal... 1,7 je naprosto ideální (pro mě)... Jízdou tlak v pneu zvednu o 0,4.... Čili když je malá venkovní teplota a teplota tratě a nestíhám, tak nafoukám studené pneu na 2,0 a 1,3, dám nahříváky a vím, že "to dojde", pochopitelně první 2 kola na trati rozumně... Když stíhám, mám kvalitní nahříváky a je teplo, tak pneu přefouknu, dám na hodinku nahříváky, počkám až budou teplý ráfky a ufouknu tlak na správnou teplotu a můžeš hned začít tahat ..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Měření tlaku okruhových pneu

10.6.2010 v 19:13 | Nahoru | #24
Prasouš> Nazdar chlape..
Ty jezdíš D211GP??
Nebo D211GP Racer??

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Měření tlaku okruhových pneu

10.6.2010 v 21:13 | Nahoru | #25

Stev>dewwil> dík, ono už jenom to ohřátí o 0,3 je pro mě zajímavá informace, i když si myslím že to bude jiný předek/zadek



Ahoj tak je to pro Power One a pro Txxxx(číslo) Slick všechny směsi...

Měření tlaku okruhových pneu

10.6.2010 v 23:19 | Nahoru | #26
Dunlopy d211 racery jsem foukal zatim jen v hořicích v tréninku a uplně jinak než tady píšem, páč půlka tratě byla mokrá takže jsem měl zadek víc (1,9)a předek jak jsem zvyklej a vyhovuje mi (2,1) za tepla po hodině na nahřejvácích. ale tam je to nebe a dudy oproti dromu. na dromu bych si dal zadek 1,7.. ale je to strašně o pocitu a o tom jak si zvyklej jezdit. je potřeba experimentovat a zkoušet..

Dewwil - S mišákama pw1 jsem max spokojenej, foukám 1,9z a 2,1p měřeno po hodině na nahřejvácích a paráda. nekloužou, nežvejkaj se, netrhaj se a i po 60ti kolech (brno, most) vypadaly pořád k světu. nemůžu si vynachválit

MalyStana> nazdarek

Měření tlaku okruhových pneu

10.6.2010 v 23:26 | Nahoru | #27
Corela91>čauky , jak říkáš, je to určitě i mimo jiné o pocitu z těch pneu

1 reakcí na tento příspěvek Měření tlaku okruhových pneu

10.6.2010 v 23:43 | Nahoru | #28
Nakonec jsem zvolil 2,1 předek a 2,0 zadek po 40 minutách na nahřívákách,fungovalo to perfektně,jsem úplně hotovej,jak ty gumy držely.Taky jsou to moje první okruhové pneu.
Jinak jsem měl tajný plán udělat 2:35,nakonec 2:32,takže spokojenost na max na tu moji kochačku.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Měření tlaku okruhových pneu

10.6.2010 v 23:50 | Nahoru | #29
Nori> super , ty pneu mě taky moc mile překvapily - "pocit sucha a bezpečí" u nich funguje stoprocentně ...hm, i když proč mám pořád pocit, že když chtěla ustřelit Pirrelka, tak to nejprve naznačila a dalo se z toho nějak vybruslit a tahle Dunlopa jak jednou ustřelí tak bude veselo...no asi je to jen můj pocit...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Měření tlaku okruhových pneu

11.6.2010 v 08:54 | Nahoru | #30
dewwil> díky
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist