popíšu zde celý problém, ať je jasné o co jde.
Minulý rok jsem se rozhodl jezdit okruhy s CBR 600RR 08 (radiál.brzdy). Za sezónu jsem stihl poslední závod CEC2 v Brně a 4hod. ježdění s agenturou GH Moto. Jezdil jsem originální desky, brzdovku a hadice taktéž. Nemohl jsem si brzdy vynachválit, brzd. páčka nastavená na poloze č.4, čili skoro u řídítka (u Hondy je 6ka nejblíže a 1ka nejdále). Podotýkám motorka byla v zánovním stavu, najeto cca 3tis. km na cestě, takže celý brzdový systém dá se říci zánovní.
Začala letošní sezóna a na 2. závodě se mi začala škaredě propadat brzdová páčka, až na polohu č.1, kdy je páčka nejdále od řídítka se brzda vrátila k těm vlastnostem jaké měla loňskou sezonu. Bohužel tento stav nevydržel dlouho a mačkal jsem až k řídítku. Dával jsme to za vinu brzd.deskám, protože už byly poměrně sjeté. Takže výměna za Bendixy, kapalina použita závodní RBF od Motulu a hurá na další závod. Co se nestalo? Naprosté zklamání, brzdy vydržely jedno kolo a konec, následně gumová, nerazantní brzda, katastrofa. Další den jsem objednal hadice od PP Tuningu a opět odvzdušnil celý systém a nalil RBF od Motulu s pocitem, že už to musí být OK. Příjezd na SK Ring, první volný trénink, super, závod CSC - maras, tvrdost se najednou vytratila a opět páčka z bodu č.1, kdy je nejdále, šla až k řídítku.
Musím podotknout, že celý systém těsní, vždy jak jsem nalil novou kapalinu, tak jsem odjel jeden volný trénink a hned se odvzdušňovalo, aby vyšly ještě bubliny, které se mohly nahromadit, ale bezvýsledně - vydrželo to další trénink a konec.
Řešili jste někdo podobný problém na této motorce? Jsem velice zklamán, říká se, že Hondy maj perfektní brzdy, ale tohle nemůžu již potvrdit. Možná ani nepociťuji rozdíl mezi originál hadicema a pancéřema...
Budu rád za jakoukoliv radu na tohle téma. V úvahu připadá ještě výměna pumpy, což ale se mi z finanč. důvodů nechce.
Díky
Taky teď zjišťuju co a jak..
1.věc na kterou mě upozorňovali jsou podložky mezi benjama pancéřek u pumpy.. jak je jednou utáhneš tak se vytvarují a při dalšim povolení a stažení už jsou ko a můžou ti špatně těsnit. Tažke uričitě vyměnit.
2.se teď chystám nechat přes noc zabržděnou staženou páčku aby bubliny vyšly nahoru a případně zjistil jestli mit to někde nerosí.
3.Pak protáhnout celou brzd. soustavu novou kapalinou za pomococí takvý tý spešl pumpy kterou to proženeš a máš jistotu že ty bubliny tam fakt nejsou.
4.když ani to nepomůže tak zkusim koupit repas. sadu pumpy
5.a pokud ani to nezabere zmenim značku brzdovky páč nic jinýho už mě nenapadá - i tak mi ale RBF přijde že už při samotnym nalejvání do nádobky strašně pění. A shodl jsem se na tom s více lidma.. Hodně si lidi cvhálí tu race od castrolu ale prodávaj jen litrové balení
jo a nebo ještě výměna za radialní pumpu ale to už jsme jinde
Naposledy editováno 06.06.2010 18:11:40
Loni jsem s K6 jel jen na podzim Most Da-Racing a sranda_trénínky byly v pohodě, v závodě mi pak výrazně zgumovatěla páčka.
Oproti sérii jen pancéřky ve schématu samostatných hadic už od brzdy.
Přes zimu jsem motku víc připravoval na sezonu a součástí byla nakonec i výměna brzdové pumpy (sériová Nissin) za Accossato.
Nejdříve nadšení, v 1. závodě (Brno CEC2) pohoda, paráda, super.
Dál už jsem až tak nadšený nebyl, páčka se jakoby propadá postupně k řídítku.
Zrovna dneska jsem byl v garáži dělat s motkou a zjistil jsem, že ač jsem na slováči normálně jezdil, dojezdil, "pohoda", tak teď je páčka hodně blízko řídítku a domáčknu to až na něj.
Říkám si, divné, kapalina přece nikde nemizí, okruh vypadá těsný, ale kouknu do nádobky.
Odšrouboval jsem víčko, zvedl gumu a po dalším napumpování je páčka tvrdá a ve správné vzdálenosti. Zároveň do nádobky vlezla malinká bublinka.
Takže empiricky za mě - zdá se že jak se sjíždějí desky a víc se plní hydraulický okruh, zrovna moje řešení nádobky/pumpy neumí doplňovat za provozu okruh a páčka se přibližuje k řídítku. Stačí připustit vzduch nad kapalinu v nádobce a okruh se "napustí".
Třeba ti to k něčemu bude.
1 reakcí na tento příspěvek Problém - brzdy CBR600RR 08 - okruh
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problém - brzdy CBR600RR 08 - okruh
Michal_194>čau, mám stejnej problém. mám stejnej model. brzdovka RBF, hadice PP, nový desky, odvzdušňováno několikrát!!! letos jsem v Brně s poladěným motorem a lepším převodem jezdil o 2-4 sekundy hůř než loni sérií kvůli tomu musím brzdit daleko dřív,než jak jsem byl zvyklej. celý mi to přijde takový jalový. se starou brzdovkou, co tam byla od výroby, sjetýma deskama a originálníma hadicema mi to loni dělalo taky,ale míň a až po delší době. dával jsem to za vinu těm deskám a brzdovce a proto jsem dělal všechny ty úpravy
tak a o to víc začínám věřit že je to tou brzdovkou RBF se starou která tam bylo kdoví jak dlouho to bylo tvrdý jak prase i po celym dnu na dromu..
1 reakcí na tento příspěvek Problém - brzdy CBR600RR 08 - okruh
Naposledy editováno 06.06.2010 18:30:09
Corela91>Myslíš že za 1 noc by tak zvlhla? a pepa už se něco nabrzdil tak by snad neradil žádnej extrém
Brzdovky jsou silně hygroskopické a vzduch obsahuje běžně 60% vody, moc se mi ta představa otevřené nádobky přes noc nelíbí
nechcete někdo prubnout jinou brzdovku? já se na drom podivám nejdřív za měsíc by to možná dosti z nás ušetřilo peníze a starosti
1 reakcí na tento příspěvek Problém - brzdy CBR600RR 08 - okruh
pak sem dělal kraviny,motorka mi spadla a zlomil sem páčku,v ADJ nová za parádní peníze a pocit z brždění byl jetě lepší..
sice si to neumím vysětlit,ale byl sem rád teď mám litr a divím se jak sem mohl dřív někde zastavit
Corela:
Pravda je, že mě to dělal mechoš tu výměnu hadic a já je potom doma musel povolit a naštelovat, protože jsme to montovali bez kapot. Doma jsem nahodil kapoty a hadice vadily - narážely do kapoty, při vytočení na plný rejd. Takže OK, napíšu do PP tuningu ať mi je pošlou znova.
To s tím necháním přes noc je zajímavá teorie, určitě vyzkouším, ale první zkusím tu brzdovku od Castrolu, pak to celé přeodvzdušnit a následně nechám přes noc. Bohužel takové ty drahé udělátka jako jsou pumpy nevlastním, takže ručně...
Dalos: hodně zajímavé, vyzkouším taky !! Díky za postřeh.
Marně vzpomínám na loňskou sezónu, kdy jsem v Brně brzdil stylem zadní kolo ve vzduchu a mohl jsem se na ten předek spolehnout.
Michal 194 : mám stejný problém, mám takový psych.blok, že se prostě na ten předek nejde spolehnout, je to škoda ...
Jinak mě to brzdí fest, už jsem letos letěl v brně na áčko po přednim s páčkou skoro na dorzaz (až do kačera ) ale prostě když člověk ví že to bejvalo tvrdší, tak je to na prd mít to za 5 kol o půl chodu kratší
1 reakcí na tento příspěvek Problém - brzdy CBR600RR 08 - okruh
jinak jak říká Corela, vem si podložku jako vzor a kup někde v mototechně.. Koupil sem 10 měděnejch a dal za to 20kč
Naposledy editováno 06.06.2010 20:22:31
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problém - brzdy CBR600RR 08 - okruh
Vejmi>Vyměnil jsem podložky, odvzdušnil a zatím dobrý. Na SKringu páčka měkla minimálně-bylo to o 98% lepší. Jinak RBF došla takže sem na SKring nalil Motul 5.1 . Před Brnem ještě zkontroluju odvzdušnění a uvidíme
jinak jak říká Corela, vem si podložku jako vzor a kup někde v mototechně.. Koupil sem 10 měděnejch a dal za to 20kč
Dobrý tip, je fakt že těsnění už jsem měl omačkaná, když jsem to kompletoval
gsx goes to cbr>přidám svůj postřeh. Honda CBR 900RR 97 i s novou kapalinou (pancéřové hadice od pumpy každá sólo) jsem měl loni na Honda dni problém s vadnocí páčkou. asi o měsíc později jsem měnil přední blatník a kvůli ulomenýmu úchytu tý krytky (měl jsem 17" kolo tak musel být blatník výš a celkově to nesedělo) jsem omylem přitál elektriářskou páskou s krytem i brzdovou hadici a najednou to mělo krásnej chod a i při vyšší teplotě na volných v létě se páčka nepropadla.
pak sem dělal kraviny,motorka mi spadla a zlomil sem páčku,v ADJ nová za parádní peníze a pocit z brždění byl jetě lepší..
sice si to neumím vysětlit,ale byl sem rád teď mám litr a divím se jak sem mohl dřív někde zastavit
Tomuhle vůbec nerozumím Nechápu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problém - brzdy CBR600RR 08 - okruh
1 reakcí na tento příspěvek Problém - brzdy CBR600RR 08 - okruh
Na specialni brzdovky zapomente, vylite penize.
Dalsi cachry jako odvzdusnovani za svitu luny a vyti zavilych sakalu....mozna kdyz je clovek opravdu zoufaly, ale reseni tohoto problemu to opravdu neni. Odvzdusnit poradne, standartne staci, pokud neni v systemu krpa (pumpa prisava, brzdic ma slepy prostor).
btw> Medene podlozky staci vyzihat, nemusi se kupovat nove.
edit: ale popsany problem nemusi mit puvod prave v brzdach. Co kotouce? Kolik hazi? I pri prezouvani se da zkrivit kotouc!
Naposledy editováno 06.06.2010 22:35:02
1 reakcí na tento příspěvek Problém - brzdy CBR600RR 08 - okruh
Naposledy editováno 07.06.2010 10:28:53
1 reakcí na tento příspěvek Problém - brzdy CBR600RR 08 - okruh
Dawe02> většinou jsou standart hliníkový.. já to bohužel mezi brnem a hořicema nestihl, resp. jel jsem pro podložky ale dali mi špatný.. nekontroloval jsem to a domu si přivezl větší a slabší.. pak už nebyl čas jet pro nový...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problém - brzdy CBR600RR 08 - okruh
matrixbiker>Honda dobrý brzdy má. Já měl podobnej problém. Drhlo mi přední kolo a desky se neúměrně přehřívali spolu s brzdovkou. Vyměnil sem desky a brzdovku, promazal a očistil pístky a fujgujou bezva.
Tvůj postup při tom promazávání byl jaký? Rozebíral si třmeny, nebo pístky jen něčím stříknul/namazal popř. jakým sprejem si to dělal? Díky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problém - brzdy CBR600RR 08 - okruh
Dawe02>Znam reseni. Brembo pumpa (konfigurace podle brzdicu). A taky osvedcene desky.
Na specialni brzdovky zapomente, vylite penize.
Dalsi cachry jako odvzdusnovani za svitu luny a vyti zavilych sakalu....mozna kdyz je clovek opravdu zoufaly, ale reseni tohoto problemu to opravdu neni. Odvzdusnit poradne, standartne staci, pokud neni v systemu krpa (pumpa prisava, brzdic ma slepy prostor).
btw> Medene podlozky staci vyzihat, nemusi se kupovat nove.
edit: ale popsany problem nemusi mit puvod prave v brzdach. Co kotouce? Kolik hazi? I pri prezouvani se da zkrivit kotouc!
Můžeš mi vysvětlit jaký vliv na to může mít pumpa? Řeším stejný problém. Mám komplet Brembo, ale ne radiální pumpu. Díky.
Naposledy editováno 07.06.2010 17:59:43